Постанова
від 05.08.2010 по справі 2а-2386/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія Справа № 2а-2386/10/1170

Категорія статобліку - 6.9

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 серпня 2010 року м. Кіровогра д

Кіровоградський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого - судді Флоренка О.Ю.

при секретарі - Галушко О.І.

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позовн ою заявою Державної інспекці ї з контролю за цінами в Кіров оградській області до Комуна льного підприємства «Надія» про стягнення економічних с анкцій, -

ВСТАНОВИВ:

24 червня 2010 року Дер жавна інспекція з контролю з а цінами в Кіровоградській о бласті звернулася в Кіровог радський окружний адміністр ативний суд з позовною заяво ю до Комунального підприємст ва «Надія», в якій просить стя гнути з відповідача економіч ні санкції в сумі 4467,32 грн.

В обґрунтування заяв лених позовних вимог позивач зазначив, що при перевірці ві дповідача виявлено, що ним пр и формуванні та застосування комунальним підприємством « Надія»затверджених тарифів на водопостачання та водові дведення встановлено, що до с кладу затверджених тарифів в ідповідачем включено планов і розміри рентабельності в н аступних розмірах: для насел ення - 13%, для бюджетних установ - 12%, для госпрозрахункових п ідприємств - 60 %. Загальна сум а планового прибутку яка вкл ючена до складу затверджених тарифів становить по водопо стачанню - 44544,90 грн., по водовід веденню - 1479,13 грн. За період з 01 .03.2009 року по 01.01.2010 року комунальни м підприємством «Надія» отри мано необґрунтованої виручк и (по оплаченим рахункам) на за гальну суму 1622,14 грн. сума штраф у 1622,14 грн. Всього заборгованіс ть по економічним санкція ск ладає 4867,32 грн.

До суду від позивача надійшла заява про уточнення розмірі позовних вимог. У зв' язку з часткової сплатою від повідачем застосованих санк цій у сумі 1600 грн., позивач змен шує розмір позовних вимог та просить суд стягнути із відп овідача 3267,32 грн. (а.с.49).

В судове засідання пр ибули представник позивача Куницький В.В. та представ ник відповідача Мезенцева Л.П.

У судовому засіданні представник відповідача М езенцева Л.П. позов визнала та надала заяву про відстроч ення та розстрочення суми за стосованих економічних санк цій (а.с.55).

У відповідності до ст . ст. 112, 136 КАС України, відповіда ч може визнати адміністратив ний позов повністю або частк ово протягом всьго часу судо вого розгляду, зробивши усну або подаши письмову заяву. Су д не приймає визнання адміні стративного позову і продовж ує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповіда ча суперечать закону чи пору шують чиї-небудь права, свобо ди або інтереси.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослі дивши у судовому засіданні п одані суду докази, оцінивши ї х за своїм внутрішнім переко нанням, що ґрунтується на все бічному, повному і об'єктивно му розгляді у судовому проце сі всіх обставин справи в їх с укупності, суд вважає, що поз ов підлягає задоволенню повн істю з наступних підстав.

Згідно ч.ч. 1,2 ст. 13 Закону України „Про ціни і ціноутво рення”, державний контроль з а цінами здійснюється при вс тановленні і застосуванні де ржавних фіксованих та регуль ованих цін і тарифів. При цьом у контролюється правомірніс ть їх застосування та додерж ання вимог законодавства про захист економічної конкурен ції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Урядом У країни.

Відповідно до п. 3 „Пол оження про Державну інспекці ю з контролю за цінами”, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України від 13.12.2000 ро ку №1819, основним завданням Дер жавної інспекції з контролю за цінами є організація та зд ійснення контрольно - нагля дових функцій з питань додер жання центральними та місцев ими органами виконавчої влад и, підприємствами, установам и та організаціями вимог щод о формування, встановлення т а застосування цін і тарифів .

Згідно п. 5 „Положення про Державну інспекцію з кон тролю за цінами” Державної і нспекції з контролю за цінам и, проводить в органах викона вчої влади, підприємствах, ус тановах та організаціях, нез алежно від форм власності, пе ревірки бухгалтерських доку ментів, книг, звітів, калькуля цій та інших документів, пов' язаних з формуванням, встано вленням і застосуваанням цін і тарифів.

Державна інспекція з контролю за цінами в Кіровог радській області є територіа льним органом Державної інсп екції з контролю за цінами у с кладі Міністерства Економік и України, яка діє у відповідн ості до Положення про Держав ну інспекцію з контролю за ці нами в Кіровоградській облас ті, затвердженого наказом Де ржавної інспекції з контролю за цінами від 29.03.2001 року №9.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого коміте ту Соколівської сільської ра ди від 08 січня 2009 року №6 затверд жено тарифи на водопостачанн я і водовідведення (а.с.17).

12 березня 2010 року на під ставі посвідчення від 26 лютог о 2010 року № 27, головним держінсп ектором відділу контролю цін на ринках послуг позивача Саєнко Людмилою Іванівною було проведено планову пере вірку відповідача з питання формування, встановлення, за стосування тарифів на послуг и з централізованого водопос тачання, водовідведення та п ослуг з утримання житлових б удинків та прибудинкової тер иторії за період 2008 - 2009 р. Перев ірка проводилася з відома ди ректора Комунального підпри ємства «Надія»- Миколайця Р услана Яковича, за участю г оловного бухгалтера - Мез енцевої Людмили Павлівни (а .с. 23-29).

Як вбачається з акта п еревірки, в період за травень 2009 року відповідачем були над ані розрахунки матеріалів пл анових витрат собівартості п ослуг з питань дотримання пі дприємством норм чинного зак онодавства з формування тари фів на послуги по водопостач анню та водовідведенню. Було встановлено ряд недоліків п ри формуванні планових витра т, у зв' язку з чим планові вит рати було зменшено, а саме: по послузі водопостачання на 0,68 грн. м. куб. (4,39 грн. м. куб. - 3,71 грн. м. .куб.), а з урахуванням планов ого розмірі рентабельності п ісля затвердження тарифів ор ганом місцевого самоврядува ння, було попереджено обраху вання споживачів по послузі з централізованого водопост ачання на суму 45694,36 грн.; по посл узі з водовідведення - плано ві витрати зменшено на 0,97 грн. м . куб. (2,22 грн. м. куб. - 1,24 грн. м. куб .), а з урахуванням планового р озміру рентабельність після затвердження тарифів органо м місцевого самоврядування, було попереджено обрахуванн ю споживачів по послузі водо відведення на суму - 9317,13 грн. С ума попередженого обрахуван ня споживачів за затверджени ми плановими обсягами послуг з водовідведення, яка врахов ана у звіті за травень 2009 року с тановить 8194,80 грн. Залишок - 1122,33 грн. Всього залишок попередж еного обрахування споживачі в за затвердженими плановими обсягами надання послуг ста новить 9415,98 грн.

За період з 01.03.2009 року по 01.01.2010 року Комунальне підприєм ство «Надія»стягнуло за посл уги з водопостачання та водо відведення за затвердженими тарифами рішенням Соколівсь кої сільської ради від 08.01.2009 рок у №6 «Про затвердження тарифі в на водопостачання та водов ідведення» з завищеним рівне м рентабельності в цілому по підприємству на послуги з во допостачання - 9,7 %, по послузі з водовідведення з завищени м рівнем рентабельності на 2,08 %. Сума додатково отриманої ви ручки за рахунок завищення г раничних рівнів рентабельно сті по послузі з водопостача ння - на 9,7% становить - 1587,12 грн ., по водовідведенню - 2,08% станов ить 35,02 грн.

Всього сума додатков о отриманої виручки за рахун ок завищення граничного рівн я рентабельності на послуги з водопостачання та водовідв едення становить 1622,14 грн. На пі дставі чого позивачем донара ховано штраф у розмірі 3244,88 грн .

12 березня 2010 року Засту пником начальника Державної інспекції з контролю за ціна ми в Кіровоградській області прийнято рішення №32 "Про заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін" про стягнення із відповідача економічних сан кції у сумі 1622,44 грн., та штрафу в сумі 3244,88 грн. (а.с.20). 12.03.2010 року №650-06 ві дповідачу було надіслано пре тензію на суму 1622, 44 грн. та на су му 3244,88 грн. (а.с.21), що підтверджує ться списком згрупованих вну трішніх відправлень (а.с.22).

Від відповідача до Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області надійшла відповідь від 23.03.2010 року №42 про погашення с уми боргу частинами щомісячн о в розмірі 400, 00 грн., (а.с.30).

У відповідності до ст . ст.6, 7, 8 Закону України „Про цін и і ціноутворення”, в народно му господарстві застосовуют ься вільні ціни і тарифи, держ авні фіксовані та регульован і ціни. Вільні ціни і тарифи вс тановлюються на всі види про дукції, товарів і послуг, за ви нятком тих, по яких здійснюєт ься державне регулювання цін . Державне регулювання цін зд ійснюється шляхом встановле ння: державних фіксованих ці н; граничних рівнів цін або гр аничних відхилень від держав них фіксованих цін. Урядом Ук раїни можуть вводитись інші методи державного регулюва ння цін і тарифів.

У відповідності до ч. 1 ст. 14 Закону України „Про ціни і ціноутворення”, за порушен ня державної дисципліни цін передбачена відповідальніс ть у вигляді вилучення в дохо д відповідного бюджету, зале жно від підпорядкованості, в сієї необгрунтовано одержан ої підприємством, організаці єю суми виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін. Крім того, в позабюдже тні фонди місцевих Рад стягу ється штраф у двократному ро змірі необґрунтовано одержа ної суми виручки. Вказані сум и списуються з рахунків підп риємств і організацій в банк івських установах за рішення м суду.

Порядок застосування економічних санкцій, крім за значеного закону, регулюєтьс я „Інструкцією про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами”, затвердженої сп ільним наказом Міністерства економіки та з питань Європе йської інтеграції України і Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001 року №298/519, згідно пун ктів 1.4, 2.1 якої, підставою для за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін є одержання су б' єктами господарювання не обґрунтованої виручки в резу льтаті порушення ними чинног о в періоді, що перевіряється , порядку встановлення та зас тосування цін і тарифів, які р егулюються уповноваженими о рганами відповідно до вимог законодавства, зокрема, заст осування цін і тарифів з пору шенням запроваджених методі в регулювання. Необґрунтован о одержана суб' єктом підпри ємницької діяльності сума ви ручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюєтьс я: при порушенні порядку вста новлення і застосування цін, що регулюються уповноважени ми органами, - як різниця між ф актичною виручкою від реаліз ації продукції та її вартіст ю за цінами, сформованими згі дно з вимогами законодавства .

Відповідно до ст. 3 Зак ону України "Про житлово - кому нальні послуги" передбачено, що предметом регулювання ць ого Закону є правовідносини, що виникають між виробникам и, виконавцями, споживачами у процесі створення, надання т а споживання житлово - комуна льних послуг. Суб'єктами цьог о Закону є органи виконавчої влади, органи місцевого само врядування, власники, виробн ики, виконавці та споживачі ж итлово-комунальних послуг.

Згідно ст. 7 Закону Укр аїни "Про житлово - комунальні послуги", до повноважень орга нів місцевого самоврядуванн я у сфері житлово-комунальни х послуг належить: встановле ння цін/тарифів на житлово - ко мунальні послуги відповідно до закону; затвердження норм споживання та якості житлов о - комунальних послуг, контро ль за їх дотриманням.

Ст. 30 Закону України "Пр о житлово - комунальні послуг и", державне регулювання цін/т арифів базується на таких ос новних принципах: доступност і житлово - комунальних послу г для всіх споживачів та рівн ості правових гарантій; відп овідальності виконавців/вир обників за недотримання вимо г стандартів, нормативів, нор м, порядків та правил.

Відповідно до вимог в ищевказаного Закону, постано вою Кабінету Міністрів Украї ни №630 від 21.07.2005 року було затверд жено "Правила надання пос луг з централізованого опале ння, постачання холодної та г арячої води і водовідведення та типового договору про над ання послуг з централізовано го опалення, постачання холо дної та гарячої води і водові дведення". Даними Правилами регулюються відносини між суб'єктом господарювання, пр едметом діяльності якого є н адання житлово - комунальних послуг, і фізичною та юридичн ою особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з ц ентралізованого опалення, по стачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 рок у №959 було затверджено Порядок формування тарифів на послу ги з централізовного водопос тачання та водовідведення, п . 21, якого передбачено, що рівен ь рентабельності формується з урахуванням необхідності сплати податку на прибуток п ідприємств та спрямування ча стини отриманого прибутку на технічне переоснащення підп риємств і не повинен перевищ увати в цілому по підприємст ву 12 %, а для категорій споживач ів - бюджетних установ та інши х споживачів - не повинен пере вищувати 15 та 50 % відповідно.

У відповідності до вк азаних положень законодавст ва, рішенням заступника нача льника Держінспекції цін у К іровоградській області від 1 2.03.2010 року №32 до відповідача бул о застосовано економічні сан кції за порушення державної дисципліни цін на загальну с уму 4467,32 грн., із них сума порушен ня - 1622 грн., сума штрафу - 3244,88. Відп овідач частково сплатив заст осовані санкцій у сумі 1600 грн., що підтверджується платіжни ми дорученнями (а.с.47).

Отже, загальна сума бо ргу по сплаті економічних са нкцій, застосованих до Комун ального підприємства «Надія »станом на 05.08.2010 р. складає 3267,32 гр н.

Також відповідач над ав заяву про відстрочення та розстрочення суми застосова них економічних санкції у ро змірі 3267,32 грн. та просить відст рочити сплату санкцій до 01.05.2011 р оку, з виплатою коштів у розмі рі 400,00 грн., щомісячно, починаюч и з 01.08.2010 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 263 К АС України, за наявності обст авин, що ускладнюють виконан ня судового рішення (відсутн ість коштів на рахунку, відсу тність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), де ржавний виконавець може звер нутися до адміністративного суду першої інстанції, незал ежно від того, суд якої інстан ції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із под анням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавч ого провадження - із заявою пр о відстрочення або розстроче ння виконання, зміну чи встан овлення способу і порядку ви конання судового рішення. Пи тання про відстрочення або р озстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і по рядку виконання судового ріш ення може бути розглянуто та кож за ініціативою суду.

Суд вважає за можливе розстрочити виконання поста нови Кіровоградського окруж ного адміністративного суду про застосування економічни х та фінансових (штрафних) сан кцій за порушення державної дисципліни цін з серпня 2010 рок у до березня 2011 року, у вигляді сплати відповідачем суми бор гу щомісячно частинами у роз мірі 400 грн., а в квітні 2011 року у р озмірі 67,32 грн.

З огляду на викладене , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обгрунтованими і заявленими згідно чинного з аконодавства, визнання позов у представником відповідача не суперечить закону, не пору шує чиї-небудь права, свободи або інтереси, а тому адмініст ративний позов підлягає задо воленню повністю.

Згідно ч.4 ст.94 КАС Украї ни, у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноваж ень, а відповідачем є фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладен ого та керуючись ст.ст. 94, 99, 158 - 163, 263 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністрати вний позов задовольнити пов ністю.

2. Стягнути з Комунальн ого підприємства „Надія” (Кі ровоградська область, Кірово градський район, с. Соколівсь ке, вул. Шевченка, 23, р/р 260065853 у ВАТ „Райфайзен банк „Аваль””, МФ О 323538, код ЄДРПОУ 32294018) на користь д ержави в особі Державної інс пекції з контролю за цінами в Кіровоградській області (25022, м . Кіровоград, вул. Дзержинсько го, 53/35, код ЄДРПОУ 23092298) в дохід Дер жавного бюджету України на р /р 31116106700194, одержувач коштів Ї УДК у Кіровоградському районі, к од одержувача Ї 23684886, код бюджет ної класифікації Ї 21081100, банк од ержувача Ї ГУДК у Кіровоград ській області, МФО 823016 - економі чні санкції за порушення дер жавної дисципліни цін в зага льній сумі 3267,32 грн., застосован і на підставі рішення Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Кіровоградській обла сті про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін від 12.0 3.2010 р. №32.

3. Відстрочити виконан ня даної постанови до травня місяця 2011 року та розстрочити її виконання шляхом сплати п о 400 грн. щомісячно, починаючи з серпня місяця 2010 року до берез ня місяця 2011 року, а в квітні мі сяці 2011 року сплатити кошти в с умі 67,32 грн.

Постанова суду набир ає законної сили в порядку, пе редбаченому ст. 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду шляхом пода чі, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови с уду, апеляційної скарги чере з Кіровоградській окружний а дміністративний суд, з одноч асним надсиланням копії апел яційної скарги до суду апеля ційної інстанції.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 05.08.20 10 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено на 10.0 8.2010 р., про що повідомлено сторі н після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 2 ст. 167 КА С України.

Суддя (підпис) О.Ю. Флоренко

Згідно з оригіналом:

Суддя О.Ю. Флор енко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13542134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2386/10/1170

Ухвала від 24.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

Постанова від 05.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні