21/17-6-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"20" січня 2011 р. Справа № 21/17-6-2011
За заявою: Управління Пенсійного фонду України (надалі УПФУ) в Татутинському районі Одеської області;
про визнання відсутнього боржника банкрутом.
Господарський суд Одеської області у складі:
судді - ЗЕЛЕНОВА Г.М.,
секретаря судового засідання - СУСЛОВА М.В.;
за участю представників сторін:
від Заявника: Панов В.С. –головний спеціаліст - юрисконсульт УПФУ в Татутинському районі Одеської області на підставі довіреності №3141/10 від 15.10.2010р.;
від боржника: Петков Х.А –колишній керівник КП „Сількомунгосп”;
від Рівненської сільської ради Тарутинського району Одеської області –Сєрєк –Басан Яків Михайлович, особа посвідчена паспортом.
СУТЬ СПОРУ: 30.12.2010р. УПФУ в Татутинському районі Одеської області звернулося до господарського суду із заявою про визнання банкрутом відсутнього боржника –КП „Сількомунгосп за спрощеною процедурою банкрутства, здійснюючи провадження з особливостями, передбаченими статтею 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (надалі Закон №2343-ХІІ), оскільки останній неспроможний виконати свої грошові зобов'язання щодо сплати заборгованості до УПФУ на загальну суму 10827грн. 90 коп. після настання встановленого строку їх сплати.
Представник заявника заяву підтримує та наполягає на визнанні КП „Сількомунгосп” - банкрутом.
Представник боржника та представник Рівненської сільської ради Тарутинського району Одеської області у судовому засіданні пояснили, що підприємство припинило підприємницьку діяльність, заборгованість по штрафним санкціям та пені підтверджують, сплатити заборгованість
не можуть у зв'язку з відсутністю грошових коштів та майна.
Крім того, 20.01.2011р. представником кредитора надано до суду заяву Тарутинського районного центру зайнятості про визнання кредитором до КП „Сількомунгосп” на суму 1196 грн.38 коп.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву УПФУ в Татутинському районі Одеської області, наявні матеріали у справі, вислухавши пояснення представника Заявника, представників боржника та сільської ради, господарський суд встановив, що провадження у справі про визнання відсутнього боржника - КП „Сількомунгосп” банкрутом у порядку ст. 52 Закону (№2343-ХІІ) підлягає припиненню з наступних підстав:
Ухвалою господарського суду від 04.01.2011р. було порушено провадження у справі № 21/17-6-2011 про банкрутство КП „Сількомунгосп” введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Вказаною ухвалою залучено до розгляду справи про банкрутство КП „Сількомунгосп” у якості учасника провадження у справі засновника ( орган уповноважений управляти майном) боржника - Рівненську сільську раду Тарутинського району Одеської області.
Відповідно до частини 2 статті 4-1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону (№2343-ХІІ), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.
На підставі п. 1 ст. 5 Закону (№ 2343-ХІІ) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч. 1 статті 52 Закону (№2343-ХІІ) у разі, якщо громадянин –підприємець –боржник або керівні органи боржника –юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежного від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Отже, у контексті вказаної норми при розгляді справи про визнання відсутнього боржника банкрутом за правилами статті 52 Закону (№2343-ХІІ) предметом доказування є визначення місцезнаходження боржника - юридичної особи, факт відсутності керівних органів юридичної особи за її місцезнаходженням, неподання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, наявність інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.
Наведена норма передбачає, що заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника є підставою для порушення провадження у справі у випадку наявності будь-якої з підстав, передбачених статтею 52 Закону (№ 2343-ХІІ).
Разом з цим, ініціюючий кредитор до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника повинен надати докази безспірних вимог та докази неплатоспроможності боржника по сплаті кредитору певної грошової суми відповідно до цивільно-правового договору та з інших підстав, передбачених цивільним законодавством України.
Згідно з ст. 1 Закону (№ 2343-ХІІ) „кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів)”.
Відповідно до заяви УПФУ в Татутинському районі Одеської області, про порушення справи про банкрутство та доданих матеріалів, грошові вимоги УПФУ до КП „Сількомунгосп” у сумі 10827 грн. 90 коп., складаються із суми штрафу 3930 грн.89 коп. та нарахування пені 6897 грн. 01 коп.
Відносно стягнення штрафу та пені УПФУ в Татутинському районі Одеської області прийняті Рішення про застосування до КП „Сількомунгосп” фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальником або органами Пенсійного фонду №507 від 22.12.2009р. та №10 від 13.01.2009р. у загальному розмірі 10827 грн. 90 коп.
На підставі вказаних Рішень, відділом державної виконавчої служби Татуринського районного управління юстиції відкриті виконавчі провадження про стягнення з КП „Сількомунгосп” штрафу та пені у сумі 10827 грн. 90 коп., та останніми Постановами ВП № 11566699 від 29.12.2009р. та ВП № 11686649 повернуті виконавчі документ стягувачу у зв'язку з відсутністю боржника за адресою вказаною у виконавчому документі та відсутністю майна.
Таким чином, доказом безспірних вимог УПФУ в Татутинському районі Одеської області та доказом неплатоспроможності КП „Сількомунгосп” є заборгованість у сумі 10827 грн. 90 коп., по сплаті штрафу та пені.
При визначенні розміру вимог за грошовими зобов'язаннями господарським судам слід враховувати, що грошове зобов'язання (абзац сьомий статті 1 Закону (№ 2343-ХІІ) –це зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та з інших підстав, передбачених цивільним законодавством України. До складу грошових зобов'язань боржника не зараховується недоїмка (пеня та штраф), визначена на дату подання заяви до господарського суду.
До складу грошових зобов'язань боржника не зараховуються недоїмка (пеня та штраф), визначена на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов'язання, які виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров'ю громадян, зобов'язання з виплати авторської винагороди, зобов'язання перед засновниками (учасниками) боржника –юридичної особи, що виникли з такої участі, як це передбачено п. 14 Постановою пленуму Верховного Суду України №15 від 18 грудня 2009 року „Про судову практику в справах про банкрутство”.
Пунктом 36 Постанови Пленуму №15 „Про судову практику в справах про банкрутство” від 18.12.2009року: „зазначено, що у разі коли Законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора (кредиторів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрутство боржника, або коли порушено провадження у справі про банкрутство підприємств, стосовно яких діє законодавча заборона порушувати справи про банкрутство. У таких випадках судам слід припиняти провадження у справі на підставі пункту 7 частини першої статті 40 Закону (№ 2343-ХІІ), (за відсутності інших підстав для такого припинення) та пункту 1-1 частини першої статті 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору)”.
Таким чином, ініціюючим кредитором УПФУ в Татутинському районі Одеської області при зверненні до суду з заявою про порушення провадження по справі про банкрутство КП „Сількомунгосп” надані докази про безспірні вимоги та докази неплатоспроможності, які складаються із суми штрафу в розмірі 3930 грн.89 коп. та нарахування пені в розмірі 6897 грн. 01 коп., які не можуть зараховуватись до складу грошових зобов'язань боржника, а тому провадження у справі про банкрутство КП „Сількомунгосп” підлягає припиненню на підставі п.1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, за відсутністю предмету спору.
Заява Тарутинського районного центру зайнятості про визнання кредитором до КП „Сількомунгосп” на суму 1196 грн.38 коп. не може бути приєднана до заяви ініціюючого кредитора, що суперечить Закону (№2343-ХІІ) та не може бути розглянуту з наступних підстав.
Відповідно до ч.2 ст. 52 Закону (№2343-ХІІ), господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.
Згідно з ч. 5 ст. 52 Закону (№2343-ХІІ), ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Враховуючи те, що відносно КП „Сількомунгосп” не виносилась постанова про визнання відсутнього боржника банкрутом та не відкривалась ліквідаційна процедура і провадження по виявленню кредиторів, передбачене ч. 5 ст. 52 Закону (№2343-ХІІ) не розпочиналось, а тому заява Тарутинського районного центру зайнятості про визнання кредитором подана передчасно та не підлягає розгляду.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1,5,6,7, 12, 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” п.1-1 ч.1 ст.80, ст.ст. 68,86 Господарського процесуального кодексу України, суддя –
У Х В А Л И В:
1. Припинити провадження у справі № 21/17-6-2011 за заявою УПФУ в Татутинському районі Одеської області про визнання відсутнього боржника Комунального підприємства „Сількомунгосп” (68555, Одеська область, Тарутинський район, с. Лужанка. Ідентифікаційний код 31277795) - банкрутом, за відсутністю предмету спору.
2. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів, введений ухвалою господарського суду від 04.01.2011 р.
3.Заяву Тарутинського районного центру зайнятості про визнання кредитором до КП „Сількомунгосп” - залишити без розгляду.
4. Копію ухвали надіслати: заявнику, боржнику, Рівненській сільській раді Тарутинського району Одеської області, Відділу з питань банкрутства в Одеській області, Державному реєстратору Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області (для внесення до Єдиного державного реєстру запису про припинення провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства „Сількомунгосп” (68555, Одеська область, Тарутинський район, с. Лужанка. Ідентифікаційний код 31277795), Арцизській МДПІ Одеської області.
Суддя Зеленов Г.М.
наручно
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2011 |
Оприлюднено | 29.01.2011 |
Номер документу | 13543820 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зеленов Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні