ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 січня 2011 р. Справа №2а-3942/10/12/0170
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі
головуючого судді
Котаревої Г.М. , при секрет арі судового засідання Лиган М.В.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Пі лон"
до Служби автомобільних д оріг в АР Крим Дочірнього пі дприємства "Кримавтодор" Від критого акціонерного товари ства "Державна акціонерна ко мпанія "Автомобільні дороги України"
про визнання рішення недій сним,
за участю представників ст орін:
від позивача - Ког ан Ольга Миколаївна, паспор т НОМЕР_4
від відповідачів - Польшина Ірина Георгієвна , довіреність № 06-03/07 від 04.01.11 р.;
Вальваков Сергій Васльови ч, довіреність № 13/49 від 11.01.11 р.
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Пі лон» (далі - позивач) звернул ося до Окружного адміністра тивного суду АР Крим з адміні стративним позовом до Служби автомобільних доріг в АР Кри м (далі - відповідач) про визн ання акту недійсним.
Позов мотивовано тим, що вис новки відповідача, викладені в акті від 04.12.2009 р. № 549 про переви щення транспортним засобом в становлених обмежень загаль ної маси та (або) осьових наван тажень, не відповідають дійс ності. Згідно акту повна маса автомобіля МАЗ АК32-62АК мод елі 551605 на подвійну вісь склала 25200 кг при дозволеній - 38000 кг, що є порушенням п. 22.5 Правил дорож нього руху України, затвердж ених постановою Кабінету Мін істрів України від 22.04.2009 року № 395 і «Порядку здійснення габар итно-вагового контролю і спр авляння плати за проїзд авто мобільними дорогами загальн ого користування транспортн ими засобами та іншими самох ідними механізмами, вагові а бо габаритні параметри, яких перевищують нормативні», за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України 07.06.2007 ро ку № 879. Тоді як, згідно свідоцтв у про реєстрацію транспортно го засобу МРЕВ ДАЇ серії РАС № 431063 на зазначену автомашину, п овна маса якого з вантажем ск лала 33500 кг. Маса без вантажу ск ладає 13900 кг. На підставі акту № 549 від 04.12.2009 року був складений р озрахунок плати за проїзд ав томобільними дорогами загал ьного користування великова нтажного та/або великогабари тного транспортного засобу в ід 17.12.2009 року та виставлений рах унок № 157 від 17.12.2009 року на суму 432,00 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 24. 03.2010 року відкрито провадження по справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 02. 06.2010 року за клопотанням відпов ідача (Служби автомобільних доріг в АР Крим) провадження у справі закрито в частині виз нання недійсним акту від 04.12.2009 р оку № 549.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 02. 06.2010 року залучено у якості дру гого відповідача - Дочірнє підприємство «Кримавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні доро ги України», закінчено підго товче провадження і призначе но справу до судового розгля ду.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 18.06.2010 року призначено по справі судово-технічну експертизу, зупинено провадження у спра ві у зв'язку з призначенням ек спертизи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 22. 09.2010 року поновлено провадженн я у справі.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і з підстав, зазначених у позо ві.
Відповідачі проти позову з аперечують з підстав, вказан их у письмових запереченнях (а.с. 37-43, 55-57, 86-89, 97-98,166-167, 169-171)
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача та представників від повідачів, суд
ВСТАНОВИВ:
04.12.2009 року на автомобіль ній дорозі Р-25 Сімферополь - Єв паторія км на пересувному пу нкті габаритно-вагового конт ролю, що знаходиться на балан сі Дочірнього підприємства « Кримавтодор» ВАТ «Державна а кціонерна компанія «Автомоб ільні дороги України», була з дійснена перевірка транспор тного засобу МАЗ державний н омер АК 3263 АК, який належит ь товариству з обмеженою від повідальністю «Пілон» (а.с. 17а , 17б).
За результатами габаритно -вагового контролю було вста новлено, що навантаження на з двоєнні осі зазначено трансп ортного засобу склала 18,8 тон, п ро що був складений Акт № 549 від 04.12.2009 р.(а.с. 22)
Відповідно до зазначеного акту маса транспортного зас обу, що зважувався склала 25200 кг , тоді як допустиме навантаже ння на здвоєні осі складає 16 т он.
Акт про перевищення трансп ортним засобом встановлених обмежень загальної маси та/а бо осьових навантажень підпи саний водієм, який керував тр анспортним засобом.
На підставі складеного акт у Службою автомобільних дорі г в АР Крим був зроблений розр ахунок за проїзд автомобільн ими дорогами загального кори стування великовантажного т а/або великогабаритного тран спортного засобу, згідно яко му плата за проїзд великован тажного транспортного засоб у, який пересувався без відпо відного дозволу ДАЇ, за части ну маршруту, що пройдено (69 км) р озрахована у подвійному розм ірі та склава 432,00 грн. Згідно за значеному розрахунку Службо ю був виставлений позивачу р ахунок № 157 від 17.12.2009 року на спла ту 432,00 грн. до державного бюдже ту (а.с. 23,24).
Позивач - Товариство з обмеж еною відповідальністю «Піло н» (ідентифікаційний код 30579147) - є юридичною особою, зареєстр овано виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и АР Крим 22.09.1999 р., номер запису пр о включення відомостей про ю ридичну особу до ЄДР 1882120000000879 (а.с. 6,18)
Служба автомобільних дорі г в АР Крим (ЄДРПОУ 24407290) є юридич ною особою, за організаційно -правовою формою має ознаки д ержавної організації (устано ви, закладу) та зареєстрована виконавчим комітетом Сімфер опольської міської ради АР К рим 30.04.2002 року (а.с. 53,54).
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про дорожній рух» до к омпетенції власників автомо більних доріг належить погод ження маршрутів перевезення небезпечних, надгабаритних і великовагових вантажів.
Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про автомобільні доро ги» державне управління авт омобільними дорогами загаль ного користування здійснює Д ержавна служба автомобільни х доріг України, що є централь ним органом виконавчої влади , діяльність якого спрямовує ться і координується Кабінет ом Міністрів України через к ерівника центрального орган у виконавчої влади у галузі т ранспорту і який має свої орг ани управління на місцях.
Відповідно до п.22.1 Правил до рожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністр ів України N 1094, 31.12.1993 маса вантажу , що перевозиться, і розподіл н авантаження на осі не повинн і перевищувати величин, визн ачених технічною характерис тикою даного транспортного з асобу.
Відповідно до п.18 «Порядку з дійснення габаритно-ваговог о контролю та справляння пла ти за проїзд автомобільними дорогами загального користу вання транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів, вагові та/або габар итні параметри яких перевищу ють нормативні», затверджено го постановою Кабінету мініс трів України «Про заходи що до збереження автомобільних доріг загального користуван ня» N 879 від 27.06.2007 року за результа тами точного габаритно-вагов ого контролю водієві транспо ртного засобу видається дові дка результатів здійснення к онтролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на з апит водія - міжнародний серт ифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо п ункт габаритно-вагового конт ролю уповноважений видавати такі сертифікати.
Згідно п. 21 зазначеного Поря дку у разі виявлення факту пе ревищення хоча б одного ваго вого та/або габаритного норм ативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух тр анспортного засобу забороня ється до внесення плати за йо го проїзд автомобільними дор огами загального користуван ня (далі - плата за проїзд). Плат а за проїзд великовагового т а/або великогабаритного тран спортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, зд ійснюється у подвійному розм ірі за пройдену частину марш руту по території України.
Відповідно до Положення пр о службу автомобільних доріг в АР Крим (а.с. 44-52) Служба автомо більних доріг в АР Крим (далі - Служба) є державною організа цією, що належить до сфери упр авління Державної служби авт омобільних доріг України, та здійснює функції з управлін ня автомобільними дорогами з агального користування.
Служба у своїй діяльності к ерується Конституцією і зако нами України, указами Презид ента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Мі ністрів України, наказами Мі ністерства транспорту Украї ни, нормативно-правовими акт ами Укравтодору, рішеннями о рганів місцевого самоврядув ання, прийнятими в межах їх ко мпетенції, а також цим Положе нням.
Метою діяльності Служби є « організація утримання в нале жному технічному стані та ро звиток мережі автомобільних доріг загального користуван ня, мостів та інших штучних сп оруд, створення умов для безп ерервного та безпечного руху транспорту на них, задоволен ня потреб народного господар ства та населення України в у досконаленні і раціональном у розвитку дорожньої інфраст руктури, що обслуговується».
Предметом діяльності Служ би є «узгодження маршрутів і оформлення платних дозволів на проїзд в регіоні транспор тних засобів, вагові або габа ритні параметри яких перевищ ують нормативні»; організаці я виконання положень Закону України «Про дорожній рух» т а правил в частині охорони ав тодоріг, мостів та інших штуч них споруд».
Відповідно до покладених з обов'язань Служба здійснює к онтроль за дотриманням прави л користування автомобільни ми дорогами, веде облік автом обільних доріг, інтенсивніст ю руху транспортних засобів на них згідно з нормативними документами.
На підставі п. 1.3., п. 2.1 Порядку о формлення погодження проїзд у великогабаритних та/або ве ликовагових транспортних за собів автомобільними дорога ми України, затвердженого на казом Укравтодору № 92 від 06.03.2003 року, погодження проїзду вел иковагових або великогабари тних транспортних засобів зд ійснюється уповноваженим Ук равтодором дорожньою органі зацією, якщо маршрут руху про ходить по автомобільним доро гам однієї області, в даному в ипадку - Автономної Республі ки Крим - Службою автомобіл ьних доріг в АР Крим. Служба, в ідповідно до п. 2.4. Порядку, здій снює розрахунок плати за про їзд і видачу погодження прої зду транспортного засобу для отримання в органах ДАЇ дозв олу на проїзд надгабаритних або великовагових транспорт них засобів автомобільними д орогами України після отрим ання вказаної в розрахунку о плати за проїзд.
З наведеного вбачається, що відповідач є суб' єктом, яки й здійснює владні управлінсь кі функції на основі законод авства на виконання повнова жень, які йому делегував суб' єкт владних повноважень - Д ержавна служба автомобільни х доріг України (УКРАВТОДОР).
Дочірнє підприємство «Кри мавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобі льні дороги України» (ЄДРПОУ 31829422), залучене в якості другого відповідача по справі, є юрид ичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Сімфер опольської міської ради АР К рим 14.05.2002 року, створене відпові дно до наказу Державної служ би автомобільних доріг Украї ни від 09.04.2002 року № 156. (а.с.159,160).
Метою ДП «Кримавтодор» є за безпечення економічних інте ресів держави, задоволення п отреб держави, населення та о борони країни в удосконаленн і і розвитку автомобільних д оріг загального користуванн я, розширення можливості вир обничого та соціального розв итку підприємств дорожнього господарства, підвищення еф ективності використання мат еріальних, фінансових та інш их ресурсів на основі спільн ої діяльності, розподілу пра ці і кооперації.
Абзацом 2 пункту 3 «Порядку з дійснення габаритно-ваговог о контролю та справляння пла ти за проїзд автомобільними дорогами загального користу вання транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів, вагові та/або габар итні параметри яких перевищу ють нормативні», затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 27 червня 2007 ро ку № 879, зазначено, що габаритно -ваговий контроль транспортн их засобів на автомобільних дорогах загального користув ання здійснюється уповноваж еними Укравтодором дорожнім и підприємствами та організа ціями разом з відповідними п ідрозділами МВС.
Габаритно-ваговий контрол ь транспортних засобів здійс нюється відповідно до Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни № 879 від 27.06.2007 року та спільног о наказу Державної служби ав томобільних доріг України і Міністерства внутрішніх спр ав України від 07.05.2008 року № 219/198, за реєстрованого Міністерство м юстиції України 01.09.2008 року № 799/ 1549 «Про затвердження порядку взаємодії дорожніх організа цій, підприємств і підрозділ ів ДАЇ МВС України при провед енні габаритно-вагового конт ролю транспортних засобів та інших самохідних машин і мех анізмів на автомобільних дор огах загального користуванн я і Технологічного регламент у здійснення габаритно-вагов ого контролю транспортних за собів та інших самохідних ма шин і механізмів на автомобі льних дорогах загального кор истування».
Відповідно до наказу Держа вної служби автомобільних до ріг України від 17.07.2007 року № 377 «П ро організацію та забезпечен ня контролю за проїздом вели ковагових та великогабаритн их транспортних засобів авто мобільними дорогами загальн ого користування» повноваже ння з організації та проведе нню габаритно-вагового контр олю за проїздом автомобільни ми дорогами загального корис тування великовагових та вел икогабаритних транспортних засобів передано ВАТ «ДАК «А втомобільні дороги України» . Відповідно до зазначеного н аказу організацію та виконан ня робіт з проведення габари тно-вагового контролю на авт омобільних дорогах в АР Крим покладено на працівників До чірнього підприємства «Крим автодор», які складають акт п ро перевищення транспортом н ормативних вагових та/або га баритних параметрів.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України № 865 від 24.06.2006 року «Про затвердженн я переліку автомобільних дор іг загального користування д ержавного значення» автомоб ільна дорога Р-25 Сімферополь-Є впаторія є регіональною авто мобільною дорогою державног о значення.
Отже відповідно до нормати вних актів другому відповіда чу делеговані суб' єктом вла дних повноважень (Укравтодор ом) функції організації і про ведення габаритно-вагового к онтролю транспортних засобі в за проїздом автомобільними дорогами загального користу вання, а тому є суб' єктом, яки й здійснює делеговані владні управлінські функції.
Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів пош ирюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів чи правових актів інд ивідуальної дії), дій чи безді яльності.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Пунктом 7 частини 1 статті З К АС України визначено понятт я суб'єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Ст.19 Конституції України ви значає, що органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.
Зазначений спір має ознаки публічно-правового спору та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинс тва.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень державного орган у, суд має керуватися критер іями, закріпленими у ст. 2 КАС У країни, згідно з якою у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адмініс тративні суди перевіряють, ч и прийняті (вчинені) вони: 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння. Згідно ч. 2 вказаної статт і в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кту владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти задоволення ад міністративного позову.
Судом встановлено, що акт № 549 від 04.12.2009 року про перевищення транспортним засобом позива ча встановлених п. 22.5 Правил до рожнього руху обмежень загал ьної маси та/або осьових нава нтажень складений відповіда чем - ДП «Кримавтодор», в межах його повноважень і компетен ції за результатами проведен ня габаритно-вагового контро лю на пересувному пункті. Дан им актом зафіксовано факт пр оведення на пересувному пунк ті габаритно-вагового контро лю автомобіля МАЗ державни й номер АК 3263 АК, власником як ого є позивач, та перевищення транспортним засобом встано влених обмежень осьових нава нтажень, тобто акт носить інф ормаційний характер. Крім то го, акт перевірок не є рішення м суб' єкта владних повноваж ень, не тягне за собою виникне ння будь-яких прав та обов' я зків осіб або суб' єктів вла дних повноважень, а тому не по роджують правовідносин і не можуть бути предметом спору (пункт 13 листа Вищого адмініст ративного суду України від 30.1 1.2009 року № 1619/10/13-09 «Щодо застосува ння норм процесуального прав а»).
Щодо дій відповідача - Служб и автомобільних доріг в АР Кр им, по нарахуванню плати за пр оїзд автомобільними дорогам и загального користування ве ликоваговим транспортним за собом, який належить позивач у, суд визнає їх правомірними , та такими що відповідають ді ючому законодавству та вчине ними в межах наданої компете нції.
Розрахунок плати за проїзд автомобільними дорогами заг ального користування велико вантажного та/або великогаба ритного транспортного засоб у від 17.12.2009 року про сплату пози вачем подвійного розміру за проїзд автомобільними дорог ами в сумі 432,00 грн. не є актом нен ормативного характеру, тому що не є юридичною формою ріше ння Служби автодоріг в АРК та не має обов' язкового харак теру.
Позивач оспорює факт перев езення вантажу великовантаж ним транспортним засобом з п еревищенням встановленого н авантаження на здвоєну ось а втомобільними дорогами зага льного користування, без від повідного погодження з ДАЇ т а без проведення оплати за та кий проїзд в порядку, передба ченому законодавством Украї ни.
Позивач наполягав на тому, щ о при перевезенні вантажу йо го транспортним засобом не б уло перевищено допустимі нав антаження на здвоєну ось, яке становить 16 тон, проте, вважає , що повна маса автомобіля пов инна складати 33500 тон, тоді як п ід час зважування було зафік совано масу автомобіля МАЗ АК32-62АК - 22500 тон.
Суд не погоджується з довод ами позивача, оскільки в дано му випадку нарахування плати за проїзд було здійснено у зв 'язку з відсутністю відповід ного дозволу для великованта жного транспорту, а заявлена позивачем маса автомобіля в 33500 тон, за умови прийняття її в ідповідачами, тільки б збіль шила навантаження на здвоєну ось автомобіля, і як наслідок призвела б до збільшення роз міру плати за проїзд.
За таких обставин суд вважа є, що перший відповідач, під ча с здійснення розрахунку плат и за проїзд виходячи з маси ав томобіля в 22500 тон та навантаже ння на здвоєну ось в 18,8 тон, не п орушив права та законі інтер еси позивача.
Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по сп раві у їх сукупності, суд прих одить до висновку про те, що по зовні вимоги є необґрунтован ими та не підлягають задовол енню.
В судовому засіданні 17.01.2011р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. Від повідно до ст. 160,163 КАС України п овний текст постанови вигото влено 21.01.2011р.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 11, 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. В задоволенні позов них вимог відмовити.
У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі скл адання постанови у повному о бсязі - з дня складення у повно му обсязі, у разі проголошенн я у відсутності особи, яка бер е участь у справі - з дня отри мання нею копії постанови).
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки, передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и
Суддя Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2011 |
Оприлюднено | 31.01.2011 |
Номер документу | 13545183 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні