Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 січня 2011 р. справа № 2а -28840/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 2.33
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Бєломєс тнова О. Ю.
при секретарі Анохін ої Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су дових засідань в м. Донецьку п о вул. 50-ї Гвардійської Дивізі ї, 17 адміністративну справу
за позовом Контрольн о-ревізійного управління в Д онецькій області
до Державного підприємств а «Донецька залізниця»
про зобов'язання виконат и не вчинені дії
за участі представника по зивача Жукова В.В.
представника відповідача не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Контрольно-ревізійне упра вління в Донецькій області з вернулося до суду з позовом д о Державного підприємства «Д онецька залізниця»» про зоб ов'язання виконати не вчине ні дії, зазначені у листі - ви мозі КРУ в Донецькій області від 04.09.2008р. № 10-10/3012, а саме: відшкод увати витрати по розрахунках з ТОВ «НВК «Планета-рейл» шля хом повернення зайво сплачен их державних коштів за невик онані роботи по репрофілюван ню рейок або коригуванням по точних взаєморозрахунків з п ідрядною організацією.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на те, щ о Контрольно-ревізійним упра влінням в Донецькій області були проведені позапланові ревізії окремих питань фіна нсово-господарської діяльно сті Державного підприємства «Донецька залізниця» за пер іод з 01.07.2006р. по 01.01.2008р. За результа тами ревізії було складено а кт від 25.07.2008р. б/н, який підписани й начальником ДП «Донецька з алізниця» -М.І. Сергієнко та начальником відділу фінан сово-економічної служби - Глубокою Г.О., із запереченн ями. На підставі акту відпові дачу направлено вимогу від 04.0 9.2008 року № 10-10/3012 про усунення пору шень, виявлених ревізією.
В ході ревізії були виявлен і порушення діючого законода вства України з фінансових п итань, які станом на теперішн ій час залишаються не відшко дованими.
До теперішнього часу поруш ення не усунуті, що свідчить п ро невиконання та порушення вимог ч.2 ст.15 Закону України «П ро державну контрольно-ревіз ійну службу в Україні», що зак онні вимоги службових осіб д ержавної контрольно-ревізій ної служби є обов'язковими дл я виконання службовими особа ми об'єктів, що ревізуються чи перевіряються.
Просить зобов'язати Держ авне підприємство «Донецька залізниця» виконати вимогу від 04.09.2008 року № 10-10/3012 в частині ви конання не вчинених дій, а сам е: відшкодувати витрати по ро зрахунках з ТОВ «НВК «Планет а-рейл» шляхом повернення за йво сплачених державних кошт ів за невиконані роботи по ре профілюванню рейок або кори гуванням поточних взаємороз рахунків з підрядною організ ацією.
Представник позивача в суд ове засідання з'явився, поз овні вимоги підтримав, проси в суд їх задовольнити з підст ав, які викладені у позовній з аяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явив ся, належним чином повідомле ний про дату, час і місце розгл яду справи. Через канцелярію суду надав клопотання про пе ренесення розгляду справи у зв'язку з участю представни ка у іншій справі, яка розгляд ається господарським судом Ж итомирської області. Ця прич ина неявки у судове засіданн я не є поважною, оскільки зале жить від волевиявлення відпо відача. Так, відповідач вправ і видати довіреність на пред ставництво інтересів кілько м особам з метою представниц тва інтересів у різних судах . Крім того, як вбачається з на даної відповідачем копії ухв али судове засідання у госпо дарському суді Житомирсько ї області призначене на 25.01.2011 ро ку, що не перешкоджає явці пре дставника відповідача у судо ве засідання 24.01.2011 року до Доне цького окружного адміністра тивного суду. Зважаючи на пов торну неявку представника ві дповідача у судове засідання відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укра їни розгляд справи не відкла дається та справу вирішуєтьс я на підставі наявних у ній до казів.
Заслухавши представника п озивача та дослідивши матері али справи, суд встановив нас тупне.
Згідно зі статтею 2 Закону У країни Закону України «Про к онтрольно-ревізійну службу в Україні» головним завданням державної контрольно-ревізі йної служби є здійснення дер жавного фінансового контрол ю за використанням і збереже нням державних фінансових ре сурсів, необоротних та інших активів, правильністю визна чення потреби в бюджетних ко штах та взяття зобов'язань, еф ективним використанням кошт ів і майна, станом і достовірн істю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в мін істерствах та інших органах виконавчої влади, в державни х фондах, у бюджетних установ ах і у суб'єктів господарюван ня державного сектору економ іки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримую ть (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюдже тів усіх рівнів та державних фондів або використовують (в икористовували у періоді, як ий перевіряється) державне ч и комунальне майно (далі - підк онтрольні установи), виконан ням місцевих бюджетів. розро блення пропозицій щодо усуне ння виявлених недоліків і по рушень та запобігання їм у по дальшому.
Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудиту та інс пектування.
Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.
Відповідно до статті 11 З акону України «Про контрольн о-ревізійну службу в Україні » Позаплановою виїзною ревіз ією вважається ревізія, яка н е передбачена в планах робот и органу державної контрольн о-ревізійної служби і провод иться за наявності хоча б одн ієї з таких обставин:
· підконтрольною уста новою подано у встановленому порядку скаргу про порушенн я законодавства посадовими о собами органу державної конт рольно-ревізійної служби під час проведення планової чи п озапланової виїзної ревізії , в якій міститься вимога про п овне або часткове скасування результатів відповідної рев ізії;
· у разі виникнення по треби у перевірці відомостей , отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконт рольною установою, якщо підк онтрольна установа не надаст ь пояснення та їх документал ьні підтвердження на обов'яз ковий письмовий запит органу державної контрольно-ревізі йної служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
· проводиться реорга нізація (ліквідація) підконт рольної установи;
· у разі надходження д оручення щодо проведення рев ізій у підконтрольних устано вах від Кабінету Міністрів У країни, органів прокуратури, державної податкової служби , Міністерства внутрішніх сп рав України, Служби безпеки У країни, в якому містяться фак ти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку д одержання яких віднесено зак оном до компетенції органів державної контрольно-ревізі йної служби;
· у разі, коли вищестоя щий орган державної контроль но-ревізійної служби в поряд ку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого орг ану державної контрольно-рев ізійної служби здійснив пере вірку актів ревізії, складен их нижчестоящим органом держ авної контрольно-ревізійної служби, та виявив їх невідпов ідність вимогам законів. Поз апланова виїзна ревізія в ць ому випадку може ініціюватис я вищестоящим органом держав ної контрольно-ревізійної сл ужби лише у тому разі, коли сто совно посадових або службови х осіб нижчестоящого органу державної контрольно-ревізі йної служби, які проводили пл анову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтр ольної установи, розпочато с лужбове розслідування або по рушено кримінальну справу.
Позапланова виїзна р евізія може здійснюватися ли ше за наявності підстав для ї ї проведення на підставі ріш ення суду. Позапланова ревіз ія підконтрольної установи н е може проводитися частіше о дного разу на квартал.
Судом встановлено, що відпо відно до постанов Апеляційн ого суду Донецької області в ід 19.06.2008, від 17.07.2008р., листів Управл іння Служби безпеки України в Донецькій області від 20.06.2008р. № 56/6/5-2004нт, від 17.07.2008 № 56/6/5-22754 нт та на пі дставі направлень від 01.07.2008 №№18 98,1899,1900 позивачем було проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарсь кої діяльності Державного пі дприємства «Донецька залізн иця» щодо правильності уклад ання договорів та виконання робіт з репрофілювання старо придатних рейок по Службі ко лійного господарства за пері од з 01.01.2006 по 01.01.2008 роки.
За результатами ревізії бу в складений акт від 2507.2008р. без н омеру, яким були встановлені порушення на загальну суму 3 240,21 тис. грн.., в тому числі:
· 145,18 тис. грн. - сплачен о підряднику ТОВ «НВК «Плане та-рейл» (м. Малин, Житомирсько ї області, код за ЄДОРПОУ 33719440) б ез отримання послуг по репро філюванню рейок, чим порушен о п. 15 П(С)БО 16 «Витрати», затверд женого наказом МФУ України в ід 31.12.1999 №318 та п. 1,5,8 ст. 9 Закону Укра їни «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїні»;
· 3063,62 тис. грн.. - занижен а в обліку вартість активів в наслідок не збільшення варто сті старопридатних запасів н а суму їх ремонту, що є поруше нням вимог розділу 2.4.5 Методич них рекомендацій з ведення б ухгалтерського обліку в стру ктурних підрозділах колійно го господарства, затверджено го наказом Укрзалізниці від 30.06.2005 № 268-ЦЗ, п. 3, 5 ст. 9 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Укра їні»;
· 30,44 тис. грн. - за наслідк ами проведеної інвентаризац ії встановлено заниження в о бліку вартості запасів (рейо к) у Красноліманській колійн ій машинній станції (КМС-10) ДП « Донецька залізниця», чим пор ушено п. 3.5 ст. 9 Закону України « Про бухгалтерський облік і ф інансову звітність в Україні », п.п 2.14,2.15, 3.4 «Положення про доку ментальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у», затвердженого наказом Мі нфіну України від 24.05.95 №88;
· 0,97 тис. грн.. - недобір в ціні після проведеного зал іку пересортиці за результат ами проведеної інвентаризац ії рейок у КМС -10.
Згідно зі статтею 7 Закону У країни «Про контрольно-ревіз ійну службу в Україні» голов не контрольно-ревізійне упра вління України, контрольно-р евізійні управління в Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві і Севастополі виконують такі функції, зокрема, провод ять у підконтрольних установ ах ревізії фінансово-господа рської діяльності, використа ння і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інш их активів, правильності виз начення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань , стану і достовірності бухга лтерського обліку та фінансо вої звітності; здійснюють ко нтроль за усуненням недолікі в і порушень, виявлених під ча с проведення державного фіна нсового контролю.
Для виконання функцій, визн ачених у статті 7, згідно зі ст аттею 10 Закону України «Про ко нтрольно-ревізійну службу в Україні» головному контроль но-ревізійному управлінню Ук раїни, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Кр им, областях, містах Києві і Се вастополі, контрольно-ревізі йним підрозділам (відділам, г рупам) у районах, містах і райо нах у містах надається право :
- перевіряти у підконт рольних установах грошові та бухгалтерські документи, зв іти, кошториси й інші докумен ти, що підтверджують надходж ення і витрачання коштів та матеріальних цінностей, про водити перевірки фактично ї наявності цінностей (гро шових сум, цінних паперів, сир овини, матеріалів, готової пр одукції, устаткування тощо);
- пред'являти керівник ам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що р евізуються, вимоги щодо у сунення виявлених порушен ь законодавства з питань з береження і використання дер жавної власності та фінансів , вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізія ми приховані і занижені валю тні та інші платежі, ставити п еред відповідними органами питання про припинення бюдж етного фінансування і креди тування, якщо отримані підпр иємствами, установами та орг анізаціями кошти і позички в икористовуються з порушення м чинного законодавства;
- у судовому порядку ст ягувати у дохід держави кошт и, одержані підконтрольними установами за незаконними уг одами, без встановлених зако ном підстав та з порушенням ч инного законодавства.
Пунктом 10 статті 7 Закону Укр аїни «Про контрольно-ревізій ну службу в Україні» Головно му контрольно-ревізійному уп равлінню України, контрольно -ревізійним управлінням в Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві і Севастополі, контр ольно-ревізійним підрозділа м (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах над ається право звертатися до с уду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених рев ізією порушень законодавств а з питань збереження і викор истання активів.
Керуючись п. 7 ст. 10 Закону Укр аїни «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні », контрольно-ревізійним упр авлінням в Донецькій області була направлена вимога на ім 'я начальника ДП «Донецька за лізниця» -Сергієнко М.І. в ід 04.09.2008 р. № 10-10/3012 щодо усунення ви явлених ревізією порушень, з окрема вимагалося відшкоду вати витрати по розрахунках з ТОВ «НВК «Планета-рейл» шля хом повернення зайво сплачен их державних коштів за невик онані роботи по ре профілюва нню рейок або коригуванням п оточних взаєморозрахунків з підрядною організацією. Стр ок повідомлення про усуненн я порушень був встановлений до 17.09.2008р.
Відповідно до частини 2 стат ті 15 Закону України «Про контр ольно-ревізійну службу в Укр аїні», законні вимоги службо вих осіб державної контрольн о-ревізійної служби є обов'яз ковими для виконання службов ими особами, що ревізуються.
Відповідачем була оскарже на вказана вимога. Так, постан овою Донецького окружного ад міністративного суду 30 серпн я 2010 р. у справі 2а-14274/09/0570 позовні вимоги Державного підприємс тва «Донецька залізниця» до Контрольно-ревізійного упра вління в Донецькій області, з а участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог н а предмет спору на стороні по зивача - Товариства з обмеже ною відповідальністю «НВК «П ланета-рейл» позовні вимоги про визнання вимоги від 04.09.2008р. № 10-10/3012 недійсною були задоволе ні частково, а саме: визнано не дійсною вимогу Контрольно-ре візійного управління в Донец ькій області від 04.09.2008 року № 10-1 0/3021 про усунення порушень час тині усунення порушень на су му 3063624,56 грн. У задоволенні інши х вимог відмовлено.
Постанова набрала законно ї сили 22.10.2010 року, тому правомі рність прийняття контролююч им органом вимоги у частині з обов'язання відшкодувати в итрати по розрахунках з ТОВ « НВК «Планета-рейл» шляхом по вернення зайво сплачених дер жавних коштів за невиконані роботи по репрофілюванню рей ок або коригуванням поточних взаєморозрахунків з підрядн ою організацією не може бути поставлена під сумнів.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС Укр аїни, обставини, встановлені судовим рішенням в адмініст ративній, цивільній або госп одарській справі, що набрало законної сили, не доказуютьс я при розгляді інших справ, у я ких беруть участь ті самі осо би або особа, щодо якої встано влено ці обставини
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинс тва України, постанова або ух вала суду, яка набрала законн ої сили, є обов'язковою для осі б, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підп риємств, установ та організа цій, посадових чи службових о сіб, інших фізичних осіб і під лягає виконанню на всій тери торії України.
Обставини, які були встанов лені постановою, що набрала з аконної сили, в одній адмініс тративній справі не можуть о спорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих ст орін.
Оскільки постанова Донець кого окружного адміністрат ивного суду від 30.08.2010р. по адмін істративній справі за позово м Державного підприємства «Д онецька залізниця» до Контр ольно-ревізійного управлінн я в Донецькій області, за учас тю третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні позивач а - Товариства з обмеженою в ідповідальністю «НВК «Плане та-рейл» про визнання вимоги від 04.09.2008р. № 10-10/3012 недійсною в час тині вимог про відшкодуванн я витрат по розрахунках з ТОВ «НВК «Планета-рейл» шляхом п овернення зайво сплачених де ржавних коштів за невиконані роботи по репрофілюванню ре йок або коригуванням поточни х взаєморозрахунків з підряд ною організацією набрала зак онної сили, зазначена вимога є чинною та підлягає виконан ню у вказані у неї строки.
Відповідачем на виконання ст. 71 КАС України та пропозиці ю суду, що викладена в ухвалі в ід 22.12.2010року доказів виконання наведеної частини вимоги не надано.
З огляду на викладене, суд в важає обгрунтованими позовн і вимоги Контрольно-ревізійн ого управління в Донецькій о бласті до Державного підприє мства «Донецька залізниця» п ро зобов'язання виконати не вчинені дії, зазначені у лист і - вимозі КРУ в Донецькій об ласті від 04.09.2008р. № 10-10/3012, а саме: ві дшкодувати витрати по розрах унках з ТОВ «НВК «Планета-рей л» шляхом повернення зайво с плачених державних коштів за невиконані роботи по репроф ілюванню рейок або коригуван ням поточних взаєморозрахун ків з підрядною організацією .
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни судові витрати стягненню не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, 255 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Контрольно-ревізійн ого управління в Донецькій о бласті до Державного підприє мства «Донецька залізниця» п ро зобов'язання виконати не вчинені дії задовольнити.
Зобов'язати керівни ка Державного підприємства « Донецька залізниця» викона ти не вчинені дії, які зазнач ені в листі - вимозі КРУ в Дон ецькій області від 04.09.2008 № 10-10/3012, а саме: відшкодувати витрати п о розрахунках з ТОВ «НВК «Пла нета-рейл» шляхом повернення зайво сплачених державних к оштів за невиконані роботи п о репрофілюванню рейок або к оригуванням поточних взаємо розрахунків з підрядною орга нізацією.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Донецький окружний адмін істративний суд шляхом подач і в 10-денний строк з дня її отри мання апеляційної скарги.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Вступна та резолютивн а частина рішення проголошен а у судовому засіданні 24 січня 2011р. Постанова складена у пов ному обсязі 28 січня 2011р.
Суддя Бєломєстнов О. Ю.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2011 |
Оприлюднено | 31.01.2011 |
Номер документу | 13545361 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бєломєстнов О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні