Постанова
від 13.01.2011 по справі 2а-6492/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2011 року                                                                                                 № 2а-6492/10/2370

                                                                                м. Черкаси  

   12 год. 00 хв.                                                                                                                                                                                              

Черкаський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Ільченко С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкаси до приватного підприємства «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС»про  стягнення податкового боргу, -

встановив:

Державна податкова інспекція у м. Черкаси (далі по тексту –ДПІ у м. Черкаси) звернулася до суду з адміністративним позовом в якому поставлено питання про стягнення з приватного підприємства  «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС»(далі по тексту –ПП «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС») податкового боргу з податку на прибуток в сумі 516,08грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач  зазначає, що відповідач, в порушення Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (далі по тексту –Закон №2181), невчасно та не в повному обсязі сплачує податки та збори, внаслідок чого виник податковий борг в сумі 516,08грн., який самостійно платником податків не сплачений, що зумовило звернення до суду за стягненням податкового боргу в судовому порядку.

Представник ДПІ у м. Черкаси  надав суду заяву про розгляд справи за відсутністю позивача за наявними матеріалами справи. Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи у судове засідання свого представника не направив, причини повторної неявки суду не повідомив.

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності представників сторні, на підставі наявних матеріалів справи.

Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги  підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

ПП «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС»зареєстроване як юридична особа 04.08.2004р. виконавчим комітетом Черкаської міської ради, за ідентифікаційним кодом –33007144. (а.с.18-19).

Як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органом було проведено невиїзні документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, про що складено акти №7965/8-117 від 18.11.2009р., №980/15-117 від 22.02.2010р., №3838/15-1/33007144 від 15.06.20101р. Зазначеними актами перевірки встановлено, що відповідач порушив термін подачі податкових декларацій з податку на прибуток, передбачений п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994р. №334/94.

На підставі  вказаних актів перевірки до відповідача згідно з п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 застосовано штрафні (фінансові) санкції за податковими повідомленнями-рішеннями: №0031041501/0 від 23.11.2009р. на суму 170грн.; №0002281501/0 від 25.02.2010р. на суму 170грн.; №0012961501/0 від 15.06.2010р. на суму 170грн., які не було вручено відповідачу, в зв’язку з чим їх розміщено на дошці податкових оголошень згідно актів від 28.01.2010р.  №42/15-117, від 12.03.2010р. №130, від 14.09.2010р. №470.

Крім того, актом перевірки №8772/15-117 від 17.12.2009р. встановлено, що відповідачем несвоєчасно сплачено податок на прибуток, чим порушено вимоги п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994р. №334/94. На підставі даного акту перевірки до відповідача згідно з п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш»№0035841501/0 від 22.12.2009р. на суму 2,72грн., яке не було вручено відповідачу, а розміщене на дошці податкових оголошень згідно акту від 15.02.2010р. №75/15-117 (а.с.10 об).

На підставі  п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 відповідачу було направлено першу податкову вимогу №1/2224 від 25.11.2008р. на суму 17,73грн., яка була отримана 18.12.2008р. уповноваженою особою відповідача, про свідчить копія рекомендованого повідомлення в матеріалах справи та  другу податкову вимогу від 07.04.2009р. №2/1047 на суму 345,55грн., що була розміщена на дошці податкових оголошень 26.05.2009р., про що свідчить акт №390 від 26.05.2009р. (а.с.16 об.)

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994р. №334/94 платниками податку є: з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами; з числа нерезидентів - фізичні чи юридичні особи, створені у будь-якій організаційно-правовій формі, які отримують доходи з джерелом їх походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичний статус або імунітет згідно з міжнародними договорами України або законом.  Вибір порядку сплати податку на прибуток, визначеного цим підпунктом, здійснюється платником податку самостійно до 1 липня року, що передує звітному, про що повідомляються податкові органи за місцезнаходженням такого платника податку та його філій (відокремлених підрозділів). Зміна порядку сплати податку протягом звітного року не дозволяється. При цьому філії (відокремлені підрозділи) подають податковому органу за своїм місцезнаходженням розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку, форма якого встановлюється центральним органом державної податкової служби України, виходячи з положень цього підпункту. 

Згідно підпунктом 16.4 ст. 16 ст. податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.  Відповідно до статті 14 Закону України «Про систему оподаткування» від  25.06.1991р. №1251-XII податок на прибуток підприємств віднесений до загальнодержавних податків і зборів.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-III (у подальшому –Закон №2181-III) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.   

Статтею 5 Закону №2181-III встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону №2181-III, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Згідно п. п.  6.2.4. Закону №2181-III у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

На підставі п.п. 17.1.7 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-III у  разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пеня відповідно до п.п.16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону №2181 нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Таким чином, сума заборгованості відповідача зі сплати податкового боргу відповідно до наданого розрахунку складає 516,08грн.  (170 штрафні санкції  + 170 штрафні санкції  + 170 штрафні санкції  + 2,72 штрафні санкції + 3,36 пеня  = 516,08).

Враховуючи,  що відсутні відомості про сплату відповідачем зазначеного податкового боргу, позовні вимоги є законними та обґрунтованими і підлягають задоволенню.

За таких обставин, суд вважає вимоги податкового органу правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 41, 86, 94, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Черкаси до приватного підприємства «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС»про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Фахове Бюро Розслідувань ЗПІВПС»(18035, м. Черкаси,  вул. 38 Армії, 97/2, ідентифікаційний код - 33007144) до Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у м. Черкаси (18000, м. Черкаси вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код –34503595) податковий борг у сумі 516 (п’ятсот шістнадцять  гривень 08 копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складення постанови у повному обсязі в порядку, передбаченому ст.ст.185-187  Кодексу адміністративного судочинства України.

          

Суддя                                                                                                    Н.Ю. Гриньковська

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13546040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6492/10/2370

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Постанова від 13.01.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні