Ухвала
від 05.02.2008 по справі 12/348-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/348-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31      http://vn.arbitr.gov.ua

У Х В А Л А

"05" лютого 2008 р.          Справа № 12/348-07

за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Замостянському р-ні м. Вінниці(21100, м. Вінниця, вул. 50-річчя Перемоги, 7, ідент.код 20097763)   

до: Дочірнього підприємства "Вінницьке спеціалізоване управління "Стальконструкція" № 126 Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" (21100, м. Вінниця, вул. Енергетична, 5, ідент.код 01413649)

3-тя  особа на стороні позивача без самостійних вимог  Управління Пенсійного фонду України в Староміському р-ні м. Вінниці ( 21001, м. Вінниця, вул. Островського, 85)  

про стягнення 2976,65 грн.

Головуючий суддя          

При секретарі судового засідання  

Представники :

позивача     :   Лебедєва О.С.- за дорученням

відповідача :   Люлькіс І.М.- за дорученням

3-ї особи : Соломаха М.В.- за дорученням

В С Т А Н О В И В :

Управлінням Пенсійного фонду України в Замостянському р-ні м. Вінниціподано позов до Дочірнього підприємства "Вінницьке спеціалізоване управління "Стальконструкція" № 126 Відкритого акціонерного товариства "Центростальконструкція" про стягнення з останнього 2976,65 грн. заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пенсій на пільгових умовах.

Представник  позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача проти позову заперечив посилаючись на непідсудність даного спору господарському суду.

Представник 3-ї особи позовні вимоги підтримав.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню у зв'язку з непідсудністю даного спору господарському суду, виходячи з наступного.

За змістом пункту 1 частини 1 статті 3 КАС України, справа  адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення", Положення про Пенсійний фонд України  затверджується  Кабінетом  Міністрів  України.

Згідно пункту 1 Положення про Пенсійний  фонд України, затвердженого  Постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2007 р. N 1261, Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд)  є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики.

Визначення управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах як органів державної влади, що здійснюють владні управлінські функції, випливає з Положення про управління Пенсійного Фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України № 8-2 від 30 квітня 2002 року (далі - Положення про управління Пенсійного фонду).

Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про управління Пенсійного  фонду, Управління відповідно до покладених на нього завдань контролює надходження страхових внесків та  інших платежів до Пенсійного фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших  документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Пенсійного фонду в організаціях,  що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Також, відповідно до Інструкції «Про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами та організаціями збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також обліку їх надходження до Пенсійного фонду України»(далі-Інструкція), затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України, відповідач зобов'язаний вносити до Пенсійного фонду України кошти на покриття витрат на пенсії за віком на пільгових умовах у строки встановлені даними нормативними актами. Згідно п. 6.9 вказаної Інструкції, не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку  пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм  Закону України "Про порядок погашення зобов'язань  платників податків перед  бюджетами  та  державними  цільовими  фондами", який регулює правовідносини між платниками та контролюючими органами, до яких відноситься позивач, у сфері виконання зобов"язань перед бюджетами та державними цільовими фондами.

Таким чином, органи Пенсійного фонду, реалізовуючи у цих відносинах надані їм чинним законодавством повноваження щодо контролю за надходженням страхових внесків та інших платежів до фонду, здійснюють  владні управлінські функції і відповідно є суб'єктами владних повноважень у розумінні п. 7 ч.1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.

Крім того, під перелік публічно-правових справ, на які не поширюється компетенція адміністративних судів, визначений частиною 2 статті 17 КАС України, зазначена справа не підпадає.

Виходячи з наведеного, слід зробити висновок, що  спір за участю управління Пенсійного фонду України та суб'єкта господарювання про стягнення заборгованості за платежами до Пенсійного фонду України, в тому рахунку по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій, є публічно-правовим, а тому вирішення даного спору відноситься до компетенції адміністративного суду, що виключає можливість розгляду справи господарським судом.

Вказане також випливає з судової практики Верховного суду України (постанова з конкретної справи від 7 листопада 2006 року) та Вищого адміністративного суду України при перегляді судових рішень у даній  категорії справ.

Враховуючи викладене, керуючись п. 1 ст. 80, 86 ГПК України, -

У Х В А Л И В :

Провадження у справі припинити.

Копію ухвали надіслати сторонам та 3-й особі.

Суддя                                                     

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення05.02.2008
Оприлюднено14.02.2008
Номер документу1354772
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/348-07

Судовий наказ від 07.02.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 05.02.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Рішення від 28.01.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 10.01.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 29.11.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 26.11.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Ухвала від 14.11.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні