6/8694-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"07" лютого 2008 р. Справа №6/8694-А
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ізяславському районі м. Ізяслав
до Будинкоуправління №3 квартирно-експлуатаційна частина місто Хмельницький м. Ізяслав
за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Комунального підприємства „Житлосервіс” м. Ізяслав
про стягнення 5512,87 грн. штрафних санкцій та 1843,84 грн. пені.
Суддя Танасюк О.Є. Секретар судового засідання Сарбей О.Ф.
Представники сторін:
Від позивача: Якимчук Ю.В. –представник за довіреністю №195/07 від 09.01.2008р.
Від відповідача: не з'явився
Від третьої особи –Гайовий С.Р. –представник за довіреністю №12 від 04.02.2008р.
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення у відповідності до вимог Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” з відповідача на користь управління Пенсійного фонду України Ізяславському районі 7365,71 грн. заборгованості, з яких 5512,87 грн. штрафних санкцій та 1843,84 грн. пені, що виникла станом на 06.11.2007р.
В підтвердження позовних вимог подав рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків №№ 312 - 316 від 13.06.2007ор., картки особового рахунку.
Відповідач у судове засідання не з'явився, проте у письмовому відзиві проти вимог позивача заперечив , мотивуючи тим, що у зв'язку із передачею житлового фонду, інженерних мереж, а також активів, пасивів будинкоуправління №3 квартирно-експлуатаційного відділу місто Хмельницький у комунальну власність територіальної громади м. Ізяслав станом на 01.08.07р. та переводом всіх працівників у КП „Житлосервіс” позовні вимоги до нього безпідставні.
Повноважний представник третьої особі в судовому засіданні та у письмовому відзиві заперечив проти позову, вказав на те, що заборгованість до Пенсійного фонду України по штрафних санкціях та пені виникла і зв'язку із несплатою відповідачем сум страхових внесків, відповідно до прийнятих рішень. Крім того, зазначає, що відповідач сплачував страхові внески до Пенсійного фонду України і на даний час не виключений з Єдиного державного реєстру як юридична особа. В підтвердження подав свідоцтво про державну реєстрацію відповідача та довідку про включення його до Єдиного державного реєстру.
Розглядом наданих матеріалів справи встановлено :
Будинкоуправління №3 квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа Ізяславською райдержадміністрацією 21.12.2001р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №645964 серія А00, включено до Єдиного де6ржавного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Хмельницького обласного управління статистики №130, згідно до ст.ст.1,14 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
У відповідача станом на 06.11.2007р. утворилася заборгованість до Пенсійного фонду України в сумі 7365,71 грн., з яких 5521,87 грн. штрафних санкцій та 1843,84 грн. пені, що підтверджується рішеннями від 13.09.2007р. №№312,313,314,315,316 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхувальниками сум страхових внесків (з відмітками про одержання вказаних рішень відповідачем) , картками особового рахунку платника.
Оскільки заборгованість до Пенсійного фонду України в розмірі 7365,71 грн. (в т.ч. 5521,87 грн. штрафних санкцій та 1843,84 грн. пені) в добровільному порядку відповідачем не сплачена, позивачем подано позов до суду.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Відповідно ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі –Закону), страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Відповідно до п. 1 ст. 14 Закону страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно п.6 ст.17 вказаного Закону платник страхових внесків зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частиною 2 ст.106 Закону визначено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Законом визначено повноваження виконавчих органів Пенсійного фонду застосовувати до страхувальників фінансові санкції. Зокрема, відповідно до п. 2 ч.9 ст. 106 Закону та п.п. 9.6, 9.7, 9.8 Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України” від 19.12.2003 р. №21 (затв. постановою правління Пенсійного фонду України) виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Згідно підпунктів 13,14 п. 2 ст. 106 Закону, про нарахування пені та накладення штрафів посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.
Пунктом 10.5 вказаної Інструкції передбачено, що рішення про нарахування пені посадові особи органів Пенсійного фонду виносять одночасно з прийняттям рішення про застосування фінансових санкцій, зазначених у підпункті 9.3.2 пункту 9.3 цієї Інструкції за формою згідно з додатком 14 цієї Інструкції, яке протягом трьох робочих днів із дня його винесення надсилається страхувальнику з повідомленням про вручення.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем відповідно до вищевказаних вимог винесені рішення про застосування до відповідача штрафних санкцій та нарахування пені на підставі п. 2 ч.9 ст.106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, які одержанні відповідачем з відміткою про одержання.
При цьому, доводи відповідач про те, що Будинкоуправління №3 не є відповідачем у даній справі, за вказаною адресою не знаходиться, оскільки всі активи та житловий фонд передано у комунальну власність територіальної громади м. Ізяслав та знаходяться у віданні КП „Житлосервіс”, до уваги судом не приймаються, зважаючи на те, що Будинкоупраління №3 на даний час не виключено з Єдиного держаного реєстру суб'єктів підприємницької діяльності як юридичну особу, відповідно є належною стороною в адміністративному процесі згідно вимог КАСУ.
Крім того, відповідно до довідки Пенсійного фонду України Будинкоуправління №3 станом на 01.08.2007р. має сплачені авансові платежі по страхових внесках в сумі 1668,53 та заборгованість в сумі 5515,49 грн., строк якої не настав.
Судом також зважається на те, що суми штрафних санкцій та пені згідно рішень застосовувались саме до відповідача за несвоєчасну сплату ним сум страхових внесків, а вказані рішення не оскаржувались і не скасовані, доказів про сплату сум штрафних санкцій та пені суду не подано.
За таких обставин, позовні вимоги позивача обґрунтовані, підтвердженні матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Управління Пенсійного фонду України в Ізяславському районі м. Ізяслав до Будинкоуправління №3 квартирно-експлуатаційного відділу місто Хмельницький м. Хмельницький за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача –Комунального підприємства „Житлосервіс” м. Ізяслав про стягнення 5512,87 грн. штрафних санкцій та 1843,84 грн. пені задоволити.
Стягнути з Будинкоуправління №3 квартирно-експлуатаційного відділу місто Хмельницький (м. Ізяслав, вул. Станіславського, код ЄДРПОУ 24967451) на користь управління Пенсійного фонду України в Ізяславському районі м. Ізяслав, вул. Шевченка,16 (код 02932377) 5521,87 (п'ять тисяч п'ятсот двадцять одна гривня 87 коп.) штрафних санкцій та 1843,84 грн. (одна тисяча вісімсот сорок три гривні 84 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.Є. Танасюк
Віддрук. 4 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
4-третій особі
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2008 |
Оприлюднено | 14.02.2008 |
Номер документу | 1354898 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Танасюк О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні