Постанова
від 11.01.2011 по справі 15211/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

11 січня 2011 р. № 2-а- 152 11/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого судді - Ізовітової - Вакім О.В.,

при секретарі судового зас ідання - Підгорному М.І., Корол ь Д.О.,

за участі: представників по зивача - Маслова Л.К., Дех тярь А.М.,

представника відповідача - Караульної Ю.Л.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "ДЖ ЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" до Державної податкової інспекції у Київ ському районі м.Харкова про с касування податкового повід омлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, у якому прос ить скасувати податкове пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у Київсь кому районі м.Харкова №0004612302/0 ві д 26.11.2010р. про визначення ТОВ "ДЖЕ НТЛВЕР ЮКРЕЙН" податкового з обов' язання з податку на пр ибуток та штрафних (фінансов их) санкцій.

Позовні вимоги обґрунтову є неправомірністю висновку в ідповідача щодо не пов' язан ості витрат на придбання пос луг у сфері розроблення прог рамного забезпечення з власн ою господарською діяльністю позивача. Зазначає, що господ арська діяльність позивача п ротягом періоду з 01.07.2007р. по 30.06.2010р . полягала в наданні замовник ам - нерезидентам послуг з ком п' ютерної обробки даних, а п ридбані позивачем послуги, з авдяки своїм властивостям за довольняли його потреби в сф ері виробництва, були замовл ені та отримані ним виключно з метою отримання доходів, по зивач мав всі підстави для ві днесення їх вартості на змен шення об' єкту оподаткуванн я (прибутку).

Представник відповідача - ДПІ у Київському районі м. Хар кова - проти позову заперечув ав з тих підстав, що перевірко ю не встановлено взаємозв' я зку отриманих послуг у сфері розроблення програмного заб езпечення з господарською ді яльністю позивача.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши представників сторін, оцінивши подані стор онами докази в їх сукупності , суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наст упного.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши по дані сторонами документи, з' ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються п озовні вимоги та заперечення сторін, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.

Фахівцями Державної подат кової інспекції у Київському районі м. Харкова проведено п ланову виїзну документальну перевірку Товариства з обме женою відповідальністю "ДЖЕН ТЛВЕР ЮКРЕЙН" (код ЄДРПОУ 34634138) з питань дотримання вимог под аткового законодавства за пе ріод з 01.07.2007р. по 30.06.2010р., валютного та іншого законодавства за п еріод з 01.07.2007р. по 30.06.2010р., за резуль татами якої складено акт №6576/23- 5/34634138 від 10.11.2010р.

В висновках акту перевірки зазначено про порушення поз ивачем вимог п.5.1, п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994р. (зі змінами та доповн еннями) в результаті чого ТОВ "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" занижено п одаток на прибуток за переві ряємий період на загальну су му 721100,00 грн.

На підставі висновків акту перевірки, ДПІ у Київському р айоні м. Харкова винесено под аткове повідомлення-рішення №0004612302/0 від 26.11.2010р. про визначення зобов' язання з податку на п рибуток на загальну суму 1028238,00 г рн. (у т.ч. за основним платежем - 685492,00 грн., за штрафними (фінан совими) санкціями - 342746,00 грн.).

В якості підстав визначенн я сум податкового зобов' яза ння з податку на прибуток від повідач зазначив порушення п озивачем п.5.1, п.п.5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закон у України “Про оподаткування прибутку підприємств”, а сам е - включення позивачем до с кладу валових витрат сум вит рат на придбання послуг у сфе рі розроблення програмного з абезпечення, які не пов' яза ні з його власною господарсь кою діяльністю.

Судом встановлено, що у пере віряємому періоді ТОВ "ДЖЕНТ ЛВЕР ЮКРЕЙН" (Замовник) уклад ено типові договори на надан ня інформаційних послуг в об робці даних та розробці прог рамного забезпечення з фізич ними особами-підприємцями (В иконавці), а саме: ФО-П ОСОБА_ 4 (код НОМЕР_1), ФОП ОСОБА _5, (код НОМЕР_2), ФОП ОСОБ А_6 (код НОМЕР_3), ФОП ОСОБ А_7 (код НОМЕР_4), ФОП ОСОБ А_8 (код НОМЕР_5), ФОП ОСОБ А_9 (код НОМЕР_6).

Згідно п.1 вказаних договорі в встановлено, що предметом д аних договорів є надання інф ормаційних послуг Виконавце м в обробці даних та розробці програмного забезпечення дл я Замовника. Відповідно до п.4. 2 договорів, виконавець перед ає Замовнику право використо вувати усі результати надани х послуг, зміни, доповнення, пр ограми, що розроблені Викона вцем для Замовника по даному договору.

Згідно актів виконаних роб іт, перелік яких наведено на с тор. 8-17 акту перевірки позивач придбав у фізичних осіб-підп риємців (стор.8 акту перевірки ) послуги у сфері розроблення програмного забезпечення на загальну суму 2 884 399,11 грн. Окрем о сторонами договору складал ись розшифровки наданих посл уг за актами виконаних робіт , в яких Виконавцем та Замовни ком було визначено конкретни й перелік наданих робіт та по слуг.

Суд зазначає, що статтею 9 За кону "Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні" передбачено, що підст авою для бухгалтерського обл іку господарських операцій є первинні документи, які фікс ують факти здійснення господ арських операцій, що повинні мати такі обов'язкові реквіз ити: назву документа (форми); д ату і місце складання; назву п ідприємства, від імені якого складено документ; зміст та о бсяг господарської операції , одиницю виміру господарськ ої операції; посади осіб, відп овідальних за здійснення гос подарської операції і правил ьність її оформлення; особис тий підпис або інші дані, що да ють змогу ідентифікувати осо бу, яка брала участь у здійсне нні господарської операції.

Пунктом 2.4 Положення про док ументальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у визначено, що первинні документи (на паперових і м ашинозчитувальних носіях ін формації) для надання їм юрид ичної сили і доказовості пов инні мати такі обов'язкові ре квізити: назва підприємства, установи, від імені яких скла дений документ, назва докуме нта (форми), код форми, дата і мі сце складання, зміст господа рської операції та її вимірн ики (у натуральному і вартісн ому виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальни х за дозвіл та здійснення гос подарської операції і склада ння первинного документа.

Тобто, законом визначено, що первинним документом, який з асвідчує факт здійснення гос подарської операції, може бу ти акт приймання-передачі ви конаних робіт (наданих послу г).

Акти, якими оформлено факт о тримання позивачем послуг ві д контрагентів, відповідають вищенаведеним вимогам чинно го законодавства та містять всі обов'язкові реквізити, що передбачені для оформлення первинних документів: назву послуг, їх вартісне вираженн я, одиницю виміру, місце та дат у складання, посади та підпис и уповноважених осіб.

Суд зазначає, що реальність отримання позивачем послуг, пов' язаних з обробкою дани х та програмного забезпеченн я підтверджується наявними в матеріалами справи доказами , а саме: договорами про наданн я послуг, актами виконаних ро біт, розшифровками послуг по актам виконаних робіт.

В ході судового розгляду сп рави представник відповідач а визнав реальність отримани х позивачем послуг, факт їх оп лати та не висловив зауважен ь з приводу визначення сторо нами їхньої вартості.

ТОВ "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" суми витрат по вищенаведених отри маних послугах віднесено до складу валових витрат та від ображено у деклараціях з под атку на прибуток підприємств а по р.04.1 «Витрати на придбання товарів (робіт, послуг)» за ві дповідні податкові періоди: за ІІІ квартал 2007 року у сумі 14243 1 грн., за IV квартал 2007 року у сумі 186679 грн., за І квартал 2008 року у су мі 214666 грн., за ІІ квартал 2008 року у сумі 133921 грн., за ІІІ квартал 2008 року у сумі 213766 грн., за IV квартал 2008 року у сумі 197221 грн., за І кварт ал 2009 року у сумі 249119 грн., за II квар тал 2009 року у сумі 364768 грн., за ІІІ квартал 2009 року у сумі 397671 грн., з а IV квартал 2009 року у сумі 395701 грн ., за І квартал 2010 року у сумі 172894 г рн., за II квартал 2010 року у сумі 2155 61 грн.

З матеріалів справи вбачає ться, що за період з 01.07.2007р. по 30.06.200 9р. ТОВ "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" (підр ядник) виконував роботи з обр обки даних в інженерних прое ктах згідно контрактів: №20061120 в ід 20.11.2006р. з компанією Gentleware AG (D-20357, Гам бург, Німеччина); №20071122 від 22.11.2007р. з компанією Gentleware AG (D-20357, Гамбург, Ні меччина); №20090105 від 05.01.2009р. з компан ією Агнитас АГ (Вернер-Еккерт -штр 6, 81829 Мюнхен, Німеччина); №20091222 від 22.12.2009р. з компанією Зуммейл ГмбХ, (Нью Фердемаркт 1, 20359 Гамбу рг, Німеччина).

Судом встановлено, що госпо дарська діяльність ТОВ "ДЖЕН ТЛВЕР ЮКРЕЙН" протягом періо ду з 01.07.2007р. по 30.06.2010р. полягала в на данні замовникам - нерезиде нтам послуг передбачених п.п . «д» п.6.5 ст.6 Закону України «Пр о податок на додану вартість » - надання послуг з обробки да них.

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України №10273 в ід 22.11.2006р. зареєстрованими за ТО В "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" видами ді яльності за КВЕД є код 72.22.0 «Інш і види діяльності у сфері роз роблення програмного забезп ечення», код 72.21.0 «Розроблення стандартного програмного за безпечення», код 72.30.0 «Оброблен ня даних».

Відповідно до Класифікаці ї видів економічної діяльнос ті ДК 009:2005, затвердженої наказо м Держспоживстандарту Украї ни №375 від 26.12.2005р., «оброблення да них» (код КВЕД 72.30.0) включає:

- оброблення даних із застос уванням програмного забезпе чення користувача або власно го програмного забезпечення ;

- повне оброблення, підготов ку та введення даних;

- експлуатацію на довготрив алій основі комп'ютерної тех ніки, що належить іншим корис тувачам;

- надання послуг по розміщен ню даних у мережі Інтернет.

Код 72.2 КВЕД «Розроблення про грамного забезпечення та кон сультування в цій сфері», міс тить підклас «Розроблення ст андартного програмного забе зпечення» до якого входять: р озроблення, видання та реалі зацію (продаж, прокат та (або) н адання ліцензій) системних п акетів програм, службових та ігрових програм.

Код КВЕД 72.22.0 «Інші види діяль ності у сфері розроблення пр ограмного забезпечення» вкл ючає:

- консультування з питань ст ворення програмного забезпе чення та надання допомоги що до технічних аспектів комп'ю терних систем;

- розроблення індивідуальн ого програмного забезпеченн я (на замовлення) та адаптуван ня пакетів програм до специф ічних потреб користувачів;

- розроблення веб-сторінок;

- надання послуг з системног о аналізу, програмування та с упроводу, а також інших спеці алізованих послуг у сфері ін форматизації, не віднесених до інших групувань.

Аргументи відповідача щод о нетотожності кодів послуг, отриманих позивачем (код 72.2) ві д фізичних осіб - підприємц ів, кодам реалізованих ним по слуг (код 72.3) за Класифікацією в идів економічної діяльност і (КВЕД), суд не приймає до уваг и, оскільки такої тотожності закон не вимагає.

Суд зазначає, що відповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону Укр аїни "Про оподаткування приб утку підприємств" №334/94-ВР від 28.1 2.1994р. (зі змінами та доповнення ми), валові витрати виробницт ва та обігу - це сума будь-яких витрат платника податку у гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах, здійснюв аних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які пр идбаваються (виготовляються ) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діял ьності.

Згідно підпункту 5.2.1 пункту 5 .2 статті 5 Закону України "Про о податкування прибутку підпр иємств" до валових витрат вкл ючаються суми будь-яких витр ат, сплачених (нарахованих) пр отягом звітного періоду у зв ' язку з підготовкою, органі зацією, веденням виробництва , продажем продукції (робіт, по слуг) і охороною праці, з ураху ванням обмежень, установлени х пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Судом встановлено, що витра ти на придбання позивачем по слуг з обробки даних та розро бки програмного забезпеченн я, які отримані від фізичних о сіб-підприємців, документаль но підтверджені та не містят ь ознак, що підпадають під обм еження, встановлені пунктами 5.3-5.7 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підп риємств".

Пунктом 5.10 статті 5 Закону Ук раїни "Про оподаткування при бутку підприємств", визначен о, що установлення додаткови х обмежень щодо віднесення в итрат до складу валових витр ат платника податку, крім тих , що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.

Відповідно до пункту 20 Поло ження (стандарту) бухгалтерс ького обліку 16 «Витрати», затв ерджено наказом Міністерств а фінансів України №318 від 31.12.1999р ., до інших операційних витрат включаються витрати на досл ідження та розробки відповід но до Положення (стандарту) бу хгалтерського обліку 8 "Немат еріальні активи".

Згідно пункту 4 Положення (с тандарту) бухгалтерського об ліку 8 «Нематеріальні активи », затвердженого наказом Мін істерства фінансів України № 242 від 18.10.1999р., дослідження - це зап лановані підприємством досл ідження, які проводяться ним уперше з метою отримання і ро зуміння нових наукових та те хнічних знань.

Розробкою є застосування п ідприємством результатів до сліджень та інших знань для п ланування і проектування нов их або значно вдосконалених матеріалів, приладів, продук тів, процесів, систем або посл уг до початку їхнього серійн ого виробництва чи використа ння.

Згідно пункту 1.32 статті 1 Зак ону України "Про оподаткуван ня прибутку підприємств" гос подарська діяльність - будь -яка діяльність особи, направ лена на отримання доходу в гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах, у разі ко ли безпосередня участь такої особи в організації такої ді яльності є регулярною, пості йною та суттєвою.

З матеріалів справи вбачає ться, що господарська діяльн ість позивача протягом періо ду, що перевірявся контролюю чим органом, полягала в надан ні замовникам-нерезидентам п ослуг з обробки даних із заст осуванням програмного забез печення замовника та власног о програмного забезпечення.

Дослідивши матеріали спра ви, співставивши акти викона них робіт та розшифровки над аних за ними послуг, судом вст ановлено, що виконання підря дниками (фізичними особами - підприємцями) послуг з оброб ки даних та розробки програм ного забезпечення на користь ТОВ "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" провод илось поетапно. В подальшому зазначені послуги стали скл адовими частинами етапів вик онання зобов' язань ТОВ "ДЖЕ НТЛВЕР ЮКРЕЙН" перед замовни ками - нерезидентами з обробк и даних в інжинірингових про ектах за зовнішньоекономічн ими контрактами, що підтверд жується актами виконаних роб іт.

Відповідачем не доведено н алежними та допустимими дока зами, що фактичні витрати поз ивача з розробки програмного забезпечення не пов' язані з його господарською діяльні стю. Відповідач не пояснив, з я кою іншою метою, ніж використ ання у власній господарській діяльності, спірні витрати б ули понесені позивачем.

Здійснені позивачем витра ти за договорами на надання і нформаційних послуг в обробц і даних та розробці програмн ого забезпечення, укладеним з фізичними особами-підприєм цями, були спрямовані на вико нання договірних зобов'язань ТОВ "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" перед з амовниками - нерезидентами, т а направлені на отримання в м айбутньому доходів. Таким чи ном, суд приходить до висновк у про пов' язаність понесени х витрат із господарською ді яльністю підприємства, їх ек ономічну доцільність, направ лення таких витрат на максим ізацію доходів та відповідно отримання прибутку підприєм ством в цілому.

Таким чином, суд дійшов висн овку про використання позива чем послуг отриманих від під рядників у власній господарс ькій діяльності, правомірніс ть включення відповідних сум до складу валових витрат та п ов' язаність цих витрат з фа ктично отриманими доходами.

Суд вважає за необхідне заз начити, що згідно п.8 ст.19 Господ арського кодексу України заб ороняється вимагати від суб' єктів господарювання наданн я статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом.

За таких обставин, вимоги ко нтролюючого органу щодо нада ння позивачем до перевірки і нших документів, які б підтве рджували зв' язок понесених витрат із господарською дія льністю позивача, є безпідст авними.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, про обґрунто ваність віднесення позиваче м до складу валових витрат - витрат із оплати послуг у сфе рі обробки даних та розробле ння програмного забезпеченн я та пов'язаність здійснених витрат з господарською діял ьність позивача, а тому, висно вок податкового органу про п орушення пп. 5.2.1 п.5.2 та п.5.1 ст.5 Зако ну України від 28.12.1994 №334/94-ВР "Про о податкування прибутку підпр иємств" та завищення валових витрат підприємства на зага льну суму 2 884 399 грн. є необґрунт ованим.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни, у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Згідно до п.2 ст. 71 КАС України , обов' язок щодо доказуванн я правомірності свого рішен ня, дій чи бездіяльності в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів вл адних повноважень покладаєт ься саме на відповідачів.

З урахуванням вищевикладе них обставин, суд вважає, що ви моги позивача є правомірними , обґрунтованими та підлягаю ть задоволенню в повному обс язі, а заперечення відповіда ча суд відхиляє як безпідста вні і такі, що суперечать діюч ому законодавству та фактичн им обставинам справи.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, ке руючись 8-14, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відп овідальністю "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕ ЙН" до Державної податкової і нспекції у Київському районі м.Харкова про скасування под аткового повідомлення - ріше ння задовольнити у повному о бсязі.

Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Київськ ому районі м.Харкова №0004612302/0 від 26.11.2010р. про визначення ТОВ "ДЖЕН ТЛВЕР ЮКРЕЙН" податкового зо бов' язання з податку на при буток на загальну суму 1028238,00 грн . (у т.ч. за основним платежем 685492 ,00 грн., за штрафними (фінансови ми) санкціями - 342746,00 грн.).

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "ДЖЕНТЛВЕР ЮКРЕЙН" (61013, м . Харків, вул. Велика Данилівсь ка, 20, код ЄДРПОУ 34634138) витрат зі с плати судового збору у розмі рі 3,40 грн. (три гривні 40 копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення. У разі застосування с удом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийнят тя постанови у письмовому пр овадженні апеляційна скарга подається протягом десяти д нів з дня отримання копії пос танови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі апеляційної с карги. У разі подання апеляці йної скарги судове рішення, я кщо його не скасовано набира є законної сили після поверн ення апеляційної скарги, від мови у відкритті апеляційног о провадження або набрання з аконної сили рішенням за нас лідками апеляційного провад ження.

Повний текст постанови скл адено 17.01.2011 року.

Суддя Із овітова-Вакім О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2011
Оприлюднено31.01.2011
Номер документу13549139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —15211/10/2070

Ухвала від 01.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Постанова від 11.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні