Постанова
від 21.12.2010 по справі 2а-10117/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2010 року 12:30 Справа № 2а-10117/10/0 870

Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі го ловуючого судді Нестеренко Л .О. при секретарі Баланчук І.М. , за участю представника пози вача Щербини Л.М., предста вника відповідача Сластін а В.І., розглянувши у місті За поріжжі у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом: Запорізьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів

до: Приватного підпри ємства «Юлія»

про: стягнення суми ад міністративно-господарськи х санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшов адміністративний позов Запорізького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (далі - ЗОВФС З) до Приватного підприємств а «Юлія» (далі - ПП «Юлія»), в я кому позивач просить суд стя гнути з відповідача на корис ть Запорізького обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів суму адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2009 році.

Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач посилаєтьс я на те, що відповідачем у пору шення вимог Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні», н е виконано норматив із забез печення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у 2 009 році. На підставі зазначено го порушення ЗОВФСЗ було нар ахована відповідачу сума адм іністративно-господарських санкцій у розмірі 3361 грн. 83 коп.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав суду пояс нення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі - стягнути з відповідача на користь Зап орізького обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів суму адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зовних вимог не заперечував.

Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави, вислухавши пояснення п редставників позивача та від повідача, дослідивши і оціни вши надані докази в їх сукупн ості суд вважає позов таким, щ о підлягає задоволенню у пов ному обсязі, з огляду на насту пне.

Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що регулює та ви значає основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні і гарантії їх рівності з усім а іншими громадянами для уча сті в економічній, політичні й і соціальній сферах життя с успільства, створення необхі дних умов, які дають можливіс ть інвалідам вести повноцінн ий спосіб життя згідно з інди відуальними здібностями і ін тересами, є Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» № 875-Х ІІ від 21.03.1991.

Судом встановлено, що відпо відач є суб' єктом підприємн ицької діяльності, якому, від повідно до ст. 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » встановлюється норматив ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів .

Відповідно до приписів ст. 1 9 зазначеного Закону, для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, встановлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі 4% середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я. Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого За коном, і забезпечують працев лаштування інвалідів. При ро зрахунку кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.

Як свідчать дані звіту відп овідача форми 10-ПІ про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2009 рік, середньооблік ова кількість працюючих на п ідприємстві відповідача у 2009 році складала 8 осіб.

Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів повинен ск ладати 1 місце. Згідно із звіто м в 2009 році на підприємстві від повідача не працювало жодно ї особи, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність.

Статтею 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів є мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративного-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

За правилами ч. 2 ст. 20 Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до абзацу друго го пункту 2 статті 19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня», державна служба зайнято сті має право одержувати від підприємств, установ і орган ізацій, незалежно від форм вл асності, адміністративні дан і про наявність вакантних ро бочих місць, у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільн юваних, прийнятих і звільнен их працівників та інформацію про передбачувані зміни в ор ганізації виробництва і прац і, інші заходи, що можуть призв ести до вивільнення працівни ків.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »,

підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструютьс я у місцевих центрах зайнято сті за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 19 грудня 2 005 року № 420 за погодженням з Дер жкомстатом.

Правила подання роботодав цями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформ ації про наявність вільних р обочих місць (вакантних поса д) передбачено Порядком пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету мініс трів України «Про реалізацію статей 19 і 20 закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 31.01.2007 № 70.

З огляду на викладене, суд в важає, що відповідачем не бул о вжито заходів, передбачени х ч. 3 ст. 18 Закону, для забезпече ння реалізації прав інваліді в на працевлаштування.

Нормами господарського за конодавства встановлено, що суб' єкти господарювання т а інші учасники відносин у сф ері господарювання здійснюю ть свою діяльність у межах вс тановленого правового госпо дарського порядку, додержуюч ись вимог законодавства (ч.3 ст .5 Господарського кодексу Укр аїни). За порушення встановле них законодавчими актами пра вил здійснення господарсько ї діяльності до суб' єктів г осподарювання можуть бути за стосовані уповноваженими ор ганами державної влади або о рганами місцевого самовряду вання адміністративно-госпо дарські санкції, тобто заход и організаційно-правового аб о майнового характеру, спрям овані на припинення правопор ушення суб' єкта господарюв ання та ліквідацію його насл ідків (ч.1 ст.238 ГК України).

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и, підставою господарської в ідповідальності учасника го сподарських відносин, у тому числі для застосування адмі ністративно-господарських с анкцій, є вчинене таким суб' єктом господарське правопор ушення. У частині другої зазн аченої статті визначено, що у часник господарських віднос ин відповідає за порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним ужито всіх залежних в ід нього заходів для недопущ ення господарського порушен ня.

Враховуючи зазначене, та пр иймаючи до уваги, що відповід ачем у судове засідання не на дано доказів щодо вжиття всі х вичерпних та залежних від н ього заходів для недопущення господарського порушення, с уд вважає позовні вимоги про стягнення суми адміністрати вно-господарських санкцій та пені обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю у повному обсязі.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС Ук раїни, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов За порізького обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Приватного п ідприємства «Юлія» про стягн ення суми адміністративно-го сподарських санкцій та пені за невиконання нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у 2009 році - задо вольнити повністю.

Стягнути з Приватного підп риємства «Юлія» (71001, смт. Куйби шеве Запорізької області, ву л. Гагаріна, буд. 8, ЄДРПОУ 31753935, ро з. рахунок 26002136851, МФО 380805, АТ Райф айзен Банк Аваль) на корист ь Запорізького обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (роз. рахунок 31216230700152, ЄДРПОУ 34676927, ГУДКУ в Запорі зькій області, МФО 813015, 50070000 «плат ежі до Фонду соціального зах исту інвалідів за 2009 рік») суму адміністративно-господарсь ких санкцій та пені за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у 2009 році у розмірі 3361 (три т исячі триста шістдесят одну) гривню 83 копійки.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя Л.О. Н естеренко

Постанова виготовлена у по вному обсязі 27.12.2010 р.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13568297
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10117/10/0870

Постанова від 21.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні