Постанова
від 13.01.2011 по справі 2а-11617/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

13 січня 2011 р.                                                                                    Справа № 2а-11617/10/1370  

Львівський окружний  адміністративний суд

у складі: головуючого судді  Сакалоша В.М.,

при секретарі Дака Т.П.,

за відсутності представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної  податкової інспекції у  Галицькому районі м. Львова

до Приватного підприємства «Орант»

про стягнення податкової заборгованості -

в с т а н о в и в :

Державна  податкова інспекція у  Галицькому районі м. Львова (далі - ДПІ у  Галицькому районі м. Львова) звернулась до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про  стягнення з Приватного підприємства «Орант»коштів до бюджету в сумі 10 948,97 грн.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач має заборгованість по сплаті податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 555,50 грн., податку на додану вартість в сумі 9 214,15 грн. та комунального податку в сумі 179,32 грн. Заборгованість відповідача  в добровільному порядку не сплачена, а тому визнається податковим боргом, який підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою суду від 10.12.2010 року відкрито провадження по справі. В судовому засіданні 13.01.2011 року судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Позивач в судове засідання не з’явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач не забезпечив участі в судовому засіданні представника; вручити йому повідомлення про час та місце розгляду справи не представилось можливим, оскільки, відповідно до поштової довідки, дане підприємство за зазначеною адресою не знаходиться, а тому суд розглядає справу за наявними матеріалами, згідно ст. 71 КАС України.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

На момент звернення до суду, спірні правовідносини регламентувались Конституцією України, Законами України «Про систему оподаткування», «Про державну податкову службу в Україні», «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та іншими нормативно-правовими актами.

Приватне підприємство «Орант»(далі-ПП «Орант») перебуває на обліку ДПІ у  Галицькому районі м.Львова.

Згідно довідки ДПІ у  Галицькому районі м. Львова б/н станом на 28.07.2010 року за ПП «Орант»рахується заборгованість по сплаті податків до бюджету, зокрема: по  податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 555,50 грн., по податку на додану вартість в сумі 9 214,15 грн. та по комунального податку в сумі 179,32 грн.

Заборгованість відповідача по сплаті податку на прибуток підприємств  виникла у зв’язку з несплатою:

-  суми основного платежу - 5,13 грн.(у декларації з податку на додану вартість №135471 від 19.11.2008 року відповідачем визначено суму 306,00 грн., а фактично сплачено 300,87 грн.);

- штрафної санкції в сумі 1 541,99 грн., яка нарахована на підставі Акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету від 19.02.2009 року №261/75/151/30706842 та податкового повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 02.03.2009 року №0001591511/0 в сумі 351,99 грн.; Акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету від 28.09.2009 року №2166/766/151/30706842 та податкового повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 01.10.2009 року №0011191511/0 на суму 850,00 грн.; Акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету від 03.12.2009 року №3100/1148/151/30706842 та  податкового повідомлення –рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 15.12.2009 року № 001638511/0 на суму 170,00 грн.; Акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету від 03.03.2010 року № 875/415  та податкового повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 11.03.2010 року  №0004001511 /0 на суму 170,00 грн.;

- пені в сумі 8,38 грн.

Заборгованість відповідача по сплаті податку на додану вартість  виникла у зв’язку з несплатою:

-     основного платежу в сумі 1,33 грн.;

-           основного платежу в сумі 6 344,00 грн., визначеного на підставі Акту про результати проведення невиїзної документальної перевірки від 10.07.2009 року №1491/15-2/30706842, в якому зменшено суму ПДВ, включену до складу податкового кредиту по декларації за квітень 2008 року, на загальну суму 2 194,00 грн., за червень 2008 року - на загальну суму 4 150,00 грн., та податкового повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 20.07.2009 року № 00035015210 на суму 6 661,2 грн. (в т.ч. основний платіж - 6 344,00 грн. та штрафна санкція - 317,2 грн.);

-          штрафної санкції в сумі  2 862,57 грн., визначеної на підставі:

1. Акту про результати перевірки дотримання вимог п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 18.11.2008 року № 3042/15-2 за несвоєчасну сплату податку, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийняті податкові повідомлення - рішення від 24.11.2008 року № 0011781521/0 на суму 78,87 грн. та від 24.11.08 № 0011771521/0 на суму 25,57 грн.;

2. Акту про результати перевірки дотримання вимог п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 20.02.2009 року № 292/15-2 за несвоєчасну сплату податку, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 03.03.2009 року № 0000621521/0 на суму 60,93 грн.;

3. Акту про порушення податкового законодавства від 11.06.2009 року № 1165/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 17.06.2009 року № 0002821521/0 на суму 170,00 грн.;

4. Акту про порушення податкового законодавства від 30.06.2009 року № 1411/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.07.2009 року № 0003361521/0 на суму 170,00 грн.;

5. Акту про порушення податкового законодавства від 14.08.2009 року № 1751/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 20.08.2009 року № 0004411521/0 на суму 170,00 грн.;

6. Акту про порушення податкового законодавства від 28.08.2009 року № 1892/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 31.08.2009 року № 0004701521/0 на суму 170,00 грн.;

7. Акту про порушення податкового законодавства від 30.09.2009 року № 2131/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 07.10.2009 року № 0005831521/0 на суму 340,00 грн.;

8. Акту про порушення податкового законодавства від 25.11.2009 року № 3026/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 02.12.2009 року № 0008001521/0 на суму 340,00 грн.;

9. Акту про порушення податкового законодавства від 24.12.2009 року № 3370/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 29.12.2009 року № 0009121521/0 на суму 170,00 грн.;

10. Акту про порушення податкового законодавства від 29.04.2010 року №1830 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 06.05.2010 року № 0004511521/0 на суму 680,00 грн.;

11. Акту про порушення податкового законодавства від 05.05.2010 року № 1880/15-2 за неподання декларації по ПДВ, ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення - рішення від 11.05.2010 року № 0004821521/0 на суму 170,00 грн.;

-          пені  в сумі 6,25 грн.

Заборгованість по сплаті комунального податку виникла внаслідок несплати основного платежу в сумі 3,40 грн., що визначений підприємством у розрахунку від 19.11.2008 року № 135483),  та штрафної санкції в сумі 175,92 грн., визначеної на підставі Акту про порушення податкового законодавства від 13.11.2008 року №270, та податкового повідомлення - рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 19.11.2008 року №0012111531/0 на суму 170,00 грн.

Згідно із ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом.

Відповідно до ст. 9 цього ж Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п. 5.2.1. ст.5 Закону України  «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-111 від 21.12.2000 року (далі-Закон) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону встановлено, що обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування здійснене контролюючим органом є помилковим, покладається на платника податків.

Якщо згідно з нормами Закону сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону).

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закону).

З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону).

Відповідно до п.п 5.4.1  п. 5.4. ст.5 Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 6.2.1. ст.6 Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового  зобов'язання  в установлені строки,  податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Суд встановив, що позивач направляв відповідачу:

-  першу податкову вимогу №1/531 від 08.04.2008 року;

-  другу податкову вимогу №2/868 від 19.06.2008 року.

У зв’язку з неможливістю вручення вказаних податкових вимог, вони були розміщені на дошці оголошень, про що складені відповідні акти.

Суд приходить до висновку, що суми податків та фінансових санкцій відповідача є узгодженими та у встановлені строки ним до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу.

Відповідно до положень, закріплених статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (ст. 69 КАС України).

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, не спростовані відповідачем належними та допустимими доказами і  підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 7-14, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

          1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

          2.Стягнути з Приватного підприємства «Орант»(79000, м. Львів, вул. Дорошенка, 55/10, ЄДРПОУ 30706842)  до Державного бюджету  України заборгованість в сумі 10 948 (десять тисяч дев’ятсот сорок вісім) грн. 97 (дев’яносто сім) коп.

3. Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова виготовлена у повному обсязі 17 січня 2011 року.

                  Суддя                                                                                      Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2011
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу13568769
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11617/10/1370

Постанова від 13.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні