Постанова
від 11.01.2011 по справі 2а-27688/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 січня 2011 р. справа № 2а -27688/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 1 год. 40 хв.

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Іванчен кова А.С.

при секретарі Фенде лєвій В.Є.

за участю представників с торін:

від позивача Романенко О .М., Шестаков М.А.,

від відповідача: Пісарєв С.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції у місті Крам аторську Донецької області

до Краматорського відділе ння Українського товариства охорони птахів

про припинення юридичної о соби,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Державна податк ова інспекція у місті Крамат орську Донецької області, зв ернувся до Донецького окружн ого адміністративного суду з позовною заявою до Краматор ського відділення Українськ ого товариства охорони птахі в ( далі - відповідач, відділе ння) про припинення юридично ї особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відділення не подає до державної податкової інспек ції податкові декларації та інші документи фінансової зв ітності з 21 травня 2002 року, що ві дповідно до пункту 2 статті 38 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізи чних осіб-підприємців» є під ставою для припинення юридич ної особи.

В судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали у повному обс язі та просили їх задовольни ти, надавши пояснення, аналог ічні тим, що викладені у позов ній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позову з тих підстав, що відділення п одавало податкову звітність до 21 травня 2002 року, в цей період ніякої комерційної діяльнос ті не вело, бухгалтерська та п одаткова документація не вел ась, звітні документи подава лись виключно на добровільни х началах. Зазначив, що відпов ідно до Закону України «Про о б' єднання громадян» та Поло ження про відділення ліквід ація громадської організац ії здійснюється шляхом самор озпуску або за рішенням суду . Однак, ні протоколу відділен ня про самоліквідацію, ні ріш ення суду немає. Тому просив в ідмовити у задоволенні позов у.

Відповідно до матеріалів с прави Краматорське відділен ня Українського товариства о хорони птахів, код ЄДРПОУ 24653534, є юридичною особою, зареєстро ване виконавчим комітетом Кр аматорської міської ради Дон ецької області 08 січня 1997 року, рішення № 11/1, відповідно до сві доцтва про реєстрацію місцев ого об' єднання громадян вид об' єднання - громадська о рганізація, як платник подат ків знаходиться на обліку у Д ержавній податковій інспекц ій у місті Краматорську з 18 лю того 1997 року за № 396-К (а.с. 3-8).

Наданий позивачем акт № 81/15-1-24 653534 від 06 вересня 2010 року свідчит ь про те, що відповідач з 21 трав ня 2002 року та станом на момент з вернення позивачем до адміні стративного суду податкову з вітність не подає (а.с. 12).

Згідно змісту довідки, що мі ститься в матеріалах справи, у відповідача по справі відс утня заборгованість перед бю джетом (а.с. 11).

Проаналізувавши викладені вище обставини суд дійшов ви сновку, що позовні вимоги є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню з огляду на таке.

Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування», № 1251-XII від 25 червня 1991 р оку (зі змінами та доповнення ми), платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані подавати до державни х податкових органів та інши х державних органів відповід но до законів декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).

Відповідач, як підтверджує ться матеріалами справи, вим ог зазначеної статті не вико нував з 21 травня 2002 року.

Положеннями статті 238 Госпо дарського кодексу України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб'є ктів господарювання можуть б ути застосовані уповноважен ими органами державної влади або органами місцевого само врядування адміністративно -господарські санкції, тобто заходи організаційно-правов ого або майнового характеру, спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.

Статтею 239 Господарського к одексу України визначено, що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня відповідно до своїх повно важень та у порядку, встановл еному законом, можуть застос овувати до суб'єктів господа рювання, зокрема, інші адміні стративно-господарські санк ції, встановлені цим Кодексо м та іншими законами.

Згідно з частиною 2 статті 38 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізи чних осіб-підприємців», № 755-IV в ід 15 травня 2003 року (зі змінами т а доповненнями), неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону є підставою для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи.

Таким чином, суд вважає, що п рипинення юридичної особи че рез неподання нею протягом р оку податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті належить до інших видів а дміністративно-господарськ их санкцій, які передбачені з аконом.

Відповідно до статті 10 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» дер жавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районні та об'єднані державн і податкові інспекції здійсн юють контроль за своєчасніст ю, достовірністю, повнотою на рахування та сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), а також контролюють своє часність подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевіряють д остовірність цих документів щодо правильності визначенн я об'єктів оподаткування і об числення податків, інших пла тежів.

Положеннями пункту 17 статті 11 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні » органи державної податково ї служби наділені правом зве ртатися у передбачених закон ом випадках до судових орган ів із заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації суб'єкта підприємни цької діяльності.

На підставі аналізу норм Го сподарського кодексу Україн и та Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців» суд вважає, що реалізаці я пункту 17 статті 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» можлива шл яхом звернення державної под аткової інспекції з позовом про припинення юридичної осо би, не пов' язаного з банкрут ством, з метою виконання функ цій податкової служби, визна чених у статті 10 цього Закону.

Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про об' єднання громадян» від 16 червня 1992 року № 2460-ХІІ (зі змінами і доповненн ями) припинення діяльності о б'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорг анізації або ліквідації (сам орозпуску, примусового розпу ску). Ліквідація об'єднання гр омадян здійснюється на підст аві статуту або рішення суду .

Відповідно до статті 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців» при йняття судом рішення про при пинення юридичної особи тягн е за собою вчинення низки юри дично-значимих дій державним реєстратором, які він має вчи нити в силу наданих йому повн оважень, що не потребує додат кового судового рішення щодо цього суб' єкта владних пов новажень.

Враховуючи викладене, а так ож те, що відповідач не спрост ував ненадання податкових де кларацій та документів фінан сової звітності до податково го органу більше року, вимоги позивача про припинення юри дичної особи - Краматорсько го відділення Українського т овариства охорони птахів, є о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридична о соба, судові витрати, здійсне ні позивачем, з відповідача н е стягуються.

На підставі вищевикладено го та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 16 3, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податково ї інспекції у місті Краматор ську до Краматорського відді лення Українського товарист ва охорони птахів про припин ення юридичної особи задовол ьнити повністю.

Припинити юридичну особу - Краматорського відділення У країнського товариства охор они птахів (84300, Донецька обла сть, місто Краматорськ, вул. Па ркова, буд. 12-а, кв. 16, код ЄДРПОУ 24653534).

У день набрання постановою законної сили направити коп ію постанови державному реєс тратору за місцем реєстрації юридичної особи - Краматор ського відділення Українськ ого товариства охорони птахі в, для вчинення всіх необхідн их реєстраційних дій.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї повний текст у судовому зас іданні 11 січня 2011 року в присут ності представників позивач а та відповідача.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Донецький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення. Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду а пеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Іванченков А. С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2011
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу13574338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27688/10/0570

Постанова від 11.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Іванченков А. С.

Ухвала від 08.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Іванченков А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні