Постанова
від 08.12.2010 по справі 2а-8520/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2010 року Справа № 2а-8520/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого - судці Т атаринова Д.В.

при секретарі Сандига В.М.

розглянув в відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом: Товариства з обм еженою відповідальністю «Бр енд Бенд», м. Запоріжжя

до: Державної податкової інспекції у Жовтневому райо ні м. Запоріжжя,

про: визнання нечинним та с касування рішення, -

за участю представників:

від позивача: Коваль О.В. (довіреність № 8 від 08.07.2010 року.); в ід відповідача: не прибув,-

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2010 року до Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Товариства з о бмеженою відповідальністю « Бренд Бенд» до Державної под аткової інспекції у Жовтнево му районі м. Запоріжжя, в якому позивач просить визнати неч инним та скасувати рішення в ідповідача про невизнання як податкової звітності деклар ації з податку на прибуток за І квартал 2010 року.

Ухвалою суду від 15 листопад а 2010 року відкрито провадженн я у адміністративній справі № 2а-8520/10/0870.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлені позовні вимоги і прос ить задовольнити їх у повном у обсязі. Зокрема вказав, що 17 т равня 2010 року, ТОВ «Бренд Бенд» отримав від ДПІ у Жовтневому районі повідомлення №5639/10/28-016 ві д 13 травня 2010 року про невизнан ня декларації з податку на пр ибуток підприємства за І ква ртал 2010 року, як податкової зві тності, оскільки, декларація з податку на прибуток за І ква ртал 2010 року з позначкою докум енту «звітна нова» не може бу ти врахована як податкова зв ітність, у зв' язку з недотри манням порядку надання декла рації з податку на прибуток з назвою типу документа «звіт на». Зазначив, що в декларації помилково визначено тип док умента «Звітна нова».

Вважає, що дії Державної под аткової інспекції у Жовтнево му районі м. Запоріжжя по неви знанню як податкової звітнос ті Декларації з податку на пр ибуток за І квартал 2010 року є н езаконними, адже направлена Декларація оформлена відпов ідно до вимог Порядку склада ння декларації з податку на п рибуток підприємства № 143 від 23 березня 2003 року (із змінами та доповненнями), із заповненим и всіма відповідними реквізи тами, підписана та скріплена печаткою підприємства.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, д о суду надав заяву про розгля д справи без його участі та за перечення на адміністративн ий позов. В наданих заперечен нях представник відповідача вказує, що декларація з подат ку на прибуток за І квартал 2010 р оку з позначкою типу докумен та «звітний новий» поданої п озивачем до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя не було ви знано як податкову звітність у зв' язку з відсутністю дек ларації з податку на прибуто к ТОВ «Бренд Бенд» за І кварта л 2010 року з позначкою «звітна» . Вважає позовні вимоги необґ рунтованими та просить у зад оволенні позову відмовити

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавш и пояснення представника поз ивача, судом встановлено нас тупне.

ТОВ «Бренд Бенд» зареєстро вано Виконавчим комітетом За порізької міської ради від 09 б ерезня 2004 року відповідно до С відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи № 202844.

ТОВ «Бренд Бенд» було надіс лано на адресу ДПІ у Жовтнево му районі декларацію з подат ку на прибуток підприємства за І квартал 2010 року.

Листом №5639/10/28-016 від 13 травня 2010 р оку ДПІ у Жовтневому районі м . Запоріжжя повідомила позив ача, що подана податкова декл арація з податку на прибуток за І квартал 2010 року не може бу ти врахована як податкова зв ітність, у зв' язку з недотри манням порядку надання декла рації з податку на прибуток з назвою типу документа «звіт на».

Не погодившись із винесени м рішенням позивач оскаржив його до ДПІ у Жовтневому райо ні м. Запоріжжя, але скарга поз ивача залишена без задоволен ня.

ТОВ «Бренд Бенд» звернулос ь з повторною скаргою до ДПА у Запорізькій області, за резу льтатами розгляду якої було прийнято рішення № 8052/7/25-020 від 26 л ипня 2010 року, яким у задоволені повторної скарги відмовлено .

За результатами повторної скарги до ДПА України прийня то рішення № 10331/6/25-0215 від 06 жовтня 2010 року, яким скарга позивача т акож залишена без задоволенн я.

Не погодившись з вказаним р ішенням, позивач звернувся д о суду з адміністративним по зовом про визнання нечинним та скасування рішення відпов ідача №5639/10/28-016 від 13 травня 2010 року про невизнання як податково ї звітності декларації з под атку на прибуток за І квартал 2010 року.

Дослідивши матеріали спра ви та проаналізувавши норми законодавства, заслухавши пр едставника позивача, суд вва жає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з на ступних підстав.

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'яз ковість яких надана Верховно ю Радою України.

Суд застосовує інші норма тивно-правові акти, прийнят і відповідним органом на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Підставами для визнання не законними (нечинними) актів в судовому порядку є невідпов ідність їх вимогам чинного з аконодавства та/або визначен ій законом компетенції орган у, який видав цей акт. Обов' яз ковою умовою визнання акта н едійсним є також порушення у зв' язку з прийняттям відпо відного акта прав та охороню ваних законом інтересів підп риємства чи організації - поз ивача у справі.

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.

Відповідно до пп. 4.1.2 п. 4.2 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000 року № 2181-III (далі - Зак он № 2181) прийняття податкової д екларації є обов'язком контр олюючого органу.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити подат кове зобов'язання, самостійн о визначене ним у такій подат ковій декларації, протягом с троків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право:

- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу;

- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.

Отже, податковий орган впра ві не визнати як податкову зв ітність податкову деклараці ю тільки у разі відсутності у ній обов'язкових реквізитів , не підписання її відповідни ми посадовими особами та не с кріплення печаткою платника податків.

Форма декларації з податку на прибуток затверджена Нак азом ДПА України від 29 березня 2003 року №143 зареєстрованого в М інюсті 08 квітня 2003 року №271/7591 «Пр о затвердження форми деклара ції з податку на прибуток під приємства та Порядку її скла дання». Вказаний нормативний акт не визначає обов' язков их реквізитів декларації. Об ов' язковими є реквізити, що дозволяють ідентифікувати д окумент, засвідчують його до стовірність, а також становл ять зміст документу.

Як свідчать матеріали спра ви, подана ТОВ «Бренд Бенд» до ДПІ у Жовтневому районі декл арація по податку на прибуто к за І квартал 2010 року містить н азву документу, завірена під писами посадових осіб та печ аткою підприємства та містит ь усі відомості, включення як их передбачено вищевказаним Наказом.

Суд погоджується з твердже нням представника позивача, що встановлення факту помилк и при заповнені декларації з асвідчує факт прийняття пода ткової декларації та початок її перевірки.

З урахуванням вищевикладе ного, суд прийшов до висновку , що підприємством дотримано вимоги діючого законодавств а щодо наявності обов'язкови х реквізитів підприємства, д екларацію підписано керівни ком ТОВ «Бренд Бенд», скріпле но печаткою, а отже відмова ДП І в Жовтневому районі в прийн ятті декларацій є незаконною та неправомірною, такою, що не ґрунтується на нормах чинно го законодавства та порушує права і законні інтереси ТОВ «Бренд Бенд».

Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги ТОВ «Бренд Бен д» щодо визнання нечинним та скасування рішення ДПІ у Жов тневому районі м. Запоріжжя, в ід 13 травня 2010 року № 5639/10/28-016 про не визнання як податкової звітн ості декларації з податку на прибуток за І квартал 2010 року, є обґрунтованими, доведеними та такими що підлягають задо воленню.

Відповідно до ст. 2 КАС Укра їни, завданням адміністрати вного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення а дміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішен ня суб'єкта владних повноваж ень чи окремих його положень , дій чи бездіяльності і про ск асування або визнання нечинн им рішення чи окремих його по ложень.

Керуючись ст. 94, 157, 158, 160, 162,163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повно му обсязі.

Визнати нечинним та скасув ати рішення Державної податк ової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя про невиз нання як податкової звітност і декларації з податку на при буток за І квартал 2010 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Бренд Бенд» (ЄДРПОУ 328 75988) судові витрати у розмірі 3 (т ри) грн. 40 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті а пеляційного провадження або набрання законної сили ріше нням за наслідками апеляційн ого провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії пос танови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 27 грудня 2010 року

Суддя /підпис/ Д .В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу13574680
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8520/10/0870

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 08.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 15.11.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні