ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2011 р. Справа № 2а-11746/10/1370
Львівський окружний адм іністративний суд
у складі: головуючого судді Сакалоша В.М.,
при секретарі Дака Т.П.,
за участю представника позивача Пеля О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної по даткової інспекції у Жидачів ському районі Львівської обл асті
доТовариства з обмежен ою відповідальністю «Львів-А гро»
про стягнення податков ої заборгованості -
в с т а н о в и в :
Державна податкова і нспекція у Жидачівському рай оні Львівської області(далі - ДПІ у Жидачівському районі) з вернуласьдо Львівського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Львів-Агро»коштів до бюдж ету в сумі 4418 грн. 00 коп.
Позовні вимоги позивач об ґрунтовує тим, що відповідач має заборгованість по сплат і податку на прибуток підпри ємства та комунального подат ку, яка ним в добровільному по рядку не сплачена, а тому визн ається податковим боргом, що підлягає стягненню в судово му порядку.
Ухвалою суду від 13.12.2010 року в ідкрито провадження по справ і. В судовому засіданні 27.01.2011 ро ку судом проголошено вступну та резолютивну частини пост анови.
Представник позивача над ав пояснення аналогічні викл аденим в адміністративному п озові, а також просив задовол ьнити позов у повному обсязі .
Відповідач явку повноважн ого представника не забезпеч ив, хоча про розгляд справи по відомлений належним чином, з аперечень проти позову не на дав, а тому суд розглядає спра ву за наявними матеріалами, з гідно ст. 71 КАС України.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали,всебічно і п овно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд приходить до наступн их висновків.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України державні органи повинні діяти тільки на підс тавах і в межах повноважень т а способів, які передбачені К онституцією України та закон ами.
На момент звернення до суду спірні правовідносини регла ментувались Законами Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», «Про систему оподатк ування»та іншими нормативно -правовими актами.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»від 04.12.19 90 р. №509-ХІІ (із змінами і доповне ннями), державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об'єднан і державні податкові інспекц ії виконують такі функції: ..." п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна".
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»№2181-ІІІ від 21.12.2000 р.(далі - Зак он №2181-ІІІ) (із змінами та допов неннями), цей Закон є спеціаль ним законом з питань оподатк ування, який встановлює поря док погашення зобов'язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними Цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платеж ів), включаючи збір на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внески на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санк цій, що застосовуються до пла тників податків контролюючи ми органами, у тому числі за по рушення у сфері зовнішньоеко номічної діяльності, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 контро люючий орган - державний орга н, який у межах своєї компетен ції, визначеної законодавств ом, здійснює контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежі в) та погашенням податкових з обов'язань чи податкового бо ргу. Податкові органи є контр олюючим органом стосовно под атків і зборів (обов'язкових п латежів), які справляються до бюджетів та державних цільо вих фондів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платеж ів), які віднесені до їх компет енції цим пунктом.
Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст.3 За кону №2181-ІІІ, активи платника п одатків (кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання) можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду.В і нших випадках платники подат ків самостійно визначають че рговість та форми задоволенн я претензій кредиторів за ра хунок активів, вільних від за ставних зобов'язань забезпеч ення боргу.
У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами зпитань оподаткуванн я уповноважений утримувати п одаток, збір (обов'язковий пла тіж), якими оподатковуються і нші особи, у тому числі податк и на доходи фізичних осіб, див іденди, репатріацію, додану в артість, акцизні збори, а тако ж будь-які інші податки, що утр имуються з джерела виплати, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) вважаєт ься бюджетним фондом, який на лежить державі або територіа льній громаді та створюється від їх імені.
Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 За кону України «Про систему оп одаткування»від 25.06.1991 р. №1251-XII, пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
ТзОВ «Львів-Агро»включено до Єдиного державного реєст ру підприємств і організацій України з присвоєнням ідент ифікаційного коду ЄДРПОУ 22376473.
Відповідач взятий на облік платників податків ДПІ у Жид ачівському районі 17.10.1996 року за №389, згідно довідки форми №4-ОПП інспекції від 17.11.2010 року №14/689.
Згідно довідки позивача №170 50/10/19-0 загальна сума заборгован ості товариства перед бюджет ом станом на 18.11.2010 року становил а 4 418 грн., в тому числі фінансов і санкції 4 418 грн. по платежах:
- з податку на прибуток в сум і 2 378 грн., нарахованому згідно акту перевірки №995/15-011/22376473 від 08.06.20 10 року «Про результати невиїз ної документальної перевірк и своєчасності подання подат кової звітності ТзОВ «Львів- Агро»за період з 01.04.2007 року по 01.0 4.2010 року», на підставі якого ви несено податкове повідомлен ня-рішення № 0004691501/0 від 21.06.2010 року;
- по сплаті комунального под атку в сумі 2 040 грн., нараховано го згідно акту акту перевірк и №995/15-011/22376473 від 08.06.2010 року «Про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки своєчасності подання податкової звітност і ТзОВ «Львів-Агро»за період з 01.04.2007 року по 01.04.2010 року», на підс таві якого винесено податков е повідомлення-рішення №0004701501/0 від 21.06.2010 року та довідки ДПІ у Ж идачівському районі №17050/10/19-0 ві д 18.11.2010 року.
Відповідно до п.п. 5.2.1. ст.5 Зако ну№2181-ІІІ податкове зобов'яза ння платника податків, нарах оване контролюючим органом в ідповідно до пунктів 4.2 та 4.3 ст атті 4 цього Закону, вважаєтьс я узгодженим у день отриманн я платником податків податко вого повідомлення.
Підпунктом 4.2.3. ст.4 Закону№2181-І ІІ встановлено, що обов'язок д оведення того, що будь-яке нар ахування здійснене контролю ючим органом є помилковим, по кладається на платника подат ків.
Якщо згідно з нормами Закон у сума податкового зобов'яза ння розраховується контролю ючим органом, платник податк ів не несе відповідальності за своєчасність, достовірніс ть та повноту нарахування та кої суми, проте несе відповід альність за своєчасне і повн е погашення нарахованого под аткового зобов'язання та має право на оскарження цієї сум и у порядку, встановленому ци м Законом (пп. 4.2.1. ст.4 Закону№2181-І ІІ).
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування виходи ть за межі його компетенції, в становленої законом, такий п латник податків має право зв ернутися до контролюючого ор гану із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може суп роводжуватися документами, р озрахунками та доказами, які платник податків вважає за п отрібне надати (пп.5.2.2. ст.5 Закон у№2181-ІІІ).
З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в'язання у будь-який момент пі сля отримання відповідного п одаткового повідомлення. У ц ьому випадку зазначене рішен ня контролюючого органу не п ідлягає адміністративному о скарженню (пп.5.2.5. ст.5 Закону№2181-І ІІ).
Відповідно п.п. 5.4.1 ст.5 Закону №2181-ІІІ узгоджена сума податк ового зобов' язання, не спла чена платником податків у вс тановлені строки, визначаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.
Пунктом 6.2.1. ст.6 Закону №2181-І ІІ передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.
Суд встановив, що позивач на правив відповідачу першу под аткову вимогу №1/153 від 05.07.2010 року та другу податкову вимогу №2/20 0 від 04.08.2010 року. Враховуючи те, що вручити податкові вимоги не виявилось можливим, податко вим органом складені відпові дні акти.
На даний час сумиподатку на прибуток та комунального податку ТзОВ «Львів-Агро»є у згодженими та у встановлені строки до бюджету не сплачен ими, тобто визнаються сумами податкового боргу.
Станом на день розгляду спр ави відповідачем не представ лено суду доказів, що підтвер джують факт вжиття заходів щ одо погашення заборгованост і перед бюджетом.
Відповідно до ст. 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, а суд згідно ст . 86 цього Кодексу, оцінює доказ и які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні. Оскіл ьки відповідач доказів в спр остування заявлених позовни х вимог не надав, повноважног о представника до суду не заб езпечив, можна зробити висно вок, що він проти позову не зап еречує.
Відповідно до ч.4 ст. 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України, судові витра ти з відповідача не належить стягувати.
Враховуючи вище викладе не, виходячи з заявлених позо вних вимог, системного аналі зу положень чинного законода вства України та матеріалів справи, суд прийшов до виснов ку, що позовні вимоги базують ся на законі, обґрунтовані, до ведені і підлягають до задов олення.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
1.Адміністративний позо в задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Львів-Агро»(81714, Львівська обла сть, Жидачівський район, смт. Н ові Стрілища, вул. Івана Франк а, 40, ЄДОРОУ 22376473, р/р 26009012439 у централ ьній філії ПАТ «Кредобанк», М ФО 385365) податковий борг в розмі рі 4 418(чотири тисячічотириста вісімнадцять) гривень.
3. Судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Постанова може бути оска ржена до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд Львівський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції. Апеляційна скарга пода ється протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
.
Постанова виготовлена у п овному обсязі 31.01.2011 року.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2011 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 13575709 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні