ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15.03.2010 р. № 2а-323/10/1370
Львівський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючої-судді Потабенко В.А.
при секретарі судового зас ідання Бі лас Ю.Ю.,
з участю представника п озивача - Хильченко Л.М., старшого державного податко вого інспектора юридичного в ідділу ДПІ у Пустомитівськом у районі Львівської області, згідно довіреності,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Льво ві адміністративну справу за позовом
ДПІ у Пустомитівському ра йоні
до ПП "ЮРС"
про про стягнення заборгован ості ,
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Пустомитівському районі Львівської області з вернулась до адміністративн ого суду з позовом, в якому про сить стягнути з ПП "ЮРС" 9894,92 грн . податкового боргу.
В обґрунтування свої х вимог покликається на те, що ПП "ЮРС" станом на 02.12.2009 року має заборгованість по податку на додану вартість на суму 0894,92 гр н. (основний платіж - 125,00 грн., шт рафні санкції - 9765,66 грн., пеня - 4,26 грн.) Вказана заборгованіст ь з ПДВ виникла внаслідок сам остійно поданої декларації п о ПДВ від 18.08.2009 року, а також на пі дставі акту про порушення по даткового законодавства, та внаслідок застосування ДПІ в Шевченківському районі м. Ль вова за порушення п.п.17.1. п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" штрафних санкцій за н есвоєчасне подання податков ої звітності у строки визнач ені законодавством. Станом н а момент подання позову до су ду сума заборгованості є узг одженою, але у встановленому законом порядку відповідаче м не сплачена, відтак, підляга є примусовому стягненню.
В ході судового розгляду по зивач неодноразово уточнюва в позовні вимоги, остаточно п росив суд стягнути активи ПП "ЮРС" в рахунок погашення пода ткового боргу в сумі 5466,17 грн., на підтвердження розмірі забор гованості, подав довідку від 24.02.2010 року № 2143/10/19-023.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ут очнені позовні вимоги в повн ому обсязі, посилаючись на об ставини викладені в позовній заяві. Просить позов задовол ьнити.
Відповідач повторно не заб езпечив участі в судовому за сіданні представника, хоча н алежним чином був повідомлен ий про час та місце розгляду с прави. Відтак, суд вважає за мо жливе розглядати справу на у відсутності представника ві дповідача на підставі наявни х у ній доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Заслухавши представника Д ПІ у Пустомитівському районі Львівської області, досліди вши надані представником поз ивача докази, суд прийшов до в исновку, що позов підлягає до задоволення з наступних під став.
В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.
Приватне підприємство "ЮРС " зареєстроване Пустомитівсь кою районною адміністрацією 30.08.1993 року за адресою: Львівськ а область, м. Пустомити, вул. Ів асюка, 3/3, код ЄДРПОУ 20769257, що підт верджується довідкою з Єдино го державного реєстру підпри ємств та організацій України /а.с. 20/ та копією свідоцтва про державну реєстрацію /а.с. 8/. 09.09.199 3 року ПП "ЮРС" взято на облік п латника податків в ДПІ в Пуст омитівському районі Львівс ької області за № 2055 /а.с. 9/.
На підставі акту № 432/150/20769257 від 24.04.2009 року про порушення п.п. 17.1.1, п . 17.1. ст.17 Закону України "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами", ДПІ в Пустомитів ському районі винесено подат кові повідомлення-рішення №0 003641550/0 від 24.04.2009 року, яким застосов ано до ПП "ЮРС" штрафну (фінанс ову) санкцію на суму 352,19 грн. за п латежем податок на додану ва ртість, що становить 10% від сум и узгодженого податкового зо бов'язання, сплаченого із зат римкою, та № 0003631550 від 24.04.2009 рок у, яким застосовано штрафну (ф інансову) санкцію на суму 9611,56 г рн. за платежем податок на дод ану вартість, що становить 20% в ід суми узгодженого податков ого зобов'язання, сплаченого із затримкою.
Згідно поданої відповідач ем декларації з ПДВ за липень 2009 року, ПП "ЮРС" самостійно виз начила податкове зобов'язанн я з даного податку в розмірі 12 5,00 грн. Однак, до бюджету вказан у суму ПДВ в повному розмірі н е сплатило.
Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" № 218 1-III від 21 грудня 2000 року, із зміна ми і доповненнями (надалі - З акон № 2181), ДПІ у Пустомитівсько му районі Львівської області виставило ПП "ЮРС" податкові в имоги:
- І податкова вимога № 1 /245 від 10.06.2009 року на суму 9915,66 грн.;
- ІІ податкова вимога № 2/324 від 28.08.2009 року на суму 9769,92 грн. О бидві вимоги отримані відпов ідачем поштою. Зі слів предст авника позивача ПП "ЮРС" не оск аржило ні податкові повідомл ення-рішення, ні податкові ви моги.
Згідно норм Закону Україн и «Про систему оподаткування »від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з на ступними змінами та доповнен нями, платники податків зобо в' язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.
Відповідно до ст. 5 Закону № 21 81, податкове зобов'язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2 цього пункту.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати. Скарга п овинна бути подана контролюю чому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідо млення або іншого рішення ко нтролюючого органу, що оскар жується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотив оване рішення та надіслати й ого протягом двадцяти календ арних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідом ленням про вручення або нада ти йому під розписку. У разі ко ли контролюючий орган надсил ає платнику податків рішення про повне або часткове незад оволення його скарги, такий п латник податків має право зв ернутися протягом десяти кал ендарних днів, наступних за д нем отримання відповіді, з по вторною скаргою до контролюю чого органу вищого рівня, а пр и повторному повному або час тковому незадоволенні скарг и - до контролюючого органу ви щого рівня із дотриманням за значеного десятиденного стр оку для кожного випадку оска рження та зазначеного двадця тиденного строку для відпові ді на нього.
З урахуванням положень пун кту 16.2 статті 16 цього Закону ке рівник відповідного контрол юючого органу (або його засту пник) може прийняти рішення п ро продовження строків розгл яду скарги платника податків понад строки, визначені в абз аці першому цього підпункту, але не більше шістдесяти кал ендарних днів, та письмово по відомити про це платника под атків до закінчення двадцяти денного строку, зазначеного в абзаці першому цього підпу нкту.
Якщо вмотивоване рішення з а скаргою платника податків не надсилається платнику под атків протягом двадцятиденн ого строку або протягом стро ку, продовженого за рішенням керівника контролюючого орг ану (або його заступника), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платн ика податків з дня, наступног о за останнім днем зазначени х строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків , якщо рішення керівника конт ролюючого органу (або його за ступника) про продовження ст років її розгляду не було над іслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку, зазначеного в абзаці першому цього підпункту.
Остаточне рішення вищого (ц ентрального) органу контролю ючого органу за заявою платн ика податків не підлягає под альшому адміністративному о скарженню, але може бути оска ржене у судовому порядку.
Якщо відповідно до закону к онтролюючий орган самостійн о визначає податкове зобов'я зання платника податків за п ричинами, не пов'язаними із по рушенням податкового законо давства, такий платник подат ків має право на адміністрат ивне оскарження рішень контр олюючого органу протягом три дцяти календарних днів від д ня отримання податкового пов ідомлення або відповіді конт ролюючого органу на скаргу, з амість десятиденного строку , визначеного у абзаці першом у цього підпункту.
У разі коли останній день ст років, зазначених у абзаці пе ршому цього підпункту або вс тановлених за рішенням керів ника контролюючого органу (а бо його заступника) у випадка х, визначених у абзаці другом у цього підпункту, припадає н а вихідний або святковий ден ь, останнім днем таких строкі в вважається перший наступни й робочий день.
Строки подання заяви про пе регляд рішення контролюючог о органу можуть бути продовж ені за правилами та на підста вах, визначених пунктом 15.4 ста тті 15 цього Закону.
Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом. Згід но з підпунктом 5.4 статті 5 Зако ну узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 З акону № 2181-ІІІ, у разі визначенн я податкового зобов'язання к онтролюючим органом за підст авами, зазначеними у підпунк тах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зоб ов'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.
Згідно п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст.6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли податковий о рган або пошта не може вручит и платнику податків податков е повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходже нням посадових осіб, їх відмо вою прийняти податкове повід омлення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до п.п.16.1.1 п. 16.1 ст.16 З акону № 2181-ІІІ, після закінченн я встановлених строків погаш ення узгодженого податковог о зобов'язання на суму податк ового боргу нараховується пе ня.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону № 2181.
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Усупереч наведеним нормам чинного законодавств а, платник податків не вжив жо дних заходів для погашення п одаткового зобов' язання.
На даний час сума самостій но задекларованого податков ого зобов'язання, штрафних (фі нансових) санкцій та пені, нар аховані відповідачу, є узгод женими та у встановлені зако ном строки до бюджету не спла ченими, тобто визнаються сум ою податкового боргу (узгодж ена сума податкового зобов' язання, не сплачена платнико м податків у термін) і підляга ють стягненню в примусовому порядку.
У зв' язку із частковою сп латою заборгованості, стано м на 25.02.2010 року, згідно наявної в матеріалах справи довідки № 2143/10/19-023 від 24.02.2010 року, сума податк ового боргу ПП "ЮРС" становить 5366,17 грн., з якої: 125,00 грн. - податк ові зобов' язання, 4767,81 грн. - ш трафні санкції, 473,36 грн. - пеня , що обліковується по особово му рахунку. Відтак, дану суму с лід стягнути з відповідача н а користь державного бюджету .
Пунктом 4 ст. 94 КАС України в становлено, що у справах, в яки х позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, су д -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Приватного пі дприємства "ЮРС", код ЄДРПОУ 20769 257, що зареєстроване за адресо ю: 81100, Львівська область, Пуст омитівський район, м. Пустоми ти, вул. Івасюка, буд. 3, кв.3, в к ористь бюджету податковий бо рг в сумі 5366 (п' ять тисяч трист а шістдесят шість) гривень 17 к оп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови в иготовлений 20.03.2010 року.
Суддя Потабенко Варвара Анатолі ївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 13575727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні