Постанова
від 27.01.2011 по справі 2а-2525/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ КУРАЇНИ

27 січня 2011 року С права № 2а-2525/09/2370

10год.23хв. м. Ч еркаси

Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді Новіко вої Т.В., при секретарі Музичен ко В.І.,

за участю представників ст орін:

позивача - Шевченко А.Л. (за довіреністю),

відповідача - Жука М.А. (директор підприємства),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом д ержавної інспекції з контро лю за цінами в Черкаській о бласті до приватного підпри ємства «Земельно-кадастрове бюро» про стягнення економ ічних санкцій у сумі 15 543грн.00к оп.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суд у з адміністративним позов ом від 09.04.2009р. до приватного пі дприємства «Земельно-кадаст рове бюро», в якому просить стягнути з відповідача еко номічні санкції на суму 15 543гр н.00коп. за порушення державно ї дисципліни цін у зв' язку з отриманням підприємством н еобґрунтованої виручки, яка підлягає вилученню в дохі д Державного бюджету Україн и. Обгрунтовуючи позовні ви моги, позивач послався на по рушення відповідачем вимог Закону України «Про ціни і ц іноутворення»№ 507-ХІІ від 03.12.1990р ., Інструкції про порядок заст осування економічних та фін ансових (штрафних) санкцій ор ганами державного контролю з а цінами, затвердженої спіль ним наказом Міністерства еко номіки та з питань європейсь кої інтеграції України, Міні стерства фінансів України ві д 03.12.2001 року №298/519 щодо нарахуванн я непередбачених законодавс твом націнок до цін і тарифів , що регулюються за види послу г (робіт). Позивач зазначає, що сума завищення тарифів за п еріод з вересня 2007р. по серпен ь 2008р. складає 5 181грн.00коп., я ка підлягає вилученню до Де ржавного бюджету, з накладе нням штрафу у сумі 10 362 грн.0 0коп., всього на загальну с уму 15 543грн.00коп., відповідно до рішення державної інспекці ї з контролю за цінами в Чер каській області №118 від 11.09.2008р.

Під час судового засіданн я представник позивача під тримав позовні вимоги та пр осив суд їх задовольнити.

Відповідач з позовом не п огодився і просив у його з адоволенні відмовити.

Ухвалою суду від 18.05.2009р. зупи нено провадження в адмініс тративній справі № 2а-2525/09/2370 до н абрання судовим рішенням за конної сили в іншій адмініс тративній справі № 2-а-1483/08 за по зовом приватного підприємс тва «Земельно-кадастрове бюр о»до державної інспекції з контролю за цінами в Черкас ькій області про визнання не законними та скасування ріше ння та припису.

Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 16.12.2010 року апеляційну ска ргу державної інспекції з к онтролю за цінами в Черкась кій області залишено без зад оволення, постанову Черкаськ ого окружного адміністратив ного суду від 15.07.2009 року - без з мін.

Ухвалою суду від 19.01.2011р. поно влено провадження в адміні стративній справі № 2а-2525/09/2370 у з в' язку з набранням законно ї сили судовим рішенням № 2-а -1483/08, яке набрало законної сили в результаті апеляційного перегляду та залишено без з мін.

Розглянувши поданий адмін істративний позов та додані до нього матеріали, заслухав ши пояснення представників сторін, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни на яких грунтується позов , об' єктивно оцінивши належ ність, допустимість, достові рність кожного доказу окремо , а також достатність і взаємн ий зв' язок доказів у їх суку пності, які мають значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд дійшов на ступного.

ПП «Земельно-кадастрове бю ро»є самостійним господарюю чим об' єктом, являється юри дичною особою, має самостійн ий баланс, розрахунковий рах унок в установах банку,зареє строване в Уманській районні й державній адміністрації 11.08 .2000р., реєстраційний номер №304, ко д ЄДРПОУ 31078145.

Відповідно до плану роботи державної інспекцією з конт ролю за цінами в Черкаській о бласті на ІІІ квартал 2008 року, г оловним державним інспектор ом Богомаз Л.П., проведена пере вірка ПП «Земельно-кадастров е бюро» щодо порядку формува ння та застосування тарифів на земельні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформлен ням документів, які посвідчу ють право власності на земел ьні ділянки при передачі їх б езоплатно у власність громад ян України, відповідно до вим ог Закону України «Про захис т конституційних прав громад ян на землю», Закону України « Про державну експертизу земл евпорядної документації», на казу Держкомзему, Мінфіну та Мінекономіки України від 15.06.20 01 року №97/298/124, яким затверджено « Розмір оплати земельно - кад астрових робіт та послуг» та інше.

Перевірка проводилася в те рмін з 01.09.2008 року по 05.09.2008 року, за п еріод 01.01.2007 року по 01.09.2008 року.

За результатами перевірки складений акт від 05.09.2008 року № 221 8, в якому зазначено, що підпри ємство порушило державну дис ципліну цін, а саме за виготов лення державних актів на без оплатну передачу земельних д ілянок у власність громадян за період з 01.09.2007 року по 01.09.2008 року виготовлено 23 акти на загальн у суму 8700 грн. 00 коп. В кошторис в иготовлення державних актів включена вартість геодезичн их робіт на суму 5181 грн. 00 коп., що спричинило завищення тариф ів за надані послуги на зазна чену суму.

На підставі акту перевірки , державною інспекцією з конт ролю за цінами в Черкаській о бласті прийнято рішення від 11.09.2008 року № 118 про застосування е кономічних санкцій за поруше ння державної дисципліни цін .

Згідно даного рішення у ПП « Земельно-кадастрове бюро»ви лучено у дохід бюджету суму в иявленого порушення у розмір і 5181 грн. 00 коп. та застосовано шт раф на суму 10362 грн. 00 коп.

Частиною першою та третьою статті 125 Земельного кодексу України від 21.10.2001 року передбач ено, що право власності на зем ельну ділянку виникає після одержання її власником докум ента, що посвідчує право влас ності та його державної реєс трації. Приступати до викори стання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання док умента, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Відповідно до частини перш ої статті 126 Земельного кодекс у України визначено, що право власності на земельну ділян ку і право користування земе льною ділянкою посвідчуєтьс я державними актами.

Судом встановлено, що ПП «Зе мельно-кадастрове бюро»має п раво здійснювати діяльність по проведенню землевпорядни х робіт та виконувати топогр афо-геодизичні та картографі чні роботи на території Укра їни,також на замовлення гром адян здійснювати вказані роб оти на території Уманського району по підтвердженню прав а власності на земельні діля нки.

Відповідно до пункту першо го статті 1 Закону України «Пр о землеустрій»до видів робіт із землеустрою відносяться: обстежувальні, вишукувальні , топографо-геодезичні, карто графічні, проектні та проект но-вишукувальні роботи, що ви конуються з метою складання документації із землеустрою .

Відповідно до пунктів «и»т а «і»статті 25 Закону України « Про землеустрій»визначено, щ о до окремих видів документа ції відноситься: технічна до кументація із землеустрою що до встановлення меж земельно ї ділянки в натурі (на місцево сті) та технічна документаці я із землеустрою щодо склада ння документів, що посвідчую ть право на земельну ділянку .

Частиною першою статті 56 За кону України «Про землеустрі й»визначено, що технічна док ументація із землеустрою щод о складання документів, що по свідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єдн ання земельних ділянок, вклю чає: а) пояснювальн у записку; б) технічне завданн я на складання документів, що посвідчують право на земель ну ділянку; в) копії заяв фізич них або клопотання юридичних осіб; г) матеріали польових ге одезичних робіт і план земел ьної ділянки, складений за ре зультатами кадастрової зйом ки; ґ) рішення органу виконавч ої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділян ки у власність або надання в к ористування, у тому числі на у мовах оренди; д) акт прийомки-п ередачі межових знаків на зб ерігання; е) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охо ронних зон, зон санітарної ох орони, санітарно-захисних зо н і зон особливого режиму вик ористання земель за їх наявн ості; є) кадастровий план земе льної ділянки; ж) перелік обме жень прав на земельну ділянк у і наявні земельні сервітут и.

При цьому слід зазначити, що матеріали польових геодезич них робіт і план земельної ді лянки, складений за результа тами кадастрової зйомки відп овідно до статей 1 та 13 Закону України «Про топографо-геод езичну і картографічну діяль ність»належать до кадастров их робіт (кадастрових зйомок ) і складаються суб'єктами під приємницької діяльності, які мають ліцензію на виконання топографо-геодезичних і кар тографічних робіт спеціальн ого призначення.

В той же час в силу статей 13, 15, 193, 196 Земельного кодексу Украї ни складовою частиною держав ного земельного кадастру, об ов'язок по веденню якого покл адається на органи державної влади та органи місцевого са моврядування є кадастрові зй омки - комплекс робіт по визна ченню та відновленню меж зем ельних ділянок.

Відповідно до статті 67 Зако ну України «Про землеустрій» роботи із землеустрою можуть фінансуватись відповідно до укладених договорів за раху нок коштів громадян, юридичн их осіб та інших джерел, не заб оронених законом.

Відповідно до частини друг ої статті 1 Закону України «Пр о захист конституційних прав громадян на землю»вартість робіт із землеустрою щодо ви готовлення документа, який п освідчує право власності на земельну ділянку, при переда чі безоплатно земельних діля нок у власність громадянам У країни відповідно до статті 121 Земельного кодексу України , крім випадків, визначених ча стиною першою цієї статті, не може перевищувати дев'яти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян.

Згідно чинного законодавс тва, розмір неподаткового мі німуму доходів громадян стан овить 17 грн. 00 коп., таким чином, в артість робіт передбачених п унктом першим статті 1 та част иною першою статті 56 Закону Ук раїни «Про землеустрій»не по винен перевищувати 153 грн. 00 коп . (17 грн. 00 коп. х 9 = 153 грн. 00 коп.)

Згідно акту перевірки від 05.09.2008 року № 2218 судом встановлено , що в період часу з 01.09.2007 року по 01.09.2008 року ПП «Земельно-кадастр ове бюро»провело роботи із з емлеустрою, щодо виготовленн я 23 державних актів на безопла тну передачу земельних ділян ок у власність громадян. За да ні послуги підприємство отри мало 8700 грн. 00 коп., а повинно бул о отримати 3519 грн. 00 коп. В коштор ис на проведення робіт щодо п одальшої видачі державного а кту на земельну ділянку підп риємство включало і вартість геодезичних робіт на суму 5181 г рн. 00 коп.

Як вбачається з матеріалів справи, судовим рішенням від 15.07.2009р., яке набрало законної си ли в адміністративній справі №2-а-1483/08 за позовом приватного підприємства «Земельно-када строве бюро»до державної ін спекції з контролю за цінам и в Черкаській області визн ано незаконними та скасовано рішення №118 від 11.09.2008 року та при пис №195 від 11.09.2008 року. А тому обст авини справи, які були предме том розгляду в адміністратив ній справі №2-а-1483/08 взаємопов' язані з адміністративною спр авою №2а-2525/08 і є преюдиційними д ля даної адміністративної сп рави.

За таких обставин суд дій шов висновку про відсутніст ь підстав для задоволення а дміністративного позову.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб' єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання не чинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.

На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни в судовому засіданні 27.01.2011р. проголошено вступну та резол ютивну частини постанови, ви готовлення постанови здійсн юватиметься, з урахуванням в имог ч. 4 ст. 167 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.9,69-71,ст.ст.158-159, 161-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністра тивного позову відмовити п овністю.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до ст. 254 Код ексу адміністративного судо чинства України.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку, п ередбаченому ст. ст.185-187 Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Повний текст постанови в иготовлений 31 січня 2011 року.

Суддя Т.В. Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2011
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу13575971
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2525/09/2370

Постанова від 27.01.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні