Рішення
від 25.01.2011 по справі 15/1512
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/1512

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "25" січня 2011 р.                                                     Справа № 15/1512

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Кравець С.Г.

при секретарі Пастощук О.А.

за участю представників сторін

від позивача:   не з'явився,

від відповідача:  Гордіна Ю.А. - представника за довіреністю № 231від 27.12.2010р. 

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Адміністративно-комунальної інспекції (м.Шепетівка Хмельницька область)  

до Товариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Стар"  (м.Житомир)

про стягнення 20999,18 грн.

Строк розгляду спору продовжувався за клопотанням сторін у відповідності до ст.69 ГПК України.

Адміністративно-комунальна інспекція звернулась до господарського суду з позовом про стягнення на свою користь з відповідача 20999,18грн. заборгованості за договорами  № 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р., № 130, 131 від 30.04.2008р., №145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р.

27.12.2010р. до господарського суду від  Адміністративно-комунальної інспекції надійшла заява про уточнення позовних вимог від 24.12.2010р. у якій, позивач зазначив, що заборгованість в сумі 20999,18грн. складається із заборгованості по договорам: №23 від 01.04.2007р. - 1380,14грн., № 24 від 01.04.2007р. - 1385,00грн., № 24 від 01.04.2007р. - 1385,00грн., № 26 від 01.04.2007р. - 1385,00грн., № 27 від 01.04.2007р. - 1520,00грн., №28 від 01.04.2007р. - 1692,50грн., № 130 від 30.04.2008р. - 136,52грн., №131 від 30.04.2008р. - 1712,71грн., № 145 від 28.07.2008р. - 1084,43грн., № 146 від 28.07.2008р. - 1084,43грн., № 147 від 28.07.2008р. - 1891,93грн., № 148 від 28.07.2008р. - 979,69грн., №149 від 28.07.2008р.  - 1511,54грн., № 150 від 28.07.2008р. - 1876,60грн., № 151 від 28.07.2008р.  - 1973,69грн.

Представник позивача в судовому засіданні 11.01.2011р. позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Вказав, що після порушення провадження у справі відповідачем частково проведено розрахунок на суму 10149,44грн.

24.01.2011р. від позивача до господарського суду надійшла заява про уточнення позовних вимог від 20.01.2011р. відповідно до якої, посилаючись на часткове погашення відповідачем заборгованості, позивач просить стягнути з відповідача заборгованість  в сумі 10849,74грн. за договорами  № 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р., № 130, 131 від 30.04.2008р., № 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р.

Представник відповідача в судовому засіданні 25.01.2011р. позовні вимоги про стягнення основної заборгованості в сумі 10849,74грн. визнав, надав суду докази відшкодування позивачу витрат по сплаті державного мита в сумі 209,99грн. та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00грн. Просив суд розстрочити виконання рішення господарського суду  на два місяці згідно наступного графіку: до  28 лютого 2011 року - 5424,87грн., до 31 березня 2011 року - 5424,87грн., про що зазначив у поданій заяві (т. 2, а.с. 137).

Представник позивача в судове засідання 25.01.2011р. не з'явився. 24.01.2011р. від позивача до господарського суду факсимільним зв'язком надійшло клопотання у якому, позивач не заперечує проти розстрочки виконання рішення суду на два місяці, просить  розгляд справи здійснювати за відсутності представника підприємства (а.с. 133).

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, 

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 01.04.2007р. між  Адміністративно-комунальною інспекцією міста Шепетівка (позивач у справі) та Рекламним агентством "Стар" у формі ТОВ (відповідач у справі) було укладено договори на право користування місцем (місцями) для розміщення зовнішньої реклами: №23 (т.2 а.с. 8-9), № 24 (т. 1 а.с. 115-116), №25 (т. 1 а.с. 122-123), № 26 (т. 1 а.с. 136-137), № 27 (т. 1 а.с. 136-137), № 28 (т. 1 а.с. 143-144).

Згідно із п. 1.1 вищезазначених договорів від 01.04.2007р., підприємство (позивач) надає розповсюджувачу (відповідачу) в користування місце (перелік місця - додаток №1), яке (які) перебуває(ють) у комунальній власності без зміни функціонального його призначення, для розміщення зовнішньої реклами (надалі-місця), на підставі рішення виконкому міської Ради від 15 червня 2006 року № 157, як невід'ємної частини цього договору (додаток №2) по акту прийому-здачі місця.

Пунктом 2.1 договорів №№ 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р. сторони встановили, що ці договори набирають чинності з 01.04.2007р. та діють до 01.07.2011р. і можуть бути продовженими за письмовою угодою сторін.

На виконання умов договорів від 01.04.2007р., позивачем по акту прийому-передачі від 01.04.2007р. (т.2, а.с.65) були передані відповідачу  місця для розміщення зовнішньої реклами, зокрема:

- по договору № 23 від 01.04.2007р.  позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. К.Маркса, 84;

-  по договору № 24 від 01.04.2007р. позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. К.Маркса, 38;

-  по договору № 25 від 01.04.2007р. позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, пр. Миру, 34;

-  по договору № 26 від 01.04.2007р. позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. 400-річчя Шепетівки, 1;

-  по договору № 27 від 01.04.2007р. позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, на розі вулиць 400-річчя Шепетівки та вул. Судилківська;

-  по договору № 28 від 01.04.2007р. позивачем було передано місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Судилківська, 3А;

30.04.2008р. між  Адміністративно-комунальною інспекцією міста Шепетівка та Рекламним агентством "Стар" у формі ТОВ було укладено договори на право користування місцем (місцями) для розміщення зовнішньої реклами: №130 (т. 1, а.с. 86-87) та № 131 (т. 1, а.с. 79-80).

Згідно із п. 1.1 договорів № 130 та № 131 від 30.04.2008р., підприємство (позивач) надає розповсюджувачу (відповідачу) в користування місце (перелік місця - додаток №1), яке(які) перебуває(ють) у комунальній власності без зміни функціонального його призначення, для розміщення зовнішньої реклами (надалі-місця), на підставі рішення виконкому міської Ради від 17 квітня 2008 року № 137, як невід'ємної частини цього договору (додаток №2) по акту прийому-здачі місця.

Пунктом 2.1 договорів №№ 130, 131  від 30.04.2008р. сторони встановили, що ці договори набирають чинності з 30.04.2008р. та діють до 30.04.2013р. і можуть бути продовженими за письмовою угодою сторін.

На виконання умов договору № 130 від 30.04.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 30.04.2008р. (т. 2, а.с. 66) було передано  відповідачу  місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. В.Котика, 1.

На виконання умов договору № 131 від 30.04.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 30.04.2008р. (т. 2 а.с. 67)  було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Судилківська, 9.

28.07.2008р. між  Адміністративно-комунальною інспекцією міста Шепетівка  та Товариством з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство "Стар" у формі ТОВ  було укладено договори на право користування місцем (місцями) для розміщення зовнішньої реклами: № 145 (т.1, а.с. 93-94), №146 (т. 1, а.с. 72-73),  № 147 (т. 1, а.с. 108-109), № 148 (т. 1, а.с. 100-101), №149 (т. 1, а.с. 65-66), № 150 (т. 2, а.с. 1-2), № 151 (т. 2, а.с.13-14).

Згідно із п. 1.1 договорів №№ 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р., підприємство (позивач) надає розповсюджувачу (відповідачу) в користування місце (перелік місця - додаток №1), яке(які) перебуває(ють) у комунальній власності без зміни функціонального його призначення, для розміщення зовнішньої реклами (надалі-місця), на підставі рішення виконкому міської Ради від 18 липня 2008 року №245, як невід'ємної частини цього договору (додаток №2) по акту прийому-здачі місця.

Пунктом 2.1 договорів  №№ 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р. сторони встановили, що ці договори набирають чинності з 28.07.2008р. та діють до 28.07.2013р. і можуть бути продовженими за письмовою угодою сторін.

На виконання умов договору № 145 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.7.2008р. (т. 2 а.с. 68) було передано  відповідачу  місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Судилківська, 92.

На виконання умов договору № 146 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 69)  було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Судилківська,52.

На виконання умов договору № 147 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 70)  було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, пр. Миру, 12.

На виконання умов договору № 148 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 71) було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Старокостянтинівське шосе, 38.

На виконання умов договору № 149 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 72) було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. Українська, 17.

На виконання умов договору № 150 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 73) було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, пр. Миру, 10.

На виконання умов договору № 151 від 28.07.2008р., позивачем по акту прийому-передачі від 28.07.2008р. (т. 2 а.с. 74) було передано  відповідачу місце для розміщення зовнішньої реклами за адресою: м.Шепетівка, вул. К. Маркса, 87.

Згідно ч. 1 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Частиною 2 зазначеної статті передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Як зазначено в ст.174 Господарського кодексу України, господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

У відповідності до ч. 1 ст. 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно- правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (сплатити гроші), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають зокрема з договору або іншого правочину.

Частина 1 статті 759 ЦК України визначає, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

За користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму ( ч.1 ст. 762 ЦК України).

Отже, на умовах  передбачених в укладених між сторонами договорах на право користування місцем (місцями) для розміщення зовнішньої реклами: №№ 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р., №№ 130, 131 від 30.04.2008р., №№ 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р., у відповідача після прийняття, згідно актів прийому-передачі місць для розміщення зовнішньої реклами, виникло зобов'язання здійснювати оплату за користування ними.

Умовами п. 4.4 договорів від 01.04.2007р., від 30.04.2008р. та від 28.07.2008р. передбачено внесення плати за користування місцями для розміщення реклами до 05 числа слідуючого місяця по рахунку підприємства (Адміністративно-комунальної інспекції м.Шепетівки) шляхом перерахування через банківські установи відповідних коштів на рахунок підприємства. За згодою сторін цього договору перерахування коштів може проводитись без надання рахунку.

Позивач у позовній заяві зазначив, що відповідач взяті на себе зобов'язання по сплаті орендної плати за користування переданими йому місцями для розміщення зовнішньої реклами згідно договорів: №№ 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р., №№130, 131 від 30.04.2008р., №№ 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р., належним чином не виконував, в результаті чого, станом на 01.11.2010р. у відповідача утворилась заборгованість перед позивачем по сплаті орендної плати в сумі 20999,18грн.

Матеріали справи свідчать про те, що позивачем у період з січня 2010 року  по жовтень 2010 року  надавались відповідачу послуги та виставлялись до сплати рахунки за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами, що підтверджується наявними в матеріалах справи рахунками та актами приймання-здачі виконаних робіт (т.2, а.с. 48,49,51,52,54,55,57,58, 101,102,105,106,109,110,114,115,118,119,121,122).

Відповідач свої зобов'язання щодо проведення розрахунків за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами у період з січня 2010 року по жовтень 2010 року по договорах від 01.04.2007р., від 30.04.2008р. та від 28.07.2008р. виконав частково. Станом на 01.11.2010р. непогашеною залишилась заборгованість відповідача перед позивачем за послуги по користуванню  місцями для розміщення зовнішньої реклами за договорами №№ 23, 24, 25, 26, 27, 28 від 01.04.2007р., №№130, 131 від 30.04.2008р., №№145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 від 28.07.2008р., у період з січня 2010 року по жовтень 2010 року в сумі  20999,18грн., що також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків підписаним представниками сторін та скріпленим печатками підприємств (т.2, а.с.60).

Згідно ч. 1 ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Нормою ст. 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 ЦК України).

З матеріалів справи вбачається, що після звернення позивача з позовом до господарського суду, відповідачем було здійснено часткове погашення заборгованості в розмірі  10149,44грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями: №1909 від 03.12.2010р. на суму 5074,72грн. та №2053 від 28.12.2010р. на суму 5074,72грн. (т.2,  а.с.85-86).

Відповідно до п.1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, господарський суд припиняє провадження у справі, якщо  відсутній предмет спору.

Таким чином, провадження у справі в частині стягнення з відповідача основної заборгованості в сумі 10149,44грн. підлягає припиненню.

З огляду на вищезазначене, на час розгляду справи, непогашеною залишилась заборгованість відповідача перед позивачем за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами в сумі 10849,74грн., вимоги про стягнення якої є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідач позовні вимоги визнав, про що зазначив в уточненому відзиві на позовну заяву від 24.01.2011р. (т.2, а.с.135-136).

У заяві поданій до господарського суду 25.01.2011р. (т.2, а.с.137) відповідач просив розстрочити виконання рішення суду в частині стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості в сумі 10849,74грн. строком на два місяці, згідно наступного графіку: до 28 лютого 2011 року  -  5424,87грн.; до 31 березня 2011 року - 5424,87грн.

Позивач проти задоволення клопотання відповідача про розстрочку виконання  рішення суду на два місяці не заперечував, про що зазначив у направленому 24.01.2011р. до господарського суду клопотанні (т.2, а.с.133).

Відповідно до п. 6 ст. 83 ГПК України, господарський суд, приймаючи рішення, має право відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи документи, господарський суд вважає, що клопотання відповідача про розстрочку виконання судового рішення строком на два місяці підлягає задоволенню.

Судові витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу  відповідачем відшкодовані позивачу у повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями №92 від 24.01.2011р. та № 804 від 24.01.2011р. (т.2 а.с.151-152).

  На  підставі ст.ст. 11, 509, 525, 526 ЦК України, ст. 174, ч. 1 ст. 175, ч. 1 ст. 193 ГК України та керуючись ст. 49, п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ст.ст. 82 - 85 ГПК України, господарський суд,    

ВИРІШИВ:

 1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Рекламного агентство “Стар” у формі товариства з обмеженою відповідальністю (10001, м.Житомир, вул. Київська, 81, ідентифікаційний код 32641143) на користь Адміністративно-комунальної інспекції міста Шепетівка (30400, Хмельницька область, м.Шепетівка, вул. Островського, 6, ідентифікаційний код 22774860)  заборгованість в сумі 10849,74грн.

3. Розстрочити виконання рішення про стягнення з Рекламного агентства “Стар” у формі товариства з обмеженою відповідальністю заборгованості в сумі 10849,74грн.  рівними частинами, строком на два місяці, згідно до наступного графіку:

до 28 лютого 2011 року - 5424,87 грн.;

до 31 березня 2011 року - 5424,87 грн.

4. Припинити провадження у справі в частині стягнення з відповідача заборгованості в сумі 10149,44грн.

    

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

     

Суддя                                                                     Кравець С.Г.  

                                            Повний текст рішення підписано: "31" січня 2011 року.

Віддрукувати:

1 - до справи,

2 - позивачу (рек. з пов.)

3 - відповідачу

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення25.01.2011
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу13576160
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/1512

Ухвала від 22.11.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Рішення від 25.01.2011

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні