Постанова
від 30.11.2010 по справі 2а-15085/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 30 листопада 2010 року           16:15           № 2а-15085/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді  Блажівської Н. Є., при секретарі судового засідання Миколаєнко І.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

За позовом                          

Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до

ТОВ «Фінреєстр»

про

стягнення штрафу

У судовому засіданні 30 листопада 2010 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частину Постанови.

                              О Б С Т А В И Н И   С П Р А В И

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі –також «Позивач») звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ТОВ «Фінреєстр»(надалі –також «Відповідач») про стягнення з ТОВ «Фінреєстр»штраф у розмірі 85 000 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ «Фінреєстр»вчинено правопорушення на ринку цінних паперів в частині невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

В зв’язку з вчиненим правопорушенням, як вказав представник Позивача, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Фінреєстр»було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої на Відповідача накладено штраф у розмірі                  85 000,00 грн.

Представник Відповідача –ТОВ «Фінреєстр», –в судовому засіданні проти позовних вимог заперечила, посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність.

В обґрунтування відсутності підстав для стягнення з Відповідача суми штрафу представник Відповідача зазначила про те, що постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 438-КП від 9 липня 2010 року, на підставі якої заявлено позовну вимогу про стягнення штрафу, скасовано Постановою Позивача № 726-КП про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 18 листопада 2010 року.

Вищевказане, як зазначила представник Відповідача, свідчить про відсутність підстав для стягнення штрафу з ТОВ «Фінреєстр».

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника Позивача та представника Відповідача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

                                                      В С Т А Н О В И В  

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок», Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (частина 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).

Частиною 2 статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.

Відповідач –ТОВ «Фінреєстр», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 33937657.

Порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272 (надалі також – «Правила № 2272»).

Відповідно до пункту 5 Розділу І Правил № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Згідно з пунктом 1 Розділу ІІІ Правил № 2272 справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення.

Уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів (пункт 1 Розділу IV Правил № 2272).

Відповідно до пункту 2 Розділу IV Правил № 2272 уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Актом Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів № 30-КП від 23 червня 2010 року встановлено порушення ТОВ «Фінреєстр»законодавства про цінні папери, а саме –«ТОВ «Фінреєстр»не виконало в термін до 1 червня 2010 року Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 14-КП від 18.01.2010 року».

Відповідно до пункту 1 Розділу VIІ Правил № 2272, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Згідно з пунктом 3 Розділу VIІ Правил № 2272 за справою про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.

За правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються такі санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів –у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;   (підпункт 1. 8 пункту 1 Розділу XVII Правил № 2272).

Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 438-КП від 9 липня 2010 року про накладення санкції за правопорушення за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, яке здійснене повторно протягом року, застосовано до ТОВ «Фінреєстр»санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85 000,00 грн.

У зв’язку з несплатою Відповідачем суми штрафу в розмірі 85 000,00 грн., Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з даним позовом.

В той же час, 25 жовтня 2010 року ТОВ «Фінреєстр»звернулося до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку із заявою (вих. № 22-10/10 від 22 жовтня 2010 року), в якій просило переглянути питання щодо застосування фінансових санкцій за порушення законодавства на ринку цінних паперів, накладених на підставі Постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 437-КП та № 438-КП від 9 липня 2010 року за ново виявленими обставинами.

За результатами розгляду Позивачем вищевказаної зави ТОВ «Фінреєстр»Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 762-КП про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 18 листопада 2010 року скасовано Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 438-КП від 9 липня 2010 року; справу про правопорушення у відношенні ТОВ «Фінреєстр»закрито у зв’язку з відсутністю складу правопорушення.

Відтак, враховуючи вищевикладене, Суд звертає увагу на те, що постанову № 438-КП від 9 липня 2010 року, на підставі якої заявлено позовні вимоги в даній адміністративній справі, самостійно скасовано Позивачем.

Крім того, Постановою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 762-КП про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 18 листопада 2010 року встановлено відсутність в діях Відповідача складу правопорушення.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку про те, що станом на час розгляду даної адміністративної справи відсутні підстави для стягнення штрафу з Відповідача, оскільки відповідний документ (Постанову № 438-КП від 9 липня 2010 року) скасовано особою, якою його прийнято. Крім того, відповідно до Постанови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 762-КП про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 18 листопада 2010 року склад правопорушення на ринку цінних паперів в діях Відповідача відсутній.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.     

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, Суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позивача є необґрунтованими та  такими, що не підлягають задоволенню.

          

           На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, –

                                         П О С Т А Н О В И В

В задоволенні адміністративного позову –відмовити повністю.

Постанову може бути оскаржено в порядку та строки, визначені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                             Н. Є.  Блажівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу13591405
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15085/10/2670

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Постанова від 30.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні