Постанова
від 06.12.2010 по справі 2а-16070/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 грудня 2010 року 10:19 № 2а-16070/10/2670

За позовом Д ержавної податкової інспекц ії у Шевченківському районі міста Києва

до відповідача Української асоціації в икладачів права

про стягнення податкового борг у

Суддя Добрянська Я.І..

Секретар судового засідан ня Пономарьов Д.Г.

Представники:

від позивача: Мартинюк Ю.В. (довіреність від 03.09.2010р. №51 01/9/10-214)

від відповідача: не з' явилися

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 06.12.2010 р. проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся в О кружний адміністративний су д міста Києва з позовом до від повідача про стягнення забор гованості у розмірі 3 910 грн. 00 ко п.

Представник позивача позо в підтримав, враховуючи заяв у про зменшення позовних вим ог просив стягнути з Україн ської асоціації викладачі в права суму податкового бор гу з податку на прибуток у роз мірі 1 870 грн. 00 коп., обґрунтовую чи тим, що відповідач має безн адійний борг у розмірі 2 040 грн. , якому сплив 1095 денний термін.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, заперечень на позов не над ав, хоча про час, дату та місце проведення судового засідан ня відповідач повідомлений н алежним чином.

Розглянувши наявні в матер іалах справи документи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об' єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністрати вний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Українська асоціаці я викладачів права, код за ЄДР ПОУ 20063907, зареєстроване Шевчен ківською районною державною адміністрацією у м.Києві 20 кв ітня 1994 р. про що зроблено запис у журналі обліку реєстрацій них справ за №20063907.

Українська асоціація вик ладачів права перебуває на о бліку в ДПІ Шевченківського району м. Києва з 21.03.1995 р.

ДПІ у Шевченківському райо ні м. Києва проведено невиїзн у документальну перевірку с воєчасності подання податко вої звітності, про що складен о акт від 04.02.2010р. №69/1504, в якому вста новлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст . 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и державними цільовими фонда ми»та п. 16.4 ст. 16 Закону України « Про оподаткування прибутку п ідприємств», а саме не поданн я податкового звіту про вико ристання коштів неприбутков ими установами і організація ми за І кв. 2007р., І півр. 2007, 9 міс. 2007р, з а 2007р., І кв. 2008р., І півр. 2008, 9 міс. 2008р, з а 2008р. І кв. 2009р., І півр. 2009, 9 міс. 2009р,

За результатами перевірки винесено податкове повідомл ення рішення від 24.02.2010р. №3137/1504, , як им визначено штраф по податк у на прибуток у сумі 1870 грн. 00 коп .

Дане податкове повідомлен ня - рішення направлено пози вачем на адресу відповідача, однак повернулось на адресу податкового органу, про що св ідчать, наявні в матеріалах с прави, копії актів обстеженн я місцезнаходження підприєм ства від 01.03.2010р. №48/1504 та про немож ливість вручення податковог о повідомлення.

В статті 1 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»визначені т ерміни, зокрема, податковий б орг (недоїмка) - податкове зобо в'язання (з урахуванням штраф них санкцій за їх наявності), с амостійно узгоджене платник ом податків або узгоджене в а дміністративному чи судовом у порядку, але не сплачене у вс тановлений строк, а також пен я, нарахована на суму такого п одаткового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами д ержавними цільовими фондами »податкові декларації подаю ться за базовий податковий (з вітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому ч ислі при сплаті місячних ава нсових внесків), - протягом 20 ка лендарних днів, наступних за останнім календарним днем з вітного (податкового) місяця ; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі при сплаті квартальн их або піврічних авансових в несків), - протягом 40 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя); в) календарному року, крі м випадків, передбачених під пунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року; г) календарному року для платників податку на дох оди фізичних осіб (прибутков ого податку з громадян), - до 1 кв ітня року, наступного за звіт ним.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 вищеза значеного Закону у разі, коли сума податкового зобов'язан ня розраховується контролюю чим органом відповідно до ст атті 4 цього Закону, такий конт ролюючий орган надсилає плат нику податків податкове пові домлення, в якому зазначають ся підстава для такого нарах ування, посилання на норму по даткового закону, відповідно до якої був зроблений розрах унок або перерахунок податко вих зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового плате жу), належного до сплати, та шт рафних санкцій за їх наявнос ті, граничні строки їх погаше ння, а також попередження про наслідки їх несплати в устан овлений строк та граничні ст роки, передбачені законом дл я оскарження нарахованого по даткового зобов'язання (штра фних санкцій за їх наявності ).

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язані, платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" № 2181-III від 21.12.2000 року (із наступн ими змінами та доповненнями) податкове зобов'язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2 цього пункту.

Згідно положень п.п. 5.2.2. п. 5.2 ст . 5 вищезазначеного Закону у ра зі коли платник податків вва жає, що контролюючий орган не вірно визначив суму податков ого зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що супе речить законодавству з питан ь оподаткування або виходить за межі його компетенції, вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення, яка подається у п исьмовій формі та може супро воджуватися документами, роз рахунками та доказами, які пл атник податків вважає за пот рібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому о ргану протягом десяти календ арних днів, наступних за днем отримання платником податкі в податкового повідомлення а бо іншого рішення контролююч ого органу, що оскаржується. К онтролюючий орган зобов'язан ий прийняти вмотивоване ріше ння та надіслати його протяг ом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги пла тника податків на його адрес у поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контрол юючий орган надсилає платник у податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник по датків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отрим ання відповіді, з повторною с каргою до контролюючого орга ну вищого рівня, а при повторн ому повному або частковому н езадоволенні скарги - до конт ролюючого органу вищого рівн я із дотриманням зазначеного десятиденного строку для ко жного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденног о строку для відповіді на ньо го.

В матеріалах справи відсут ні докази щодо оскарження ві дповідачем вищезазначеного акту перевірки та податково го повідомлення рішення.

Таким чином у суду відсутні підстави вважати податковий бог не узгодженим.

В силу п.п. 6.2.1.п.6.2. ст.6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" № 2181-III ві д 21.12.2000 року (із наступними змін ами та доповненнями) у разі ко ли платник податків не сплач ує узгоджену суму податковог о зобов'язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

На виконання вищезазначен их положень законодавства, п озивачем були надіслані пода ткові вимоги, першу від 16.03.2007р., та другу від 25.06.2007р. Зазначені п одаткові вимоги наявні у мат еріалах справи.

Згідно абз. 4 п. 6.2.4. ст. 6 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» у разі, коли податковий орган а бо пошта не може вручити плат нику податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку з незнаходженням п осадових осіб, їх відмовою пр ийняти податкове повідомлен ня або податкову вимогу, незн аходженням фактичного місця розташування (місцезнаходже ння) платника податків, подат ковий орган розміщує податко ве повідомлення або податков і вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на в ільному для огляду місці біл я входу до приміщення податк ового органу. При цьому день р озміщення такої податкової в имоги вважається днем її вру чення.

Згідно п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону, у разі коли у платника податкі в, якому було надіслано першу податкову вимогу, виникає но вий податковий борг, друга по даткова вимога має містити с уму консолідованою боргу. Пр и цьому окрема податкова вим ога щодо такого нового подат кового боргу не виставляєтьс я. Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.

Перша податкова вимога від повідачем отримана, про що св ідчить копія поштового повід омлення про вручення, однак д ругу податкову вимогу відпов ідачу вручити не виявилося м ожливим, про що свідчить акт в ід 16.08.2007р., в якому зазначено про розміщення податкової вимог и на дошці оголошень.

Відповідно до п. 7.2 ст. 7 Закону : джерелами погашення податк ового боргу платника податкі в за рішенням органу стягнен ня є будь-які активи платника податків з урахуванням обме жень, визначених цим Законом , а також іншими законодавчим и актами.

Пункт 3.1.1 ст. 3 зазначеного Зак ону встановлює, що активи пла тника податків можуть бути п римусово стягнені в рахунок погашення його податкового б оргу виключно за рішенням су ду. В інших випадках платники податків самостійно визнача ють черговість та форми задо волення претензій кредиторі в за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань за безпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків ви знано банкрутом, черговість задоволення претензій креди торів визначається законода вством про банкрутство.

Підпунктом 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону У країни № 2181-ІІІ передбачено, що органами, уповноваженими зд ійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключн о податкові органи та держав ні виконавці у межах їх компе тенції.

Згідно з ч. 1 ст. 239 Господарськ ого кодексу України, органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, як ви значено ст. 239 ГК України, відпо відно до своїх повноважень т а у порядку, встановленому за коном, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання зокрема такі адміністративн о-господарські санкції як ад міністративно-господарськи й штраф; стягнення зборів (обо в'язкових платежів).

Статтею 241 ГК України встано влено, що адміністративно-го сподарський штраф - це грошов а сума, що сплачується суб'єкт ом господарювання до відпові дного бюджету у разі порушен ня ним встановлених правил з дійснення господарської дія льності.

Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.

Також ч. 1 ст. 242 ГК України вста новлено, що у разі порушення с уб'єктом господарювання вста новлених правил обліку або з вітності щодо сплати зборів (обов'язкових платежів) або їх несплати чи неповної сплати сума, яку належить сплатити, с тягується до відповідного бю джету. Крім того, з суб'єкта го сподарювання у визначених за коном випадках може бути стя гнуто штраф у розмірі до п'ятд есяти відсотків належної до сплати суми збору (обов'язков ого платежу).

Згідно із ч. 1 статті 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюються на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Враховуючи заяву про зменш ення позовних вимог, суд прих одить до висновку про задово лення позовних вимог з огляд у на обґрунтованість їх заяв лення.

В свою чергу відповідач у жо дне судове засідання не з' я вився, своїх заперечень до су ду не надав.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податк ової інспекції у Шевченківс ькому районі міста Києва зад овольнити повністю.

Стягнути з Української асоціації викладачів права (код ЄДРПОУ 21618052) на користь дер жави до державного бюджету (р озрахунковий рахунок №31118008700011, о держувач УДК у Шевченківсько му районі м. Києва, код одержув ача 26077968, банк одержувача ГУДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 11020900 ) суму податкового боргу з под атку на прибурок у розмірі 1 870( одна тисяча вісімсот сімдес ят) грн. 00 коп.

Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но цим Кодексом, набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано (ч. 1 ст. 254 КАС України)

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної за пр авилами, встановленими ст. ст . 185-187 КАС України.

Суддя Я.І.Добрянська

Дата підписання поста нови в повному обсязі 13.12.2010 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.12.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу13591409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16070/10/2670

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні