ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 грудня 2010 року 11:52 № 2а-11397/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Череповській Л.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Онікс-М»
про стягнення заборгованості в розмірі 5 000грн.,
за участю представників с торін:
від позивача - Мартин юк Ю.В.
від відповідача - не з' явився
На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 3 грудня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні м. Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Шевченківсько му районі м. Києва) звернулась до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Онікс-М»(да лі по тексту - відповідач, ТО В «Онікс-М») про стягнення фін ансових санкцій в розмірі 6 700,0 0 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем порушено вимоги ст атті 11 та статті 15-3 Закону Укра їни «Про державне регулюванн я виробництва та обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів»від 19.12.1995р . № 481/95-ВР, в зв' язку з чим Регіо нальним управлінням Департа менту контролю за виробництв ом та обігом спирту, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів Державної податкової адмі ністрації України в м. Киє ві прийнято рішення про заст осування фінансових санкцій від 05.09.2008р. № 260388/32-112/0269 на суму 1 700 грн. та № 260389/32-112/0268 на суму 5 900 грн. У вста новленому законом порядку вк азані суми сплачені не були, у зв' язку з чим позивач пр осить суд стягнути вказану с уму у примусовому порядку.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 30 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі та призначено справ у до судового розгляду на 20 ве ресня 2010 року.
В судове засідання, призна чене на 20 вересня 2010 року, жодна зі сторін не з' явилась, у зв' язку з чим суд відклав розгля д справи на 11 жовтня 2010 року.
Судове засідання, призначе не на 11 жовтня 2010 року, судом від кладалось на 28 жовтня 2010 року, у зв' язку з технічною неможл ивістю фіксування судового з асідання.
У судовому засіданні, приз наченому на 28 жовтня 2010 року, су дом оголошувалась перерва до 4 листопада 2010 року та 25 листопа да 2010 року в зв' язку з необхід ністю отримання додаткових д оказів по справі.
У судовому засіданні, призн аченому на 25 листопада 2010 року, судом оголошено перерву до 3 г рудня 2010 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог , в якій просив стягнути з відп овідача фінансових санкцій в розмірі 5 000,00 грн.
Відповідач явку своїх пред ставників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином.
Відповідно до положень ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України спр ава вирішується на підставі наявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Онікс-М»з ареєстровано Шевченківсько ю районною державною адмініс трацією міста Києва 1 липня 1994 р оку та перебуває на податков ому обліку в ДПІ у Шевченківс ькому районі м. Києва.
Відповідно до ліцензії сер ії АВ № 849526 від 24.04.2008р., виданої Рег іональним управлінням Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України у місті Києві (далі по тексту - Регіо нальне управління), відповід ач має право на здійснення ро здрібної торгівлі алкогольн ими напоями.
Як встановлено судом та вб ачається з матеріалів справи , на підставі наказу від 12.08.2008р. № 483 та направлення від 12.08.2008р. № 32-01/4 17 співробітниками Регіональ ного управління Департамент у контролю за виробництвом т а обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Д ержавної податкової адмініс трації України в м. Києві 13 сер пня 2008 року в присутності адмі ністратора ОСОБА_1 провед ено перевірку відповідача, а саме, господарської одиниці - кафе, розташованого за адр есою: м. Київ, Труханів острів, пляж «Центральний».
За результатами вка заної перевірки Регіональни м управління складено акт ві д 27.08.2008р. № 260549/0391/32-112 (далі - Акт переві рки). Відповідно до висновків Акту перевірки встановлено порушення вимог статті 11 та ст атті 15-3 Закону України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995р. № 481/95 (дал і по тексту - Закон України від 19.12.1995р. № 481/95).
На підставі вищезазн аченого Акту перевірки, Регі ональним управління винесен о рішення про застосування ф інансових санкцій № 260388/32-112/0269 від 05.09.2008р. на суму 1 700 грн. та № 260389/32-112/0268 в ід 05.09.2008р. на суму 5 900 грн.
Відповідач, не погодж уючись з вказаними рішеннями про застосування фінансових санкцій, звернувся зі скарго ю (вхідний Департаменту № 782/8 ві д 02.10.2008р.) до Департаменту САТ ДП А України про їх скасування.
Наказом Департаменту САТ ДПА України від 21.10.2008р. № 347 скасо вано рішення про застосуванн я фінансових санкцій від 05.09.2008р . № 260388/32-112/0269 в розмірі 1 700 грн. Зазна чене підтверджується рішенн ям про результати розгляду с карги від 23.10.2008р. № 5234/32-0217.
В результаті встано влених порушень та з врахува нням вимог пункту 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003р. № 790 «Про затвердження порядку застосування фінанс ових санкцій, передбачених с таттею 17 Закону України «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів»Державною податков ою інспекцією у Шевченківськ ому районі міста Києва винес ено першу податкову вимогу в ід 30.12.2008р. № 1/10362 на суму 7 600 грн. та др угу податкову вимогу від 10.07.2009р . № 2/5899 на суму 6 700 грн.
Зазначені податкові вимо ги були отримані відповідаче м 09.06.2009р. та 11.08.2009р. відповідно, про що свідчать наявні в матеріа лах справи копії повідомлень про вручення поштових відпр авлень.
Таким чином, з урахуванням р ішення Департаменту САТ ДПА України від 23.10.2008р. № 5234/32-0217 “Про ре зультати розгляду скарги” ві дповідачу визначено суму штр афних (фінансових) санкцій у р озмірі 5 900 грн.
В матеріалах справи відсут ні докази оскарження рішення Регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в м. К иєві про застосування фінанс ових санкцій № 260389/32-112/0268 від 05.09.2008р. н а суму 5 900 грн. та/або рішення Де партаменту САТ ДПА України в ід 23.10.2008р. № 5234/32-0217 “Про результати розгляду скарги” в судовому порядку.
Відповідно до абзац у 3 частини 4 статті 11 Закону Укр аїни від 19.12.1995р. № 481/95 (у редакції, щ о діяла на момент виникнення спірних правовідносин) алко гольні напої та тютюнові вир оби, які виробляються в Украї ні, а також такі, що імпортують ся в Україну, позначаються ма рками акцизного збору в поря дку, визначеному законодавст вом.
У відповідності до частин и 2 статті 7 Закону Україн и «Про акцизний збір на алког ольні напої та тютюнові виро би»від 15.09.1995р. № 329/95-ВР (у редакції , що діяла на момент виникненн я спірних правовідносин) ная вність марки акцизного збору на пляшці (упаковці) алкоголь них напоїв та пачці (упаковці ) тютюнових виробів є однією з умов для ввезення на митну те риторію України і реалізації їх споживачам. Забороняєтьс я ввезення, зберігання, транс портування, прийняття на ком ісію з метою продажу та реалі зація на території України а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів, на яких немає маро к акцизного збору встановлен ого зразка.
Пункт 12 Правил роздрібної т оргівлі алкогольними н апоями, затверджених Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 30.07.1996р. № 854 (у редакції, що д іяла на момент виникнення сп ірних правовідносин) передба чає, що зберігання та реаліза ція алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмісто м спирту етилового від 1,2 до 8,5 в ідсотка об'ємних одиниць, вир облених в Україні, дозволяєт ься тільки за наявності марк и акцизного збору встановлен ого зразка на пляшці або на ін шій тарі згідно з законодавс твом.
Відповідно до пункту 20 Пол оження про виробництво, збер ігання, продаж марок акцизно го збору з голографічними за хисними елементами і маркува ння алкогольних напоїв та тю тюнових виробів, затверджено го Постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2003р. № 567 «Про запровадження марок а кцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами для маркування ал когольних напоїв та тютюнови х виробів» (у редакції, що діяла на момент виникнення с пірних правовідносин):
- марки наклеюються виробни ками на кожну пляшку, пачку (уп аковку) у такий спосіб, щоб вон и розривалися під час відкуп орювання (розкривання) вироб ів;
- алкогольні напої та тютю нові вироби, марковані з відх иленням від вимог цього Поло ження або марками, що не відпо відають виду продукції та мі сткості тари та/або не видава лися безпосередньо виробник у (імпортеру) зазначеної прод укції, вважаються немаркован ими.
Проаналізувавши заз начені вище вимоги чинного з аконодавства, суд приходить до висновку, що реалізація та зберігання алкогольних напо їв може здійснюватись лише з а наявності марок акцизного збору встановленого зразка.
Відповідно до частини 2 ст атті 17 Закону України від 19.12.1995р . № 481/95-ВР до суб'єктів підприємн ицької діяльності за порушен ня вимог цього Закону застос овуються фінансові санкції у вигляді штрафів.
Абзацом 13 частини 2 статті 17 З акону України від 19.12.1995р. № 481/95-ВР встановлено, що до суб' єкті в підприємницької діяльност і застосовуються фінансові с анкції у вигляді штрафів у ра зі зберігання, транспортуван ня, реалізації фальсифікован их алкогольних напоїв та тют юнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору вс тановленого зразка або з під робленими марками акцизного збору - 100 відсотків вартості т овару, але не менше 1700 гривень.
Відповідно до частини 4 стат ті 17 зазначеного Закону рішен ня про стягнення штрафів, пер едбачених частиною другою ці єї статті, приймаються орган ом, який видав ліцензію на пра во виробництва і торгівлі сп иртом етиловим, коньячним і п лодовим, спиртом етиловим ре ктифікованим виноградним, сп иртом етиловим ректифікован им плодовим, спиртом-сирцем в иноградним, спиртом-сирцем п лодовим, алкогольними напоям и і тютюновими виробами, та ін шими органами виконавчої вла ди у межах їх компетенції, виз наченої законами України.
Частинами 5 та 6 статті 17 Зако ну України від 19.12.1995р. № 481/95-ВР виз начено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької д іяльності рішення органів, з азначених у частині третій ц ієї статті, сума штрафу стягу ється на підставі рішення су ду; дії органів, які мають прав о контролю за реалізацією но рм цього Закону, можуть бути о скаржені в місячний термін у судовому порядку.
Пунктом 10 Порядку застосува ння фінансових санкцій, пере дбачених статтею 17 Закону Укр аїни «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів», затвер дженого Постановою Кабінету Міністрів України № 790 від 02.06.2003р ., також передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підпр иємницької діяльності рішен ня про застосування фінансов их санкцій протягом 30 днів піс ля його отримання сума санкц ій стягується на підставі рі шення суду.
При цьому суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до статті 238 Госп одарського кодексу України з а порушення встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності до суб' єктів господар ювання можуть бути застосова ні уповноваженими органами д ержавної влади або органами місцевого самоврядування ад міністративно-господарські санкції, тобто заходи органі заційно-правового або майнов ого характеру, спрямовані на припинення правопорушення с уб' єкта господарювання та л іквідації його наслідків. Ви ди адміністративно-господар ських санкцій, умови та поряд ок їх застосування визначают ься статтею 239 цього Кодексу, і ншими законодавчими актами. Адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути встан овлені виключно законами.
Згідно з частиною 1 статті 239 Господарського кодексу Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання відповідно до своїх по вноважень та у порядку, встан овленому законом, можуть зас тосовувати до суб' єктів гос подарювання таку адміністра тивно-господарську санкцію я к адміністративно-господарс ький штраф.
Статтею 241 Господарського к одексу України передбачено, що адміністративно-господар ський штраф - це грошова сума, що сплачується суб' єктом го сподарювання до відповідног о бюджету у разі порушення ни м встановлених правил здійсн ення господарської діяльнос ті. Перелік порушень, за які з суб' єкта господарювання ст ягується штраф, розмір і поря док його стягнення визначают ься законами, що регулюють по даткові та інші відносини, в я ких допущено правопорушення . Адміністративно-господарсь кий штраф може застосовувати ся у визначених законом випа дках одночасно з іншими адмі ністративно-господарськими санкціями, передбаченими ст аттею 239 цього Кодексу.
З урахування викладеного, ш трафні (фінансові) санкції за порушення вимог статті 11 Зако ну України «Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів»за стосовані на підставі частин и 2 статті 17 Закону України «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів»є адміністративн о-господарськими санкціями у розумінні статей 238, 239 та 241 Госп одарського кодексу України, а отже, повинні застосовуват ися у межах строків, визначен их статтею 250 цього Кодексу.
Статтею 250 Господарського к одексу України встановлено о бмеження строків застосуван ня адміністративно-господар ських санкцій: адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані до суб' єкта господарювання протяго м шести місяців з дня виявлен ня порушення, але не пізніше я к через один рік з дня порушен ня цим суб' єктом встановлен их законодавчими актами прав ил здійснення господарської діяльності, крім випадків, пе редбачених законом.
Судом встановлено, що штраф ні (фінансові) санкції, визнач ені рішенням Регіонального у правління Департаменту конт ролю за виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів Держав ної податкової адміністраці ї України в м. Києві про застос ування фінансових санкцій № 260389/32-112/0268 від 05.09.2008р. на суму 5 900 грн. за стосовано в межах строків, вс тановлених статтею 250 Господа рського кодексу України.
Під час судового розгляду справи судом, також, встановл ено, що відповідачем частков о сплачено заборгованість пр о що свідчать наявні в матері алах справи копії платіжних доручень. Таким чином, загаль на сума фінансових санкцій, я ка підлягає сплаті відповіда чем за порушення статті 11 Зако ну України «Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів», з урахуванням часткової сплат и, становить 5 000 грн.
Беручи до уваги те, що сума у розмірі 5 000 грн. у встановлен і законодавством строки відп овідачем сплачена не була, до казів погашення вказаної заб оргованості станом на день р озгляду цього спору відповід ачем суду не надано, суд прихо дить до висновку про обґрунт ованість позовних вимог та в важає їх такими, що підлягают ь задоволенню.
Відповідно до части ни 1 статті 9 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого: 1) суд ви рішує справи відповідно до К онституції та законів Україн и, а також міжнародних догово рів, згода на обов' язковіст ь яких надана Верховною Радо ю України; 2) суд застосовує ін ші нормативно-правові акти, п рийняті відповідним органом на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Згідно частини першої ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першо ю статті 69 Кодексу адміністра тивного судочинства України доказами в адміністративно му судочинстві є будь-які фак тичні дані, на підставі яких с уд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґ рунтовують вимоги і заперече ння осіб, які беруть участь у с праві, та інші обставини, що ма ють значення для правильного вирішення справи. Ці дані вст ановлюються судом на підстав і пояснень сторін, третіх осі б та їхніх представників, пок азань свідків, письмових і ре чових доказів, висновків екс пертів.
Відповідно до статті 70 Ко дексу адміністративного суд очинства України належними є докази, які містять інформац ію щодо предмету доказування . Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.Доказів, які б спростовували доводи пози вача, відповідач суду не нада в.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача відповідач суду не надав.
Відповідно до часини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати стягненню з відпові дача не підлягають.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «О нікс-М» (01001, м. Київ, вул. Михайлі вська, 9, код ЄДРПОУ 21618052) на корис ть місцевого бюджету (р/р 31117106700011 , одержувач УДК у Шевченківсь кому районі м. Києва, код одерж увача 26077968, банк одержувача ГУД К у м. Києві, МФО 820019, код платежу 21081100) штрафні санкції у розмірі 5 000 (п' ять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної за п равилами, встановленими стат тями 185-187 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Суддя А.І. Савчен ко
Постанову складено в повному обсязі та підписано 10 грудня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2010 |
Оприлюднено | 03.02.2011 |
Номер документу | 13591420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні