Постанова
від 30.11.2009 по справі 2а-5945/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2009 року Справа № 2а-59 45/09/0870

За позовом: Державної по даткової інспекції у Оріхівс ькому районі Запорізької обл асті, вул. Запорізька, 36, м. Оріхів, Запорізька область, 7 0500.

до: Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Торгова ко мпанія “Смєшторг”, вул. Рози Л юксембург, 47-а, м. Оріхів, Оріхів ський район, Запорізька обла сть, 70500.

про стягнення заборговано сті перед бюджетом у розмірі 1516,00 грн.

У складі головуючого с удді Нечипуренко О.М.

секретар судового з асідання Бриль А.В.

за участі представників ст орін:

від позивача - не прибув

від відповідача - не приб ув

Державна податкова інспек ція у Оріхівському районі За порізької області звернулас ь до суду з адміністративним позовом до Товариства з обме женою відповідальністю “Тор гова компанія “Смєшторг” про стягнення податкового боргу у розмірі 1516,00 грн., у тому числі заборгованість з орендної п лати за землю у розмірі 1006,00 грн ., та заборгованість зі сплати штрафних санкцій з податку н а додану вартість у розмірі 510 ,00 грн.

26.10.2009р. Запорізьким окружним адміністративним судом, на п ідставі ст. ст. 104-107 КАС України, відкрито провадження у адмін істративній справі № 2а-5945/09/0870 та призначено судове засіданн я на 16.11.2009. Розгляд справи, в поря дку ст. 128 КАС України, відклада вся на 30.11.2009.

У засіданні 30.11.2009, судом, відпо відно до ст.160 КАС України, прог олошено вступну та резолютив ну частини постанови.

У відповідності до ст.41 КАС У країни під час судового розг ляду адміністративної справ и здійснювалось повне фіксув ання судового засідання за д опомогою технічних засобів, а саме: комплексом «Камертон ».

Представники сторін у судо ве засідання не прибули, про причини неявки суд не повідо мили.

У позовній заяві позивач, по силаючись на п.п. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та державними цільовими фонда ми», просив стягнути з відпов ідача суму узгоджених податк ових зобов' язань у розмірі 1516,00 грн.

Відповідач двічі належним чином повідомлений про день і час розгляду справи у судов е засідання не прибув, про при чини неявки суду не повідоми в, відзиву та витребуваних су дом документів не надав. Прот и позову не заперечив. Копія у хвали про відкриття провадже ння у справі разом із позовно ю заявою та доданими до неї до кументами, направлені відпов ідачу, повернулись до суду із відміткою поштового відділе ння «за зазначеною адресою н е перебуває».

Місцезнаходження відповід ача визначається відповідно до вимог ст.93 Цивільного коде ксу України в редакції Закон у №2452-IV від 03.03.2005 року.

Приймаючи рішення за відсу тності відповідача, суд бере до уваги те, що відповідач не надав суду відомостей про зм іну свого місця знаходження (перебування).

До повноважень судів не від несено установлення фактичн ого місцезнаходження юридич них осіб або місця проживанн я фізичних осіб - учасників су дового процесу на час вчинен ня тих чи інших процесуальни х дій. Тому відповідні процес уальні документи надсилають ся судом згідно з поштовими р еквізитами учасників судово го процесу, наявними в матері алах справи.

Відповідно до статті 128 КАС У країни, неприбуття в судове з асідання без поважних причин представника сторони або не повідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою д ля розгляду справи.

За таких обставин, на підста ві ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справ у по суті без участі представ ника відповідача. До того ж, на дані позивачем матеріали сві дчать про те, що неявка відпов ідача не перешкоджає вирішен ню спору, отже справу вирішен о на підставі наявних у ній до казів.

Розглянувши матеріали спр ави, суд -

вст ановив:

ТОВ «Торгова компанія «Смє шторг» - є платником податків , який зареєстрований та пере буває на обліку в ДПІ в Оріхів ському районі Запорізької о бласті.

Як свідчать матеріали спра ви, відповідач має перед бюдж етом податковий борг у розмі рі 1516,00 грн., у тому числі заборго ваність з орендної плати за з емлю у розмірі 1006грн., та заборг ованість зі сплати штрафних санкцій з податку на додану в артість у розмірі 510 грн.

Заборгованість у відповід ача виникла внаслідок неспла ти податкових зобов' язань в изначених податковим органо м за результатами проведення перевірок :

з орендної плати за землю за розрахунком №3400 від 30.01.09, на під ставі якого було прийнято по даткове повідомлення - рішен ня № 0001921501/0 від 07.05.09,

з податку на додану вартіст ь, за актами перевірок № 102/15-32787258 в ід 10.04.09, на підставі якого було п рийнято податкове повідомле ння - рішення № 0001691501/0, та № 142/15-32787258 ві д 27.05.09, на підставі якого було п рийнято податкове повідомле ння - рішення № 0002641501/0.

На теперішній час суму пода ткових зобов'язань по податк у на додану вартість відпові дача складає 510 грн.

На теперішній час суму пода ткових зобов'язань відповіда чем не сплачено і заборгован ість перед бюджетом складає 1516,00 грн.

З метою погашення податков ого боргу відповідачу направ лено першу податкову вимогу № 1/100 від 06.05.09 та другу податкову вимогу № 2/120 від 09.06.09, які залишил ись без виконання.

У зв' язку з несплатою відп овідачем суми податкового бо ргу в розмірі 36574,52 грн. позивач в имушений звернутися із позов ом до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши нор ми законодавства, оцінивши н адані представником позивач а докази, суд вважає позовні в имоги такими, що підлягають з адоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до п.3, 8 ст. 10 Закону України від 04.12.1990р. № 509-ХІІ “Про д ержавну податкову службу в У країні” державні податкові і нспекції в районах, містах бе з районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єдна ні державні податкові інспек ції контролюють своєчасніст ь подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов'язаних з обчисленн ям податків, інших платежів, а також перевіряють достовір ність цих документів щодо пр авильності визначення об'єкт ів оподаткування і обчисленн я податків, інших платежів. Пр оводять перевірки фактів при ховування і заниження сум по датків, інших платежів.

Контроль за правильністю т а своєчасністю справляння по датків і зборів (обов' язков их платежів) здійснюють орга ни, перелік яких визначено у с т. 2 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”. Відповідно до цього Закону контролюючим органом є:

Податкові органи - щодо сп равляння податків і зборів (о бов' язкових платежів), які н аправляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Крім цього, п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” встановлено, що податков ий орган здійснює погашення податкового боргу, по-перше, ш ляхом стягнення коштів, а за ї х недостатності - шляхом пр одажу інших активів платника .

Податкове зобов' язання т а податковий борг згідно п.п.1. 2., 1.3 ст.1 Закону України “Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами” є зобов' язання платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну сум у коштів самостійно узгоджен е платником податків або узг оджене в адміністративному ч и судовому порядку, але не спл ачене у встановлений строк, а бо у порядку та у строки, визна чені цим Законом або іншими з аконами України.

Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1. ст.4 ць ого Закону платник податків самостійно обчислює суму под аткового зобов' язання.

Згідно п.п.1.11 ст.1 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” пода ткова декларація, розрахуно к (далі - податкова деклараці я) - документ, що подається п латником податків до контро люючого органу у строки, вста новлені законодавством, на п ідставі якого здійснюється нарахування та/або сплата п одатку, збору (обов'язкового платежу).

Пункт 5.1 вищеназваного Зако ну зазначає, що податкове зоб ов' язання, самостійне визна чене платником податків у по датковій декларації, вважаєт ься узгодженим з дня подання такої податкової декларації . Зазначене податкове зобов' язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку.

Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов' язання платн ика податків, нараховане кон тролюючим органом відповідн о до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків, визначених підпунктом 5.2. 2. цього пункту.

У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв інше рішення, що супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення, яка подається у п исьмовій формі та може супро воджуватися документами, роз рахунками та доказами, які пл атник податків вважає за пот рібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому о ргану протягом десяти календ арних днів, наступних за днем отримання платником податкі в податкового повідомлення а бо іншого рішення контролююч ого органу, що оскаржується.

Згідно п.5.4 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” узгоджена сума податкового зобов'язан ня, не сплачена платником под атків у строки, визначені ціє ю статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” активами платника по датків є кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання.

Відповідно до пункту 5 статт і 48 Закону України “Про власні сть”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу, яка хоч і не є в ласником, але володіє майном на праві повного господарсь кого відання.

Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мови попереднього і повного відшкодування їх вартості. К онфіскація майна може бути з астосована виключно за рішен ням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених закон ом.

Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ак тиви платника податків можут ь бути примусово стягнені в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. В інших випадках пл атники податків самостійно в изначають черговість та форм и задоволення претензій кред иторів за рахунок активів, ві льних від заставних зобов' я зань забезпечення боргу. У ра зі, якщо такого платника пода тків визнано банкрутом, черг овість задоволення претензі й кредиторів визначається за конодавством про банкрутств о.

За результатом розгляду сп ору, суд приходить до висновк у, що позовні вимоги ДПІ ку Орі хівському районі Запорізько ї області про примусове стяг нення з ТОВ “Торгова компнія “Смєшторг” податкової забо ргованості у розмірі 1516,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст. 94, 98, пу нкту 3 Розділу VII “Прикінцеві т а перехідні положення” КАС У країни у справах, в яких позив ачем є суб' єкт владних повн оважень, а відповідачем - фі зична чи юридична особа, судо ві витрати, здійснені позива чем, з відповідача не стягуют ься.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної податков ої інспекції у Оріхівському районі Запорізької області д о Товариства з обмеженою від повідальністю “Торгова комп нія “Смєшторг” про стягнення заборгованості перед бюджет ом у розмірі 1516,00 грн., задовольн ити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “Т оргова компнія “Смєшторг”, в ул. Рози Люксембург, 47-а, м. Оріх ів, Оріхівський район, Запорі зька область, 70500; код ЄДРПОУ 32787258 ) податковий борг у розмірі 1516 ( одна тисяча п' ятсот шістнад цять) грн., у тому числі:

- зі сплати податку на додан у вартість у розмірі 510 (п' ятс от десять) грн. на користь Держ авного бюджету України (р/р № 3 1119029700211, МФО 813015, ОКПО 34676974, банк отрим увача - ГУДКУ у Запорізькій о бласті, код платежу - 3014010100);

- зі сплати орендної плати з а землю у розмірі 1006 (одна тисяч а шість) грн. на користь Держав ного бюджету України (р/р № 332158127 00212, МФО 813015, ОКПО 34676974, банк отримув ача - ГУДКУ у Запорізькій обл асті, код платежу - 13050201). Видати виконавчий лист.

Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цьог о Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом двадцяти днів після подання заяви про апеляц ійне оскарження.

Заява про апеляційне оска рження чи апеляційна скарга , подані після закінчення ст років, встановлених цією с таттею, залишаються без розг ляду, якщо суд апеляційної ін станції за заявою особи, яка ї х подала, не знайде підстав дл я поновлення строку, про що по становляється ухвала.

Дата ухвалення рішення30.11.2009
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13596684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5945/09/0870

Ухвала від 16.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 26.10.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Постанова від 30.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 16.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні