Постанова
від 14.12.2010 по справі 2а-5910/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 грудня 2010 року 14:39 № 2а-5910/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державної інспекції з кон тролю за цінами в м.Києві

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Укрземресур с"

про стягнення економічних сан кцій в розмірі 3 099 291,60грн.

За участю представників с торін

позивача: Новікова О.Г.

відповідача: Борщ О.А.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 14.12.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Держана інспекція з к онтролю за цінами в м. Києві з вернулася до Окружного адмін істративного суду м. Києва з п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Укрз емресурс»про стягнення екон омічних санкцій у розмірі 3 099 291,60 грн.

Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що за наслідками пров еденої планової перевірки ТО В «Блокбастер - Київ»з питань додержання державної дисцип ліни при реалізації природно го газу і при наданні платник послуг за період січень - гр удень 2009 року, було складено ак т від 24.02.2010р. №043, яким встановлен о порушення вимог п. 1 постанов и КМУ від 29.04.2006р. №605 «Деякі питан ня діяльності НАК «Нафтогаз» та, враховуючи підстави ст.14 З акону України «Про ціни та ці ноутворення»Держінспекціє ю цін в м. Києві прийняте ріше ння №31 від 02.03.2010р. «Про застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін»на загальну суму 3 099 291,60 грн.

Представник відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечував в повному обсязі, вважає прийняте ріше ння необґрунтованим та прос ить відмовити у задоволенні позову повністю.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 31 .08.2010р. задоволено клопотання в ідповідача та зупинено прова дження у справі №2а-5910/10/2670 до набр ання законної сили судовим р ішенням у справі №2а-9171/10/2670.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 30 .11.2010р. поновлено провадження у справі №2а-5910/10/2670, оскільки відпа ли обставини, що зумовили зуп инення провадження у справі.

Розглянувши подані сторо ною документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, оцінивши докази, які м ають значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, Окружний адміністративни й суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Правовою базою державно ї цінової політики є на сього дні Закон України "Про ціни та ціноутворення від 03.12.1990р. № 507-ХІ І (далі - Закон №507). Статтею 6 цьог о Закону №507 передбачено, що, кр ім вільних цін і тарифів, у нар одному господарстві застосо вуються також державні фіксо вані та регульовані ціни. При цьому, окремо застережено, що вільні ціни і тарифи встанов люються на всі види продукці ї, товарів та послуг, за винятк ом тих, щодо яких здійснюєтьс я державне регулювання цін і тарифів (ст. 7 Закону № 507). Таке д ержавне регулювання здійсню ється шляхом установлення:

- державних фіксованих ці н (тарифів);

- граничних рівнів цін (тар ифів) або граничних відхилен ь від державних фіксованих ц ін і тарифів.

Відповідно до ст. 9 Закону № 50 7 державні фіксовані та регул ьовані ціни і тарифи встанов люються на ресурси, що справл яють визначальний вплив на з агальний рівень і динаміку ц ін, на товари і послуги, котрі мають вирішальне соціальне з начення, а також на продукцію , товари і послуги, виробництв о яких зосереджено на підпри ємствах, що займають монопол ьне (домінуюче) становище на р инку.

Статтею 13 Закону № 507 передба чено, що державний контроль з а цінами здійснюється при вс тановленні та застосуванні д ержавних фіксованих і регуль ованих цін і тарифів. При цьом у контролюються правомірніс ть їх застосування і дотрима ння вимог законодавства про захист економічної конкурен ції. Контроль за дотриманням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Кабінето м Міністрів України.

Згідно з п. 3 Положення про Де ржавну інспекцію по контролю за цінами, затвердженої Пост ановою Кабінетом Міністрів України № 1819 «Про питання Дер жавної інспекції по контролю за цінами»(далі - Положення №1819) головним органом, уповнов аженим контролювати встанов лення і застосування державн их фіксованих і регульованих цін і тарифів, є Державна інсп екція з контролю за цінами (да лі - Держцінінспекція), що ді є у складі Міністерства екон оміки та перебуває в його під порядкуванні

Кабінет Міністрів Положен ням № 1819 від 13.12.2000р. «Про питання Д ержавної інспекції по контро лю за цінами»(п. 5) чітко окресл ив права, які має Держцінінсп екція:

1) проводити на підприємства х, в установах та організація х незалежно від форми власно сті перевірки бухгалтерськи х документів, книг, звітів, кал ькуляцій та інших документів , пов'язаних із формуванням, ус тановленням і застосуванням цін і тарифів;

2) одержувати в установленом у порядку від органів викона вчої влади, Ради міністрів Ав тономної Республіки Крим, пі дприємств, установ та органі зацій матеріали та інформаці ю, необхідну для виконання по кладених на неї завдань;

3) обстежувати в установлено му порядку виробничі, складс ькі, торговельні та інші прим іщення підприємств, установ та організацій, що використо вуються для виготовлення, зб ерігання та реалізації товар ів і сировини, організації та надання послуг;

4) у межах своєї компетенції вимагати від керівників та і нших посадових осіб органів виконавчої влади, підприємст в, установ та організацій, які перевіряються, усунення вия влених порушень порядку форм ування, установлення і засто сування цін і тарифів;

5) приймати рішення про вилу чення до відповідного бюджет у сум усієї необґрунтовано о триманої підприємством, уста новою, організацією виручки в результаті порушення держа вної дисципліни цін і штрафу у двократному її розмірі, а та кож звертатися з позовами до судів про стягнення зазначе них сум у разі невиконання рі шень державних інспекцій з к онтролю за цінами;

6) згідно з вимогами законод авства розглядати справи про адміністративні правопоруш ення, пов'язані з порушенням п орядку формування, установле ння та застосування цін і тар ифів, а також невиконанням ви мог органів державного контр олю за цінами;

7) залучати фахівців органів виконавчої влади, а також під приємств, установ та організ ацій (за погодженням з їх кері вниками) для розгляду питань , що належать до її компетенці ї;

8) скасовувати рішення своїх територіальних органів, а та кож винесені ними постанови про накладення адміністрати вних стягнень.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Укрземресу рс» зареєстроване у Шевченкі вській районній у місті Києв і державній адміністрації 26.07 .2004 року, ідентифікаційний код юридичної особи 32985537. Видом дія льності Позивача за КВЕД є, зо крема, розподілення та поста чання газу.

Державною інспекцією з кон тролю за цінами в м. Києві на п ідставі посвідчення від 10 лют ого 2010 року №109, пункту 2.1.4 Плану р оботи на І квартал 2010р. провед ена перевірка ТОВ «Укрземрес урс»з питань додержання держ авної дисципліни цін при реа лізації природного газу при наданні платних послуг за пе ріод січень - грудень 2009 року .

В ході перевірки встановле но порушення ТОВ «Укрземресу рс»вимог пункту 1 постанови К абінету Міністрів України ві д 29.04.2006 № 605 (зі змінами та доповне ннями), а саме: при реалізації природного газу ТОВ «Ліга-Га з»з 01.02.2009 по 18.02.2009 товариство заст осовувало вільну ціну на газ природний в розмірі 1260,00 грн. бе з ПДВ (1512,00 грн. з ПДВ) за 1000 куб.м за мість встановленої гранично ї ціни, розрахованої відпові дно до вимог чинного законод авства в розмірі 1382,40 грн. з ПДВ з а 1000 куб. м., що призвело до завищ ення граничної ціни на приро дний газ на 129,60 грн. за 1000 куб. м з у рахуванням податку на додану вартість (1512,00 грн. - 1382,40 грн.) за об' єм 7971,429 тис. куб.м (12400,0 тис. куб.м.: 28 д н. х 18 дн.). Сума завищення стано вить 1033097,20 грн. з ПДВ (129,60 грн. х 7971,429 т ис. куб.м).

. Вказані порушення зафіксо вані в акті №043 від 24.02.2010р., на підс таві якого 02.03.2010 року Інспекціє ю винесено рішення №31 про заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни цін на загальну суму 3 099 291,60 грн.

Встановлено, що постановою Окружного адміністративног о суду м. Києва від 13.09.2010 року у сп раві №2а-9171/10/2670 рішення Позивача № 31 від 02.03.2010р. було скасовано. Ух валою Київського апеляційно го адміністративного суду ві д 10.11.2010 року рішення суду першої інстанції було залишено без змін, у задоволенні апеляцій ної скарги Інспекції відмовл ено в повному обсязі.

Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному д ослідження, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги не п ідлягають задоволенню, виход ячи з наступного.

Постановою Кабінету Міні стрів України “Деякі питання діяльності Національної акц іонерної компанії «Нафтогаз України»від 29.04.2006 N 605 установлен о граничні рівні цін на приро дний газ.

28.01.2009 Кабінет Міністрів Украї ни Постановою №36 доповнив Пос танову КМУ від 25.12.1996 N 1548. Так, зокр ема, п.8 додатку до Постанови К абінету Міністрів України N 154 8 було доповнено таким чином, щ о Національній комісії регул ювання електроенергетики (на далі також - НКРЕ, Комісія) над ано повноваження встановлюв ати граничні рівні цін на при родний газ для установ та орг анізацій, що фінансуються з д ержавного і місцевих бюджеті в, а також граничні рівні цін н а природний газ для промисло вих споживачів та інших суб'є ктів господарювання за погод женням з Мінекономіки.

Відповідно до п.13. Положення про Національну комісію рег улювання електроенергетики України, в редакції Указу Пре зидента України від 21.04.1998 №335/98, Ко місія в межах своїх повноваж ень на основі та на виконання законодавства приймає рішен ня у вигляді постанов і розпо ряджень.

Згідно з абзацом 2 пункту 13 По ложення про Національну комі сію регулювання електроенер гетики України, затвердженог о Указом Президента України від 21.04.1998 №335, рішення Комісії є о бов'язковими для виконання п ідприємствами, установами, о рганізаціями всіх форм власн ості, які здійснюють діяльні сть на оптовому ринку електр оенергії, ринках газу, нафти т а нафтопродуктів.

Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України №36, Н КРЕ прийнято Постанову №57 від 29.01.2009, якою встановлено граничн і рівні цін на природний газ д ля промислових споживачів та інших суб'єктів підприємниц ької діяльності.

Згідно до Регламенту НКРЕ, з атвердженого Постановою НКР Е від 29.11.2007 №1662, рішення НКРЕ наби рають чинності з моменту їх п рийняття, якщо більш пізній с трок набрання чинності не за значено в цих актах. Тобто, пос танова НКРЕ №57 набрала чиннос ті 29.01.2009.

Отже, граничний рівень ціни на природний газ для промисл ових споживачів та інших суб 'єктів господарювання на 2009 рі к, встановлений згідно з Пост ановами НКРЕ від 19.02.2009 № 195 та від 29.01.2009 №57 та з 1 січня 2009р. становить 2020,25 грн. за 1000 куб.м. без урахуван ня податку на додану вартіст ь, збору до затвердженого тар ифу на природний газ у вигляд і цільової надбавки, тарифів на транспортування, розподі л і постачання природного га зу за регульованим тарифом.

Як вказано в акті перевірки , ТОВ «Укрземресурс»у лютому 2009 року продано ТОВ «Ліга-Газ» природний газ за ціною 1260,00 грн . без урахування ПДВ за 1 тис.ку б.м.

Як було встановлено судом п ершої інстанції при вирішенн і страви №2а-9171/10/2670 та підтвердже но апеляційною інстанцією, щ о ТОВ «Ліга-Газ»не є кінцевим споживачем та набуло право в ласності на природній газ у о бсязі 12 400,00 тис. куб.м. за договор ом № 29/01-РЛ від 29.01.2009, про що підпис ано акт приймання-передачі п риродного газу від 28.02.2009.

Таким чином, постановою Окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 13.09.2010р. по справі № 2а-9171/10/2670 встановлено, що ТОВ «Укр земресурс»не могло реалізов увати природній газ ТОВ «Ліг а-Газ»в період з 1 лютого по 18 лю того 2009 року, оскільки само наб уло право власності на цей га з тільки 28.02.2009, а тому, суд прийшо в до висновку про відсутніст ь порушень з боку Відповідач а державної дисципліни цін.

Крім того, як було встанов лено, рішення Інспекції № 31 ві д 02.03.2010 р. яке є підставою даного позову, скасовано у встановл еному законом порядку Окружн им адміністративним судом мі ста Києва. Таким чином, підста ви для стягнення штрафних са нкцій та необґрунтовано одер жаної виручки з Відповідача у судом не має.

З огляду на норми ст. 254 КАС Ук раїни, постанова Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 13.09.2010р. по справі №2а-9171/10/2670 на брала законної сили та, відпо відно до ч. 5 ст. 124, п. 9 ч. 3 ст. 129 Конст итуції України, є обов'язкови м до виконання на всій терито рії України.

Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які свідчать про часткову об ґрунтованість позовних вимо г.

З огляду на матеріали справ и, з урахуванням пояснень сто рін, суд приходить до висновк у про відсутність в даному ви падку правових підстав для з адоволення позовних вимог Де ржаної інспекції з контролю за цінами в м. Києві про стягне ння з Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрземре сурс»штрафу у розмірі 3 099 291,60 гр н.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Враховуючи, що, відповідно д о статті 70 КАС України, обстав ини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкре тними засобами доказування, не можуть підтверджуватись і ншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обс тавини, які підтверджуються відповідними доказами (рішен ням про застосування штрафни х (фінансових) санкцій), тобто достатніми доказами.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 112, 158-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, Окружний адміністр ативний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

У задоволенні адмініст ративного позову відмовити п овністю.

Постанова набирає з аконної сили в порядку, встан овленому ст. 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.12.2010
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13598070
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5910/10/2670

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 14.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 14.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні