ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 грудня 2010 року 10:44 № 2а-15055/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Державної інспекції з кон тролю за цінами в місті Києві
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Аріона"
про стягнення економічних сан кцій в сумі 74 052,54грн.
За участю представників с торін
позивача: Петькун І.А.
відповідача: Трек Д.А.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 08.12.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Держана інспекція з к онтролю за цінами в м. Києві з вернулася до Окружного адмін істративного суду м. Києва з п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Аріо на» (далі - ТОВ «Аріона»/відпов ідач) про стягнення необгрут новано отриманої виручки у р озмірі 24 684,18 грн. та штрафу у роз мірі 49 368,36 грн.
23.11.2010р. представник позивач а зменшив позовні вимоги, у зв ' язку із частковою проплато ю штрафних санкцій, та просит ь суд стягнути з ТОВ «Аріона» суму штрафу у розмірі 44 052,54 грн.
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що за наслідками пров еденої планової перевірки ТО В «Аріона»з питань дотриманн я порядку формування та заст осування цін на окремі види п родовольства, було складено акт від 02.09.2010р. №205, яким встановл ено порушення вимог п. 1.2 розпо рядження КМДА від 27.10.2008р. №1464 «Пр о регулювання цін на основні продовольчі товари»та, врах овуючи підстави ст.14 Закону У країни «Про ціни та ціноутво рення»Держінспекцією цін в м . Києві прийняте рішення №114 ві д 09.09.2010р. «Про застосування екон омічних санкцій за порушення державної дисципліни цін»на загальну суму 74 052,54 грн.
Представник відповідач а в судовому засіданні позов ні вимоги визнав в повному об сязі та зазначив, що товарист вом сума економічних санкцій поступово сплачується.
Розглянувши подані стор оною документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників сторін, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, Окружний адміністративн ий суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Правовою базою державн ої цінової політики є на сьог одні Закон України "Про ціни т а ціноутворення від 03.12.1990р. № 507-Х ІІ (далі - Закон №507). Статтею 6 цьо го Закону №507 передбачено, що, к рім вільних цін і тарифів, у на родному господарстві застос овуються також державні фікс овані та регульовані ціни. Пр и цьому, окремо застережено, щ о вільні ціни і тарифи встано влюються на всі види продукц ії, товарів та послуг, за винят ком тих, щодо яких здійснюєть ся державне регулювання цін і тарифів (ст. 7 Закону № 507). Таке державне регулювання здійсн юється шляхом установлення:
- державних фіксованих ці н (тарифів);
- граничних рівнів цін (тар ифів) або граничних відхилен ь від державних фіксованих ц ін і тарифів.
Відповідно до ст. 9 Закону № 50 7 державні фіксовані та регул ьовані ціни і тарифи встанов люються на ресурси, що справл яють визначальний вплив на з агальний рівень і динаміку ц ін, на товари і послуги, котрі мають вирішальне соціальне з начення, а також на продукцію , товари і послуги, виробництв о яких зосереджено на підпри ємствах, що займають монопол ьне (домінуюче) становище на р инку.
Статтею 13 Закону № 507 передба чено, що державний контроль з а цінами здійснюється при вс тановленні та застосуванні д ержавних фіксованих і регуль ованих цін і тарифів. При цьом у контролюються правомірніс ть їх застосування і дотрима ння вимог законодавства про захист економічної конкурен ції. Контроль за дотриманням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Кабінето м Міністрів України.
Згідно з п. 3 Положення про Де ржавну інспекцію по контролю за цінами, затвердженої Пост ановою Кабінетом Міністрів України № 1819 «Про питання Дер жавної інспекції по контролю за цінами»(далі - Положення №1819) головним органом, уповнов аженим контролювати встанов лення і застосування державн их фіксованих і регульованих цін і тарифів, є Державна інсп екція з контролю за цінами (да лі - Держцінінспекція), що ді є у складі Міністерства екон оміки та перебуває в його під порядкуванні
Кабінет Міністрів Положен ням № 1819 від 13.12.2000р. «Про питання Д ержавної інспекції по контро лю за цінами»(п. 5) чітко окресл ив права, які має Держцінінсп екція:
1) проводити на підприємства х, в установах та організація х незалежно від форми власно сті перевірки бухгалтерськи х документів, книг, звітів, кал ькуляцій та інших документів , пов'язаних із формуванням, ус тановленням і застосуванням цін і тарифів;
2) одержувати в установленом у порядку від органів викона вчої влади, Ради міністрів Ав тономної Республіки Крим, пі дприємств, установ та органі зацій матеріали та інформаці ю, необхідну для виконання по кладених на неї завдань;
3) обстежувати в установлено му порядку виробничі, складс ькі, торговельні та інші прим іщення підприємств, установ та організацій, що використо вуються для виготовлення, зб ерігання та реалізації товар ів і сировини, організації та надання послуг;
4) у межах своєї компетенції вимагати від керівників та і нших посадових осіб органів виконавчої влади, підприємст в, установ та організацій, які перевіряються, усунення вия влених порушень порядку форм ування, установлення і засто сування цін і тарифів;
5) приймати рішення про вилу чення до відповідного бюджет у сум усієї необґрунтовано о триманої підприємством, уста новою, організацією виручки в результаті порушення держа вної дисципліни цін і штрафу у двократному її розмірі, а та кож звертатися з позовами до судів про стягнення зазначе них сум у разі невиконання рі шень державних інспекцій з к онтролю за цінами;
6) згідно з вимогами законод авства розглядати справи про адміністративні правопоруш ення, пов'язані з порушенням п орядку формування, установле ння та застосування цін і тар ифів, а також невиконанням ви мог органів державного контр олю за цінами;
7) залучати фахівців органів виконавчої влади, а також під приємств, установ та організ ацій (за погодженням з їх кері вниками) для розгляду питань , що належать до її компетенці ї;
8) скасовувати рішення своїх територіальних органів, а та кож винесені ними постанови про накладення адміністрати вних стягнень.
Так, з матеріалів справи вба чається, що Державною інспек цією з контролю за цінами в м. Києві проведено планову пере вірку ТОВ «Аріона»з питань д отримання порядку формуванн я та застосування цін на окре мі види продовольстван за пе ріод серпень 2009 року - серпен ь 2010 року.
За результатами перевірки був складений Акт №205 від 02.09.2010р.
ТОВ «Аріона»зареєстровано Дніпровською районною у м. Ки єві державною адміністраціє ю21.11.2001р. Взяте на облік як платн ик податків та зборів у ДПІ у Д ніпровському районі м. Києва та здійснює діяльність із не спеціалізованої оптової тор гівлі харчовими продуктами, напоями та тютюновими вироба ми.
Згідно акту перевірки, вибі рковою перевіркою наданих до кументів бухгалтерського об ліку (накладних) встановлено , що в порушення вимог п. 1.2 розп орядження Київської міської державної адміністрації від 27.10.208р. №1464 «Про регулювання цін на основні продовольчі товар и», ТОВ «Аріона»реалізовувал о крупу гречану за роздрібни ми цінами з торгівельними на дбавками вищими за встановле ні граничні.
Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 25.12.1996р. №1548 «Про встановлення по вноважень органів виконавчо ї влади та виконавчих органі в міських рад щодо регулюван ня цін (тарифів)»Київська міс ька державна адміністрація ( надалі - КМДА) встановлює гран ичні торговельні (постачальн ицько-збутові) надбавки до оп тової ціни виробника (митної вартості) на борошно, хліб, ма каронні вироби, крупи, цукор, я ловичину, свинину і м'ясо птиц і, ковбасні вироби варені, мол око, сир, сметану, масло вершко ве, олію соняшникову, яйця кур ячі не вище 15 відсотків без ур ахування витрат з їх транспо ртування у міжміському сполу ченні.
Пунктом 1.2. Розпорядження КМ ДА №1464 від 27.10.2008р. «Про регулюван ня цін на основні продовольч і товари»(опубліковано в газ еті «Хрещатик»№227 від 24.! 2,2008р.) ві дповідно до постанов Кабінет у Міністрів України від 25.12.1996 N 154 8 "Про встановлення повноваже нь органів виконавчої влади та виконавчих органів міськи х рад щодо регулювання цін (та рифів)" (із змінами), від 17.10.2007 N 1222 "П ро затвердження Порядку декл арування зміни оптово-відпус кних цін на продовольчі това ри" (із змінами і доповненнями ) та від 17.04.2008 N 373 "Про затвердження Порядку формування цін на пр одовольчі товари, щодо яких з апроваджено державне регулю вання" та з метою недопущення необгрунтованого зростання цін на основні продовольчі т о вар и встановлено граничні торговельні (постачальницьк о-збутові) надбавки до оптово ї ціщи виробника (митної варт ості) на ковбасні вироби варе ні, крім вищого сорту, молоко к оров'яче питне до 2.5 відсотків жиру, сир кисломолочний з мас овою часткою жиру до 9 відсотк ів, сметану з масовою часткою жиру до 20 відсотків, масло вер шкове з масовою часткою жиру до 72,5 відсотків, олію соняшник ову, яйця курячі, м'ясо птиці - 10 відсотків, борошно, макаронн і вироби (крім виробів швидко го приготування), крупи (крім в иробів швидкого приготуванн я), цукор-пісок - 12 відсотків, ял овичину, свинину, хліб - 15 відсо тків, без урахування витрат н а їх транспортування у міжмі ському сполученні.
Так, зокрема, в окремих випа дках, при формуванні роздріб ної ціни застосовувались зав ищені рівні торгівельних над бавок від 12,60 % до 51,28% до ціни виро бника, замість гранично вста новленої 12%, що призвело до зав ищення ціни від 16,00 грн. до 1532,00 гр н. за одиницю продукції (1 т.).
Загальна сума необґрунтов ано отриманої виручки ТОВ «А ріона»за період з 21.10.2009р. по 17.06.2010р . в результаті застосування т оргівельних постачальницьк о-збутових надбавок (націнок ) понад установлений граничн ий розмір, склала 24 684,18 грн.
Згідно з абз.10 п.1.4 Інструкції про порядок застосування ек ономічних та фінансових (штр афних) санкцій органами держ авного контролю за цінами, за твердженої наказом Мінеконо міки та Мінфіну від 03.12.2000 №298/519, за стосування торговельних і по стачальницько-збутових надб авок (націнок) понад установл ений граничний розмір є пору шенням порядку встановлення і застосування цін, за які нак ладаються економічні санкці ї.
Так, за порушення суб'єктами господарювання дисципліни ц ін основну відповідальність передбачено статтею 14 Закону № 507. Така ж норма міститься і в Положенні № 1819, а також в Інстр укції № 298/519, а саме: уся необґрун товано отримана підприємств ом сума виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін підлягає вилученню т а зараховується в дохід відп овідного бюджету із застосув анням штрафу у двократному р озмірі необґрунтовано отрим аної суми виручки.
Вичерпний перелік порушен ь порядку встановлення і зас тосування цін, за які наклада ються економічні санкції, на ведено в п. 1.4 Інструкції № 298/519. Та кими порушеннями, зокрема, є:
- нарахування не передбач ених законодавством націнок до регульованих цін і тарифі в;
- застосування вільних ці н (тарифів) на продукцію (послу ги, роботи) за умови запровадж ення для них режиму державно го регулювання;
- застосування цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) з рентабельністю, рівень як ої перевищує гранично встано влений відповідно до законод авства;
- застосування цін (тарифі в) із порушенням запроваджен ого порядку обов'язкового де кларування їх зміни;
- завищення або заниження розміру передбачених законо давством податків та обов'яз кових зборів, що включаються до структури регульованої ц іни, або їх невключення до стр уктури регульованої ціни;
- включення до структури р егульованих цін (тарифів) не п ередбачених законодавством витрат або витрат понад уста новлені норми;
- включення до вартості пр одукції та послуг, ціни (тариф и) на які регулюються, фактичн о не виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (ро біт);
- застосування торговельн их і постачальницько-збутови х надбавок (націнок) понад уст ановлений граничний розмір;
- застосування цін (тарифі в) суб'єктами господарювання за види послуг (робіт), не пере дбачених певними нормативно -правовими актами, що встанов люють для них відповідні пер еліки платних послуг;
- застосування цін і тариф ів з порушенням інших запров аджених методів регулювання .
За матеріалами перевірки Д ержавною інспекцією з контро лю за цінами в м. Києві, на підс таві ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення", винес ено Рішення №114 від 09.09.2010р. про за стосування економічних санк цій за порушення державної д исципліни цін, а саме, вирішен о:
- вилучити у ТОВ «Аріона»в д оход державного бюджету суму необґрунтовано одержаної ви ручки в розмірі 24 684,18 грн.
- в дохід державного бюджету суму штрафу у розмірі 49368,36 грн.
Дане рішення було направле но для виконання в 10-денний те рмін ТОВ «Аріона». Відповіда ч самостійно суму економічно ї санкції на суму 74 052,54 грн. не сп латив, тому позивач змушений був звернутися до суду з позо вом про примусове стягнення сум економічних санкцій.
З пояснень представника ві дповідача вбачається, що ост анній не заперечує проти вка заного порушення.
Крім того, під час судового розгляду справи ТОВ «Аріона» сплатило частину суми економ ічних санкцій у розмірі 30 000 гр н., що підтверджено платіжним и дорученнями №1178 від 21.09.2010р., №1287 в ід 11.10.2010р., №1430 від 05.11.2010р.
Таким чином, позов підлягає задоволенню в повному обсяз і згідно уточнених вимог.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі свідчать про часткову обґ рунтованість позовних вимог .
З огляду на матеріали справ и, з урахуванням пояснень сто рін та визнання позову відпо відачем, суд приходить до вис новку про обґрунтованість по зовних вимог щодо стягнення з відповідача штрафу у розмі рі 44 052,54 грн. до державного бюдж ету.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Враховуючи, що, відповідно д о статті 70 КАС України, обстав ини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкре тними засобами доказування, не можуть підтверджуватись і ншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обс тавини, які підтверджуються відповідними доказами (рішен ням про застосування штрафни х (фінансових) санкцій), тобто достатніми доказами.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті необхідно позов задово льнити, а саме стягнути суму ш трафу в розмірі 44 052,54 грн., оскіл ьки у позивача наявні докази прийняття рішення, а у відпов ідача відсутні докази його с касування.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 112, 158-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, Окружний адміністр ативний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задово льнити повністю
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Аріона»(код ЄДРПОУ 31776549, адр еса реєстрації: 02147, м. Київ, вул. Ентузіастів, 25, р/рах. 26001021129471 в Зал ізничному відділенні КМФ АКБ «Укрсоцбанк», МФО 322012) суму штр афу в розмірі 44 052,54 грн. (сорок чо тири тисячі п' ятдесят дві г рн. 54 коп.) в доход державного бю джету (р/рах. №3111141067000005, код 21081100, одер жувач УДК у Дніпровському ра йоні м. Києва, код 26077906, банк одер жувача ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019)
Стягувач: Державна інспе кція з контролю за цінами в м. Києві
Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 04.02.2011 |
Номер документу | 13598072 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні