Постанова
від 06.12.2010 по справі 2а-16613/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 грудня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-16613/10/2670

Окружний адміністратив ний суд м. Києва у складі голов уючого судді Васильченко І.П ., при секретарі судового засі дання Крушеніцькому В., розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом суб' єкта підприємницьк ої діяльності - фізичної осо би ОСОБА_1

до Державної податкової інсп екції у Деснянському районі міста Києва

про скасування податкових по відомлень-рішень №0002571705/0 від 21.10.20 09 року та №0002571705/1 від 25.12.2009 року, ска сування першої податкової ви моги від 18.01.2010 року №1/7 в частині донарахування ПДВ та штрафни х (фінансових) санкцій,

за участю представників с торін:

від позивача: ОСОБА_2

від відповідача: Петр енко Р. О.

На підставі ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України в судовому з асіданні 06 грудня 2010 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.

ВСТАНОВИВ:

Суб' єкт підприємниц ької діяльності - фізична ос оба ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Державної податкової інс пекції у Деснянському районі міста Києва (далі - ДПІ у Десн янському районі міста Києва, відповідач) про скасування п одаткових повідомлень-рішен ь №0002571705/0 від 21.10.2009 року та №0002571705/1 від 25.12.2009 року, скасування першої п одаткової вимоги від 18.01.2010 року №1/7 в частині донарахування П ДВ та штрафних (фінансових) са нкцій.

Відповідно до поданого поз ивачем доповнення до позовно ї заяви, позивач також просил а суд скасувати рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 21.10.2009 року №00026117 05 та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 21.10.2009 року №0002581705.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначила, що по даткове повідомлення-рішенн я від 21.10.2009 року №0002571705/0, податкове повідомлення-рішення від 25.12.20 09 року №0002571705/1, перша податкова в имога від 18.01.2010 року №1/7, рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 21.10.2009 рок у №0002611705, рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій від 21.10.2009 року №0002581705 прийняті відповідачем неправомірно, в порушення вимог чинного за конодавства, а тому просила ї х скасувати.

Відповідач проти позову за перечив, зазначивши, що дії Де ржавної податкової інспекці ї у Деснянському районі міст а Києва є правомірними та так ими, що відповідають чинному законодавству України.

Ухвалою суду від 22.11.2010 року в ідкрито провадження в адміні стративній справі та признач ено попередній розгляд справ и.

В попередньому судовому за сіданні 06.12.2010 року судом постав лено на обговорення питання про можливість розпочати суд овий розгляд в порядку ч. 3 ст. 12 1 Кодексу адміністративного судочинства України. Позивач та представники відповідача погодились розпочати судови й розгляд в цей же день, оскіль ки в попереднє судове засіда ння прибули всі особи, які бер уть участь у справі та в попер едньому судовому засіданні в ирішені всі питання, необхід ні для розгляду справи.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, суд ом встановлено наступне.

Суб' єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1 зареєстрована Дні провською районною у м. Києві державною адміністрацією 01.02 .1994 року та, як вбачається з ная вної в матеріалах копії свід оцтва НОМЕР_8 зареєстрова на платником податку на дода ну вартість 02.07.1997 року.

На підставі вимог ч.1 ст.11№ За кону України від 04.12.1990 року №509-ХІ І «Про державну податкову сл ужбу в Україні», відповідно д о направлення від 11.09.2009 року №822/1 7-05 виданого ДПІ у Деснянськом у районі міста Києва та плану -графіка проведення планових виїзних перевірок суб' єкті в господарювання на ІІІ квар тал 2009 року та направлення, ДПІ у Деснянському районі міста Києва у період з 11.09.2009 року по 24.09. 2009 року (терміни перевірки под овжувались з 25.09.2009 року по 01.10.2009 ро ку відповідно до наказу №1069 ві д 24.09.2009 року та направлення №866/17-05 від 24.09.2009 року) проведено докум ентальну планову перевірку ф інансово-господарської діял ьності з питань дотримання ОСОБА_1 вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.07.2006 року по 30.06.2 009 року, за результатами якої с кладено Акт від 01.10.2009 року №6497/17-05/ НОМЕР_1 «Про результати док ументальної планової виїзно ї перевірки дотримання вимог податкового, валютного та ін шого законодавства суб' єкт ом підприємницької діяльнос ті - фізичної особи ОСОБА_1 за період з 01.07.2006 року по 30.06.2009 ро ку (далі - Акт перевірки).

В подальшому, на підставі Ак ту перевірки було винесені:

- податкове повідомлення-рі шення від 21.10.2009 року №0002571705/0, в яком у визначено суму податкового зобов' язання 12 733,00 грн. (у т. ч. з а основним платежем 8489,00 грн., за штрафними (фінансовими) санк ціями 4244,00 грн.);

- рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 21.10.2009 року №0002611705, яким до відп овідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 152 195,50 грн.;

- рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій від 21.10.2009 року №0002581705, яким до відп овідача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 20 584,45 грн.

Позивач, не погоджуючись з в инесеними податковим повідо мленням-рішенням від 25.12.2009 року №0002571705/0, рішеннями про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 21.10.2009 року №0002611705 та від 2 1.10.2009 року №0002581705 подала до ДПІ у Де снянському районі міста Києв а, Державної податкової адмі ністрації у м. Києві, Державно ї податкової адміністрації У країни скарги, в яких просила їх скасувати.

Рішенням ДПІ у Деснянськом у районі міста Києва про резу льтати розгляду первинної ск арги від 25.12.2009 року №9665/10/25-031, рішенн ям Державної податкової адмі ністрації у м. Києві про резул ьтати розгляду скарги від 15.01.20 10 року №32/к/25-214, рішенням Державн ої податкової адміністрації України про результати розг ляду повторної скарги від 24.03.20 10 року №2337/к/25-0315 залишено без змі н податкове повідомлення-ріш ення від 21.10.2009 року №0002571705/0, рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 21.10.2009 р оку №0002611705 та від 21.10.2009 року №0002581705, а с каргу суб' єкта підприємниц ької діяльності - фізичної о соби ОСОБА_1 без задоволен ня.

За наслідками процедури ад міністративного оскарження ДПІ у Деснянському районі мі ста Києва прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.12.20 09 року №0002571705/1 з аналогічною сумо ю податкового зобов' язання 12 733,00 грн. (у т. ч. за основним плат ежем 8489,00 грн., за штрафними (фіна нсовими) санкціями 4244,00 грн.).

ДПІ у Деснянському районі м іста Києва винесено першу по даткову вимогу від 18.01.2010 року №1 /7, в якій визначено, що станом н а 18.01.2010 року сума податкового бо ргу за узгодженими податкови ми зобов' язаннями становит ь 12 212,96 грн., у т. ч. основного плат ежу 7968,96 грн. та штрафних (фінанс ових) санкцій 4244,00 грн. Як вбачає ться з наявної в матеріалах с прави копії повідомлення про вручення поштового відправл ення №2066227 дану вимогу позивач отримала 30.01.2010 року.

Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається на п орушення під час проведення перевірки, оформлення її рез ультатів та вручення Акту пе ревірки, а саме, як зазначає по зивач, їй жодним чином не було запропоновано підписати Акт перевірки та не направлено з апрошення щодо з' явлення до інспекції з метою підписанн я акту.

Дані твердження позивача с простовуються наступним.

Відповідно до п.1.25 Методични х рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами о рганів державної податкової служби України при організа ції та проведенні перевірок платників податків, затвердж ених Наказом Державної подат кової адміністрації України від 27 травня 2008 року N 355, за резул ьтатами планових та позаплан ових виїзних перевірок щодо дотримання податкового, валю тного та іншого законодавств а складається акт (довідка) пе ревірки, який підписується, р еєструється та вручається (н адсилається) платнику податк ів (посадовим особам платник а податків) з дотриманням вим ог порядку оформлення і реал ізації матеріалів перевірок , встановленому ДПА України в ідповідно для платників пода тків - юридичних та фізичних о сіб.

Відповідно до ч.3 Порядку оф ормлення результатів докуме нтальних перевірок щодо дотр имання податкового та валютн ого законодавства суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, затвердж еного наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 11 червня 2004 року №326, акт док ументальної перевірки склад ається у двох примірниках та підписується посадовими осо бами органу державної податк ової служби та інших контрол юючих органів, які здійснюва ли перевірку, платником пода тків, а також, за їх наявності, відповідальними особами за ведення обліку доходів і вит рат суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи.

Після підписання акта пере вірки посадовими особами оди н його примірник (з додатками ) передається суб'єкту підпри ємницької діяльності - фізич ній особі, про що на останній с торінці всіх примірників акт а робиться відповідна відміт ка платника податків про йог о одержання з зазначенням пр ізвища та ініціалів, а також д ати одержання акта.

У разі відмови суб'єкта підп риємницької діяльності - фіз ичної особи від підписання а кта перевірки службовими осо бами органу державної податк ової служби складається акт довільної форми, що засвідчу є факт такої відмови. Акт підп исується не менш як трьома по садовими особами. При цьому, в акті необхідно зазначити пр о факт ознайомлення платника податків та, за їх наявності, відповідальних осіб за веден ня обліку доходів і витрат су б'єкта підприємницької діяль ності - фізичної особи зі зміс том акта перевірки, обов'язка ми, правами і відповідальніс тю суб'єкта підприємницької діяльності та порядком оскар ження дій службових осіб орг анів державної податкової сл ужби.

Як вбачається з наявної в ма теріалах справи належним чин ом завіреної копії Акта №21/17-05 в ід 02.10.2009 року Про відмову від пі дпису акту планової виїзної перевірки суб' єкта підприє мницької діяльності ОСОБА _1 від 01.10.2009 року за №6497/17-05/НОМЕР _1, суб' єкта підприємницьк ої діяльності ОСОБА_1 для ознайомлення та підписання а кту неодноразово було запрош ено до ДПІ та роз' яснено її п рава та обов' язки, але підпи сати Акт та отримати копію по зивач відмовилась.

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність дій ДПІ у Деснянському район і міста Києва при проведенні перевірки та оформленні її р езультатів.

Щодо податкового повідомл ення-рішення від 21.10.2009 року №000257170 5/0, в якому зазначені порушенн я п.п. «г», п.п. «д»п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»№168/97 від 03.04.1997 ро ку, Порядку заповнення подат кової накладної, затверджено го Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 30.05.1997 року за №165, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 23.06.1997 року за №233/2037 та з урах уванням пункту 1 оглядового л иста Вищого Господарського С уду України від 23.11.2001 року №01-8/1271 « Про деякі питання практики в ирішення спорів, пов' язаних із застосуванням законодавс тва про податки», в результат і чого занижено податок на до дану вартість (далі - ПДВ) у пер іоді, що перевірявся, на загал ьну суму 7939,00 грн., у тому числі п о періодах: січень 2008 року - 695,00 грн., лютий 2008 року - 767 грн., бере зень 2008 року - 592,00 грн., квітень 20 08 року - 404,00 грн., травень 2008 року - 905,00 грн., червень 2008 року - 509,00 г рн., липень 2008 року - 818,00 грн., сер пень 2008 року - 849,00 грн., вересень 2008 року - 259,00 грн., жовтень 2008 року - 901,00 грн., листопад 2008 року - 546,00 грн., грудень 2008 року - 694,00 грн.; п .п. 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97 від 03.04.1997 року, у результаті ч ого занижено ПДВ у вересні 2008 р оку на загальну суму 550,00 грн.

Позивач в обґрунтування св оєї позиції зазначила, що тве рдження перевіряючого про по рушення позивачем п.п. «г», п.п . «д»п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану варті сть»є безпідставними та таки ми, що не відповідають дійсни м обставинам справи, а податк ове повідомлення-рішення від 21.10.2009 року №0002571705/0, є незаконним.

Дані твердження позивача с простовуються наступним.

Як вбачається з Акту переві рки, в період з 01.07.2006 року по 30.06.2009 р оку суб' єкт підприємницько ї діяльності - фізична особа ОСОБА_1 здійснювала діяль ність у сфері роздрібної тор гівлі продовольчими товарам и, тютюновими виробами, алког ольними напоями та здавання в оренду нерухомого майна.

Перевіркою повноти визнач ення податкових зобов' язан ь за період з 01.07.2006 року по 30.06.2009 ро ку встановлено заниження дан ого показника в декларації з ПДВ за вересень 2008 року в сумі 550,00 грн.

В порушення вимог п.п. 7.3.1 п.7.3 ст .7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97 від 03.04 .1997 року позивачем не включено до загальної суми податкови х зобов' язань декларації з податку на додану вартість з а вересень 2008 року ПДВ в сумі 550,0 0 грн., яка відповідно до Книги -1 обліку доходів та витрат за №17-120/19887 від 07.08.2007 року, надійшла як оплата за оренду нежитловог о приміщення за адресою: м. Киї в, вул. Гродненська,1/35 в ідповідно до Договору оренди нежитлового приміщення №б/н від 05.10.2007 року, укладеним між су б' єктом підприємницької ді яльності - фізичною особою ОСОБА_1 (орендодавець) та Т ОВ «Санос»(код ДРПОУ 23496624).

Відповідно до п.1.6 ст.1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»№168/97 від 03.04.1997 року, п одаткове зобов'язання - загал ьна сума податку, одержана (на рахована) платником податку в звітному (податковому) пері оді, що визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п.3.1 ст.3 ви щезазначеного Закону, об'єкт ом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з поставки товарів та послуг, м ісце поставки яких знаходить ся на митній території Украї ни.

Згідно п.4.1 ст.4 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»№168/97 від 03.04.1997 року, база опо даткування операції з постав ки товарів (послуг) визначаєт ься виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визна ченої за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з у рахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальн одержавних податків та зборі в (обов'язкових платежів), згід но із законами України з пита нь оподаткування (за винятко м податку на додану вартість , а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включаєт ься до ціни товарів (послуг)). Д о складу договірної (контрак тної) вартості включаються б удь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальн их активів, що передаються пл атнику податку безпосереднь о покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компен сацією вартості товарів (пос луг).

Відповідно до п.п. 7.3.1 п.7.3 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість»№168/97 від 03.04.1997 р оку, датою виникнення податк ових зобов'язань з поставки т оварів (робіт, послуг) вважаєт ься дата, яка припадає на пода тковий період, протягом яког о відбувається будь-яка з под ій, що сталася раніше:

- або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку як оплата товарів (роб іт, послуг), що підлягають пост авці, а у разі поставки товарі в (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбу ткування в касі платника под атку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових к оштів у банківській установі , що обслуговує платника пода тку;

- або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що зас відчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Як вбачається з матеріалів справи, перевіркою повноти в изначення податкового креди ту за період з 01.01.2008 року по 31.12.2008 р оку встановлено його завищен ня всього у сумі 7939,00 грн., у тому числі по періодах: січень 2008 ро ку - 695,00 грн., лютий 2008 року - 767 гр н., березень 2008 року - 592,00 грн., кв ітень 2008 року - 404,00 грн., травень 2008 року - 905,00 грн., червень 2008 року - 509,00 грн., липень 2008 року - 818,00 гр н., серпень 2008 року - 849,00 грн., вер есень 2008 року - 259,00 грн., жовтень 2008 року - 901,00 грн., листопад 2008 рок у - 546,00 грн., грудень 2008 року - 694,00 грн.

В порушення вимог п.п.7.2.1 п.7.2 ст .7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97 від 03.04 .1997 року, Порядку заповнення по даткової накладної, затвердж еного Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 30.05.1997 року за №165, зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 23.06.1997 року за №233/2037 та з у рахуванням пункту 1 оглядово го листа Вищого Господарсько го Суду України від 23.11.2001 року № 01-8/1271 «Про деякі питання практи ки вирішення спорів, пов' яз аних із застосуванням законо давства про податки», суб' є ктом підприємницької діяльн ості - фізичною особою ОСО БА_1 в 2008 році включено до пода ткового кредиту витрати по с платі ПДВ на загальну суму 7939,00 грн. по придбаним товарам за п одатковими накладними, які с кладені з порушенням вимог в ищевказаних нормативних док ументів, а саме:

1) січень 2008 року - відхиленн я в сумі 694,77 грн. виникло внаслі док включення до загальної с уми податкового кредиту декл арації з ПДВ сум податку на до дану вартість по придбаним т оварам (послугам) у постачаль ників згідно податкових накл адних: №КVI48557191 від 30.01.2008 року (зазна чена інша податкова адреса п окупця) на загальну суму 926,70 гр н., сума ПДВ 153,65 грн.; №КVI48471583 від 23.01.200 8 року (зазначена інша податко ва адреса покупця) на загальн у суму 489,96 грн., сума ПДВ 81,66 грн.; №3 761/КV від 18.01.2008 року (відсутня пода ткова адреса покупця) на зага льну суму 658,32 грн., сума ПДВ 109,72 гр н.; №КVI48390635 від 16.01.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця) на загальну суму 492,18 грн., су ма ПДВ 82,53 грн.; №1640 від 11.01.2008 року (ві дсутня податкова адреса поку пця) на загальну суму 432,24 грн., су ма ПДВ 72,04 грн.; №КVI48281933 від 05.01.2008 року (зазначена інша податкова ад реса покупця) на загальну сум у 302,28 грн., сума ПДВ 49,58 грн.; №145 від 0 4.01.2008 року (відсутня податкова а дреса покупця) на загальну су му 873,54 грн., сума ПДВ 145,59 грн.;

2) лютий 2008 року - відхилення в сумі 766,70 грн. виникло внаслідок включення до загальної суми податкового кредиту деклара ції з ПДВ сум податку на додан у вартість по придбаним това рам (послугам) у постачальник ів згідно податкових накладн их: №КVI48910259 від 27.02.2008 року (зазначе на інша податкова адреса пок упця) на загальну суму 916,62 грн., с ума ПДВ 151,97 грн.; №13984/3 від 22.02.2008 року (відсутня податкова адреса п окупця) на загальну суму 700,56 гр н., сума ПДВ 116,76 грн.; №КVI48820854 від 20.02.200 8 року (зазначена інша податко ва адреса покупця) на загальн у суму 385,08 грн., сума ПДВ 64,18 грн.; №1 1930/3 від 15.02.2008 року (відсутня подат кова адреса покупця) на загал ьну суму 461,94 грн., сума ПДВ 76,99 грн .; №КVI48735839 від 13.02.2008 року (зазначена інша податкова адреса покуп ця) на загальну суму 688,98 грн., сум а ПДВ 114,03 грн.; №11930/3 від 15.02.2008 року (ві дсутня податкова адреса поку пця) на загальну суму 260,28 грн., су ма ПДВ 43,38 грн.; №КVI48641045 від 06.02.2008 року (зазначена інша податкова ад реса покупця) на загальну сум у 357,24 грн., сума ПДВ 59,54 грн.; №7914/3 від 01.02.2008 року (відсутня податкова адреса покупця) на загальну с уму 839,10 грн., сума ПДВ 139,85 грн.;

3) березень 2008 року - відхиленн я в сумі 591,79 грн. виникло внаслі док включення до загальної с уми податкового кредиту декл арації з ПДВ сум податку на до дану вартість по придбаним т оварам (послугам) у постачаль ників згідно податкових накл адних: №КVI49273467 від 27.03.2008 року (зазна чена інша податкова адреса п окупця) на загальну суму 404,16 гр н., сума ПДВ 67,36 грн.; №20445/3 від 14.03.2008 ро ку (відсутня податкова адрес а покупця) на загальну суму 914,04 грн., сума ПДВ 152,34 грн.; №КVI49087701 від 12.03.2008 року (зазначена інша подат кова адреса покупця) на загал ьну суму 754,38 грн., сума ПДВ 124,93 грн .; №СУ00-80311018 від 12.03.2008 року (відсутня податкова адреса покупця) на загальну суму 292,67 грн., сума ПДВ 48,78 грн.; №18411/3 від 07.03.2008 року (відсут ня податкова адреса покупця) на загальну суму 400,68 грн., сума П ДВ 66,78 грн.; №КVI48998700 від 05.03.2008 року (заз начена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 789,60 г рн., сума ПДВ 131,60 грн.;

4) квітень 2008 року - відхилення в сумі 403,89 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №26975/3 від 03.04.2008 року (відсутн я податкова адреса покупця) н а загальну суму 1228,74 грн., сума ПД В 204,79 грн.; №КVI49342932 від 02.04.2008 року (заз начена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 1194,60 г рн., сума ПДВ 199,10 грн.;

5) травень 2008 року - відхилення в сумі 904,69 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №4333 від 20.05.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 776,47 грн., сума ПДВ 129,41 грн.; №КVI4991727 9 та №КVI49917287 від 17.05.2008 року (зазначе на інша податкова адреса пок упця) на загальну суму 1105,68 грн., сума ПДВ 184,28 грн. та на загальну суму 314,40 грн., сума ПДВ 52,40 грн. від повідно; №3119 від 13.05.2008 року (зазна чена інша податкова адреса п окупця та відсутній податков ий номер покупця) на загальну суму 1144,74 грн., сума ПДВ 190,79 грн.; № К VI49763533 від 07.05.2008 року (зазначена інш а податкова адреса покупця) н а загальну суму 740,76 грн., сума ПД В 123,46 грн.; №1652 від 06.05.2008 року (зазнач ена інша податкова адреса по купця та відсутній податкови й номер покупця) на загальну с уму 942,44 грн., сума ПДВ 157,07 грн.; № КVI49 723214 від 03.05.2008 року (зазначена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 403,68 грн., сума ПДВ 67,28 грн.;

6) червень 2008 року - відхилення в сумі 509,48 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №6601 від 20.06.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 902,57 грн., сума ПДВ 150,43 грн.; №437224 ві д 17.06.2008 року (податкова накладна виписана на іншого СГД-ФО) на загальну суму 327,86 грн., сума ПДВ 54,64 грн.; №42839/3 від 11.06.2008 року (відсут ня податкова адреса покупця) на загальну суму 1282,86 грн., сума ПДВ 213,81 грн.; №869 від 03.06.2008 року (зазн ачена інша податкова адреса покупця та відсутній податко вий номер покупця) на загальн у суму 543,60 грн., сума ПДВ 90,60 грн.;

7) липень 2008 року - відхилення в сумі 818,15 грн. виникло внаслідо к включення до загальної сум и податкового кредиту деклар ації з ПДВ сум податку на дода ну вартість по придбаним тов арам (послугам) у постачальни ків згідно податкових наклад них: №4930 від 15.07.2008 року (зазначена інша податкова адреса покуп ця та відсутній податковий н омер покупця) на загальну сум у 489,70 грн., сума ПДВ 81,62 грн.; №440444 від 05.07.2008 року (відсутня податкова адреса покупця та податковий номер покупця) на загальну су му 509,90 грн., сума ПДВ 78,32 грн.; №1419 від 03.06.2008 року (зазначена інша пода ткова адреса покупця та відс утній податковий номер покуп ця) на загальну суму 587,47 грн., сум а ПДВ 97,91 грн.; №0286 від 02.07.2008 року (заз начений податковий номер, як ий не відповідає податковому номеру приватного підприємц я) на загальну суму 1755,33 грн., сум а ПДВ 292,56 грн.; №КVI50646437 від 02.07.2008 року (зазначена інша податкова ад реса покупця та відсутній по датковий номер покупця) на за гальну суму 1105,92 грн., сума ПДВ 184,3 2 грн.; №КVI50646445 від 02.07.2008 року (зазнач ена інша податкова адреса по купця та відсутній податкови й номер покупця) на загальну с уму 500,52 грн., сума ПДВ 83,42 грн.;

8) серпень 2008 року - відхилення в сумі 848,96 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №23160 від 26.08.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 597,22 грн., сума ПДВ 99,54 грн.; №КVI51520664 від 20.08.2008 року (зазначена інша п одаткова адреса покупця та в ідсутній податковий номер по купця) на загальну суму 980,88 грн ., сума ПДВ 163,48 грн.; №КVI51520656 від 20.08.2008 р оку (зазначена інша податков а адреса покупця та відсутні й податковий номер покупця) н а загальну суму 1395,96 грн., сума ПД В 232,66 грн.; №18719 від 19.08.2008 року (зазнач ена інша податкова адреса по купця та відсутній податкови й номер покупця) на загальну с уму 535,80 грн., сума ПДВ 89,30 грн.; №16340 в ід 15.08.2008 року (зазначена інша по даткова адреса покупця та ві дсутній податковий номер пок упця) на загальну суму 607,70 грн., с ума ПДВ 101,28 грн.; №13808 від 12.08.2008 року ( зазначена інша податкова адр еса покупця та відсутній под атковий номер покупця) на заг альну суму 516,54 грн., сума ПДВ 86,09 г рн.; №10186 від 05.08.2008 року (зазначена інша податкова адреса покупц я та відсутній податковий но мер покупця) на загальну суму 459,67 грн., сума ПДВ 76,61 грн.;

9) вересень 2008 року - відхиленн я в сумі 259,45 грн. виникло внаслі док включення до загальної с уми податкового кредиту декл арації з ПДВ сум податку на до дану вартість по придбаним т оварам (послугам) у постачаль ників згідно податкових накл адних: №10945 від 16.09.2008 року (зазначе на інша податкова адреса пок упця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 579,46 грн., сума ПДВ 96,58 грн.; №8918 від 12.09.2008 року (зазначена інша пода ткова адреса покупця та відс утній податковий номер покуп ця) на загальну суму 409,31 грн., сум а ПДВ 68,22 грн.; №4224 від 05.09.2008 року (заз начена інша податкова адреса покупця та відсутній податк овий номер покупця) на загаль ну суму 567,92 грн., сума ПДВ 94,65 грн.;

10) жовтень 2008 року - відхилення в сумі 900,73 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №11206 від 24.10.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 506,32 грн., сума ПДВ 84,39 грн.; №8085 від 17.10.2008 року (зазначена інша пода ткова адреса покупця та відс утній податковий номер покуп ця) на загальну суму 701,14 грн., сум а ПДВ 116,86 грн.; №6400 від 14.10.2008 року (заз начена інша податкова адреса покупця та відсутній податк овий номер покупця) на загаль ну суму 502,74 грн., сума ПДВ 83,79 грн.; № 4820 від 10.10.2008 року (зазначена інша податкова адреса покупця та відсутній податковий номер покупця) на загальну суму 633,79 г рн., сума ПДВ 105,63 грн.; №1828 від 03.10.2008 р оку (зазначена інша податков а адреса покупця та відсутні й податковий номер покупця) н а загальну суму 541,55 грн., сума ПД В 90,26 грн.; №КVI52334289 від 17.10.2008 року (зазн ачена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 588,00 г рн., сума ПДВ 98,00 грн.; №КVI52296728 від 15.10. 2008 року (зазначена інша податк ова адреса покупця) на загаль ну суму 504,96 грн., сума ПДВ 84,16 грн.; № КVI52209150 від 08.10.2008 року (зазначена ін ша податкова адреса покупця) на загальну суму 409,44 грн., сума П ДВ 68,24 грн.; №КVI52209143 від 08.10.2008 року (заз начена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 1016,40 г рн., сума ПДВ 169,40 грн.;

11) листопад 2008 року - відхилен ня в сумі 545,58 грн. виникло внасл ідок включення до загальної суми податкового кредиту дек ларації з ПДВ сум податку на д одану вартість по придбаним товарам (послугам) у постачал ьників згідно податкових нак ладних: №КVI52763321 від 20.11.2008 року (зазн ачена інша податкова адреса покупця) на загальну суму 719,34 г рн., сума ПДВ 119,89 грн.; №9630 від 18.11.2008 р оку (зазначена інша податков а адреса покупця та відсутні й податковий номер покупця) н а загальну суму 671,05 грн., сума ПД В 111,84 грн.; №31152/3 від 18.11.2008 року (відсу тня податкова адреса покупця ) на загальну суму 489,06 грн., сума ПДВ 81,51 грн.; №КVI52684261 від 13.11.2008 року (за значена інша податкова адрес а покупця) на загальну суму 526,14 грн., сума ПДВ 87,69 грн.; №5810 від 11.11.2008 року (зазначена інша податко ва адреса покупця та відсутн ій податковий номер покупця) на загальну суму 479,94 грн., сума П ДВ 79,99 грн.; №1672 від 04.11.2008 року (зазна чена інша податкова адреса п окупця та відсутній податков ий номер покупця) на загальну суму 387,98 грн., сума ПДВ 64,66 грн.;

12) грудень 2008 року - відхилення в сумі 694,38 грн. виникло внаслід ок включення до загальної су ми податкового кредиту декла рації з ПДВ сум податку на дод ану вартість по придбаним то варам (послугам) у постачальн иків згідно податкових накла дних: №11866 від 26.12.2008 року (зазначен а інша податкова адреса поку пця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 543,32 грн., сума ПДВ 90,55 грн.; №КVI53166987 від 25.12.2008 року (зазначена інша п одаткова адреса покупця) на з агальну суму 923,76 грн., сума ПДВ 15 3,96 грн.; №35184 від 23.12.2008 року (зазначе на інша податкова адреса пок упця та відсутній податковий номер покупця) на загальну су му 378,14 грн., сума ПДВ 63,02 грн.; №5822 від 16.12.2008 року (зазначена інша пода ткова адреса покупця та відс утній податковий номер покуп ця) на загальну суму 483,19 грн., сум а ПДВ 80,53 грн.; №КVI53005755 від 11.12.2008 року ( зазначена інша податкова адр еса покупця) на загальну суму 703,80 грн., сума ПДВ 117,30 грн.; №3257 від 09. 12.2008 року (зазначена інша подат кова адреса покупця та відсу тній податковий номер покупц я) на загальну суму 604,52 грн., сума ПДВ 100,75 грн.; №814 від 02.12.2008 року (зазн ачена інша податкова адреса покупця та відсутній податко вий номер покупця) на загальн у суму 529,62 грн., сума ПДВ 88,27 грн.

Відповідно до п.1.7 ст.1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»№168/97 від 03.04.1997 року, п одатковий кредит - сума, на яку платник податку має право зм еншити податкове зобов'язанн я звітного періоду, визначен а згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість»№168/97 від 03.04.1997 р оку, податкова накладна скла дається у момент виникнення податкових зобов'язань прода вця у двох примірниках. Оригі нал податкової накладної над аються покупцю, копія залиша ється у продавця товарів (роб іт, послуг). Податкова накладн а є звітним податковим докум ентом і одночасно розрахунко вим документом.

Відповідно до п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість»№168/97 від 03.04.1997 р оку, платник податку зобов'яз аний надати покупцю податков у накладну, що має містити заз начені окремими рядками: пор ядковий номер податкової нак ладної; дату виписування под аткової накладної; повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридич ної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, з ареєстрованої як платник под атку на додану вартість; пода тковий номер платника податк у (продавця та покупця); місце розташування юридичної особ и або місце податкової адрес и фізичної особи, зареєстров аної як платник податку на до дану вартість; опис (номенкла туру) товарів (робіт, послуг) т а їх кількість (обсяг, об'єм); по вну або скорочену назву, зазн ачену у статутних документах отримувача; ціну поставки бе з врахування податку; ставку податку та відповідну суму п одатку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підл ягають сплаті з урахуванням податку.

Як вбачається з Акту переві рки, податкова адреса суб' є кта підприємницької діяльно сті - фізичної особи ОСОБА _1 АДРЕСА_1.

Відсутність даних реквізи тів позбавляє покупця права на включення до податкового кредиту витрат зі сплати под атку на додану вартість на пі дставі такої накладної, оскі льки вона не відповідає вимо гам Закону (п.1 оглядового лист а Вищого господарського суду України від 23.11.2001 року №01-8/1271).

Суд звертає увагу на те, що в ідповідно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»№168/97 від 03.04.1997 року , у разі відмови з боку постача льника товарів (послуг) надат и податкову накладну або при порушенні ним порядку її зап овнення отримувач таких това рів (послуг) має право додати д о податкової декларації за з вітний податковий період зая ву зі скаргою на такого поста чальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового креди ту. До заяви додаються копії т оварних чеків або інших розр ахункових документів, що зас відчують факт сплати податку внаслідок придбання таких т оварів (послуг). Своєчасно под ана заява є підставою для вкл ючення до податкового кредит у суми податку на додану варт ість, сплачену у зв' язку з пр идбанням товарів (робіт, посл уг).

Визначення законодавцем ю ридичного значення податков ої накладної, встановлення п орядку видачі та вимог щодо ї ї формального змісту дає під стави для висновку, що дотрим ання платником податку зазна ченого порядку і форми подат кової накладної є обов' язко вою умовою для набуття подат ковою накладною юридичного з начення, а, отже, і підстави, з я кою пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану варті сть»№168/97 від 03.04.1997 року пов' язу є право платника податку на в ключення до податкового кред иту витрат по сплаті податку .

Суд звертає увагу, позивач н е надав суду підтверджуючих документів, які б спростовув али висновки, зазначені в Акт і перевірки.

Відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», у разі коли контролюючий орган самостійно донарахову є суму податкового зобов'яза ння платника податків за під ставами, викладеними у підпу нкті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 цього Закону, такий пла тник податків зобов'язаний с платити штраф у розмірі деся ти відсотків від суми недопл ати (заниження суми податков ого зобов'язання) за кожний з п одаткових періодів, установл ених для такого податку, збор у (обов'язкового платежу), почи наючи з податкового періоду, на який припадає така недопл ата, та закінчуючи податкови м періодом, на який припадає о тримання таким платником под атків податкового повідомле ння від контролюючого органу , але не більше п'ятдесяти відс отків такої суми та не менше д есяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян суку пно за весь строк недоплати, н езалежно від кількості подат кових періодів, що минули.

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність винесеного податкового пові домлення-рішення від 21.10.2009 року №0002571705/0, а відповідно, і податков ого повідомлення-рішення від 25.12.2009 року №0002571705/1 та першої подат кової вимоги від 18.01.2010 року №1/7.

Щодо рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 21.10.2009 року №0002581705, яким до позивача застосовано штрафн і (фінансові) санкції згідно з п.1, п.5 ст.17, ст.22, ст.23 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР у розмірі 20 584,45 гр н. за порушення п.1, п.8, п.10, п.13 ст.3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР.

Відповідно до ст. 11 Зако ну України від 04.12.1990р. №509-ХІІ «Пр о державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадка х, в межах своєї компетенції т а у порядку встановлених зак онами України мають право зд ійснювати контроль за додерж анням суб' єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення готівкових розраху нків за товари (послуги) у вста новленому законом порядку.

Статтею 15 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»визн ачено, що контроль за додержа нням суб'єктами підприємниць кої діяльності порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього За кону здійснюють органи держа вної податкової служби Украї ни шляхом проведення планови х або позапланових перевірок .

Порядок застосування р еєстраторів розрахункових о перацій регламентований Зак оном України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг».

В ході перевірки встано влено, що суб' єктом підприє мницької діяльності - фізич ною особою ОСОБА_1 не пров едено через реєстратор розра хункових операцій (далі - РРО) кошти в сумі 3300,00 грн., чим поруше но вимоги п.1 ст.3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265-95/ВР, відповідно до якого суб'єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов'яз ані, зокрема, проводити розра хункові операції на повну су му покупки (надання послуги) ч ерез зареєстровані, опломбов ані у встановленому порядку та переведені у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій, або у випадках , передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрован их у встановленому порядку р озрахункових книжок.

В обґрунтування своєї пози ції позивач зазначила, що дан і кошти дійсно не були провед ені через РРО, але ці кошти бул и отримані не від реалізації продукції через магазин і не пов' язані з основною діяль ністю. Крім того, зазначена су ма відображена в Книзі доход ів та витрат, а сума оприбутко вана в касовій книзі.

Відповідно до п.1 ст.9 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »від 06.07.1995 року №265-95/ВР, реєстрато ри розрахункових операцій та розрахункові книжки не заст осовуються при здійсненні то ргівлі продукцією власного в иробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм вл асності, крім підприємств то ргівлі та громадського харчу вання, у разі проведення розр ахунків у касах цих підприєм ств, установ і організацій з о формленням прибуткових і вид аткових касових ордерів та в идачею відповідних квитанці й, підписаних і завірених печ аткою у встановленому порядк у.

Відповідно до затверджено го наказом Держстандарту від 30.12.1997 року №822 Державного класиф ікатора продукції та послуг (ДК 016-97), який є складовою частин ою Державної системи класифі кації і кодування техніко-ек ономічної інформації, здаван ня під найм (в оренду) приміщен ь відноситься до сфери послу г. Державний класифікатор пр одукції та послуг призначено для використання органами ц ентральної та місцевої держа вної виконавчої влади, фінан совими органами, органами ст атистики та всіма суб' єктам и підприємницької діяльност і (юридичними та фізичними ос обами) в Україні (відповідні р оз' яснення були надані лист ами ДПА України від 21.12.2005 року № 12867/6/23-8019, від 06.07.2009 року №14083/7/23-7017/572).

Відповідно до вимог п.1 с т.17 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг», за порушення вим ог цього Закону до суб'єктів п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції у таких розмі рах, зокрема, у п'ятикратному р озмірі вартості проданих тов арів (наданих послуг), на які в иявлено невідповідність, - у р азі проведення розрахункови х операцій на неповну суму ва ртості проданих товарів (над аних - послуг), у разі непровед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій, у разі нероздр укування відповідного розра хункового документа, що підт верджує виконання розрахунк ової операції, або проведенн я її без використання розрах ункової книжки.

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірне за стосування ДПІ у Деснянськом у районі м. Києва на підставі п .1 ст.17 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»штрафної (фіна нсової) санкції у розмірі 16500,00 г рн. (3300,00 грн.*5).

Під час проведення перевір ки підприємницької діяльнос ті суб' єкта підприємницько ї діяльності - фізичної особ и ОСОБА_1 було здійснено в иїзд на місце здійснення під приємницької діяльності поз ивача (АДРЕСА_2 (магазин) що до здійснення контролю за зд ійсненням розрахункових опе рацій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб' є ктами підприємницької діяль ності, про що була складена до відка №193/17-05 від 11.09.2009 року.

Перевіркою встановлено, що позивачем не забезпечено ви ставлення цінників в націона льній валюті України на 20 пози ціях товару, чим порушено вим оги п.8 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»від 06.07.1995 рок у №265-95/ВР.

Позивач, в обґрунтування св оєї позиції зазначила, що їй д ане твердження ДПІ у Деснянс ькому районі м. Києва незрозу міле і як зразок позивач нада ла копії цінників на товари, щ о реалізуються через її мага зин, що знаходиться за адресо ю: м. Київ, вул. Гродн енського,1/35.

Проте, суд звертає увагу на те, що наявні в матеріалах спр ави копії п' яти цінників не підтверджують факт виставле ння цінників в національній валюті України на всіх позиц іях товару, як передбачено За коном України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР.

Відповідно до п.8 ст.3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »від 06.07.1995 року №265-95/ВР, суб'єкти п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг зобов'язані, зокрема, реалі зовувати товари (надавати по слуги) за умови наявності цін ника на товар (меню, прейскура нта, тарифу на послугу, що нада ється) у грошовій одиниці Укр аїни.

За зазначене порушення ДПІ у Деснянському районі м. Києв а до суб' єкта підприємницьк ої діяльності - фізичної осо би ОСОБА_1 було застосован о штрафну (фінансову) санкцію відповідно до ст.23 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг»в ід 06.07.1995 року №265-95/ВР у розмірі 340,00 г рн. (20*17 н.м.д.г.). Згідно з даною ста ттею до суб'єктів підприємни цької діяльності, які не вист авили цінники на товар, що про дається (меню, прейскуранти а бо тарифи на послуги, що надаю ться), використовують цінник и та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній вал юті або в інших одиницях, які н е є гривнею, застосовується ф інансова санкція у розмірі о дного неоподатковуваного мі німуму доходів громадян за к ожний невиставлений цінник н а товар (меню, прейскурант або тариф на послугу) або виставл ений цінник на товар (меню, пре йскурант або тариф на послуг у) в іноземній валюті чи в інши х одиницях.

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність застосування до суб' єкта п ідприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 штр афної (фінансової) санкції за незабезпечення виставлення цінників у національній вал юті України у розмірі 340,00 грн.

Під час проведення перевір ки позивачем не надано для пе ревірки контрольні стрічки н а РРО, а саме за період з 01.07.2006 рок у по 27.01.2009 року, реєстраційне по свідчення на РРО НОМЕР_5, з а період з 01.07.2006 року по 27.01.2009 року, реєстраційне посвідчення на РРО НОМЕР_6, за період з 19.02.200 9 року по 30.06.2009 року, реєстраційн е посвідчення на РРО НОМЕР_ 7, за період з 19.02.2009 року по 30.06.2009 р оку, реєстраційне посвідченн я на РРО НОМЕР_4, чим поруше но вимоги п.10 ст.3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР, відповідно до я кого, суб'єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов'яз ані, зокрема, друкувати на реє страторах розрахункових опе рацій (за виключенням автома тів з продажу товарів (послуг ) контрольні стрічки і забезп ечувати їх зберігання протяг ом трьох років.

В обґрунтування своєї пози ції позивач зазначила, що дій сно з початку перевірки вона не могла знайти стрічки на ви могу перевіряючи за зазначен і періоди і вважала їх втраче ними, про що було надано поясн ення, але згодом всі стрічки б ули знайдені і пред' явлені перевіряючим.

Проте, з Акту перевірки не в бачається, що вказані контро льні стрічки були надані пер евіряючим, при цьому, у виснов ках Акту перевірки зазначено про факт наявності порушенн я щодо незабезпечення зберіг ання контрольних стрічок.

За зазначене порушення ДПІ у Деснянському районі м. Києв а до суб' єкта підприємницьк ої діяльності - фізичної осо би ОСОБА_1 було застосован о штрафну (фінансову) санкцію відповідно до п.5 ст.17 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265-95/ВР, відповідно до якого за порушення вимог ц ього Закону до суб'єктів підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах, зокрема, десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян - у разі невиконання д руку контрольної стрічки або її незберігання протягом вс тановленого терміну.

Відповідно до п.1.26 Методи чних рекомендацій щодо поряд ку взаємодії між підрозділам и органів державної податков ої служби України при органі зації та проведенні перевіро к платників податків, затвер джених Наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 27 травня 2008 року N 355, у разі непогодження платника подат ків із висновками акта (довід ки) перевірки та надання запе речень до акта (довідки) перев ірки, такі заперечення розгл ядаються підрозділом органу ДПС, що здійснював (очолював) таку перевірку, а також іншим и структурними підрозділами , які були за рішенням керівни ка (заступника керівника) орг ану ДПС залучені до розгляду заперечень або були визначе ні відповідальними за їх роз гляд.

Суд звертає увагу, що позива чем з даного питання не було н адано заперечень до Акту пер евірки.

Таким чином, суд приходи ть до висновку, що оскільки в А кті перевірки йдеться про 4 РР О та при цьому не встановлена кількість роздрукованих ним и контрольних стрічок штрафн а санкція в розмірі 680,00 грн.(10*4*17н .м.д.г.) застосована до позивач а правомірно.

В довідці до Акта переві рки №193/17-05 від 11.09.2009 року зазначен о, що сума готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів не відповідає сумі готівк ових коштів зазначеній в пот очному звіті, а саме, сума готі вкових коштів на місці прове дення розрахунків становить 166,00 грн. (перераховано продавц ем ОСОБА_4), а сума готівков их коштів, яка зазначена в пот очному звіті становить 508,15 грн ., невідповідність склала 342,15 г рн.

В довідці до Акта перевірки №199/17-05 від 23.09.2009 року зазначено, що сума готівкових коштів на мі сці проведення розрахунків н е відповідає сумі готівкових коштів зазначеній в поточно му звіті, а саме, сума готівков их коштів на місці проведенн я розрахунків становить 386,80 гр н. (перераховано продавцем-ка сиром ОСОБА_5), а сума готів кових коштів, яка зазначена в поточному звіті становить 269, 65 грн., невідповідність склала 117,15 грн.

В довідці до Акта перевірки №200/17-05 від 23.09.2009 року зазначено, що сума готівкових коштів на мі сці проведення розрахунків н е відповідає сумі готівкових коштів зазначеній в поточно му звіті, а саме, сума готівков их коштів на місці проведенн я розрахунків становить 4320,00 гр н. (перераховано продавцем-ка сиром ОСОБА_6), а сума готів кових коштів, яка зазначена в поточному звіті становить 4473 ,59 грн., невідповідність склал а 153,59 грн.

Таким чином, загальна сума н евідповідності складає 612,89 гр н. (342,15 грн.+ 117,15 грн.+153,59 грн.) чим пору шено вимоги п.13 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»ві д 06.07.1995 року №265-95/ВР, відповідно до якого, суб'єкти підприємниць кої діяльності, які здійснюю ть розрахункові операції в г отівковій та/або в безготівк овій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при прода жу товарів (наданні послуг) у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'я зані, зокрема, забезпечувати відповідність сум готівкови х коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті ре єстратора розрахункових опе рацій, а у випадку використан ня розрахункової книжки - заг альній сумі продажу за розра хунковими квитанціями, видан ими з початку робочого дня.

Згідно зі ст.2 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР, місце проведен ня розрахунків - місце, де здій снюються розрахунки із покуп цем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отр имані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові ко шти, а також місце отримання п окупцем попередньо оплачени х товарів (послуг) із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо.

Згідно зі ст.22 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265-95/ВР, у разі невідпов ідності суми готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена в денному звіті, а у випад ку використання розрахунков ої книжки - загальній сумі про дажу за розрахунковими квита нціями, виданими з початку ро бочого дня, до суб'єктів підпр иємницької діяльності засто совується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми , на яку виявлено невідповідн ість.

Суд звертає увагу, що позива ч погодилася з штрафними сан кціями застосованими за пору шення п.13 ст.3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.199 5 року №265-95/ВР.

Таким чином, суд приходить д о висновку, про правомірніст ь застосування до позивача ш трафної санкції у розмірі 3064,45 грн. ((342,15 грн.+ 117,15 грн.+153,59 грн.)*5).

Щодо рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 21.10.2009 року №0002611705, яким до позивача застосовано штрафн і (фінансові) санкції згідно з абз.5 ч.2 ст.17 Закону України «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів»у розмірі 152 195,50 грн. за порушення ч.18, ч.20 ст.15 Закону України Закону України «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів».

Під час проведення перевір ки суб' єкта підприємницько ї діяльності - фізичної особ и ОСОБА_1 встановлено, що п озивачем було отримано ліцен зію на право роздрібної торг івлі алкогольними напоями НОМЕР_2 від 07.02.2009 року, в якій за значено реєстраційне посвід чення на РРО №2653002569, видане ДПІ у Дніпровському районі м. Києв а. Фактично даний РРО був анул ьований 27.01.2009 року ДПІ у Дніпров ському районі м. Києва та було зареєстровано ДПІ у Деснянс ькому районі м. Києва реєстра ційне посвідчення на РРО НО МЕР_4.

Відповідно до наданих пояс нень, реалізація алкогольних напоїв здійснювалася через РРО з реєстраційним посвідче нням НОМЕР_4. Позивачем не було отримано нову ліцензію на право роздрібної торгівл і алкогольними напоями з заз наченням нового реєстраційн ого посвідчення на РРО, чим бу ло порушено вимоги ч.18, ч.20 ст.15 З акону України Закону України «Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів».

Як зазначила позивач, їй поя снили, оскільки її перевели з податкового органу одного р айону до податкового органу іншого району та не передбач ено перепечатування додатку та так як в додатку до ліцензі й зазначений один і той же РРО , вона може використовувати в идану з додатком ліцензію дл я торгівлі спиртними напоями . До того ж, як зазначила позив ач, питання щодо переводу в ін ший район - ініціатива держр еєстратора та податкової, да не питання з позивачем не пог оджувалося.

Проте, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни Закону України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів», роздрібна торгівля алкогольними напоями або тю тюновими виробами може здійс нюватися суб'єктами господар ювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Ліцензія видається за заяв ою суб'єкта господарювання, д о якої додається копія свідо цтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання, зас відчена нотаріально або орга ном, який видав оригінал доку мента. Для отримання ліцензі ї на роздрібну торгівлю алко гольними напоями додається д овідка податкової служби про реєстрацію електронних конт рольно-касових апаратів (кни г обліку розрахункових опера цій), що знаходяться у місці то ргівлі.

Відповідно до Наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 11.04.2005 року №127 «Про внесення змін до наказу Депа ртаменту від 06.04.2005 року №123», у до датку до ліцензії на роздріб ну торгівлю алкогольними нап оями суб' єктом господарюва ння зазначається адреса місц я торгівлі і вказуються пере лік електронних контрольно-к асових апаратів та інформаці я про них: реєстраційне посві дчення на ЕККА (номер, дата вид ачі, назва органу ДПС), модель, модифікація, заводський ном ер, виробник, дата виготовлен ня; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операц ій, які знаходяться у місці то ргівлі.

Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни Закону України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів», у разі зміни відомо стей, зазначених у виданій су б'єкту господарювання ліценз ії (за винятком змін, пов'язани х з реорганізацією суб'єкта г осподарювання), орган, який ви дав ліцензію, на підставі зая ви суб'єкта господарювання п ротягом трьох робочих днів в идає суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новом у бланку з урахуванням змін.

За результатами перевірки графи реалізованого товару, книг обліку доходів та витра т за період з 19.02.2009 року по 30.06.2009 ро ку було встановлено, що суб' єктом підприємницької діяль ності - фізичною особою ОС ОБА_1 було здійснено реаліз ацію алкогольних напоїв чере з РРО не зазначені в ліцензії на загальну суму 76097,75 грн.

Відповідно до абз.5 ч.2 ст.17 Зак ону України «Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів», до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафів у раз і роздрібної торгівлі алкого льними напоями через електро нний контрольно-касовий апар ат (книгу обліку розрахунков их операцій), не зазначений у л іцензії - 200 відсотків вартост і реалізованої через такий к онтрольно-касовий апарат (кн игу обліку розрахункових опе рацій) продукції, але не менше 1000 гривень.

Указом Президента України від 11.07.2001 року №510/2001 «Про посилен ня державного контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів»на Державну пода ткову службу України покладе но функції із забезпечення р еалізації державної політик и у сфері контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів, здійснення міжгалузев ої координації у цій сфері. Ві дповідно до абзацу 7 пункту 9 П останови Кабінету Міністрів України від 07.08.2001 року №940 «Про з аходи щодо посилення державн ого контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів та справлянням акцизного зб ору» і п.3.16 Положення про Депар тамент з питань адмініструва ння акцизного збору і контро лю за виробництвом та обігом підакцизних товарів Державн ої податкової адміністрації України від 21.08.2001 року №331, Депар тамент відповідно до покладе них на нього завдань, організ овує видачу суб' єктам підпр иємницької діяльності ліцен зій на оптову та роздрібну то ргівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Таким чином, суд приходить д о висновку, про правомірніст ь застосування до позивача ш трафної санкції у розмірі 152195,5 0 грн. (76097,75 грн.*200%).

Окрім того, суд звертає увагу на те, що основи правопо рядку у сфері господарювання ґрунтуються, зокрема, на тому , що суб'єкти господарювання т а інші учасники відносин у сф ері господарювання повинні з дійснювати свою діяльність у межах встановленого правово го господарського порядку, д одержуючись вимог законодав ства (ч. 3 ст. 5 Господарського Ко дексу України).

Відповідно до вимог ста тті 218 Господарського Кодексу України, підставою господар ської відповідальності учас ника господарських відносин , у тому числі для застосуванн я адміністративно-господарс ьких санкцій, є вчинене таким суб' єктом господарське пра вопорушення. У силу частини д ругої зазначеної статті учас ник господарських відносин в ідповідає за порушення прави л здійснення господарської д іяльності, якщо не доведе, що н им ужито всіх залежних від нь ого заходів для недопущення господарського правопоруше ння.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конст итуції України, органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення (вчинення дії); безсторон ньо (неупереджено); добросові сно; розсудливо; з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .

Враховуючи викладене вище , суд приходить до висновку, що оскаржувані позивачем подат кове повідомлення-рішення ві д 21.10.2009 року №0002571705/0, податкове пов ідомлення-рішення від 25.12.2009 рок у №0002571705/1, перша податкова вимог а від 18.01.2010 року №1/7, рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 21.10.2009 року №00026117 05, рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в ід 21.10.2009 року №0002581705 прийняті відп овідачем обґрунтовано, з ура хуванням всіх обставин, що ма ють значення для прийняття д аних податкових повідомлень -рішень, рішень про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, першої податкової вимо ги, розсудливо, на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені чинним зако нодавством України.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністр ативного позову відмовити по вністю.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

Дата ухвалення рішення06.12.2010
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13598083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16613/10/2670

Ухвала від 22.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні