ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 листопада 2010 року 15:20 № 2а-10621/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:
позивача: Польовчук О. В.;
відповідача: не з' явились
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Управління Пенсійного фон ду України в Шевченківському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “АНПЕ”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 15 лис топада 2010 року проголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
15 липня 2010 року (відпові дно до відмітки діловодства суду) Управління Пенсійного фонду України в Шевченківськ ому районі міста Києва (далі п о тексту - позивач, УПФУ) звер нулося до Окружного адмініст ративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю “АНПЕ” (далі по тексту - відповідач, ТОВ “АН ПЕ”), в якому просить стягнути заборгованість по сплаті ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування у розмірі 25 318,11 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 20 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-10621/10/2670, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 29 вересня 2010 року. Су дове засідання 29 вересня 2010 ро ку відкладалося на 26 жовтня 201 0 року, а пізніше на 15 листопад а 2010 року через відсутність пр едставників сторін.
В судовому засіданні 15 лист опада 2010 року представник поз ивача підтримав позовні вимо ги в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судові засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників сторін розгляд спра ви відкладався, ухвала про пр изначення розгляду справи та повістки направлялися відпо відачу за адресою, внесеною в ідповідачем до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в. Відповідно до змісту части ни другої статті 17, частини пе ршої статті 18 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” та з урахування м положень частини восьмої с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України та ка адреса вважається достові рною, а повістка, направлена з а нею, врученою юридичній осо бі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “АНПЕ” за реєстроване в Управлінні Пен сійного фонду України в Шевч енківському районі міста Киє ва в якості платника страхов их внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування.
Відповідно до матеріалів с прави ТОВ “АНПЕ” має на момен т розгляду справи заборгован ість зі сплати до бюджету стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування у розмірі 25 318,11 г рн., в т. ч.: 1) 24 812,23 грн. основного бо ргу по внескам; 2) 347,57грн. штрафни х фінансових санкцій та пені у розмірі 158,31 грн. - рішення від 23 березня 2010 року за №693.
Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків, стягнення заборгованості за цими внеск ами, умови набуття права та по рядок визначення розмірів пе нсійних виплат і регулюються Законом України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”.
Відповідно до пункту 1 статт і 14 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування” (тут і дал і по тексту нормативно-право ві акти в редакції на момент в иникнення правовідносин) роб отодавці: підприємства, уста нови і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності т а господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством, аб о за договорами цивільно-пра вового характеру, - для осіб, з азначених у пунктах 1, 10, 15 статт і 11 цього Закону, є страхуваль никами відповідно до положен ь цього Закону.
Частиною першою статті 15 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування” передбачено, що страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону є плат никами страхових внесків до солідарної системи.
Згідно з абзацом 1 частини п ершої статті 19 Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” для роботодавця страхові внески до солідарної системи нараховуються на суми факти чних витрат на оплату праці (г рошового забезпечення) праці вників, що включають витрати на виплату основної і додатк ової заробітної плати та інш их заохочувальних та компенс аційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визна чаються згідно з нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до Закону Україн и “Про оплату праці”, виплату винагород фізичним особам з а виконання робіт (послуг) за у годами цивільно-правового ха рактеру, що підлягають обкла денню податком на доходи фіз ичних осіб, а також на суми опл ати перших п' яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті.
З урахуванням викладеного , відповідно до положень Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” ТОВ “АНПЕ” є пла тником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування та несе обов' язки з нарахуванн я, обчислення і сплати страхо вих внесків в установлені ст роки та в повному обсязі.
Відповідно до частини шост ої статті 20 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” с трахувальники зобов' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду. Для страхувальників, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону базовим звітним періодом є календар ний місяць.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягали сплаті, заборгованість по сп латі страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування склад ає 25 318,11 грн..
Відповідно до абзаців 1-2 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” територіальні орг ани Пенсійного фонду за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимоги про її сплату. Вимоги про сплату нед оїмки є виконавчим документо м.
УПФУ надіслало на адресу ві дповідача рекомендованим ли стом з повідомленням про вру чення вимогу про сплату борг у зі сплати страхових внескі в від 14 квітня 2010 року №Ю-1121/2704 у ро змірі 17 448,59 грн., яка була отрима на уповноваженою особою відп овідача 06 травня 2010 року, про щ о є підпис на звороті повідом лення про вручення поштового відправлення.
07 червня 2010 року УПФУ направ ило на адресу відповідача ре комендованим листом з повідо мленням про вручення другу в имогу про сплату боргу зі спл ати страхових внесків від 01 ч ервня 2010 року №Ю-1926/2704 у розмірі 25 318,11 грн., про що в матеріалах сп рави є копія реєстру відправ лених листів від 07 червня 2010 ро ку, поданих на поштове відділ ення №54, однак дана кореспонде нція повернулася позивачу, ч ерез незнаходження ТОВ “АНПЕ ” за вказаною адресою.
Згідно з абзацом 3 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхув альник зобов' язаний сплати ти суми недоїмки та суми фіна нсових санкцій.
Відповідно до абзаців 4-8 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” страхувальник у ра зі незгоди з розрахунком сум и недоїмки, зазначеної у вимо зі про сплату недоїмки, узгод жує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановлено му правлінням Пенсійного фон ду, а в разі неузгодження вимо ги із органами Пенсійного фо нду має право на оскарження в имоги в судовому порядку.
Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .
Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним органо м Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.
У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов' язаний у строк, виз начений для розгляду заяви с трахувальника про узгодженн я вимоги, надіслати йому узго джену вимогу про сплату недо їмки, а страхувальник зобов' язаний сплатити узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.
У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом із застосованою до н ього фінансовою санкцією, вк люченої до вимоги, або не узго див вимогу з відповідним орг аном Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому п орядку, а також у разі якщо стр ахувальник узгодив вимогу, а ле не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти ро бочих днів після отримання у згодженої вимоги, відповідни й орган Пенсійного фонду зве ртається в установленому зак оном порядку і подає вимогу п ро сплату недоїмки до відпов ідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначе них випадках орган Пенсійног о фонду також має право зверн утися до суду чи господарськ ого суду з позовом про стягне ння недоїмки. У разі зверненн я органу Пенсійного фонду з п озовом про стягнення недоїмк и до господарського суду пер едбачені законодавством зах оди досудового врегулювання спорів не застосовуються.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем за несп лату (неперерахування) або не своєчасну сплату (несвоєчасн е перерахування) ТОВ “АНПЕ” с трахових внесків, у тому числ і донарахованих УПФУ, на підс таві пункту другого частини дев' ятої статті 106 Закону Укр аїни “Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання” застосовано штраф у р озмірі 347,57 грн. і винесено відп овідне рішення від 23 березня 2010 року за №693.
Пунктом другим частини дев ' ятої статті 106 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” передбачено, що за неспла ту (неперерахування) або несв оєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальни ками страхових внесків, у том у числі донарахованих страху вальниками або територіальн ими органами Пенсійного фонд у, накладається штраф у розмі рі 10 відсотків своєчасно не сп лачених сум.
Абзацом першим та другим пу нкту тринадцятого статті 106 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування” зазначено, що про нарахування пені та накл адення штрафів, передбачених частинами дев' ятою і десят ою цієї статті, посадові особ и виконавчих органів Пенсійн ого фонду в порядку, встановл еному правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які п ротягом трьох робочих днів і з дня їх винесення надсилают ься страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює ви плату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів, підляг ають сплаті страхувальником , банком чи організацією, яка з дійснює виплату і доставку п енсій, протягом десяти робоч их днів з дня одержання відпо відного рішення. При цьому в ц ей же строк страхувальник, ба нк чи організація, яка здійсн ює виплату і доставку пенсій , має право оскаржити зазначе не рішення до вищого органу П енсійного фонду або в судово му порядку з одночасним обов ' язковим письмовим повідом ленням про це відповідного в иконавчого органу Пенсійног о фонду, яким прийнято це ріше ння.
Рішення УПФУ від 23 березня 2 010 року за №693 отримано в той же д ень уповноваженою особою від повідача (директором ТОВ “АН ПЕ”), про що є підпис у графі пр о отримання зазначеного ріше ння.
В матеріалах справи відсут ні докази сплати або оскарже ння відповідачем вимог терит оріального органу Пенсійног о фонду про сплату недоїмки т а рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку.
Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України, компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб ' єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за №442/6730.
Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.
Територіальним органам Пе нсійного фонду України, згід но з положеннями статті 106 Зак ону України “Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування”, надано право п риймати рішення про сплату н едоїмки по страховим внескам .
Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості за пл атежами до Пенсійного фонду України має вирішуватися в п орядку адміністративного су дочинства.
Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості (н едоїмки) ТОВ “АНПЕ” по сплаті страхових внесків на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування у розмірі 25 318,11 грн. відповідачем у встан овлені законодавством строк и не сплачено; наявність у ньо го вказаної заборгованості п ідтверджується витягом з кар тки особового рахунку страху вальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найма них працівників, доказів пог ашення відповідачем зазначе ної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає позовні ви моги Управління Пенсійного ф онду України в Шевченківсько му районі міста Києва обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі міста Києва задовол ьнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “А НПЕ” (01032, м. Київ, вул. Жилянська, 107, ідентифікаційний код 35649805) на користь Управління Пенсійно го фонду України в Шевченків ському районі міста Києва (ро зрахунковий рахунок №256083132614 в Г У Ощадбанку по місту Києву та Київській області, МФО 322669, іде нтифікаційний код 26087323) заборг ованість по сплаті страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування у розмірі 25 318,11 грн. (двад цять п' ять тисяч триста віс імнадцять гривень одинадцят ь копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2010 |
Оприлюднено | 04.02.2011 |
Номер документу | 13598124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні