Постанова
від 15.12.2010 по справі 2а-17078/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 грудня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-17078/10/2670

Суддя Окружного адмініс тративного суду міста Києва Васильченко І.П. розглянувши в порядку скороченого прова дження адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва

до Товариства з обмеженою від повідальністю «Бувал»

про визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації юридичної особи, пр ипинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ась Державна податкова інспе кція у Святошинському районі м. Києва (далі - ДПІ у Святошин ському районі м. Києва , позивач) з позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Бувал»(далі - ТОВ «Був ал», відповідач) про визнання недійсним запису про провед ення державної реєстрації юр идичної особи, припинення юр идичної особи.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що в ході проведеного Г ВПМ ДПІ у Святошинському рай оні м. Києва аналізу фінансов о-господарської діяльності Т ОВ «Бувал»було встановлено, що громадянин ОСОБА_1, яки й значиться засновником ТОВ «Бувал»фактично ніякого від ношення до фінансово - госпо дарської діяльності підприє мства не має, а діяльність, спр ямована на нанесення шкоди е кономічним інтересам держав и, від імені підприємства вед еться не встановленими особа ми. Посилаючись на те, що реєст раційні документи ТОВ «Бувал »містять неправдиві дані, пр авочин у формі створення уст ановчих документів та держав ної реєстрації ТОВ «Бувал»є нікчемним, що тягне за собою в изнання недійсним запису про проведення державної реєстр ації та відповідно припиненн я юридичної особи. Також пози вач зазначає про відсутність юридичної особи за місцезна ходженням.

Ухвалою суду від 30.11.2010 року ві дкрито скорочене провадженн я в адміністративній справі.

Від відповідача заперечен ь проти позову, будь-яких пояс нень, заяв чи клопотань до суд у не надходило.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази, оцінивши їх в сукупності, оцінивши пов ідомлені позивачем обставин и, судом встановлено наступн е.

ТОВ «Бувал»(ідентифікацій ний код юридичної особи 36476694) за реєстроване Святошинською р айонною у м. Києві державною а дміністрацією 14.05.2009 року.

Згідно Витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 13.12.2010 року, місц езнаходження ТОВ «Бувал»: 03115, м . Київ, Святошинський район, пр осп. Перемоги, буд. 136, кімн.34.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» регулює відносини, які ви никають у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, а та кож фізичних осіб - підприєм ців і є спеціальним норматив ним актом з цих питань.

Згідно з частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб- пі дприємців», підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Суд приходить до висновку, щ о даний перелік підстав для п рипинення юридичної особи є виключним та розширеному тлу маченню не підлягає.

Однією із підстав для припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи, є визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам аб о в результаті ліквідації.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Циві льного кодексу України, юрид ична особа ліквідується, зок рема, за рішенням суду про виз нання судом недійсною держав ної реєстрації юридичної осо би через допущені при її ство ренні порушення, які не можна усунути, а також в інших випад ках, встановлених законом. Ви мога про ліквідацію юридично ї особи на підставах, зазначе них у пункті 2 ч. 1 цієї статті, м оже бути пред' явлена до суд у органом, що здійснює держав ну реєстрацію, учасником юри дичної особи, а щодо акціонер них товариств - також Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку (ч. 2 ст. 110 Цив ільного кодексу України). Тоб то, саме ці особи мають право з вертатися з вимогою про прип инення юридичної особи за на явності вищевказаних підста в.

Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 3 Кодек су адміністративного судочи нства України, позивач - осо ба, на захист прав, свобод та і нтересів якої подано адмініс тративний позов до адміністр ативного суду, а також суб' є кт владних повноважень, на ви конання повноважень якого по дана позовна заява до адміні стративного суду.

Частиною третьою статті 6 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що суб' єкти владних повнова жень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конст итуцією та законами України.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу ад міністративного судочинств а України громадяни України, іноземці чи особи без громад янства, їх об' єднання, юриди чні особи, які не є суб' єктам и владних повноважень, можут ь бути відповідачами лише за адміністративним позовом су б' єкта владних повноважень : 1) про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів або всі єї діяльності об'єднання гро мадян; 2) про примусовий розпус к (ліквідацію) об' єднання гр омадян; 3) про примусове видвор ення іноземця чи особи без гр омадянства з України; 4) про об меження щодо реалізації прав а на мирні зібрання збори, міт инги, походи, демонстрації то що); 5) в інших випадках, встанов лених законом.

З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»встано влено, що органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право звертатис я у передбачених законом вип адках до судових органів із з аявою (позовною заявою) про ск асування державної реєстрац ії суб' єкта підприємницько ї діяльності. Виходячи з поло жень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»стосо вно функцій податкової служб и з контролю за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів, в кореспонденції з положе ннями ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», органи державно ї податкової служби можуть з вертатися з вимогами про при пинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених ст аттею 38 зазначеного закону, а лише в тих, коли податкові орг ани діють на реалізацію своє ї владної компетенції.

Тому органи державної пода ткової служби вправі звертат ися з вимогою про припинення суб' єктів господарювання л ише в разі, якщо підставою поз ову є неподання таким суб' є ктом протягом року до органі в державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і згідно із законодавством.

Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 667 є Державний комітет У країни з питань регуляторної політики та підприємництва.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відноси ни в сфері оподаткування.

Таким чином, оскільки позив ач не вправі виходити за межі наданих йому законом повнов ажень, до яких не віднесено ко нтроль за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб, у то му числі щодо дотримання пор ядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації може бути пред' явлен а до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або уча сником юридичної особи, суд п риходить до висновку, що вимо ги позивача виходять за межі повноважень органів державн ої податкової служби, а, отже, підстав для задоволення позо ву немає.

Поряд з цим судом не запе речується право органів держ авної податкової служби на з вернення до суду з позовом пр о скасування державної реєст рації юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців у зв' язку з неподанням податкової звітності.

Суд звертає увагу, що позива чем не надано суду доказів не подання податкової звітност і ТОВ «Бувал».

Враховуючи викладене, су д дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підля гають.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтею 183І Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Суддя І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.12.2010
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13598214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17078/10/2670

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Постанова від 15.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні