Ухвала
від 31.01.2011 по справі 5021/219/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5021/219/2011

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про повернення позовної заяви

31.01.11           Справа №5021/219/2011.

  Суддя господарського суду Сумської області Котельницька В.Л., розглянувши матеріали

   за заявою – Товариства з обмеженою відповідальністю «Пром Строй Сервис», (м.Дніпропетровськ, пр.Кірова,103,  код 36160401)

   до боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро - Инвест» (м.Суми, вул.Привокзальна, 25,  код 36160422)

  про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИВ:

До господарського суду Сумської області  звернувся кредитор – ТОВ «Пром Строй Сервис»  із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ «Агро - Инвест» відповідно  до ст. 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», посилаючись на відсутність керівних органів боржника за місцезнаходженням та наявність у боржника заборгованості перед кредитором в сумі 12105 грн.

Дослідивши подані матеріали, оцінивши надані суду докази, суд дійшов висновку, що заява про порушення справи про банкрутство з доданими документами підлягає поверненню без розгляду враховуючи наступне.

Згідно з ч.1 ст. 7 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» заява про порушення справи про банкрутство подається боржником або кредитором у письмовій формі, підписується керівником боржника чи кредитора (іншою особою, повноваження якої визначені законодавством або установчими документами), громадянином - суб'єктом підприємницької діяльності (його представником) і повинна містити:

найменування господарського суду, до якого подається заява;

найменування (прізвище, ім'я та по батькові) боржника, його поштову адресу;

найменування кредитора, його поштову адресу, якщо кредитором є юридична особа, якщо кредитор - фізична особа, в заяві зазначаються прізвище, ім'я та по батькові, а також місце його проживання;

номер (код), що ідентифікує кредитора як платника податків і зборів (обов'язкових платежів);

виклад обставин, які підтверджують неплатоспроможність боржника, з зазначенням суми боргових вимог кредиторів, а також строку їх виконання, розміру неустойки (штрафів, пені), реквізитів розрахункового документа про списання коштів з банківського або кореспондентського рахунку боржника та дату його прийняття банківською установою боржника до виконання;

перелік документів, що додаються до заяви.

Тобто, суд при прийнятті заяви про порушення справи про банкрутство до провадження має з'ясувати юридичний статус ініціюючого кредитора.          Зазначена правова позиція наведена у постанові Вищого господарського суду України від 02.06.2009р. у справі №Б18/013-09.

Разом з тим, до своєї заяви ініціюючим кредитором  було додано довідку (витяг) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців з даними про статус відомостей про кредитора : «Не підтверджено».

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 52 Закону про банкрутство кредитором може бути подана заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника у разі, якщо керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.

Отже, за правилами цієї статті справа про банкрутство може бути порушена у разі наявності хоча б однієї з перелічених умов, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.

Тобто, ініціюючим кредитором має бути належним чином підтверджений факт нездійснення боржником  підприємницької діяльності, зокрема у зв'язку з його відсутністю за місцезнаходженням. Зазначена правова позиція наведена у постанові Вищого господарського суду України від 08.09.2010р. у справі №15/529-б.

Згідно довідки  з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданого кредитором стосовно боржника – ТОВ «Агро-Инвест», останнє 07.10.10р. змінило місцезнаходження, про що були внесені відповідні зміни до реєстру. Нове місцезнаходження  боржника: м.Суми, вул.Привокзальна, 25. Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою було здійснено реєстратором 12.01.11р.

Положеннями ч. 1 ст. 18 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”, яка визначає статус відомостей Єдиного державного реєстру, передбачено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до частини 9 статті 19 вказаного Закону Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.

Згідно п.8.8 Наказу Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998р. №80 "Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)" (чинної на час проведення реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження боржника) підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративного району, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про реєстрацію таких змін.

Процедури переведення платника податків розпочинаються та проводяться органами державної податкової служби при надходженні хоча б одного з таких документів:

відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків;

заяви платника податків про зняття з обліку за ф. N 9-ОПП (додаток 9) та копії свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з Єдиного державного реєстру - для відокремлених підрозділів), поданих платником податків до органу державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням;

заяви платника податків про взяття на облік за ф. N 1-ОПП або за ф. N 5-ОПП із позначкою "Перереєстрація" та копії свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з Єдиного державного реєстру - для відокремлених підрозділів), поданих платником податків до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням.

У разі отримання органом державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків документів або відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган протягом десяти робочих днів від дня отримання документів або відомостей направляє до органу державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) інформаційний лист та копії таких документів або відомостей. Інформаційний лист може бути направлений засобами електронної пошти органів державної податкової служби.

Орган державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків формує та направляє до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків пакет документів для взяття на облік такого платника податків

Після надходження повідомлення за ф. N 11-ОПП із зазначенням дати взяття на облік платника податків за новим місцезнаходженням (місцем проживання) орган державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) протягом двох робочих днів знімає з обліку платника податків та формує і надсилає до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) в електронному вигляді:

картки особових рахунків платника податків за поточний рік, сформовані на дату зняття з обліку;

копії податкових декларацій, розрахунків, звітів платника податків за три звітні роки, включаючи поточний;

дані про контрольно-перевірочну роботу.

Разом з тим, в матеріалах поданої кредитором  заяви міститься копія довідки Державної податкової інспекції в м.Суми №93714/9/29-067 від 16.12.2010р., що боржник  станом на 08.12.2010р. на  податковому обліку не  значиться. На підставі чого, судом робиться висновок, що боржник взятий на податковий облік  за попереднім місцезнаходженням (м.Дніпропетровськ, пр.Кірова, 103).

Пунктом 3.2 Постанови Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року N 492  «Про затвердження Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах» передбачено, що відкриття, використання і закриття рахунків можливо тільки за наявністю копії документа, що підтверджує взяття юридичної особи на облік в органі державної податкової служби, засвідчену органом, що видав документ, або нотаріально чи підписом уповноваженого працівника банку. Що теж підтверджує факт неможливості відкриття боржником рахунків в банківських установах за новим місцезнаходженням і, як наслідок,  судом не приймається в якості належних доказів безспірності вимог кредитора постанова  про відкриття виконавчого провадження від 02.12.10р.Ковпаківського ВДВС (за новим місцезнаходженням боржника).

Як вже було зазначено вище, , ініціюючим кредитором має бути належним чином підтверджений факт нездійснення боржником  підприємницької діяльності, зокрема у зв'язку з його відсутністю за місцезнаходженням.

Натомість, в додатках до заяви  кредитором підтверджується факт здійснення підприємницької діяльності  за попереднім місцезнаходженням боржника ( факт  подання боржником  фінансової звітності  в 2010 році за адресою: м.Дніпропетровськ, пр.Кірова, 103, міститься в Витязі з Єдиного держвного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб).

Відповідно до змін, внесених в Цивільних кодекс України, зокрема в статтю 93, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Оскільки  відповідно до правової позиції Вищого господарського суду України (викладеної, зокрема в постанові від 16.11.10р. у справі №Б-48/63-10)  господарські суди при порушенні справи про банкрутство в порядку ст. 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» повинні  досліджувати наявність або відсутність підприємницької діяльності боржника на час порушення провадження у справі про банкрутство, судом зроблено висновок про недоведеність факту відсутності підприємницької діяльності боржника за попереднім місцезнаходженням (м.Дніпропетровськ, пр.Кірова, 103).

Згідно частини 1 статті 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно частини 1 статті 9 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суддя повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду  з підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.

Відповідно до п. 3 ч. 1 статті 63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується позовна вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини, обґрунтований розрахунок стягуваної суми.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що заява ТОВ «Пром Строй Сервис» про порушення справи про банкрутство ТОВ «Агро - Инвест» підлягає поверненню без розгляду на підставі пункту 3 частини 1 статті 63 Господарського процесуального кодексу України та статті 9 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника  або визнання його банкрутом».

Керуючись  ст.ст. 1, 5, 6, 9 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 63, 86  Господарського процесуального кодексу України, суд,  -

УХВАЛИВ:

         1. Заяву з доданими до неї документами повернути без розгляду.

          Додаток: заява з додатком всього на 51-ти аркушах, в т.ч. поштова квитанція    №8100 від 13.01.2011 р. на 1 арк.; квитанція №119 від 13.01.2011 р. про сплату державного мита в  сумі 85 грн. на 1 арк.; квитанція №121 від 13.01.2011 р. про оплату витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236 грн. на 1 арк.

           СУДДЯ                         (підпис)                     В.Л.КОТЕЛЬНИЦЬКА

Суддя Котельницька Вікторія Леонідівна  

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу13600195
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5021/219/2011

Ухвала від 13.02.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 31.01.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні