Постанова
від 14.01.2011 по справі 2а-27050/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 січня 2011 р. справа № 2а -27050/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 2-30 год

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Чекмень ова Г.А.

при секретарі Токмак овій Є.А.

за участю:

представників позивача Лазаренко Ю .В., Третьякової Н.В.

представника відповідача Гусарової О.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Товариства з об меженою відповідальністю “М Д ГРУП ДОНЕЦЬК” до Державної податкової інспекції в Будь онівському районі м. Донецьк а про визнання нечинним пода ткового повідомлення-рішенн я від 11.06.2010 р. № 0001381501/0/7757/15-013/35610489/10,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю “МД ГРУП ДОНЕЦ ЬК” звернулося до Донецького окружного адміністративног о суду з позовом до Державної податкової інспекції в Будь онівському районі м. Донецьк а про визнання нечинним пода ткового повідомлення-рішенн я від 11.06.2010 р. № 0001381501/0/7757/15-013/35610489/10.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив що 31 т равня 2010 року працівниками ДП І в Будьонівському районі м. Д онецька була проведена невиї зна документальна (камеральн а) перевірка ТОВ «МД ГРУП ДОНЕ ЦЬК» з питання своєчасності подання податкової звітност і по податку на прибуток та ск ладений акт перевірки №1942/15-011/35610 489 від 31.05.2010р. На підставі акту пе ревірки ДПІ в Будьонівському районі м. Донецька 11.06.2010 р. прийн ято податкове повідомлення-р ішення №0001381501/0/7757/15-013/35610489/10 про застос ування до ТОВ «МД ГРУП ДОНЕЦЬ К» фінансових санкцій в сумі 170 грн. Скарги позивача на зазн ачене податкове повідомленн я-рішення залишені без задов олення. Вважає, що висновки, на ведені в акті перевірки, не ві дповідають чинному законода вству та дійсним обставинам справи, а фінансові санкції в розмірі 170,00 грн. застосовані б езпідставно.

В судовому засіданні предс тавники позивача підтримали заявлені позовні вимоги, про сили позов задовольнити з пі дстав, зазначених в позовній заяві.

Представники відповідача проти позову заперечили, про сили у задоволенні позову ві дмовити.

Заслухавши представників сторін, розглянувши та перев іривши матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю “МД ГРУП ДОНЕЦ ЬК”, ідентифікаційний код 35610489 , є юридичною особою, зареєстр оване виконавчим комітетом Д онецької міської ради згідно свідоцтву про державну реєс трацію юридичної особи від 13.1 2.2007 р. (а.с.38).

Відповідачем була проведе на документальна невиїзна св оєчасності подання податков ої звітності про що складени й акт від 31.05.2010 р. № 1942/15-011/35610489 (а.с.10), в я кому відповідачем встановле ні порушення підпунктів 4.1.4, п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” 21.12.2000 р. № 2181-III.

На підставі висновків акту відповідачем прийнято подат кове повідомлення-рішення № 0001381501/0/7757/15-013/35610489/10 від 11.06.2010 р. (а.с.9), яким позивачу визначена сума штра фної (фінансової) санкцій з по датку на прибуток приватних підприємств у сумі 170 грн., відп овідно до п. 16.4 ст. 16 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» від 22.05.1997р. №283/97-В Р.

Скарги, подані позивачем на податкове повідомлення-ріше ння від 11.06.2010 р. №0001381501/0/7757/15-013/35610489/10 в пор ядку адміністративного оска рження, були залишені без зад оволення (а.с.15-24).

Судом встановлено та не зап еречується сторонами, що 28 кві тня 2010 року до ДПІ в Будьонівсь кому районі м. Донецька ТОВ «М Д ГРУП ДОНЕЦЬК» було подано д екларацію з податку на прибу ток за 1 квартал 2010 року на папе ровому носії.

Згодом позивач отримав від ДПІ в Будьонівському районі м. Донецька лист № 6187/10/15-013 від 12.05.201 0р. (а.с.11), в якому зазначено, що д екларація з податку на прибу ток за І кв. 2010 року надана з пор ушеннями - декларацію не запо внено, не проставлені прочер ки.

З огляду на встановлені по с праві обставини суд дійшов в исновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, як і підлягають задоволенню з н аступних підстав.

Підпунктом 4.1.4. ст.4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві д 21.12.2000 р. № 2181-III, який діяв на час ви никнення спірних правовідно син (надалі Закон № 2181-III), зазнач ено, що податкові декларації подаються за базовий податк овий (звітний) період, що дорів нює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячн их авансових внесків), - протяг ом 20 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.

Частиною 2 статті 19 Конститу ції України встановлено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України. В Україні визнається і діє принцип вер ховенства права (ст. 8 Конститу ції України).

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 10 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»держа вні податкові інспекції, до я ких відноситься відповідач, здійснюють контроль за своєч асністю, достовірністю, повн отою нарахування та сплати п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Крім того, на них покладена функція із забезп ечення застосування та своєч асного стягнення сум фінансо вих санкцій, передбачених ци м Законом та іншими законода вчими актами України за пору шення податкового законодав ства.

Здійснюючи ці повноваженн я, відповідач прийняв спірне податкове повідомлення-ріше ння, яким застосував до позив ача штрафну санкцію на підст аві п. 17.1.1 статті 17 Закону № 2181-III, де передбачено, що платник пода тків, що не подає податкову де кларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штр аф у розмірі десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке непод ання або її затримку.

Згідно п. 16.4 ст. 16 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» від 22.05.1997р. №283/97-В Р податок за звітний період с плачується його платником до відповідного бюджету у стро к, визначений законом для ква ртального податкового періо ду.

Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.

Методичні рекомендації що до централізованого прийман ня та комп'ютерної обробки по даткової звітності платникі в податків в ОДПС України, зат верджені наказом ДПА України від 31.12.2008 N 827, у пункті 4 містять на ступні приписи щодо прийманн я та реєстрація податкової з вітності:

4.2. Податкова звітність прий мається підрозділом ведення та захисту податкової звітн ості (за необхідності, в остан ній день строку подання звіт ності із залученням працівни ків інших підрозділів) без по передньої перевірки зазначе них показників від платника податків або іншої особи, на я ку покладено обов'язки подан ня органам ДПС податкової зв ітності.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

4.4. Працівники ОДПС при прийм анні податкової звітності на паперових та електронних но сіях з доданням роздруковани х оригіналів контролюють ная вність:

підписів посадових осіб;

печатки платника податків ;

обов'язкових реквізитів;

обов'язкових додатків до по даткової звітності, передбач ених порядком заповнення від повідної звітності, які є нев ід'ємною частиною податкової декларації або уточнюючої з вітності та не можуть бути са мостійним документом;

прокреслень у значеннях по казників, що не заповнюються через відсутність інформаці ї.

4.5. Якщо надана органу ДПС пла тником податків податкова зв ітність заповнена ним з пору шенням правил, зазначених у з атвердженому порядку заповн ення, то вона може бути не визн ана таким органом ДПС як пода ткова декларація, а саме:

1) у ній не зазначено обов'язк ових реквізитів або не прост авлено прочерк у показниках, які не заповнюються;

2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

3) не скріплено печаткою пла тника податків;

4) відсутні обов'язкові дода тки до податкової звітності, передбачені порядком заповн ення відповідної звітності;

5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, за литі чорнилом або іншою ріди ною, потерті);

6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

7) подана ксерокопія звітних документів;

8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.

У таких випадках працівник и структурного підрозділу ОД ПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджаю ть платника податків про вия влені недоліки і право невиз нання органом ДПС такої пода ткової звітності відповідно до норм Закону N 2181.

Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп "ОТРИМАНО, попереджено п ро можливість невизнання" (зр азок штампа наведено у додат ку 1 до Методичних рекомендац ій).

Структурним підрозділом О ДПС, до функцій якого належит ь приймання податкової звітн ості у триденний термін від д ня отримання звітності (але н е пізніше наступного дня від граничного строку подання), н адсилається платнику податк ів повідомлення про невизнан ня ОДПС податкової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйн яття та пропозицією надати н ову податкову декларацію, оф ормлену належним чином (пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону N 2181) .

4.8. За відсутності зауважень до оформлення податкової зв ітності вона реєструється і вважається прийнятою. Цей фа кт засвідчують відповідні ві дмітки: штамп, дата реєстраці ї документа та реєстраційний номер.

Відмітки проставляються н а полях, визначених затвердж еними формами податкової зві тності, як основного докумен та, так і додатка до нього.

На примірнику, що подається до державної податкової інс пекції, проставляється штамп "Конфіденційно" (зразок штамп а наведено у додатку 1 до Метод ичних рекомендацій).

На примірнику, що залишаєть ся у платника, проставляєтьс я штамп "ОТРИМАНО" (зразок штам па наведено у додатку 1 до Мето дичних рекомендацій).

4.9. Зареєстровані документи податкової звітності не під лягають поверненню платнику податків.

Позивачем до матеріалів сп рави надана копія декларації (а.с.25) з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року (примірник по зивача), яка містить штамп ДПІ «ОТРИМАНО» з датою реєстрац ії 28.04.2010 р. Зі змісту зазначеної декларації не вбачається, що вона заповнена з порушенням вимог Методичних рекомендац ій щодо централізованого при ймання та комп'ютерної оброб ки податкової звітності плат ників податків в ОДПС Україн и, затверджених наказом ДПА У країни від 31.12.2008 № 827.

У судовому засіданні предс тавники відповідача обґрунт ованих заперечень проти позо ву не надали, не зазначили, з я ких підстав декларація ТОВ « МД ГРУП ДОНЕЦЬК» з податку на прибуток за 1 квартал 2010 року н е прийнята, та які недоліки во на містить. Відсутні зазначе ні відомості і у відповідях н а скарги позивача, направлен і в порядку адміністративног о оскарження до податкових о рганів вищого рівня.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу , а в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

За таких умов, на підставі в ищенаведених приписів закон у, враховуючи, що спірне подат кове повідомлення-рішення пр ийнято за відсутністю передб ачених законом підстав, заяв лені по справі позовні вимог и підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій сненні нею документально під тверджені судові витрати з д ержавного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмежен ою відповідальністю “МД ГРУП ДОНЕЦЬК” до Державної подат кової інспекції в Будьонівсь кому районі м. Донецька про ви знання нечинним податкового повідомлення-рішення від 11.06.20 10 р. № 0001381501/0/7757/15-013/35610489/10- задовольни ти.

Визнати нечинним податков е повідомлення-рішення від 11.0 6.2010 р. № 0001381501/0/7757/15-013/35610489/10 Державної по даткової інспекції в Будьоні вському районі м. Донецька.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “МД ГРУП ДОНЕЦЬК” (код ЄДРПОУ 35610489) витрати зі сплати с удового збору у розмірі 3 (три) грн. 40 коп.

Вступна та резолютивна час тина постанови складена у на радчій кімнаті та проголошен а у судовому засіданні 14 січня 2011 року. Постанова у повному об сязі виготовлена 19 січня 2011 рок у.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову може бути подана через Д онецький окружний адміністр ативний суд протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Чекменьов Г.А.

Дата ухвалення рішення14.01.2011
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13609512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-27050/10/0570

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 14.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 14.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 28.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 01.12.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні