Постанова
від 31.01.2011 по справі 15380/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 31 січня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 15380/10/2070  

          Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Фрунзенському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оригінал", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про припинення юридичної особи, -  

В С Т А Н О В И В:

          Державна податкова інспекція у Фрунзенському районі м. Харкова (надалі за текстом - ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оригінал",  третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради, в якому просить суд: припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Оригінал".

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідач зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності  Виконавчим комітетом Харківської міської ради  18.12.2001. З  28.02.2002 року відповідач перебуває на податковому обліку в ДПІ у Фрунзенському  районі м. Харкова.

В порушення  п. 4 ст. 14 Декрету КМУ «Про прибутковий податок з громадян»та п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ч. 6 ст. 128 Господарського кодексу України відповідач з  1-го півріччя 2009 року по теперішній час не подає до ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова податкові декларації та документи бухгалтерської звітності.

Представник позивача - ДПІ у Фрунзенському  районі м. Харкова - в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав суду заяву про розгляд справи без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами.

Відповідач у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями. У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався. Таким чином, суд вважає, що  відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи, слід розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями. У відповідності до ст. 35 КАС України третя особа є належно повідомленою про дату, час та місце судового засідання.  Відсутність в судовому засідання представника третьої особи не перешкоджає розгляду справи, слід розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Згідно п.10 ч.1 ст.3 КАС України розгляд і вирішення адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів.

Згідно до ч.1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.

Відповідач зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності 18.12.2001 року  Виконавчим комітетом Харківської міської ради. Як вбачається з довідки про взяття на облік платника податків з 28.02.2002 року  відповідач перебуває на податковому обліку у ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова за 2838.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач починаючи з 1-го півріччя 2009 року року по теперішній час не надав до ДПІ у Фрунзенському районі м. Харкова декларації про доходи, бухгалтерські звіти та інші документи та відомості пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач податкової заборгованості перед бюджетом або розрахункового рахунку  не має.

Згідно ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від  04 грудня 1990 року № 509-XII до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів,  а також,  перевіряють  достовірність  цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та Іншими законами України.

Крім того, суд зазначає, що п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу України»закріплено право посадових осіб органів державної податкової служби звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2  ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів).

Згідно абз. 1 п. 4. ст. 14 Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян»від 26 грудня 1992 року № 13-92 громадяни, які займаються підприємницькою діяльністю, надають податковому органу декларації за наслідками кожного звітного кварталу, а також звітного року у строки, визначені законом. В декларації зазначаються загальні суми одержаного доходу, витрат i сплаченого податку за звітний рiк або інший період, за який здійснюється оподаткування (оподатковуваний період).

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 8.6 положень Наказу ДПА України № 80 від 19 лютого 1998 року «Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)»,  якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, постановлення судового рішення про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до них.

Згідно зі ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Відповідно до п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом.

Згідно ст. 239 Господарського кодексу України скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання є одним із видів адміністративно-господарських санкцій.

Згідно п. 2 ст. 238 Господарського кодексу України види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”від 15 травня 2003 року № 755-ІУ  підставами   для   постановлення   судового  рішення  щодо припинення  юридичної  особи,  що  не  пов'язано  з   банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону,  допущені при створенні  юридичної  особи, які не можна усунути; провадження нею    діяльності,   що   суперечить   установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального   розміру    статутного    фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом  року  органам державної податкової служби податкових декларацій,  документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Судом встановлено, що відповідачем дійсно не подано звітність до органів державної податкової служби протягом останнього року, заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня.

Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від  04 грудня 1990 року № 509-XII, ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, ст. 14 Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян»від 26 грудня 1992 року № 13-92, ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”від 15 травня 2003 року № 755-ІУ,  ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ, ст.ст. 58, 238, 247 ГК України,  ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Фрунзенському районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оригінал", третя особа - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про припинення юридичної особи - задовольнити в повному обсязі.     

          Припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Оригінал" (м. Харків, вул. Багратіона, буд. 6, код ЄДРПОУ 31766085), зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міської ради 18.12.2001 року.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

                  Суддя                                                                            Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2011
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13610277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —15380/10/2070

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 28.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Постанова від 31.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні