ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2011 р.
Справа № 2-а-3144/10/2170
Херсонський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді: Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Скадовському районі Херсонської області до малого районного комунально-виробничого підприємства "Теплосервіс" про стягнення заборгованості по податку з доходів фізичних осіб,
встановив:
Державна податкова інспекція у Скадовському районі (далі - позивач) звернулась з адміністративним позовом до малого районного комунально-виробничого підприємства "Теплосервіс" (далі - відповідач), у якому просить стягнути з відповідача 11337,86 грн. податкового боргу.
В ході судового розгляду позивач збільшив розмір позовних вимог та просить стягнути з відповідача заборгованість в сумі 68129,96 грн.
Позивач заявив клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав.
Відповідач письмових заперечень на позов не надав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Суд, перевіривши матеріали справи та дослідивши надані докази, прийшов до наступного: мале районне комунальне-виробниче підприємство "Теплосервіс" зареєстроване Скадовською районною державною адміністрацією Херсонської області 08.09.03 року та взято на облік до ДПІ у Скадовському районі з 16.09.03 року.
Відповідно ч.3 п.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) в установлені законом строки.
Згідно ст.1 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. №889-ІV, податок з доходів фізичних осіб це плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок відповідно до норм цього Закону.
Положеннями п.п.16.3.2 п.16.3 ст.16 зазначеного Закону передбачено, що юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України.
Відповідно до п.п.16.3.4 та п.п.16.3.5 п. 16.3 ст.16 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.
Згідно ст. 17 вищевказаного Закону мале районне комунально-виробниче підприємство "Теплосервіс" є особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати.
Відповідно до вимог п.7.7 ст.7 Закону України №2181-ІІІ, податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками. зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.
За наслідками перевірки з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб за період з 01.07.07 по 06.08.10 роки довідка від 17.08.10 р. №23/17/32600678, встановлено: залишок заборгованості по податку з доходів фізичних осіб в сумі 58542,05 грн.; порушення відповідачем пп. 8.1.1, пп.8.1.2 п. 8.1 ст. 8, пп. "б" п. 19.2 ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", що призвело до заниження податку у перевіряємому періоді в сумі 1089,88 грн. За несвоєчасну сплату податку з доходів фізичних осіб відповідачу нарахована пеня в сумі 6320,25 грн.
За результаті перевірки ДПІ у Скадовському районі прийняте податкове повідомлення-рішення від 01.09.10р. №0004121701/0, яким визначено податкове зобов’язання по податку з доходів фізичних осіб в сумі 3267,66 грн. в тому числі за основним платежем 1089,88 грн. та за штрафними санкціями 2177,78 грн.
Таким чином, сума не перерахованого податку з доходів фізичних осіб станом на 01.01.2011 року складає 68129,96 грн.
Згідно п.п.3.2.1 п.3.2 ст.3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р. у будь-яких випадках коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язків платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
Отже, відповідач зобов'язаний був одразу після утримання сум даного виду податку перерахувати їх на відповідні рахунки територіального управління Державного казначейства України. Оскільки дані вимоги відповідачем не виконано, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 12, 17, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з малого районного комунально-виробничого підприємства "Теплосервіс" (75700, Херсонська обл., м. Скадовськ, вул. Робоча, 6, код ЄДРПОУ 32600678) на користь місцевого бюджету Скадовської міської ради на р/р 33210800700268 в ГУДК у Херсонській обл., код ОКПО 24103683, МФО 852010, код призначення платежу 11010100 заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 68129 (шістдесят вісім тисяч сто двадцять дев'ять) грн. 96 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 8.1.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13610332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні