20/334-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13.01.11р.
Справа № 20/334-10
за позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Павлоградвугілля", м. Павлоград
про стягнення 11 330грн. 00коп.
Суддя Пархоменко Н.В.
Представники:
від позивача: представник Хроніна Е.Л., довіреність № 86 від 01.01.2010р.
від відповідача: представник Шиян Є.І., довіреність № б/н від 02.08.2010р. не з'явився (був в судовому засіданні від 27.12.2011р.).
Суть спору :
Позивач звернувся з позовом, в якому просить стягнути з відповідача штраф за неправильно зазначену масу вантажу у розмірі 11330,00 грн. та судові витрати.
27 січня 2010 року представник відповідача надав відзив (вх. 26740), в якому просить відмовити у позові, оскільки вважає, що підстави для його задоволення відсутні.
Відповідач свого представника в судове засідання не направив, про слухання справи його було повідомлено належним чином.
У судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
У червні 2010 року зі станції Ароматна Придніпровської залізниці Відкрите акціонерне товариство «Павлоградвугілля»здійснило відправлення вагону №65807786 згідно накладної №46883693 на станцію Роти Донецької залізниці.
При проходженні вагону через станцію Павлоград-1 Придніпровської залізниці, на підставі ст.. 24 Статуту залізницею проведено перевірку маси вантажу, під час якої було виявлено, що маса вантажу у вищезазначеному вагоні не відповідає масі вказаній відправником у зазначеній накладній.
Правилами перевезень вантажів, а саме п.1.1. розділу 4 «Правила оформлення перевізних документів», зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 863/5084, а також ст. 23 Статуту передбачено, що відправник повинен надати станції навантаження на кожне відправлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізних документів). У відповідності до цих Правил, а саме п. 2.1. та п. 2.2., графи «Маса вантажу, визначена відправником, кг»та «Спосіб визначення маси»заповнюється вантажовідправником. Так у вказаній накладній у вагоні, вантажовідправником вказана маса вантажу нетто 69000 кг, спосіб визначення маси –на 150 т вагонних вагах відправника. Маса вантажу згідно ст.. 37 Статуту та п. 5 «Правила приймання вантажів до перевезення», зареєстрованих Міністерством юстиції України 24.11.2000р. за №861/5082, визначається відправником.
Правильність внесених у накладну відомостей, як це передбачено п. 2.3. «Правила оформлення перевізних документів», своїм підписом підтверджує представник відправника.
Згідно п. 28 «Правила приймання вантажів до перевезення»вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, на піввагони тощо), а уданому випадку спірний вагон є на піввагоном, приймається залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагону, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Відповідно до ст. 24 Статуту залізниць України, залізниця має право перевірити правильність відомостей про вантаж, зазначений відправником у накладній на станції відправлення, під час перевезення та на станції призначення.
Під час перевезення на станції Павлоград – 1, при проходженні вагонів через тензометричні вагонні ваги було виявлено, що маса вантажу зазначена у накладній не відповідає фактичній масі вантажу у вагоні. Про даний факт було складено акт загальної форми №5242 від 07.06.10р., вагон був відчеплений від групової відправки, про що складено акт загальної форми № 346 від 07.06.10р. та по досильній накладній № 46726840 відправлено на станцію призначення), для контрольного переважування на 150-тонних статистичних вагонних вагах. На підставі даних виявлених при контрольному переважуванні спірних вагонів на 150 –тонних вагонних вагах було складено акти загальної форми № 448, №447 від 07.06.2010р., №449, №450 від 08.06.2010р.
Пунктом 22 «Правил видача вантажів», зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за № 862/5083, передбачено, що перевірка маси вантажу на станції призначення проводиться, як правило, таким самим способом, яким цю масу вантажу визначено на станції відправлення.
Контрольне перевантаження вагонів проводилось на 150-тонних вагонних вагах, тобто таким же самим способом, яким цю масу було визначено на станції відправлення, про що було складено комерційний акт АА №034264/19 від 07.06.10р. Перевіркою було виявлено, що у зазначеній накладній у вагоні вказана маса вантажу складає 69000 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 70400 кг, що на 1400 кг, більше ніж вказано у накладній та на 1400 кг більше ніж вантажопідйомність вагону.
Згідно розділу 2 «Правил приймання вантажів до перевезення»п. 26 забороняється приймати вантажі у вагонах, з завантаженням з перевищенням їх вантажопідйомності».
Статтю 24 Статуту залізниць України встановлено, що вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ним у накладній. Залізниця має право перевіряти правильність цих відомостей, а також періодично перевіряти кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній.
Статтею 122 статуту встановлено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порта стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Відповідно ст.118 Статуту за пред'явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.
Сума штрафу за неправильно визначену масу вантажу становить (11330,00 (2266,00х5).
Відповідач доказів оплати штрафу не надав.
З огляду на викладене, позовні вимоги підтвердженні матеріалами справи та підлягають задоволенню повністю у сумі 11 330,00 грн. штрафу.
Відповідно статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись статтею 49, статтями 82-84, 116, Господарського процесуального кодексу України , господарський суд ,-
ВИРІШИВ :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Павлоградвугілля»(51400, Дніпропетровська обл., м. Павлоград, вул. Леніна, 76, код ЄДРПОУ 00178353, р/р 26006039733200 у від. АКІБ Укрсиббанк м. Харків, МФО 351005) на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця»(49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 108, код ЄДРПОУ 01073828, МФО 306964, р/р 26006000012 ДФ АБ «Експрес-Банк») – 11 330 (одинадцять тисяч триста тридцять) грн.. 00 коп. штрафу, 113 (сто тринадцять) грн. 30 коп. державного мита, 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат по інформаційно - технічному забезпеченню процесу.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Н.В. Пархоменко
Повне рішення складено
17.01.2011.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13612583 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пархоменко Наталія Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пархоменко Наталія Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пархоменко Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні