Рішення
від 28.01.2011 по справі 20/301(22/301)-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

20/301(22/301)-10

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

18.01.11р.

Справа № 20/301(22/301)-10

за позовом  Державного підприємства "Придніпровська залізниця",

                       м. Дніпропетровськ 

до  Відповідача-1: Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг

Відповідача-2: Відкритого акціонерного товариства "Суха Балка"  

  м. Кривий Ріг 

про стягнення 198 666 грн. 00 коп.

             Суддя  Пархоменко Н.В.

Представники:

Від позивача:  Овчинніков Б.С., довіреність № 32 від 01.01.2011р.

Від відповідача-1: Майтак І.В., довіреність №53-02/111 від 20.12.10р.

Від відповідача-2: Павлова Н.Ф., довіреність № 7080 від 24.12.10 

Суть спору :  

Позивач звернувся з позовом, в якому просить стягнути з відповідача плату за користування вагонами у сумі 198 666,00 грн. та судові  витрати.

10 жовтня 2010 року представник відповідача-1 надав відзив (вх. 19961), в  якому вважає вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав:

-  до позовної заяви не додано доказів на підтвердження викладених в ній обставин, а саме доказів користування вагонами у кількості 25 шт. відповідачем за період з 06.03.2010р. по 24.03.2010р.,

- приймально –здавальні операції вагонів у кількості 25 шт., а ні 06.03.2010р., а ні 24.03.2010р.  не проводилися, дані вагони у зазначений  період знаходилися на залізничній станції позивача «Рокувата». Отже підстави для нарахування плати за користування зазначеними вагонами у позивача відсутні.

- у відомостях плати за користування вагонами № 25039063 та №2239059, вантажовласником є ВАТ «Суха Балка», а не відповідач.

- діюча редакція договору про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», яка примикає до станції Рокувата, передбачає, що власник колії (відповідач) сплачує залізниці (позивачу) плату за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами й контейнерами. Згідно п. 2 Правил користування вагонами й контейнерами саме вантажовласники вносять плату.

02.12.2010р. ухвалою господарського суду Дніпропетровської області залучено в якості відповідача-2 Відкрите акціонерне товариства «Суха Балка».

22.12.2010р. відповідач-2 ВАТ «Суха Балка» надав відзив (вх. № 26411), в якому просить визнати ВАТ «Суха Балка»неналежним відповідачем по справі та відмовити в задоволенні позову. Відповідач –2 вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав:

-  твердження позивача про те, що у  відомостях плати за користування вагонами № 22039059, № 25039063 зазначено, що 06.03.2010р. під навантаження відповідача-2 були подані вагони у кількості 25 шт. не відповідають дійсності;

-  відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом, збереження вантажів та вагонів несе підприємство, якому належить залізнична під'їзна колія (ст.. 73 Статуту залізниць України) –ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат». Аналогічні норми містяться і в Правилах обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. №644.

22.12.2010р. позивач надав пояснення на відзив, та зазначає, що твердження відповідача -1, що вагони вказані у пам'ятках ф. ГУ-45 про подавання №362 та забирання вагонів №355 подавалися залізницею на під'їзну колію ВАТ «Кривбасзалізрудком»та ним не використовувалися, та ВАТ «Суха Балка»була відправником навантажених вагонів, тому ВАТ «Кривбасзалізрудком»не має до цих вагонів ніякого відношення є неправомірне, оскільки: відповідно договору ПР/М/-10401-НЮдч/361 «Про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат», яка примикає до станції «Рокувата »Придніпровської залізниці, залізницею  порожні і навантажені вагони передаються для під'їзної колії, як для ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»так і для його контрагентів, в тому числі ВАТ «Суха Балка»(п. 14 договору). Передача вагонів здійснюється на приймально-здавальних коліях станції Рокувата, подальший рух вагонів виконується локомотивом власника під'їзної колії ВАТ «Кривбасзалізрудком». При цьому, розподіл порожніх вагонів під навантаження руди між власником колії та його контрагентами згідно добового наряду виконує начальник зміни під'їзної за вказівкою диспетчера УЗТ (п. 17.1. договору).

В п.2 Правил користування вагонами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р. № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999р. за № 165/3458 зазначено, що за користування вагонами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під'їзних колій, порти, організації, установи, фізичні особи, - суб'єкти підприємницької діяльності (вантажовласники) вносять плату.

Крім того, позивач зазначає, що відмова від підписання пам'ятки ф. ГУ-45 №362 не доводить те, що вагони взагалі не подавалися на під'їзну колію, так як є Пам'ятка про забирання вагонів №355 відповідальним працівником ВАТ «Суха Балка»і перевізні документи, які свідчать, що вони все ж таки були використані під навантаження та є Акт загальної форми ГУ-12 №541, який складений у відповідності з вимогами п. 3 Правил складання актів, затверджених наказом Мінтрансу України 28.05.2002р. №334 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.2002р. за № 567/6855.

Таким чином, позивач вважає, що ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»повинен сплатити залізниці плату за користування спірними вагонами.

У справі оголошувалась перерва з 22.12.2010р. по 18.01.2011р. , згідно статті  77 Господарського процесуального кодексу України.

У судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в сукупності,  господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Станцією Рокувата Придніпровської залізниці були складені відомості плати за користування вагонами ф. ГУ-46 №22039059 від 24.03.2010р., та № 25039063 від 27.03.2010р., які відповідальні працівники ВАТ „Криворізький залізорудний комбінат”  підписали із запереченням: «З нарахованою платою за користування вагонами не згодні, так як згідно зі статтею 62 Статуту залізниць України, пунктів 2.1, 2.3 (п. 3.2. додатку 1 до п. 2.3.) Розділу ІІ Правил розрахунків за перевезення вантажів, плату за користування вагонами, провізну плату, додаткові збори, штрафи і таке інше сплачує залізниці вантажовласник, вантажовідправник чи вантажоодержувач».

21 квітня 2009 року між позивачем Державним підприємством „Придніпровська залізниця” (залізниця) та відповідачем-1 Відритим акціонерним товариством „Криворізький залізорудний комбінат”  (власник колії) була укладений договір №ПР/М-09-10401 НЮдч/361 про експлуатацію залізничної під'їздної колії Відритого акціонерного товариства „Криворізький залізорудний комбінат”. На умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Рокувата і яка обслуговується його власними локомотивами.

Згідно договору  залізницею  порожні і навантажені вагони передаються для під'їзної колії, як для ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»так і для його контрагентів, в тому числі ВАТ «Суха Балка»(п. 14 договору). Передача вагонів здійснюється на приймально-здавальних коліях станції Рокувата, подальший рух вагонів виконується локомотивом власника під'їзної колії ВАТ «Кривбасзалізрудком». При цьому, розподіл порожніх вагонів під навантаження руди між власником колії та його контрагентами згідно добового наряду виконує начальник зміни під'їзної за вказівкою диспетчера УЗТ (п. 17.1. договору).

В п.2 Правил користування вагонами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р. № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999р. за № 165/3458 зазначено, що за користування вагонами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під'їзних колій, порти, організації, установи, фізичні особи, - суб'єкти підприємницької діяльності (вантажовласники) вносять плату.

Спірні вагони передавалася на під'їзну колію в порожньому стані під завантаження, для забезпечення виконання плану навантаження про, що свідчить пам'ятка про подання вагонів ф. ГУ-45 №362.

На виконання вимог п. 5 Правил користування вагонів на станції Рокувата складені акти загальної форми №196 від 22.03.2010р., №207 від 25.03.2010р. про несвоєчасне повернення ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»вагонів з під'їзної колії.      

В п. 5 Правил користування вагонів зазначено, що плата за користування нараховується за кожний вагон після прийняття його залізницею від вантажовласника. У разі неповернення залізниці вантажовласником вагона протягом 15 діб після прийняття їх вантажовласником плата за користування за ці 15 діб, а потім за кожні 5 діб стягується не очікуючи повернення вагона.

Відповідно п. 12 договору  №ПР/М-09-10401 НЮдч/361 термін перебування вагонів на під'їзній колії –12 годин.

Позивач нарахував плату за користування вагонами у сумі 198 666,00 грн. за період з 06.03.2010р. 03год. 00 хв. до 21.03.2010р. 03 год. 00хв., з 04.02.2010р. 17год.30хв. по 19.02.2010р. 17год.30 хв.

У відомостях ф. ГУ-46 №22039059 від 24.03.2010р. та № 25039063 від 27.03.2010р. зазначені код і найменування вантажовласника ВАТ «Суха Балка»; код у найменування власника під'їзної колії та платника ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат».

Відповідно до ст. 71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під'їзних колій визначаються договором.

Згідно ч. 1 ст. 73 Статуту порядок обслуговування  контрагентів  -  підприємств,  що мають у межах залізничної під'їзної колії іншого підприємства свої склади або залізничні колії, які до неї примикають, встановлюється договорами, що укладаються без участі залізниці, безпосередньо між контрагентами і підприємством,  якому належить залізнична під'їзна колія.  Відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом,  збереження вантажів та вагонів несе підприємство, якому належить залізнична під'їзна колія.

Згідно статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання  та  інші  учасники  господарських відносин  повинні  виконувати  господарські  зобов'язання належним чином відповідно до закону,  інших правових актів,  договору, а за відсутності   конкретних   вимог  щодо  виконання  зобов'язання  - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання    господарських   договорів   застосовуються відповідні положення Цивільного  кодексу  України.  

Відповідно  статей  525, 526 Цивільного кодексу України  зобов'язання повинні виконуватися  належним чином та у встановлений строк у відповідності з вказівками закону, договору одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається.

З огляду на викладене, позовні вимоги щодо відповідача-1 ВАТ «Криворізький залізорудний комбінат»підтвердженні матеріалами справи та підлягають задоволенню у сумі 198 666,00 грн. плати за користування вагонами.

В позовних вимогах до відповідача –2 Відкритого акціонерного товариства „Суха Балка” відмовити.

Відповідно статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати  покладаються на відповідача-1.   

Керуючись статтею 49, статтями  82-84, 116,   Господарського процесуального кодексу України , господарський суд ,-

ВИРІШИВ   :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути  з відповідача –1 Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" (50029, м. Кривий Ріг,  вул. Симбірцева, 1-а, р/р 26006050001915 ЗАТ КБ „Приватбанк” МФО 305299, код ЄДРПОУ 00191329)  на користь Державного підприємства „Придніпровська залізниця”  (94602, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108, р/р 26006000012 в ДФ АБ „Експрес-Банк” м. Дніпропетровськ, МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) –198 666 (сто дев'яносто вісім тисяч шістсот шістдесят шість) грн.. 00 коп. плати за користування вагонами, 1986 (одну тисячу дев'ятсот вісімдесят шість)  грн. 00 коп. державного мита,  236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат по інформаційно - технічному  забезпеченню процесу.  

В позові до відповідача -2  2 Відкритого акціонерного товариства „Суха Балка” відмовити.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду  набирає законної сили після закінчення  строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення , якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

        Суддя                                                                                   Н.В. Пархоменко

Повне рішення складено

         24.01.2011р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.01.2011
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13613732
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/301(22/301)-10

Ухвала від 14.10.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Лариса Дмитрівна

Постанова від 02.03.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Прудніков Володимир Віталійович

Рішення від 28.01.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пархоменко Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні