Постанова
від 24.01.2011 по справі 2а-10005/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 24 січня 2011 року   14:00                                    Справа №  2а-10005/10/0870

 

                   Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Садового І.В.,

при секретарі судового засідання - Бобер І.В.

за участю:

позивач: не з'явився

відповідач: не з'явився

розглянувши у судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Державної податкової інспекції у Комунарському районі м.Запоріжжя

до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ»

про: стягнення 169 747 грн. 28 коп.

ВСТАНОВИВ:

03.12.2010 Державна податкова інспекція у Комунарському районі м.Запоріжжя звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ» про стягнення 169 747 грн. 28 коп. податкової заборгованості.

Ухвалою суду від 06.12.2010 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-10005/10/0870, закінчено підготовче провадження  та призначений судовий розгляд справи на 21.12.2010. Розгляд справи відкладався до 04.01.2011 у зв’язку із неявкою відповідача.

Ухвалою суду від 04.01.2011 провадження у справі зупинено за клопотанням позивача до 24.01.2011 для надання додаткових доказів.

24.01.2011 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду.

Позивач у судове засідання не з'явився, направив суду заяву про розгляд справи без участі його уповноваженого представника. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Згідно позовної заяви просить стягнути з позивача податкову заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 169 319 грн. 91 коп., заборгованість з транспортного податку у розмірі 427 коп. 37 коп. Позовні вимоги обґрунтовує п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-111, Законом України «Про державну податкову службу в Україні» №509-ХП від 04.12.1990 (із змінами та доповненнями).

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив. На адресу суду повернулись ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі та повістки про виклик, які були направлені відповідачу на його юридичну адресу: вул.Комсомольска, буд.3, м.Запоріжжя, 69063; з відміткою поштового відділення зв'язку: «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, юридичним особам та фізичним особам підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За приписами ч.11 ст.33 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З аналізу наведених норм КАС України, суд вважає, що ухвала про відкриття провадження від 06.12.2010 та повістки про виклик вручені відповідачу належним чином.

Згідно з ч.1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Як вбачається з матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ» (код ЄДРПОУ 31105084) зареєстроване 18.08.2000 відділом реєстрації та єдиного реєстру Комунарської районної адміністрації Запорізької міської ради як суб’єкт підприємницької діяльності - юридична особа за юридичною адресою: вул.Комсомольська, буд.3, м.Запоріжжя, 69063, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію.

Відповідач є платником податків і зборів передбачених Законом України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 №1251-XII.

За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності у 2009 році на виконання вимог діючого законодавства України, до ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя відповідачем наданий  уточнюючий розрахунок від 30.11.2009 №69320 на суму 14 599 грн.

Також, фахівцями ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя 20.05.2010 проведена невиїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ» з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов’язань, про що складений акт перевірки від 20.05.2010 №1530/160/31105084.

Перевіркою встановлені порушення вимог п.п.5.3.1 п.5.3. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ, а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкового зобов’язання з податку на додану вартість.

На підставі матеріалів перевірки  податковою винесене  податкове  повідомлення - рішення  від 20.05.2010 №0000011501/0, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 145 969 грн. 26 коп., в т.ч. 0 грн. - основний платіж, 145 969 грн. 26 коп. - штрафні (фінансові) санкції.

Податкове повідомлення - рішення було вручено відповідачу 20.05.2010, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення - рішення.

Доказів сплати визначеного у податковому повідомленні – рішенні податкового зобов’язання або оскарження рішення в судовому або апеляційному порядку відповідачем не надано.

Фахівцями ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя 13.07.2010 проведена перевірка відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності, про що податковою складений акт перевірки від 13.07.2010 №2235/151/31105084.

Перевіркою встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст.16 Закону України від 28.12.1994 №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», ст.22 Декрету КМУ від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори», рішення Запорізької міської ради №6 від 30.11.2005 «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори», а саме: несвоєчасно подані податкові декларації з податку на додану вартість.  

На підставі матеріалів перевірки податковою винесене податкове повідомлення - рішення від 13.07.2010 №0000271501/0, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 340 грн., в т.ч. 0 грн. - основний платіж, 340 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Податкове повідомлення - рішення було вручено відповідачу 13.07.2010, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення - рішення.

Доказів сплати визначеного у податковому повідомленні – рішенні податкового зобов’язання або оскарження рішення в судовому або апеляційному порядку відповідачем не надано.

Згідно особової картки платника податку, яка ведеться ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя у відповідача існує податкова заборгованість з податку на додану вартість  (з урахуванням переплати) у розмірі 169 319 грн. 19 коп., у тому числі 14 460 грн.  - пеня.

Крім того, за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності у 2010 році на виконання вимог діючого законодавства України, до ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя відповідачем надано розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів від 18.02.2010 №4644, нараховано 221 грн. 25 коп. – 14.07.2010 та 221 грн. 25 коп. – 14.10.2010.

Згідно особової картки платника податку, яка ведеться ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя у відповідача існує податкова заборгованість з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 427 грн. 37 коп.

Матеріалами справи також встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо погашення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст.6 Закону України №2181-111 від 21.12.2000 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», відповідачу були направлені перша податкова вимога №1/782 від 02.12.2009 та друга податкова вимога №2/29 від 15.01.2010, які були вручені 16.12.2009 та 02.02.2010 відповідно, про що свідчить підпис на поштових повідомленнях про вручення кореспонденції.

Крім того, начальником ДПІ у Комунарському районі м.Запоріжжя на підставі Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000 прийнято рішення №20 від 20.03.2010 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Податкове зобов'язання та податковий борг згідно п.п.1.2, 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №2181-ІІІ) є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 цього Закону платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання.

Пункт 5.1 вищеназваного Закону передбачає, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, самостійно визначені відповідачем до сплати суми податкового зобов'язання відповідно до наданих податкових декларацій з податку на додану вартість та розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у повному обсязі не сплачені у встановлений законодавством строк, є узгодженими і визнаються податковим боргом платника податків.

Згідно п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Згідно п.5.4 Закону №2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Доказів оскарження податкових повідомлень - рішень в судовому або апеляційному порядку відповідачем не надано.

Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Згідно з п.п. 3.1 п.3 Інструкції ДПА України «Про порядок нарахування та погашення пені», затвердженої Наказом №77 від 01.03.2001 та зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України від 16.03.2001 за № 240/5431. після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п.п. 3.7 п.3 цієї Інструкції, пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми податкового боргу (частини податкового боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

Зазначений розмір пені діє для всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством.

Отже, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160. 161, 162. 163. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Комунарському районі м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ» про стягнення 169 747 грн. 28 коп. задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «МаСіВ»    (вул.Комсомольська, буд.3, м.Запоріжжя, 69063, код ЄДРПОУ 69063) на користь Державного бюджету у Комунарському районі м.Запоріжжя (р/р 34128997700005, код платежу 99999999, отримувач - Державний бюджет у Комунарському районі м.Запоріжжя, призначення платежу – «податкова застава», банк  - ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015) податковий борг у розмірі 169 747 (сто шістдесят дев’ять тисяч сімсот сорок сім) грн. 28 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                           І.В.Садовий

Постанова складена у повному обсязі 24.01.2011

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2011
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13624010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10005/10/0870

Постанова від 24.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 06.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні