Постанова
від 27.12.2010 по справі 2а-8644/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 27 грудня 2010 року                                       Справа №  2а-8644/10/0870

 (15 год. 40 хв.)

Запорізький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Щербака А.А., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Ретом» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Ретом» про стягнення адміністративно – господарських санкцій та пені у розмірі 3650 грн.72 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, на позовних вимогах наполягає в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з’явився. Рекомендоване поштове відправлення, що містило ухвалу про відкриття провадження по справі від 26.11.2010 року було направлено відповідачу за адресою: вул. Єгорова, буд. 1, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, та  повернуто до суду з відміткою відділення поштового зв’язку за закінченням терміну зберігання.

Враховуючи те, що вищезазначена адреса вказана у свідоцтві про державну реєстрацію відповідача, суд на підставі ч. 4 ст. 33 КАС України вважає, що ухвала від 26.11.2010 була вручена відповідачу належним чином.

Станом на 27.12.2010 до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову.

За правилами частин 1, 6 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Враховуючи подане клопотання представник позивача, відповідно до ст.128 КАС України, суд прийняв рішення розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних доказів.

Відповідно до п.1 ст.41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Вивчивши матеріали позову, з’ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У позовній заяві Фонд зазначив, що відповідачем не виконується норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Беручи до уваги зазначену обставину позивачем були нараховані штрафні санкції, які не були сплачені ТОВ «Ретом» у встановлений термін. Просить стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 3650 грн. 72 коп.

Судом встановлено, що ТОВ «Ретом» (ЄДРПОУ 34909678) відноситься до суб’єктів підприємницької діяльності, яким, відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

ТОВ «Ретом» подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма 10-ПІ річна-поштова). Відповідно до даних зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача становить 10 (рядок 01). Відповідачем у звіті вказано, що кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 0 осіб (рядок 03). Однак, суд приходить до висновку, що відповідачем невірно заповнений рядок 03 звіту за формою 10-ПІ, оскільки відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» на підприємствах на яких середньооблікова кількість штатних працівників становить від 8 до 25 осіб, до яких відноситься і ТОВ «Ретом», норматив для працевлаштування інвалідів становить 1 особа. Таким чином, суд приходить до висновку, що у рядку 03 звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів повинно бути зазначено 1 особа.

Згідно з даними звіту, середньооблікова кількість штатних працівників – інвалідів на підприємстві становить 0 (рядок 02), що є меншим ніж встановлений законом норматив.

Відповідно до даних звіту форми 10 – ПІ, річний фонд оплати праці штатних працівників складає 69 000 грн. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів становить 69000 /10  х (1-0) / 2 =3450 грн. 00 коп.

Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу України  підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону  кількість робочих місць для працевлаштування  неповнолітніх, інвалідів, інших  категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється Законом.

Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч.4 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства подають інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до довідки Бердянського міського центру зайнятості від 29.10.2010 №3461/17-10, ТОВ «Ретом» (ЄДРПОУ 34909678) не надавало інформації про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом 2009 року.

Частиною 1 ст.20 Закону встановлено, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно з положень ч.4 ст. 20 зазначеного Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до п.2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. П.4. зазначеного Порядку встановлює, що порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

Пункт 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. N 223 встановлює, що у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Враховуючи, що ставка НБУ з 10.08.2010 року становить 7,75%, розрахунковий розмір пені дорівнює 0,03 %.

Термін прострочення на дату подання позовної заяви становив 193 дні, таким чином, сума пені становить 200 грн. 72 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасник господарських правовідносин є вчинення ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлені обов’язки підприємства щодо забезпечення права інвалідів на працевлаштування. Матеріалами справи встановлено, що ТОВ «Ретом» усупереч положенням цієї статті не інформувало у встановленому законом порядку службу зайнятості про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів, також відповідачем не надано жодних доказів виділення і створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Отже, матеріали справи свідчать про те, що підприємством не виконано вимог чинного законодавства щодо нормативу робочих місць працевлаштування інвалідів у 2009 році в обсязі, встановленому законодавством. Таким чином, суд приходить до думки, що позовні вимоги про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 3450 грн. 00 коп. та пені у розмірі 200 грн. 72 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 128, 158, 161-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ретом» (вул. Єгорова, буд. 1, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, ЄДРПОУ 34909678) на користь Державного бюджету м. Бердянськ ( р\р 31216230700011 код ЄДРПОУ 34676953 ГУДКУ в Запорізькій області МФО 813015, 50070000 «платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2009 рік») суму адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році в розмірі 3650 грн. 72 коп. (три тисячі шістсот п’ятдесят гривень сімдесят дві копійки).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.          

Суддя                                          А.А. Щербак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2010
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13624207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8644/10/0870

Постанова від 27.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Ухвала від 01.11.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні