Постанова
від 21.01.2011 по справі 2а-10006/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.33

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 січня 2011 року Справа № 2а-10006/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого судді: Ципко О.В .,

при секретарі судового зас ідання: Бородіній І.Ю.,

за участю:

позивача не з' явився,

представник відповідача не з' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом О СОБА_1 до Головного управлі ння Державного казначейства України у Донецькій області в особі управління Державно го казначейства у Калінінськ ому районі м. Донецька про ви знання дій протиправними щод о повернення без виконання з аяви про стягнення витрат, -

ВСТАНОВИВ

20 грудня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов позов від ОСОБА_1 до Головного управл іння Державного казначейств а України у Донецькій област і в особі управління Державн ого казначейства у Калінінсь кому районі м. Донецька, в яком у вона просила суд визнати ді ї відповідача в частині пове рнення без виконання її заяв и від 01.07.2010 р. про стягнення з Дер жавного бюджету України поне сених позивачкою витрат з оп лати правової допомоги та су дового збору за виконавчим л истом по справі № 2а-373/09, виданим Ленінським районним судом м . Луганська 17.06.2010 р. та зобов' яз ати відповідача прийняти заз начений виконавчий лист і зд ійснити перерахування стягн утих з Державного бюджету по несених нею витрат на розрах унковий рахунок, вказаний О СОБА_1 у заяві від 01.07.2010 р. Разом з цим просила суд стягнути на її користь витрати з оплати н а юридичні послуги у розмірі 350 грн.

В обґрунтування своїх вимо г, позивачка зазначила у позо ві, що листом від 13.07.2010 р. за №06.1-04/667-7 347 ГУДКУ у Донецькій області п овідомило її про те, що її заяв а від 01.07.2010 р., виконавчий лист по адміністративній справі №2а -373/09, виданий Ленінським райсуд ом м. Луганська 17.06.2010 р. та копія к витанції про сплату судового збору № 2300701 від 06.05.2009 р. будуть над іслані за належністю до вико нання управлінню Державного казначейства у Калінінськом у районі м. Донецька. Управлін ня державного казначейства у Калінінському районі м.Доне цька, разом з супровідним лис том від 19.07.2010 р. за №19.36/03-30/1473, поверну ло на адресу позивачки копію квитанції від 06.05.09 р. на суму 20 гр н. та оригінал виконавчого ли ста від 17.06.2010 р. по справі №2а-373/09 бе з виконання, посилаючись на п .6 Постанови КМУ від 09.07.2008 р. №609 «Пр о затвердження Порядку викон ання рішень про стягнення ко штів з рахунків, на яких облік овуються кошти державного та місцевих бюджетів, або бюдже тних установ» у зв'язку з відс утністю реквізитів стягувач а. Але позивачка своїй заяві від 01.07.2010 р. розрахунковий рахун ок, на який просила переказат и стягнуть з Держбюджету кош ти. Такі дії позивачка вважає незаконними, та такими, що пор ушують її права на своєчасне виконання судового рішення, що у рамках діючого законода вства України є неприпустими м.

У судове засідання позивач ка не з' явилась, надала заяв у про розгляд справи за її від сутності.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, позов не визнав, надав суд у письмові заперечення, в яки х зазначив, що Головне управл іння Державного казначейств а України у Донецькій област і та його структурний підроз діл - управління Державного к азначейства у Калінінському районі м. Донецька діяли в про цесі розгляду заяви ОСОБА_1 виключно в межах своїх повн оважень та у суворій відпові дності з Конституцією ти зак онами України, з тому числі з в имогами ст.І9 Конституції Укр аїни, згідно якої органи влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лишена підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Що стосується стягнення су ми судового збору у розмірі 3,2 6 грн, то відповідачем була над ана законна та обґрунтована відповідь структурного підр озділу ГУ ДКУ у Донецькій обл асті - УДК у Калінінському рай оні м.Донецька щодо повернен ня документів без виконання у зв'язку з тим, що реквізити, н адані ОСОБА_1 не належать їй як фізичній особі, а натомі сть належать сторонній юриди чній особі - ТОВ «Донбаспромп оставка». При таких обставин ах у органа казначейства не б уло повноважень при перераху ванні коштів за заявою ОСОБ А_1 вказати в платіжному дор ученні у якості платежу зовс ім іншу особу, а саме ТОВ „Донб аспромпоставка", оскільки ви конавчий лист визначає у яко сті стягувача саме ОСОБА_1 , а не ТОВ „Донбаспромпоставк а", який є неналежним отримува чем.

Враховуючи вищевикладеног о, відповідач вважає позовні вимоги безпідставними та пр осить суд відмовити позивачу .

Заслухавши пояснення с торін, дослідивши та проанал ізувавши матеріали справи, о цінивши їх за своїм внутрішн ім переконанням, що ґрунтуєт ься на всебічному, повному і о б'єктивному розгляді у судов ому процесі всіх обставин сп рави в їх сукупності, заслуха вши пояснення позивача, суд п риходить до наступного.

Відповідно до частини перш ої статті 2 КАС України, основн им завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними уп равлінських функцій на основ і законодавства, у тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Згідно ст. 9 КАС України - суд при вирішенні справи керуєть ся принципом законності, від повідно до якого органи держ авної влади, органи місцевог о самоврядування, їхні посад ові і службові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Ст. 17 КАС України передбачен о, що в числі інших компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Судом встановлено, що відпо відно до виконавчого листа п о справі № 2а-373/09, виданого 17.06.2010 р. Д онецьким апеляційним адміні стративним судом по справі з а позовом ОСОБА_1 до управ ління праці та соціального з ахисту населення Ленінської районної у м. Луганську ради, Головного управління Держав ного казначейства України в Луганській області про пере рахунок виплати одноразової допомоги при народженні дит ини та виплати допомоги по до гляду за дитиною до трьох рок ів було стягнуто з Державног о бюджету України на користь позивачки судові витрати, що пов' язані з наданням право вої допомоги у сумі 0,85 грн. та с уму судового збору у розмірі 1,25 грн. (а.с. 5).

01.07.2010 року ОСОБА_1 звернула сь до Головного управління Д ержавного казначейства Укра їни у Донецькій області із за явою в якій просила стягнути з Державного бюджету Україн и на її користь витрати з опла ти юридичної допомоги 0,85 грн. т а судовий збір у розмірі 1,26 грн . та вказала в заяві банківськ і реквізити: р/р 26008000004545 в ПАТ «Інд екс-Банк», МФО 300614, ОКПО 25368575, отрим увач ТОВ «Донбаспромпоставк а» (для ОСОБА_1) (а.с. 4).

13.07.2010 р. Головне управління Де ржавного казначейства Украї ни у Донецькій області надал о ОСОБА_1 відповідь за №06.1-04/ 667-7347, в якій зазначило, що її зая ва від 01.07.2010 р., виконавчий лист п о адміністративній справі №2 а-373/09, виданий Ленінським райсу дом м. Луганська 17.06.2010 р. та копія квитанції про сплату судово го збору № 2300701 від 06.05.2009 р. будуть н адіслані за належністю до ви конання управлінню Державно го казначейства у Калінінськ ому районі м. Донецька (а.с. 6). До датково Головне управління Д ержавного казначейства Укра їни у Донецькій області пові домила, що Законом України «П ро Державний бюджет України на 2010 рік» окремої бюджетної п рограми для відшкодування су дових витрат (витрат на право ву допомогу, проведення судо вих експертиз) не передбачен о, тому у Головного управлінн я Державного казначейства Ук раїни у Донецькій області ві дсутні повноваження щодо вик онання суду в частині стягне ння з Державного бюджету суд ових витрат, пов' язаних з на данням правової допомоги.

Як вбачається із супровідн ого листа управління Державн ого казначейства у Калінінсь кому районі м. Донецька від 19.07. 2010 р. за №19.36/03-30/1473, ним було поверну то на адресу позивачки: копію квитанції від 06.05.09 р. на суму 20 гр н., оригінал виконавчого лист а Донецького апеляційного ад міністративного суду від 17.06.201 0 р. по справі №2а-373/09 без виконан ня на підставі п. 6 Постанови К абінету Міністрів України 09.07 .2008 р. №609 «Про затвердження Поря дку виконання рішень про стя гнення коштів з рахунків, на я ких обліковуються кошти держ авного та місцевих бюджетів, або бюджетних установ» у зв'я зку з відсутністю реквізитів стягувача (а.с. 7).

Пунктом 2 постанови Кабіне ту Міністрів України № 590 від 27. 04.2006 року «Про граничні розміри компенсації витрат, пов'язан их з розглядом цивільних та а дміністративних справ, і пор ядок їх компенсації за рахун ок держави» передбачено, що к оли виклик свідків, призначе ння експертизи, залучення пе рекладачів, спеціалістів у а дміністративній справі здій снюється з ініціативи суду а бо у разі звільнення від спла ти судових витрат чи зменшен ня їх розміру, такі витрати ко мпенсуються за рахунок держа ви Державною судовою адмініс трацією у їх фактичному розм ірі, але не більше від граничн их розмірів компенсації таки х витрат, згідно з додатком.

Компенсація судових витра т особам, які їх зазнали, здійс нюється шляхом перерахуванн я коштів на їх поточні рахунк и в банківських установах. Пі дставою для компенсації судо вих витрат є судове рішення.

Відповідно до п. 1.23 ст. 1 Закону України «Про платіжні систе ми та переказ коштів в Україн і» № 2346 від 05.04.2001 року (далі - Зако н № 2346) отримувач - особа, на раху нок якої зараховується сума переказу або яка отримує сум у переказу у готівковій форм і.

Неналежний отримувач - особ а, якій без законних підстав з арахована сума переказу на ї ї рахунок або видана їй у готі вковій формі.

Пунктом 1.24 ст. 1 Закону № 2346 пере каз коштів - це рух певної су ми коштів з метою її зарахува ння на рахунок отримувача аб о видачі йому у готівковій фо рмі. Ініціатор та отримувач м ожуть бути однією і тією ж осо бою.

Неналежний переказ - рух пев ної суми коштів, внаслідок як ого з вини ініціатора перека зу, який не є платником, відбув ається її списання з рахунка неналежного платника та/або зарахування на рахунок нена лежного отримувача чи видача йому суми переказу в готівко вій чи майновій формі.

Відповідно до ст. 259 КАС Украї ни виконавчий лист має відпо відати вимогам до виконавчог о документа, встановленим За коном України "Про виконавче провадження". Суд, який видав виконавчий лист, може за заяв ою стягувача або боржника ви правити помилку, допущену пр и його оформленні або видачі , або визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконан ню, та стягнути на користь бор жника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим ли стом.

Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення» № 606 від 21.04.1999 року (далі - З акон № 606) встановлено, що у вико навчому документі повинні бу ти зазначені, окрім іншого, на йменування (для юридичних ос іб) або ім' я (прізвище, ім' я та по батькові за його наявно сті для фізичних осіб) стягув ача і боржника, їх місцезнахо дження (для юридичних осіб) аб о місце проживання (для фізич них осіб), ідентифікаційний к од суб' єкта господарської д іяльності стягувача та боржн ика за його наявності (для юри дичних осіб), індивідуальний ідентифікаційний номер стяг увача та боржника за його ная вності (для фізичних осіб - п латників податків), а також ін ші відомості, якщо вони відом і суду чи іншому органу, що вид ав виконавчий документ, які і дентифікують стягувача та бо ржника чи можуть сприяти при мусовому виконанню, такі як д ата і місце народження боржн ика та його місце роботи (для ф ізичних осіб), місцезнаходже ння майна боржника тощо.

Пунктом 12.3 Інструкції з діло водства в апеляційних і місц евих адміністративних судах , затвердженої наказом Держа вної судової адміністрації У країни № 155 від 05.12.2006 ( у редакції н аказу Державної судової адмі ністрації України від 15.12.2008 № 134), зареєстрованої в Міністерст ві юстиції України 23.01.2009 р. за № 68 /16084, виконавчий лист заповнюєт ься чітко і грамотно. Помарки і виправлення у виконавчому листі не допускаються. Під ча с заповнення виконавчого лис та про стягнення грошових су м на користь організацій вка зуються номери рахунків у фі нансових установах та інші в ідомості відповідно до Закон у України «Про виконавче про вадження» на підставі інформ ації, що є в матеріалах адміні стративної справи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачка 01.07.2010 року зв ернулась до Головного управл іння Державного казначейств а України у Донецькій област і із заявою в якій просила стя гнути з Державного бюджету У країни на її користь витрати з оплати юридичної допомоги 0,85 грн. та судовий збір у розмі рі 1,26 грн. та вказала в заяві ба нківські реквізити неналежн ого отримувача - ТОВ «Донбасп ромпоставка», юридичну особу , яка не є стягувачем по справі . Тому, суд дійшов висновку, пр о правомірність відмови відп овідача здійснити таке перер ахування.

За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги ОСОБА_1 необґрунтовані та безпідст авні, а тому задоволенню не пі длягають.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки су дове рішення прийнято не на к ористь позивача.

Керуючись ст.ст.6, 7, 9, 17, 86, 128, 158, 160-163, 167 , 181, 186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ

В задоволенні позовн их вимог ОСОБА_1 до Головн ого управління Державного ка значейства України у Донецьк ій області в особі управлінн я Державного казначейства у Калінінському районі м. Доне цька про визнання дій протип равними щодо повернення без виконання заяви про стягненн я витрат відмовити за необґр унтованістю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постано ви складено 26 січня 2011 року.

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2011
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13627025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10006/10/1270

Постанова від 21.01.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні