ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-6836/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Кост енко Г.В.,
при секретарі - Зайченко Н.О.,
за участю: представника поз ивача - Маранди Л.П.
представника від повідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Фо нду державного загальнообов 'язкового соціального страху вання на випадок безробіття представленого Козельщинсь ким районним центром зайнято сті до ОСОБА_3 про стягнен ня боргу, -
В С Т А Н О В И В:
23 грудня 2010 року Фонд де ржавного загальнообов'язков ого соціального страхування на випадок безробіття предс тавленого Козельщинським ра йонним центром зайнятості з вернувся до Полтавського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до ОСОБА_3 про стягнення боргу.
В обґрунтування своїх позо вних вимог посилався на те, що відповідачем під час перебу вання на обліку в центрі зайн ятості як безробітної та отр имання допомоги по безробітт ю було приховано факт реєстр ації як суб' єкта підприємни цької діяльності, тому відпо відно до ч.3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття" отрим ана сума допомоги по безробі ттю в розмірі 9434,18 грн. підлягає поверненню.
17 січня 2011 року позивачем до с уду подана заява про збільше ння суми позовних вимог, в які й він просить суд стягнути з в ідповідача отриману суму доп омоги по безробіттю в розмір і 11392,19 грн. за період з 12.01.2009 року 06.01 .2010 року.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, просив їх задов ольнити.
В судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз ову заперечував, посилаючись на те, що протягом періоду кол и ОСОБА_3 знаходилась в ст атусі безробітного в Козельщ инському районному центрі за йнятості підприємницькою ді яльністю не займалась, оскіл ьки 17.12.2008 року нею прийнято ріше ння про припинення підприємн ицької діяльності, про що бул о повідомлено державного реє стратора Козельщинської рай онної державної адміністрац ії та надано 17.12.2008 року до Козел ьщинського відділення Креме нчуцької ОДПІ заяву про прип инення підприємницької діял ьності, у зв'язку з чим 12.01.2009 року вона звернулася до Козельщи нського районного центру зай нятості із заявою про наданн я статусу безробітного, та за значено, що вона не була підпр иємцем і заробітку та інших д оходів у грошовій чи іншій фо рмі не отримувала.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об'єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд приход ить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 12.01.2009 ро ку ОСОБА_3 звернулася до К озельщинського районного це нтру зайнятості із заявою пр о надання статусу безробітно го, в якій зазначила, що не зар еєстрована як суб' єкт підпр иємницької діяльності, відпо відно до Закону України "Про з айнятість населення" та "Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття".
Наказом Козельщинського р айонного центру зайнятості в ідповідачу надано статус без робітного та призначено допо могу по безробіттю.
З акту № 112 до Козельщинськог о районного центру зайнятост і про розслідування страхови х випадків та обґрунтованост і виплат матеріального забез печення відповідно до Закону України "Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття" від 13.08.2010 року вбачається, щ о громадянка ОСОБА_3 переб увала на обліку як безробітн ий, не скасувавши свою підпри ємницьку діяльність. Подавши під час отримання статусу бе зробітного завідома неправд иві відомості, вона не мала пр ава перебувати на обліку як б езробітний та отримувати доп омогу по безробіттю, оскільк и належала до категорії зайн ятого населення.
Даним актом встановлено, що на момент звернення до Козел ьщинського районного центру зайнятості відповідач був з ареєстрований як фізична осо ба-підприємець, реєстраційни й номер ФОП № НОМЕР_1.
Як вбачається з копії довід ки з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців від 11.08.2010 ро ку, ОСОБА_3 зареєстрована як фізична особа-підприємець 10.05.2006 року державним реєстрато ром Козельщинської районної державної адміністрації, но мер запису про державну реєс трацію 25670000000000395.
17.12.2008 року до ЄДР було внесено рішення ОСОБА_3 щодо прип инення підприємницької діял ьності фізичної особи-підпри ємця, що не пов' язано з її бан крутством. Проте, державну ре єстрацію припинення підприє мницької діяльності відпов ідача за його власним рішенн ям було здійснено лише 30.10.2009 рок у, номер запису 25670060003000395.
З посиланням на вказаний ак т розслідування, а також на ча стину 3 статті 36 Закону Україн и "Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття" Ко зельщинським районним центр ом зайнятості видано наказ 13 .08.2010 року № 74 про повернення гр. ОСОБА_3 грошових коштів в су мі 9434,18 грн., одержаних як допомо га по безробіттю, примірник я кого отримано відповідачем.
14.12.2010 року Козельщинським рай онним центром зайнятості ви дано наказ № 125 про повернення гр. ОСОБА_3 грошових кошті в в сумі 1958,01 грн., одержаних як д опомога по безробіттю, примі рник якого отримано відповід ачем.
Доказів оскарження вказан их наказів та доказів поверн ення отриманої суми грошової допомоги по безробіттю відп овідач до суду не подав, факти чних даних, які б спростовува ли наявність у нього такого о бов'язку, суду не навів, а суд с амостійно при виконанні вимо г статті 11 КАС України у части ні офіційного з' ясування вс іх обставин у справі не вияви в.
Відповідно до статей 1 та 2 За кону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 року № 803-XII до зайнятого населення належат ь громадяни, які самостійно з абезпечують себе роботою, вк лючаючи підприємців, осіб, за йнятих індивідуальною трудо вою діяльністю, творчою діял ьністю, члени кооперативів, ф ермери та члени їх сімей, що бе руть участь у виробництві.
Безробітними визнаються п рацездатні громадяни працез датного віку, які через відсу тність роботи не мають зароб ітку або інших передбачених законодавством доходів і зар еєстровані у державній служб і зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, готові та здатні пр иступити до підходящої робот и.
Відповідно до ч. 2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я", застраховані особи, зареєс тровані в установленому поря дку як безробітні, зобов' яз ані своєчасно подавати відом ості про обставини, що вплива ють на умови виплати їм забез печення та надання соціальни х послуг.
Згідно ч. 3 статті 36 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечен ня та вартості наданих соціа льних послуг застрахованій о собі внаслідок умисного неви конання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягуєт ься з цієї особи відповідно д о законодавства України з мо менту виникнення обставин, щ о впливають на умови виплати їй забезпечення та надання с оціальних послуг.
Відповідно до п.6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 357 від 20.03.2006 року, у разі встановл ення центрами зайнятості нал ежності безробітної особи до категорії зайнятих, така осо ба знімається з обліку як без робітна в установленому зако ном порядку та повертає суму незаконно отриманого матері ального забезпечення і варто сті наданих соціальних послу г з моменту виникнення обста вин, що впливають на умови вип лати матеріального забезпеч ення та надання соціальних п ослуг.
Згідно довідки Козельщинс ького районного центру зайня тості за період з 12.01.2009 року по 06. 01.2010 року (термін перебування н а обліку в центрі зайнятості ) ОСОБА_3 отримала допомог у по безробіттю в розмірі 11392,19 г рн.
З наявної в матеріалах спра ви довідки з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в станом на 11.08.2010 року вбачаєтьс я, що 30.10.2009 року внесено рішення фізичної особи - підприємця про припинення підприємниць кої діяльності.
Однак, у відповідності до п. 3 ст. 46 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців" фізична особа позбавля ється статусу підприємця з д ати внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про де ржавну реєстрацію припиненн я підприємницької діяльност і фізичної особи - підприємця .
З приводу твердження відпо відача про те, що на момент реє страції в центрі зайнятості вона не займалася підприємни цькою діяльністю, суд приход ить до висновку, що Закон Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" від 15.05.2003 ро ку пов' язує статус підприєм ця не з фактом зайняття фізич ною особою підприємницькою д іяльністю, а з державною реєс трацією цієї особи як підпри ємця.
Згідно абзацу другому част ини 15 статті 47 Закон України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців" дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення держав ної реєстрації припинення пі дприємницької діяльності фі зичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.
Таким чином, відповідач на м омент звернення до центру за йнятості, була зайнятою особ ою, яка не мала права на реєстр ацію в якості безробітного т а на отримання відповідної м атеріальної допомоги.
Відповідно до п.7. 6 Порядку р озслідування страхових випа дків та обґрунтованості випл ат матеріального забезпечен ня, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №357 від 20.03.2006 року, у разі відмови особи повернути кошти або ві дмови роботодавця відшкодув ати кошти, а також у разі непов ернення їх у встановлений ст рок стягнення таких коштів з дійснюється у судовому поряд ку відповідно до законодавст ва.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнен ня допомоги по безробіттю в с умі 11392 грн. 19 коп. є обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.
Відповідно до пункту 4 статт і 94 КАС України, у справах, в яки х позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, с удові витрати, здійснені поз ивачем, з відповідача не стяг уються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 1 Закону України "П ро зайнятість населення" від 01.03.1991року, ст. 36 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р оку, п.п.3,4,6 Порядку розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплат матері ального забезпечення, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України №357 від 20.03.2006 р оку, статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодек су адміністративного судочи нства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Фонду державного загальнообов'язк ового соціального страхуван ня на випадок безробіття пре дставленого Козельщинським районним центром зайнятості до ОСОБА_3 про стягнення б оргу - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_3 (39140, А ДРЕСА_1) на користь Козельщи нського районного центру зай нятості (39100, Полтавська област ь, смт. Козельщина, вул. Партиз анська, 10, п/р 37175971900189 та п/р 37174972900189 в ГУ ДКУ у Полтавській області, МФ ІО 831019, код ЗКПО 22550557) незаконно от риману допомогу по безробітт ю в сумі 11392 (одинадцять тисяч т риста дев'яносто дві) грн. 19 коп .
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 04 лютого 2011 рок у.
Суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13628424 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні