Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 грудня 2010 р. № 2-а- 6000/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
Головуючого судді Панчен ко О.В.
при секретарі судового зас ідання Венглюк Т.В.
за участю:
представник позивача - не прибув.
представника відповідача - Пулькіна Ю.П.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом
Державної податкової інс пекції у Зміївському районі Харківської області
до Споживчого товариства "На дія"
про стягнення штрафних санкц ій ,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова ін спекція у Зміївському районі Харківської області (надалі позивач) звернулась до Харкі вського окружного адміністр ативного суду з позовом до Сп оживчого товариства "Надія" (н адалі відповідач), в якому пр осить суд стягнути з відпові дача штрафні санкції у розмі рі 9261,00 грн., за
В обґрунтування позовних в имог ДПІ у Зміївському район і Харківської області вказа ла, що за результатами провед еної фахівцями ДПА в Харківс ькій області перевірки СТ «Н адія» щодо дотриманням поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регу лювання обігу готівки, наявн ості торгових патентів і ліц ензій складено Акт перевірки від 16.02.10р. № 943/20/40/23/30205237. Перевіркою в становлено наступні порушен ня: СТ «Надія» порушено встан овлений порядок ведення облі ку товарно-матеріальних запа сів, що знаходяться у реаліза ції та на зберіганні, відсутн і накладні на суму 1310,50 грн. та не забезпечено щоденне друкува ння фіскальних звітних чеків у кількості 16 шт. На підставі а кту перевірки, ДПІ у Зміївськ ому районі прийняте рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 26.02.2010 р. № 0000162380 у розмірі 9261,00 грн., яке б уло направлене СТ «Надія» по штою та вручене 02.03.2010 року. Оскі льки сума штрафних санкцій в ідповідачем сплачена до бюдж ету у встановлений термін не була, інспекція звернулась з даним позовом до суду та прос ить суд стягнути штрафні сан кції з СТ «Надія» у розмірі 9261. 00 грн. в примусовому порядку.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав до води, викладені у позові, прос ив суд позов задовольнити.
Відповідач, Споживче товар иство "Надія", з позов не погод илось. У письмових заперечен нях на позов зазначено, що під приємством в порядку, передб аченому п. 5.2.2 Закону України «П ро погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», було направлено до ДПА України скаргу від 03.06.2010 ро ку № 6-ю, в якій ставилось питан ня про скасування рішення ДП І у Зміївському районі від 26.02.2 010 р. № 0000162380. Рішенням ДПАУ від 17.06.10р. № 5747/6/25-0415 (11816/7/25-0415) строк розгляд у скарги продовжено до 23.07.2010р. в ключно. 27.07.10р. на адресу підприє мства надійшло рішення ДПА У країни № 7109/6/25-0415, в якому в якому м ова йде про розгляд скарги ДП «Новотроїцький елеватор» Де ржавного комітету України з державного матеріального ре зерву (Херсонська області), то бто рішення не мало ніякого в ідношення до скарги СТ «Наді я». 3.08.2010р. ДПА України направило підприємству рекомендовани м листом № 04053 1210217 0, яке отримано п ідприємством 6.08.2010р., в якому міс тилось рішення № 7108/6/25-0415 від 22.07.2010р . з приводу розгляду вже скарг а СТ «Надія». Таким чином, підп риємство вважає, що у даному в ипадку скарга вважається зад оволеною з 24.07.2010р. Окрім того, тв ердження позивачам про відсу тність накладних є безпідста вним. У зв' язку з наведеним, п ідприємство просить відмови ти у задоволенні позову ДПІ.
У судовому засіданні предс тавник відповідача підтрима в доводи, викладені у письмов их запереченнях на позов, про сив суд ухвалити рішення про р відмову у задоволенні позо ву.
Суд, дослідивши матеріали с прави, вивчивши доводи позов у та заперечень проти нього, п роаналізувавши докази у їх с укупності, заслухавши предст авника позивача та представн ика відповідача, дійшов до на ступних висновків:
Державна податкова інспек ція у Зміївському районі Хар ківської області в силу норм Закону України «Про державн у податкову службу в Україні » та за наведеними у ст. 3 КАС Ук раїни ознаками є суб' єктом владних повноважень, звернул ась до суду з позовом про стяг нення накладених штрафних с анкцій не сплачених до держа вного бюджету у встановлений термін, що передбачено п.11 ст.10 і п.11 ст.11 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні», а тому спір по даній с праві підлягає вирішенню в п орядку КАС України.
При вирішенні даного спору суд бере до уваги приписи ч.1 с т.2 КАС України, відповідно до якої завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Оскільки норми КАС України не встановлюють виключення з наведеного правила, то суд в важає, що воно підлягає засто суванню в тому числі і при роз в' язанні спорів за зверненн ями суб' єкта владних повнов ажень.
Приписами ст. ст. 8. 9, 10 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” визначе ні функції органів державної податкової служби, до яких на лежить, зокрема здійснення к онтролю за додержанням закон одавства про податки, інші пл атежі; контроль своєчасності подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов'язаних з обчисленн ям податків, інших платежів, а також перевірка достовірнос ті цих документів щодо прави льності визначення об'єктів оподаткування і обчислення п одатків, інших платежів; здій снення контролю за додержан ням порядку проведення готів кових розрахунків за товари (послуги) у встановленому пор ядку, організацією виконання актів законодавства у межах своїх повноважень, здійснен ням систематичного контролю за їх реалізацією, застосува нням у випадках, передбачени х законодавством фінансової санкції до суб' єктів підпр иємницької діяльності за пор ушення законодавства, тощо.
Підстави та порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових і поз апланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податків та зборів (обов"яз кових платежів) встановлені статтею 11-1 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні”.
Судом встановлено, що відпо відач - Споживче товариство «Надія» пройшов передбачену чинним законодавством проце дуру державної реєстрації, н абув правового статусу суб' єкта господарювання - юриди чної особи, на обліку як платн ик податків, зборів (обов' яз кових платежів) знаходиться в ДПІ у Зміївському районі Ха рківської області.
На підставі направлення № 12 29 від 08.02.2010 року, виданого Держав ною податковою адміністраці єю у Харківській області, гол овними державними податков ими ревізорами - інспекторам и Галушко І.О. та Фоменко С.В., з гідно із п. 2 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" та відповідно д о плану перевірок, 09.02.2010 року бу ло проведено планову перевір ку СТ «Надія» (бар, розташован ий за адресою: Харківська обл ., Зміївський район, с. Таранів ка, вул. Леніна, 39) з питань дотр имання вимог Законів України від 06.07.1995р. № 265/95-ВР «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг», від 23.03.1996р. № 98/96 - ВР « Про патентування деяких виді в підприємницької діяльност і», від 19.12.1995 р. № 481 «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів », постанови правління Націо нального банку України від 15 г рудня 2004 року № 637 «Про затвердж ення Положення про ведення к асових операцій у національн ій валюті в Україні».
Результати проведеної пер евірки оформлені актом від 09.0 2.2010 року № 943/20/40/23/30205237 (дата реєстрац ії акта в орані ДПС за місцем д ержавної реєстрації суб' єк та господарювання -16.02.2010р.).
При проведенні перевірки в становлені наступні порушен ня:
- порушено встановлений пор ядок ведення обліку товарно - матеріальних запасів, що з находяться у реалізації та н а зберіганні, відсутні накла дні на суму 1310, 50 грн.;
- не забезпечено щоденне дру кування фіскальних звітних ч еків у кількості 16 шт.
26.02.2010р. з посиланням на даний а кт перевірки ДПІ у Зміївсько му районі Харківської област і було винесено рішення № 0000 162380, яким податковою нарахов ані СТ «Надія» штрафні (фінан сові) санкції в сумі 9261,00грн.
Вказане рішення було напра влено СТ «Надія» поштою та вр учене 02.03.2010 року.
Фактичною підставою для ви несення вищевказаного рішен ня слугували відображені в А кті висновки податкової про порушення позивачем пунктів 9, 12 статті 3 Закону України № 265 « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі. Громадського харчування та послуг».
Перевіряючи юридичну та фа ктичну обґрунтованість вказ аного висновку відповідача і винесеного на підставі цьог о висновку спірного правовог о акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд виходить з н аступного:
Пунктами 9 та 12 статті 3 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995р. №265/95-ВР (із зм інами та доповненнями) перед бачено, що суб'єкти підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та /або безготів ковій формі при продажу това рів (наданні послуг) зобов'яза ні:
- щоденно друкувати на реєст раторах розрахункових опера цій (за виключенням автоматі в з продажу товарів (послуг) фі скальні звітні чеки і забезп ечувати їх зберігання в книг ах обліку розрахункових опер ацій (п. 9 ст. 3 Закону);
- вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг) (п. 12 ст. 3 За кону).
Статтею 6 Закону № 265 передбач ено, що облік товарних запасі в юридичною особою (її філією , відділенням іншим відокрем леним підрозділом) ведеться у порядку, визначеному відпо відним національним положен ням (стандартом) бухгалтерсь кого обліку.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні», бухгалтерський облік є обов' язковим видом обліку, який ведеться підпри ємством. Фінансова, податков а, статистична та інші види зв ітності, що використовують г рошовий вимірник, ґрунтуютьс я на даних бухгалтерського о бліку.
Відповідно до п.п. 1, 3 та 5 ст. 9 За кону України «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні», підставою д ля бухгалтерського обліку го сподарських операцій є перви нні документи, які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарськ ої операції, а якщо це неможли во - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та в порядкування оброблення дан их на підставі первинних док ументів можуть складатись зв едені облікові документи. Ін формація, що міститься у прий нятих до обліку первинних до кументах, систематизується н а рахунках бухгалтерського о бліку в регістрах синтетично го та аналітичного обліку шл яхом подвійного запису їх на взаємопов' язаних рахунках бухгалтерського обліку. Опе рації в іноземній валюті від ображаються також у валюті р озрахунків та платежів по ко жній іноземній валюті окремо . Дані аналітичних рахунків п овинні бути тотожні відповід ним рахункам синтетичного об ліку на перше число кожного м ісяця. Господарські операції повинні бути відображені в о блікових регістрах у тому зв ітному періоді, в якому вони б ули здійснені.
Статтею 2 вищевказаного зак ону визначено, що цей закон п оширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно д о законодавства України, нез алежно від їх організаційно - правових форм і форм власн ості , а також на представниц тва іноземних суб' єктів гос подарської діяльності, які з обов' язані вести бухгалтер ський облік та подавати фіна нсову звітність згідно з зак онодавством.
До документів, що є підставо ю для оприбуткування товару, як правило, належать накладн і та товарно - транспортні н акладні. Такі документи є під ставою для внесення записів до облікових бухгалтерських реєстрів. Відсутність відпо відних первинних документів , які підтверджують рух товар но - матеріальних цінностей , є порушенням установленого порядку ведення бухгалтерсь кого обліку.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України № 265, у разі проведення розрахункових операцій на н еповну суму вартості продани х товарів, не проведення розр ахункових операцій через реє стратори розрахункових опер ацій, не роздрукування відпо відного розрахункового доку мента, що підтверджує викона ння розрахункової операції, або проведення її без викори стання розрахункової книжки застосовуються фінансова са нкція у п'ятикратному розмір і вартості проданих товарів.
Статтею 21 вказаного Закону передбачено застосування до суб'єктів підприємницької д іяльності, що не ведуть або ве дуть з порушенням встановлен ого порядку обліку товарів з а місцем реалізації та збері гання, застосовується фінанс ова санкція у розмірі подвій ної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації , Але не менше десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
Судовим розглядом встанов лено, що перевірка була прове дена у присутності продавця бару ОСОБА_2, яка була озна йомлена з направленням на пе ревірку, підписала акт перев ірки без зауважень та запере чень, під час перевірки склал а пояснення, опис наявних куп юр та монет та відомості про р езультати перевірки щодо пов ноти оподаткування, реалізац ії та фактичних залишків зап асів (ТМЦ).
Як вбачається з додатку до а кту перевірки, перевіркою вс тановлено порушення порядку ведення обліку товарних зап асів за місцем їх реалізації та зберігання, а саме: відсутн і накладні, на загальну суму 19 10, 50 грн.
Крім цього, в ході перевірки встановлено незабезпечення щоденного друку фіскальних звітних чеків у кількості 16 шт ук, згідно з переліком, зазнач еним в акті перевірки.
Рішенням ДПІ у Зміївському районі Харківської області від 26.02.2010 року № 0000162380 до СТ «На дія» були застосовані штраф ні (фінансові) санкції у загал ьному розмірі 9 261, 00 грн., а саме: 1 910, 50 грн. х 2 = 3 821, 00 грн.; 340, 00 грн. х 16 = 5440, 00 г рн.
За наслідками розгляду ска рги голови правління СТ «Над ія», ДПА в Харківській област і, своїм рішенням від 05.05.10р. № 1836/10/ 25 -203 скасувало рішення ДПІ у Зм іївському районі Харківсько ї області від 26.02.2010 року № 0000162380 в частині застосування штра фних санкцій у розмірі 340, 00 грн .
Дане рішення ДПА в Харківс ькій області визнано об' єкт ивним та правомірним ДПА Укр аїни, що зазначено у рішенні Д ПА України від 22.07.2010 року № 7108/6/25-041/6/ 25-0415.
За таких обставин, суд дійшо в до висновку про те, що наклад ені на позивача штрафні (фіна нсові) санкції згідно з рішен нями ДПІ у Зміївському район і Харківської області від 26.02.20 10 року № 0000162380 за порушення п . 9 та п. 12 ст. 3 Закону № 265, з урахува нням рішення ДПА в Харківськ ій області, є цілком обґрунто ваними та правомірними.
Суд не бере до уваги доводи відповідача про те, що оскіль ки рішення ДПА України № 7108/6/25-0 415 від 22.07.2010р. з приводу розгляду скарга СТ «Надія» отримано п ідприємством 6.08.2010р., то в даному випадку скарга вважається з адоволеною з 24.07.2010р.
Вказані відповідачем обст авини не можуть бути підстав ою для звільнення відповідач а від обов' язку дотримувати ся чинного законодавства Укр аїни та відповідно звільняти ся від відповідальності за д опущення порушень, зафіксова них під час перевірки.
Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст . 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС Ук раїни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Зміївському районі Х арківської області до Спожив чого товариства "Надія" про ст ягнення штрафних санкцій - за довольнити.
Стягнути з Споживчого това риства "Надія" (код 30205237, 63404, Харків ська обл., Зміївський р-н. Змії в, вул. Гагаріна, буд.22) у дохід Д ержавного бюджету України шт рафні санкції у розмірі 8921,00 гр н. (вісім тисяч дев'ятсот двадц ять одна грн.).
Постанова набирає законно ї сили згідно з ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, а саме: після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що по станова чи ухвала суду не наб рала законної сили.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду згід но з ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Ха рківський окружний адмініст ративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні - з дня отрима ння копії постанови, у разі по відомлення суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених ч.4 ст.167 ць ого Кодексу, про можливість о тримання копії постанови суд у безпосередньо в суді, то дес ятиденний строк на апеляційн е оскарження постанови суду обчислюється з наступного дн я після закінчення п' ятиден ного строку з моменту отрима ння суб' єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду) апеляційної скарг и з одночасним надсиланням к опії апеляційної скарги до с уду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виг отовлено 06 грудня 2010 року.
Суддя О.В. Па нченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2010 |
Оприлюднено | 08.02.2011 |
Номер документу | 13632038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні