ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2011 р.
Справа № 2-а-6710/10/2170
Херсонський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді: Гомельчука С.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до державного підприємства "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,
встановив:
Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач,Фонд) звернулося до суду з позовом до державного підприємства "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547" (далі - відповідач, ДП "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547") про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.
Представником позивача надано суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, обгрунтовуючи тим, що 25.10.2010 Фондом було проведено перевірку з питань дотримання відповідачем вимог статей 19 і 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, в ході якої встановлено, що звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік підприємством не надано. Згідно з розрахунком середньооблікова чисельність штатних працівників у державного підприємства "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547" в 2009 році складає 12 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. За робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу повинен був самостійно сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції у розмірі 4229 грн. 17 коп. та пеню в розмірі 299 грн. 72 коп. за порушення терміну сплати цих санкцій. Станом на 07.12.2010 заборгованість зі сплати адміністративно - господарських санкцій та пені на загальну суму 4528 грн. 89 коп. ДП "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547" не погашена.
Відповідачем надано до суду клопотання про розгляд справи без його участі та визнання позовних вимог.
Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази по справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини 3 статті 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ зі змінами та доповненнями (далі Закон № 875-ХІІ) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають щороку до 1 березня відділенням Фонду. У разі неподання Фонду соціального захисту інвалідів Звіту керівник підприємства несе відповідальність у встановленому законом порядку. А саме, статтею 188-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що невиконання посадовою особою, яка використовує найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів Звіту –тягне за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до частин 2, 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Відповідно до статті 20 Закону № 875- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, які використовують найману працю, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу.
Абзацом четвертим пункту 2 статті 19 Закону України “Про зайнятість населення”від 01.03.1991 року № 803-ХІІ із змінами та доповненнями (далі-Закон № 803-ХІІ) визначено право державної служби зайнятості направляти для працевлаштування на підприємства, в установи та організації всіх форм власності при наявності там вільних робочих місць інвалідів, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.
З огляду на викладене, суд вважає, що обов’язок по працевлаштуванню інвалідів покладається на роботодавців.
Відповідно до розділу 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН “Звіт про наявність вакансій”, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України 19.12.2005 року № 420, зареєстрованої Міністерстві юстиції України 21.12.2005 року за N 1534/11814 (далі –Інструкція) у графі 15 наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем проведено перевірку ДП "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547" щодо дотримання відповідачем вимог статей 19 і 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” за 2009 рік, в результаті чого складено акт від 25.10.2010. У ході перевірки встановлено факт неподання Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік та невиконання нормативу працевлаштування інвалідів. У зв'язку з невиконанням нормативу працевлаштування інвалідів відповідачеві нараховано адміністративно-господарські санкції на суму 4229 грн. 17 коп. Відповідно до розрахунку в 2009 році середньооблікова чисельність штатних працівників ДП "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547"склала 12 осіб.Установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 місце. Загальна сума адміністративно-господарських санкцій за 2009 рік із урахуванням пені за порушення терміну сплати цих санкцій становить 4528 грн. 89 коп.
Отже, відповідачем не виконано обов’язку роботодавця щодо подання звітності та працевлаштування інвалідів у 2009 році, а тому застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та нарахування пені є правомірним.
Суд приймає визнання позову відповідачем, оскільки судом з’ясовано, що такі його дії не суперечать закону та не порушують чиїх-небудь прав, свобод чи інтересів.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів та їх задоволення.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ч.4 ст.94, ч.4 ст.122, ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд,-
постановив:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з державного підприємства "Горностаївське автотранспортне підприємство № 16547", код ЄДРПОУ 21304833, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції в розмірі 4229 грн. 17 коп. та пеню за порушення терміну сплати адміністративно - господарських санкцій в розмірі 299 грн. 72 коп.на р/р 31219230700002, одержувач УДК у м.Херсоні,код 24104230, МФО 852010, банк ГУДКУ по Херсонській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Гомельчук С.В.
кат. 10.3.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2011 |
Оприлюднено | 07.02.2011 |
Номер документу | 13633299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні