Постанова
від 27.04.2010 по справі 2а-16554/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 квітня 2010 року 10:10 № 2а-16554/09/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі:

головуючого судді Косте нка Д.А.,

при секретарі судового зас ідання Білову М.В.,

за участю представника позивача - Державної податко вої інспекції у Оболонському районі м. Києва (далі -ДПІ у Обо лонському районі м. Києва) - Б оровицької О.П.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ДПІ у Оболонському районі міста Києва до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Бізнес Спорт Милосердя Київзабудов а" (далі - ТОВ "БСМ Київзабудова ", Товариство) про стягнення по даткового боргу у розмірі 57491,50 грн.,

в с т а н о в и в:

У грудні 2009 року ДПІ у Обо лонському районі м. Києва зве рнулась до суду з адміністра тивним позовом, у якому проси ть стягнути із ТОВ "БСМ Київза будова" 57491,50 грн. податкового бо ргу, що виник на підставі пода ткового повідомлення-рішенн я від 05 серпня 2009 року № 0011661503/0, з ур ахуванням поданого відповід ачем до податкового органу р озрахунку земельного податк у на 2009 рік та пені.

У судовому засіданні пред ставник позивача підтримала позовні вимоги, посилаючись на обставини зазначені у поз овній заяві. Просила задовол ьнити позовні вимоги.

Відповідач відзиву на позо вну заяву не надав, явку предс тавників до судового засідан ня не забезпечив. Поштові від правлення надіслані відпові дачу за адресою, вказаною у по зовній заяві, яка відповідає зазначеній в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , повернулись до суду з повідо мленням поштового відділенн я про причини повернення "під приємство за адресою не знах одиться". Інформації щодо змі ни місцезнаходження відпові дач державному реєстратору а бо податковому органу не над авав.

Суд уважає за можливе прово дити судовий розгляд справи за відсутності представникі в відповідача.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, суд дій шов висновку про те, що адміні стративний позов слід задово льнити. При цьому суд виходит ь із такого.

Судом встановлено, що ТОВ "Б СМ Київзабудова" зареєстрова но Солом'янською районною у м істі Києві державною адмініс трацією 9 березня 2006 року.

За результатами камеральн ої перевірки податкової декл арації за період з 1 січня 2009 ро ку по 28 липня 2009 року встановле но, що розмір податкового зоб ов'язання по земельному пода тку, зазначеного у податково му розрахунку земельного под атку є меншим, ніж визначено з а результатами камеральної п еревірки, оскільки при запов ненні податкового розрахунк у земель ного податку, платни ком порушено п. 2 Рішення Київс ької міської ради від 25 грудня 2008 року № 944/944 «Про врегулювання питання користування земель ними ділянками в місті Києві ».

За результатами перевірк и відповідачу донараховано р озмір земельного податку на загальну суму до сплати 24 753,03 гр н. та штрафні санкції у розмір і 1 237,65 грн. За наслідками переві рки ДШ було складено акт від 29 липня 2009 року №2879/15-306 та направле но за юридичною адресою відп овідачу. Направлений на адре су відповідача акт ДШ поверн увся із поміткою поштового в ідділення «за зазначено адре сою не знаходиться», у зв'язку з чим позивачем бул о складено акт від 05 серпня 2009 р оку № 503-15-3 про неможливість вру чення акта перевірки.

На підставі акта камеральн ої перевірки від 29 липня 2009 рок у № 2879/15-306 ДПІ прийнято податков е повідомлення-рішення від 05 с ерпня 2009 року № 0011661503/0, яким на ТОВ "БСМ Київзабудова" нарахован о земельний податок з юридич них осіб за основним платеже м на суму 24753,03 грн. та штрафні са нкції у розмірі 1237,65 грн.

Направлене на адресу відпо відача податкове повідомлен ня-рішення повернулось у зв'я зку з відсутністю за адресат а на підставі якого ДПІ було с кладено акт від 10 серпня 2009 рок у № 145/15-306 про встановлення факту невручення податкового пові домлення-рішення та розміщен ня його на дошці податкових о голошень.

Відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 З акону України від 21 грудня 2000 р оку № 2181 -III "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" (да лі - Закон № 2181-III), у разі, коли под атковий орган або пошта не мо же вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з н езнаходженням посадових осі б, їх відмовою прийняти подат кове повідомлення або податк ову вимогу, незнаходженням ф актичного місця розташуванн я (місцезнаходження) платник а податків, податковий орган розміщує податкове повідомл ення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення та кої податкової вимоги або по даткового рішення вважаєтьс я днем її вручення.

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІП, суму штрафних санкцій пі дприємство повинно сплатити протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення. Однак у встановлений законодавство м строк нараховані за рішенн ям суми Відповідачем сплачен о не було.

Відповідачем було подано д о податкового органу податко вий розрахунок земельного по датку на 2009 рік (вх. № 16413), в якому Т овариство задекларувало сум у щомісячної сплати за землю в розмірі 6188,26 грн., на підставі якого відповідачу була нарах ована недоїмка по сплаті зем ельного податку з лютого 2009 ро ку по вересень 2009 року, сума заб оргованості якого склала ста ном на 30 жовтня 2009 року - 57150,89 грн.

У зв'язку з несплатою узгодж еної суми податкового зобов' язання у встановлені строки та на підставі п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Зак ону № 2181-ІП, ТОВ "БСМ Київзабудо ва" направлено першу податко ву вимогу від № 1/1503 на суму 5787,18 гр н.

Проте лист з першою податко вою вимогою повернувся до По зивача, в зв'язку з відсутніст ю адресата. На підставі цього складено акт від 30 червня 2009 ро ку № 537 перевірки щодо незнахо дження Товариства за юридичн ою (фактичною) адресою.

Оскільки ТОВ "БСМ Київзабуд ова" податковий борг після ви ставлення першої податкової вимоги не погасило, відповід но до п.п. 6.3.2 п.6.3 ст. 6 Закону, підпр иємству надіслано другу пода ткову вимогу № 2/2957 на суму 6747,78 гр н.

В зв'язку з тим, що лист з друг ою податковою вимогою до Поз ивача повернувся за відсутні стю адресата, посадовими осо бами ДПІ проведено перевірку щодо знаходження Товариства за юридичною (фактичною) адре сою, за результатами якої вст ановлена відсутність підпри ємства за юридичною (фактичн ою) адресою, про що складено ак т від 26 вересня 2009 року № 6 60.

Заступником начальника ДП І прийнято рішення від 27 жовтн я 2009 року № 239 про стягнення кошт ів та продаж інших активів пл атника податків в рахунок по гашення його податкового бор гу.

Станом на 18 листопада 2009 року відповідач має податковий б орг по земельному податку в с умі, 57491,50 грн., що складається з 571 50,89 грн. заборгованості по земе льному податку з юридичних о сіб та 340,61 грн. пені.

Станом на момент розгляд у справи, доказів сплати відп овідачем зазначеної податко вої заборгованості у розмірі 57491,50 грн. суду не представлено.

Аналізуючи встановлені фа кти, суд зазначає, що спірні пр авовідносини між позивачем т а відповідачем склалися з пр иводу примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його пода ткового боргу.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), нарахування і сп лати пені та штрафних санкці й, що застосовуються до платн иків податків контролюючими органами, у тому числі за пору шення у сфері зовнішньоеконо мічної діяльності, та визнач ає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон № 218 1-ІІІ.

Відповідно до п. 1.2, п. 1.3 та п. 1.5 с т. 1 Закону № 2181-ІІІ податкове зо бов'язання -зобов'язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та у строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України; податкови й борг (недоїмка) - податкове з обов'язання (з урахуванням шт рафних санкцій за їх наявнос ті), самостійно узгоджене пла тником податків або узгоджен е в адміністративному чи суд овому порядку, але не сплачен е у встановлений строк, а тако ж пеня, нарахована на суму так ого податкового зобов'язання ; штрафна санкція (штраф) - це пл ата у фіксованій сумі або у ви гляді відсотків від суми под аткового зобов'язання (без ур ахування пені та штрафних са нкцій), яка справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним правил оподаткув ання, визначених відповідним и законами.

Як зазначено в п. 17.3 ст. 17 Закон у № 2181-ІП, сплата (стягнення) штр афних санкцій, передбачених в цій статті, прирівнюється д о сплати (стягнення) податку т а оскарження їх сум. Тобто, штр афні санкції, застосовані до ТОВ "БСМ Київзабудова", передб ачені пп. 17.1.7 ст. 17 Закону № 2181-ІП, є податковим зобов'язанням пл атника податків та, у разі не с плати у встановлений строк - п одатковим боргом.

Цей висновок узгоджується із правовою позицією вислов леною колегією суддів Судово ї палати в адміністративних справах Верховного Суду Укра їни у постановах від 20 сі чня та 25 березня 2009 року № 21-1264во08 т а № 21-1931во08.

Відповідно до п. 1.16 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ орган стягнення - держ авний орган, уповноважений з дійснювати заходи із забезпе чення погашення податкового боргу у межах компетенції, вс тановленої законами.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу (органи с тягнення), відповідно до пп. 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону № 2181-ІІІ є виключн о податкові органи, а також де ржавні виконавці у межах їх к омпетенції.

Відповідно до положень п. 6.2 с т. 6 Закону № 2181-ІІІ податковий о рган направляє платнику пода тків податкові вимоги у разі , коли останній не сплачує узг оджену суму податкового зобо в'язання.

Відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 З акону № 2181-ІІІ у разі коли інші, передбачені цим Законом, зах оди з погашення податкового боргу не дали позитивного ре зультату, податковий орган з дійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових д жерел погашення суми податко вого боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а за їх недостатн ості - шляхом продажу інших ак тивів такого платника податк ів.

Функції державних податко вих інспекцій в районах у міс тах визначені у ст. 10 Закону Ук раїни від 4 грудня 1990 року № 509-ХІ І "Про державну податкову слу жбу в Україні". Так, державні п одаткові інспекції в районах у містах забезпечують засто сування та своєчасне стягнен ня сум фінансових санкцій, пе редбачених цим Законом та ін шими законодавчими актами Ук раїни за порушення податково го законодавства (п. 6); подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про стягнення заборго ваності перед бюджетом і дер жавними цільовими фондами за рахунок їх майна (п. 11).

Згідно із п. 1.6 ст. 1 Закону № 2181-І П примусове стягнення - зверн ення стягнення на активи пла тника податків у рахунок пог ашення його податкового борг у, без попереднього узгоджен ня його суми таким платником податків.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. З З акону № 2181-III підставою для прим усового стягнення активів пл атника податків в рахунок по гашення його податкового бор гу є виключно рішення суду.

Активи платника под атків - кошти, матеріальні та н ематеріальні цінності, що на лежать юридичній або фізичні й особі за правом власності а бо повного господарського ві дання (п. 1.7 ст. 1 Закону №2181-ІІІ).

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х ст. 72 цього Кодексу.

Виходячи з меж заявле них позовних вимог, аналізу п оложень чинного законодавст ва України, враховуючи, що нав едені в позовній заяві обста вини підтверджуються достат німи доказами, які свідчать п ро обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають з адоволенню.

Враховуючи всі навед ені обставини у їх сукупност і та керуючись статтями 11, 50, 70, 71, 76, 79, 86, 158-163, 167, 254 КАС, суд

п о с т а н о в и в:

1. Задовольн ити адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у Оболонському районі м. Ки єва.

2. Стягнути із Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Бізнес Спорт Милос ердя «Київзабудова»(ідентиф ікаційний код 33629331) до Державно го бюджету України (р/р 33211811700006, УД К у місті Києві, МФО 820019, одержув ач: ВДК у Оболонському районі м. Києва, код 26077916, код платежу 130501 00) податковий борг у розмірі 5749 1,50 грн. (п'ятдесят сім тисяч чот ириста дев'яносто одну гривн ю 50 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Київського апе ляційного адміністративног о суду за правилами встановл еними ст.ст. 185-187 КАС. Про апеляці йне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку по дається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанц ії викладаються в апеляційні й скарзі. Заява про апеляційн е оскарження та апеляційна с карга подаються до адміністр ативного суду апеляційної ін станції через суд першої інс танції, який ухвалив оскаржу ване судове рішення. Копія ап еляційної скарги одночасно н адсилається особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції. Заява про апеляційне о скарження постанови суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 цього Кодекс у -з дня складення в повно му обсязі. Якщо постанову бул о проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.

Згідно із ч. 1 ст. 254 КАС п останова, якщо інше не встано влено цим Кодексом, набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, встанов леного цим Кодексом, якщо так у заяву не було подано.

Вступна та резолютив на частина постанови, відпов ідно до ч. З ст. 160 КАС підписана та проголошена судом у судов ому засіданні і приєднана до справи. Постанова в повному о бсязі виготовлена 05 травня 2010 р оку.

Суддя Д.А. Костенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено07.02.2011
Номер документу13636448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16554/09/2670

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні