ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 грудня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-15262/10/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого судді - Добрі вської Н.А.,
за участю секретаря судови х засідань - Щерблюк А.І .,
та представників сторін:
від позивача - Бублик І.В. (довіреність від 11.10.2010р. №56 25/9/10-009),
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Голосіївському район і міста Києва
до Приватного підприємства «Центрагротрейд»,
третя особа без самостійн их вимог: Голосіївська районна у м істі Києві державна адмініст рація
про припинення юридичної осо би, -
В С Т А Н О В И В:
26 жовтня 2010 року ДПІ у Го лосіївському районі міста Ки єва звернулась до суду з позо вом до ПП «Центрагротрейд», т ретя особа без самостійних в имог: Голосіївська районна у місті Києві державна адміні страція про припинення юриди чної особи.
В обґрунтування позовних в имог податкова інспекція пос илається на те, що відповідач 31.05.2007 року зареєстрований Голо сіївською районною у місті К иєві державною адміністраці єю як юридична особа та з 31.05.2007 р оку перебуває на обліку як пл атник податків в ДПІ у Голосі ївському районі м. Києва, прот е, з лютого 2008 року не подає док ументи податкової та фінансо вої звітності до податкового органу, а також згідно даних Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців юридична осо ба відсутня за місцезнаходже нням, що відповідно ч.2 ст.38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»є підставами для постановленн я судового рішення про припи нення юридичної особи, що не п ов' язано з банкрутством юри дичної особи.
20 грудня 2010 року у судовому за сіданні представник позивач а позовні вимоги підтримав п овністю та просив їх задовол ьнити.
Ухвала про відкриття прова дження в адміністративній сп раві та призначення її до суд ового розгляду, а також повіс тка про виклик направлялись ТОВ «Сан 2000»за наявною у матер іалах справи адресою, яка вне сена до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зацій України. Проте кореспо нденція суду повернулась з в ідміткою пошти про неможливі сть її вручення за вказаною а дресою.
Відповідно до частини один адцятої статті 35 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у разі повернення пош тового відправлення із повіс ткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин , вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи вищенаведене, с уд вважає відповідача належн им чином повідомленим про да ту, час і місце проведення суд ового засідання.
Представник третьої особи у судове засідання не з' яви вся, про дату, час та місце суд ового розгляду повідомлений належним чином відповідно д о вимог ст.35 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Враховуючи, що від відповід ача та представника третьої особи заперечень проти позов у, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходи ло, суд відповідно до ч.6 ст.71, ч.4 ст.128 КАС України вирішує спра ву за відсутності відповідач а на основі наявних у справі д оказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спр ави по суті, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги підляга ють задоволенню з таких підс тав.
Статтею 104 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що до адмініс тративного суду має право зв ернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-пр авових відносин. Суб' єкт вл адних повноважень має право звернутися до адміністратив ного суду у випадках, встанов лених законом.
Згідно з ч.4 ст.50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: 1) пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об'єднання громадя н; 2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об' єднання громад ян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України; 4) про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлен их законом.
З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .
Обґрунтовуючи своє право н а пред' явлення даного позов у ДПІ у Голосіївському район і міста Києва посилалась п.17 ч .1 ст.11 Закону України «Про держ авну податкову службу», яким передбачено право органів д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності.
Як на підставу своїх позовн их вимог ДПІ у Голосіївськом у районі м. Києва посилалась н а положення ч.2 ст.38 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»щодо наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м нею місцезнаходженням.
Водночас, Законом України « Про державну податкову служб у», який є єдиним Законом, який визначає статус державної п одаткової служби в Україні, ї ї функції та правові основи д іяльності, не передбачено та ких функцій органів державно ї податкової служби, як контр оль щодо підтвердження відом остей про місцезнаходження ю ридичної особи в Єдиному дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців.
Таких функцій органів держ авної податкової служби не п ередбачено і в Законі Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців».
Такі функції належать держ авному реєстратору на терито рії відповідної адміністрат ивно-територіальної одиниці відповідно до ст.6 та ст.19 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців».
З огляду на викладене суд пр иходить до висновку, що позив ач не наділений законом повн оваженням на звернення до су ду з вимогами про припинення юридичної особи у зв' язку з внесенням до Єдиного держав ного реєстру запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Водночас, згідно з п.1.1 Порядк у обліку платників податків, зборів (обов' язкових плате жів), затвердженого Наказом Д ПА України від 19.02.1998 року № 80 (в ре дакції наказу ДПА від 17.11.1998 року № 552), платники податків - це юр идичні особи, їх філії, відділ ення, інші відокремлені підр озділи, що не мають статусу юр идичної особи, на яких згідно із законами покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), пеню та штраф ні санкції.
Відповідно до абзацу першо го п.4.1 вищезазначеного Порядк у, узяття на облік як платникі в податків - юридичних осіб та відокремлених підрозділі в юридичних осіб здійснюєтьс я за їх місцезнаходженням ві дповідними органами державн ої податкової служби після в несення відомостей про них д о Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присв оєння ідентифікаційних коді в за Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України.
Під час розгляду справи суд ом встановлено та підтверджу ється матеріалами справи, що ПП «Центрагротрейд»(ідентиф ікаційний код ЄДРПОУ 35138071) є юри дичною особою, зареєстровано Голосіївською районною держ авною адміністрацією 31.05.2007 рок у, про що свідчить витяг з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 29.11.2010 рок у.
ПП «Центрагротрейд»було в зято на облік як платника под атку в ДПІ у Голосіївському р айоні м. Києва 31.05.2007 року, що підт верджується відповідною дов ідкою, копія якої знаходитьс я у матеріалах справи.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редак ції на момент спірних правов ідносин) встановлено обов' я зок платників податків і збо рів (обов' язкових платежів) : вести бухгалтерський облік , складати звітність про фіна нсово-господарську діяльніс ть і забезпечувати її зберіг ання у терміни, встановлені з аконами; подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів); сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов' язкових платежів) у в становлені законами терміни ; допускати посадових осіб де ржавних податкових органів д о обстеження приміщень, що ви користовуються для одержанн я доходів чи пов' язані з утр иманням об' єктів оподаткув ання, а також для перевірок з п итань обчислення і сплати по датків і зборів (обов' язков их платежів).
Як вбачається з матеріалів справи та знайшло своє підтв ердження у судовому засіданн і відповідач не звітує до под аткового органу більше року. Остання податкова звітність , подана платником податків д о податкового органу: деклар ація з податку на прибуток - за 2007 рік та декларація з подат ку на додану вартість за січе нь 2008 року.
Таким чином, строк, упродовж якого відповідач не подає зв ітність до податкового орган у, перевищує один рік.
Відповідно до ч.2 ст.38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакції на момент спі рних правовідносин) підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов' язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема, є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу»від 04 грудня 1990 року № 509 -ХІІ (в редакції на момент спір них правовідносин) органам д ержавної податкової служби н адано право звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів з заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.
Згідно з пунктом 8.6. Порядку о бліку платників податків, зб орів (обов' язкових платежів ), затвердженого Наказом ДПА У країни від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу ДПА України від 17 листопада 1998 року № 552), якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом, т а у разі неподання протягом р оку в органи державної подат кової служби податкових декл арацій, документів податково ї звітності, керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді ро зпорядження відносно платни ка податків - про звернення до суду або господарського с уду із заявою (позовною заяво ю) про постановлення судовог о рішення про припинення юри дичної особи чи підприємниць кої фізичної особи - підпри ємця.
Відповідно до інформаційн ої довідки станом на 21 грудня 2010 року заборгованість по под атках і зборах (обов' язкови х платежах) перед бюджетом у в ідповідача відсутня.
Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів фінансової звітності, відсутність у ньо го податкової заборгованост і, а також право органів держа вної податкової служби на зв ернення до суду з заявою (позо вною заявою) про припинення ю ридичної особи, суд задоволь няє позовні вимоги.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців»суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи, що не пов' язане з банкрутст вом юридичної особи, у день на брання таким рішенням законн ої сили направляє його копі ю державному реєстратору за місцезнаходженням юридично ї особи для внесення до Єдино го державного реєстру запису про судове рішення.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, ст.ст.158-163, 167, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - Приватне підприємство «Це нтрагротрейд»(03143, м. Київ, вул. З аболотного, 15, ідентифікаційн ий код ЄДРПОУ - 35138071).
3. Копію постанови, у день наб рання постановою законної си ли, надіслати державному реє стратору Голосіївської райо нної у м. Києві державної адмі ністрації для внесення до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису про судо ве рішення щодо припинення П риватного підприємства «Цен трагротрейд»до встановлено го законом порядку.
Постанова набирає закон ної сили у порядку, встановле ному в ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Київськог о апеляційного адміністрати вного суду в порядку та строк и, визначені ст.ст.185-187 КАС Украї ни.
Суддя Н.А. Добрівська
Дата виготовлення та під писання повного тексту поста нови - 27 грудня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 10.02.2011 |
Номер документу | 13686181 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні