КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 червня 2010 р. №2-а-4254/10/1070 приміщення суду за адресою: м . Київ, бул. Лесі Українки, 2 6 , зал судових засідань №1018
час прийняття постанови : 11 год. 54 хв.
Київський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Леонтович А.М.
при секретарі - Воро нюк М.М.
за участю представни ків сторін
від позивача: Сі мороз І.О. (за довіреністю)
від відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Держаної інспекції по ко нтролю за цінами в Київській області до Відкритого акціонерног о товариства «Западинське»
про про стягнення економічн их санкцій в сумі 319 970 грн. 13 коп.
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звер нулась Державна інспекція з контролю за цінами в Київськ ій області з позовом до Відкр итого акціонерного товарист ва «Западинське» про стягнен ня економічних санкцій на за гальну суму 319 970 грн. 13 коп.
Позов обґрунтовано тим, що в ідповідачем не розраховувал ась а встановлювалась вартіс ть за проживання в гуртожитк у відповідно до цін на ринку о ренди житлової нерухомості. У зв'язку з вчиненим правопор ушенням позивач застосував д о відповідача економічні сан кції, суму яких просить стягн ути в судовому порядку.
Ухвалою від 30.03.2010 року судом в ідкрито провадження в адміні стративній справі, судовий р озгляд справи призначено на 27.04.2010 року, у зв' язку з неявкою відповідача було відкладено на 26.05.2010 року, 24.06.2010 року.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання неодноразо во не з'являвся, про дату, час т а місце судового засідання п овідомлявся належним чином, заяв про неможливість неприб уття до суду не надходило.
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань до суду не наді слав. За таких обставин справ а розглядалась судом за наяв ними в ній матеріалами і дока зами.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встан овленими наступні обставини та відповідні їм правовідно сини.
У грудні 2009 року посадовим и особами Державної інспекц ії з контролю за цінами в Київ ській області проведено пере вірку діяльності відповідач а з питань додержання порядк у формування, встановлення т а застосування цін і тарифів на проживання в гуртожитку (а кт перевірки від 11.12.2009 № 400).
Перевіркою встановлено, що вартість послуг за проживан ня в гуртожитку (квартплата) в ідповідачем не розраховувал ась, а встановлювалась відпо відно до цін на ринку оренди ж итлової нерухомості. Рішення органів місцевого самовряду вання про погодження тарифів на проживання в гуртожитку, я ке знаходиться на балансі ві дповідача - відсутнє. Відпо відач до управління з питань економіки та власності Васи льківської міської ради щодо погодження тарифів на прожи вання в гуртожитку по вул. Ком арова, 64а не зверталось, чим по рушено вимоги п.2 ст. 14 та пп. 1 п.1 с т. 21 Закону України «Про житло во-комунальні послуги» від 24.0 6.2004 року № 1875-ІV (далі - Закон 1875), а також п. 2 ст. 28 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 ро ку № 280/97-ВР (далі - Закон № 280). Згі дно наданої до перевірки інф ормації відповідач не являєт ься власником гуртожитку по вул. Комарова, 64а, м. Васильків.
Таким чином, за період з 01.12.2008 р оку по 30.11.2009 року відповідачем н араховано споживачам житлов о-комунальних послуг коштів до сплати на загальну суму 194 12 6 грн. 84 коп. Фактично за вказани й період витрачено коштів на обслуговування будинку на с уму 30 123 грн. 94 коп. Зайво нарахов ана мешканцям гуртожитку пла та за проживання складає 164 002 г рн. 90 коп., що являється не надан ими або наданими не в повному обсязі послуги. Враховуючи в ідсоток проплати за надані ж итлово-комунальні послуги - за 2008 рік - 77,44%, за 2009 рік - 64,14%, нео бґрунтовано одержана відпов ідачем сума виручки за періо д з 01.12.2008 року по 30.11.2009 року склала 106 656 грн. 71 коп.
За результатами перевірки позивачем прийнято рішення від 18.12.2009 № 228 про застосування до відповідача економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін шляхом вилуче ння у відповідача в доход дер жавного бюджету необґрунтов ано одержаної виручки в сумі 106 656 грн. 71 коп. та штрафу в сумі 213 313 грн. 42 коп.
Вказане рішення надіслано на адресу відповідача. Як вба чається з наявної в матеріал ах справи копії повідомлення про вручення рекомендованог о поштового відправлення від 18.12.2009 року, воно отримане відпо відачем 23.12.2009 року.
Доказів оскарження в судов ому порядку зазначеного ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій суду не надано.
Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між пози вачем та відповідачем, суд ви ходить з наступних положень законодавчих актів.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни від 03.12.1990 № 507-XII "Про ціни і ці ноутворення" державні фіксов ані та регульовані ціни і тар ифи встановлюються на ресурс и, які справляють визначальн ий вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і по слуги, що мають вирішальне со ціальне значення, а також на п родукцію, товари і послуги, ви робництво яких зосереджено н а підприємствах, що займають монопольне (домінуюче) стано вище на ринку.
Згідно з ст. 2 Закону № 1875 держа вна політика у сфері житлово -комунальних послуг базуєтьс я, зокрема, на принципі регулю вання цін/тарифів на житлово -комунальні послуги, перелік яких визначено цим Законом, з урахуванням досягнутого рів ня соціально-економічного ро звитку, природних особливост ей відповідного регіону та т ехнічних можливостей.
Пунктом 2 ст. 14 Закону № 1875 пер едбачено, що ціни/тарифи на к омунальні послуги та послуги з утримання будинків і спору д та прибудинкових територій формуються і затверджуютьс я органами виконавчої влади та органами місцевого самовр ядування відповідно до їхніх повноважень, визначених зак оном.
Відповідно до пп. 1 п. 1 ст. 21 Закону № 1875 виконавець має пра во: розробляти і подавати на затвердження розрахунки щ одо рівня цін/тарифів на жит лово-комунальні послуги перш ої і другої групи (пункти 1 та 2 ч астини першої статті 14 цьог о Закону) в
порядку, встан овленому законодавством.
Пунктом 2 ст. 28 Закону № 280 пер едбачено, що до відання викон авчих органів сільських, сел ищних, міських рад належать п овноваження щодо встановлен ня в порядку і межах, визначен их законодавством, тарифів щ одо оплати побутових, комуна льних, транспортних та інших послуг, які надаються підпри ємствами та організаціями ко мунальної власності відпові дної територіальної громади ; погодження в установленому порядку цих питань з підприє мствами, установами та орган ізаціями, які не належать до к омунальної власності.
Згідно з ст. 1 Постанови Кабі нету Міністрів України від 20.0 5.2009 року № 529 «Про затвердження П орядку формування тарифів на послуги з утримання будинкі в і споруд та прибудинкових т ериторій і Типового договору про надання послуг з утриман ня будинків і споруд та прибу динкових територій» передба чено, що цей Порядок визнача є механізм формування тари фів на послуги з утримання бу динків і споруд та прибудинк ових територій (далі - послу ги) і поширюється на суб'єкті в господарювання всіх форм в ласності, які надають послуг и (далі - виконавці), суб'єктів г осподарювання всіх форм в ласності, що спеціалізуютьс я на виконанні окремих посл уг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями (да лі - субпідрядники), орган и місцевого самоврядування , власників житлових будин ків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), вла сників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожи тках). В свою чергу виконавець доводить розрахунок тарифів до відома власників житлов их будинків (гуртожитків), в ласників квартир (житлових
приміщень у гуртожитках ), власників нежитлових при міщень у житлових будинках (гуртожитках) та інших спожив ачів послуг шляхом проведенн я щодо кожного будинку грома дських слухань. У разі коли перелік послуг зменшуєтьс я, виконавець перераховує т арифи і подає новий розрахун ок тарифів відповідному орга нові місцевого самоврядуван ня, що приймає рішення про й ого затвердження (погодження ).
Таким чином, рішення позива ча в частині застосування до позивача економічних санкці й за порушення порядку форму вання, встановлення та засто сування цін та тарифів щодо в артості проживання в гуртожи тку є правомірним.
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни від 03.12.1990 № 507-XII "Про ціни та ц іноутворення" вся необґрунто вано одержана підприємством , організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін та діючог о порядку визначення вартост і будівництва, що здійснюєть ся із залученням коштів Держ авного бюджету України, бюдж ету Автономної Республіки Кр им, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємст в, установ та організацій під лягає вилученню в доход відп овідного бюджету залежно від підпорядкованості підприєм ства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двокр атному розмірі необґрунтова но одержаної суми виручки. Вк азані суми списуються з раху нків підприємств і організац ій в банківських установах з а рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги Держаної інспекції по к онтролю за цінами в Київські й області підлягають задовол енню .
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Держаної інспекці ї по контролю за цінами в Київ ській області до Відкритого акціонерного товариства «За падинське» про про стягнення економічних санкцій в сумі 319 970 грн. 13 коп. - задовольнити.
Стягнути з Відкритого акці онерного товариства «Запади нське» (08600, Київська область, м . Васильків, вул. Польова, 61, іде нтифікаційний код 19410232) на кори сть Державного бюджету еконо мічні санкції в сумі 319 970 (три ста дев' ятнадцять тисяч дев ' ятсот сімдесят) грн. 13 коп.
Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційн е оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складення в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя : (підпис) Лео нтович А.М.
З оригіналом зг ідно. Суддя
Повний текст постанови виготовлено 29.06.2010 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13688401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні