Постанова
від 24.06.2010 по справі 2-а-4254/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 червня 2010 р. №2-а-4254/10/1070 приміщення суду за адресою: м . Київ, бул. Лесі Українки, 2 6 , зал судових засідань №1018

час прийняття постанови : 11 год. 54 хв.

Київський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воро нюк М.М.

за участю представни ків сторін

від позивача: Сі мороз І.О. (за довіреністю)

від відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Держаної інспекції по ко нтролю за цінами в Київській області до Відкритого акціонерног о товариства «Западинське»

про про стягнення економічн их санкцій в сумі 319 970 грн. 13 коп.

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звер нулась Державна інспекція з контролю за цінами в Київськ ій області з позовом до Відкр итого акціонерного товарист ва «Западинське» про стягнен ня економічних санкцій на за гальну суму 319 970 грн. 13 коп.

Позов обґрунтовано тим, що в ідповідачем не розраховувал ась а встановлювалась вартіс ть за проживання в гуртожитк у відповідно до цін на ринку о ренди житлової нерухомості. У зв'язку з вчиненим правопор ушенням позивач застосував д о відповідача економічні сан кції, суму яких просить стягн ути в судовому порядку.

Ухвалою від 30.03.2010 року судом в ідкрито провадження в адміні стративній справі, судовий р озгляд справи призначено на 27.04.2010 року, у зв' язку з неявкою відповідача було відкладено на 26.05.2010 року, 24.06.2010 року.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання неодноразо во не з'являвся, про дату, час т а місце судового засідання п овідомлявся належним чином, заяв про неможливість неприб уття до суду не надходило.

Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань до суду не наді слав. За таких обставин справ а розглядалась судом за наяв ними в ній матеріалами і дока зами.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встан овленими наступні обставини та відповідні їм правовідно сини.

У грудні 2009 року посадовим и особами Державної інспекц ії з контролю за цінами в Київ ській області проведено пере вірку діяльності відповідач а з питань додержання порядк у формування, встановлення т а застосування цін і тарифів на проживання в гуртожитку (а кт перевірки від 11.12.2009 № 400).

Перевіркою встановлено, що вартість послуг за проживан ня в гуртожитку (квартплата) в ідповідачем не розраховувал ась, а встановлювалась відпо відно до цін на ринку оренди ж итлової нерухомості. Рішення органів місцевого самовряду вання про погодження тарифів на проживання в гуртожитку, я ке знаходиться на балансі ві дповідача - відсутнє. Відпо відач до управління з питань економіки та власності Васи льківської міської ради щодо погодження тарифів на прожи вання в гуртожитку по вул. Ком арова, 64а не зверталось, чим по рушено вимоги п.2 ст. 14 та пп. 1 п.1 с т. 21 Закону України «Про житло во-комунальні послуги» від 24.0 6.2004 року № 1875-ІV (далі - Закон 1875), а також п. 2 ст. 28 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 ро ку № 280/97-ВР (далі - Закон № 280). Згі дно наданої до перевірки інф ормації відповідач не являєт ься власником гуртожитку по вул. Комарова, 64а, м. Васильків.

Таким чином, за період з 01.12.2008 р оку по 30.11.2009 року відповідачем н араховано споживачам житлов о-комунальних послуг коштів до сплати на загальну суму 194 12 6 грн. 84 коп. Фактично за вказани й період витрачено коштів на обслуговування будинку на с уму 30 123 грн. 94 коп. Зайво нарахов ана мешканцям гуртожитку пла та за проживання складає 164 002 г рн. 90 коп., що являється не надан ими або наданими не в повному обсязі послуги. Враховуючи в ідсоток проплати за надані ж итлово-комунальні послуги - за 2008 рік - 77,44%, за 2009 рік - 64,14%, нео бґрунтовано одержана відпов ідачем сума виручки за періо д з 01.12.2008 року по 30.11.2009 року склала 106 656 грн. 71 коп.

За результатами перевірки позивачем прийнято рішення від 18.12.2009 № 228 про застосування до відповідача економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін шляхом вилуче ння у відповідача в доход дер жавного бюджету необґрунтов ано одержаної виручки в сумі 106 656 грн. 71 коп. та штрафу в сумі 213 313 грн. 42 коп.

Вказане рішення надіслано на адресу відповідача. Як вба чається з наявної в матеріал ах справи копії повідомлення про вручення рекомендованог о поштового відправлення від 18.12.2009 року, воно отримане відпо відачем 23.12.2009 року.

Доказів оскарження в судов ому порядку зазначеного ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій суду не надано.

Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між пози вачем та відповідачем, суд ви ходить з наступних положень законодавчих актів.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни від 03.12.1990 № 507-XII "Про ціни і ці ноутворення" державні фіксов ані та регульовані ціни і тар ифи встановлюються на ресурс и, які справляють визначальн ий вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і по слуги, що мають вирішальне со ціальне значення, а також на п родукцію, товари і послуги, ви робництво яких зосереджено н а підприємствах, що займають монопольне (домінуюче) стано вище на ринку.

Згідно з ст. 2 Закону № 1875 держа вна політика у сфері житлово -комунальних послуг базуєтьс я, зокрема, на принципі регулю вання цін/тарифів на житлово -комунальні послуги, перелік яких визначено цим Законом, з урахуванням досягнутого рів ня соціально-економічного ро звитку, природних особливост ей відповідного регіону та т ехнічних можливостей.

Пунктом 2 ст. 14 Закону № 1875 пер едбачено, що ціни/тарифи на к омунальні послуги та послуги з утримання будинків і спору д та прибудинкових територій формуються і затверджуютьс я органами виконавчої влади та органами місцевого самовр ядування відповідно до їхніх повноважень, визначених зак оном.

Відповідно до пп. 1 п. 1 ст. 21 Закону № 1875 виконавець має пра во: розробляти і подавати на затвердження розрахунки щ одо рівня цін/тарифів на жит лово-комунальні послуги перш ої і другої групи (пункти 1 та 2 ч астини першої статті 14 цьог о Закону) в

порядку, встан овленому законодавством.

Пунктом 2 ст. 28 Закону № 280 пер едбачено, що до відання викон авчих органів сільських, сел ищних, міських рад належать п овноваження щодо встановлен ня в порядку і межах, визначен их законодавством, тарифів щ одо оплати побутових, комуна льних, транспортних та інших послуг, які надаються підпри ємствами та організаціями ко мунальної власності відпові дної територіальної громади ; погодження в установленому порядку цих питань з підприє мствами, установами та орган ізаціями, які не належать до к омунальної власності.

Згідно з ст. 1 Постанови Кабі нету Міністрів України від 20.0 5.2009 року № 529 «Про затвердження П орядку формування тарифів на послуги з утримання будинкі в і споруд та прибудинкових т ериторій і Типового договору про надання послуг з утриман ня будинків і споруд та прибу динкових територій» передба чено, що цей Порядок визнача є механізм формування тари фів на послуги з утримання бу динків і споруд та прибудинк ових територій (далі - послу ги) і поширюється на суб'єкті в господарювання всіх форм в ласності, які надають послуг и (далі - виконавці), суб'єктів г осподарювання всіх форм в ласності, що спеціалізуютьс я на виконанні окремих посл уг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями (да лі - субпідрядники), орган и місцевого самоврядування , власників житлових будин ків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), вла сників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожи тках). В свою чергу виконавець доводить розрахунок тарифів до відома власників житлов их будинків (гуртожитків), в ласників квартир (житлових

приміщень у гуртожитках ), власників нежитлових при міщень у житлових будинках (гуртожитках) та інших спожив ачів послуг шляхом проведенн я щодо кожного будинку грома дських слухань. У разі коли перелік послуг зменшуєтьс я, виконавець перераховує т арифи і подає новий розрахун ок тарифів відповідному орга нові місцевого самоврядуван ня, що приймає рішення про й ого затвердження (погодження ).

Таким чином, рішення позива ча в частині застосування до позивача економічних санкці й за порушення порядку форму вання, встановлення та засто сування цін та тарифів щодо в артості проживання в гуртожи тку є правомірним.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни від 03.12.1990 № 507-XII "Про ціни та ц іноутворення" вся необґрунто вано одержана підприємством , організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін та діючог о порядку визначення вартост і будівництва, що здійснюєть ся із залученням коштів Держ авного бюджету України, бюдж ету Автономної Республіки Кр им, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємст в, установ та організацій під лягає вилученню в доход відп овідного бюджету залежно від підпорядкованості підприєм ства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двокр атному розмірі необґрунтова но одержаної суми виручки. Вк азані суми списуються з раху нків підприємств і організац ій в банківських установах з а рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги Держаної інспекції по к онтролю за цінами в Київські й області підлягають задовол енню .

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Держаної інспекці ї по контролю за цінами в Київ ській області до Відкритого акціонерного товариства «За падинське» про про стягнення економічних санкцій в сумі 319 970 грн. 13 коп. - задовольнити.

Стягнути з Відкритого акці онерного товариства «Запади нське» (08600, Київська область, м . Васильків, вул. Польова, 61, іде нтифікаційний код 19410232) на кори сть Державного бюджету еконо мічні санкції в сумі 319 970 (три ста дев' ятнадцять тисяч дев ' ятсот сімдесят) грн. 13 коп.

Постанова відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційн е оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складення в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя : (підпис) Лео нтович А.М.

З оригіналом зг ідно. Суддя

Повний текст постанови виготовлено 29.06.2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13688401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4254/10/1070

Ухвала від 30.03.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні