Постанова
від 16.12.2010 по справі 2а-7031/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОК РУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 грудня 2010 р. №2а-7031/10/1070 при міщення суду за адресою: м. Киї в, бул. Лесі Українки, 26, зал судових засідань №1022

час прийняття постанови : 17 год. 48 хв.

Київський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воро нюк М.М.

за участю представни ків сторін

від позивача: По крепа Ю. В. (за довіреністю)

від відповідача: не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

до

про Державної інспекції з кон тролю за цінами в Київській о бласті

Приватного підприємства “Світ - М”

стягнення економічних сан кцій

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з кон тролю за цінами в Київській о бласті (надалі - Позивач) зверн увся до Київського окружного адміністративного суду з ад міністративним позовом до Пр иватного підприємства “Світ - М” (надалі - Відповідач) про пр имусове стягнення економічн их санкцій та штрафу на загал ьну суму 48 366 грн 72 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Позивач вважає, що Від повідач порушив вимоги чинно го законодавства з регулюван ня цін через, що необґрунтова но отримав суму виручки.

Представник Позивача в судовому засіданні 16 грудня 20 10 року позовні вимоги підтрим ав та просив задовольнити в п овному обсязі.

Представник Відповідача 16 грудня 2010 року в судове засід ання не з' явився, про час і мі сце судового розгляду був по відомлений належним чином.

Відповідно до статті 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа вирішу ється у відсутності відповід ача на підставі наявних в ній доказів.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встан овленими наступні обставини та відповідні їм правовідно сини.

Відповідно до статті 13 Зак ону України “Про ціни та ціно утворення”, постанови Кабіне ту Міністрів України від 13 гру дня 2000 року № 1819 “Питання Держав ної інспекції з контролю за ц інами” та відповідно до план у роботи на І квартал 2010 року в період з 26 лютого 2010 року по 5 бер езня 2010 року, Позивачем було пр оведено планову виїзну перев ірку Відповідача на предмет додержання порядку формуван ня, встановлення та застосув ання цін і тарифів за період з 2 березня 2009 року по 26 січня 2010 ро ку, про що 13 березня 2010 року скла дено Акт перевірки № 082.

Перевіркою діяльності Від повідача в період з 2 березня 2 009 року по 26 січня 2010 року, встано влено факт реалізації молока , сиру, сметани, за цінами, які п еревищують задекларовані ві д 8 травня 2008 року понад 1 відсот ок, що призвело до порушення п ункту 2 розпорядження Київсь кої обласної державної адмін істрації від 21 квітня 2008 року № 653 “Про заходи з регулювання ц ін на продовольчому ринку Ки ївської області”, прийнятого у відповідності до постанов и Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року № 1222 “Про зат вердження Порядку декларува ння зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари”, в результаті чого необґрунтов ано отримано виручку в сумі 158 51 грн 55 коп.

Разом з тим за період з 2 бере зня 2009 року по 29 січня 2010 року при формуванні та застосуванні роздрібних цін на сметану та сир застосовано торговельну надбавку від 15,1% до 28%, що переви щує граничний рівень 15%, чим по рушено вимоги пункту 2 розпор ядження Київської обласної д ержавної адміністрації №653 ві д 21 квітня 2008 року “Про заходи з регулювання цін на продовол ьчому ринку Київської област і”, в результаті чого необґру нтовано отримано виручку в с умі 270 грн 69 коп.

Загальна сума необґрунтов ано отриманої виручки по під приємству становить 16122 грн 24 к оп., що тягне за собою відповід но до статті 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” та пункту 1.4 інструкції про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами накладення економічних санкцій.

Необгрунтовано одержана с ума виручки відповідно до ст атті 14 Закону України “Про цін и та ціноутворення” разом зі штрафом у подвійному розмір і підлягає вилученню до бюдж ету.

За результатами перевірки Позивачем прийнято рішення “Про застосування економічн их санкцій за порушення держ авної дисципліни цін” від 16 бе резня 2010 року №30 на загальну су му 48 366 грн 72 коп (16 122,24 + 16 122,24 х 2 = 48 366,72).

Відповідач здійснює свою д іяльність на підставі свідоц тва про державну реєстрацію юридичної особи виданого Киє во - Святошинському районно ю державною адміністрацією К иївської області 5 липня 2002 рок у серії А00 №090103.

Підприємство є платником п одатку на додану вартість, пр о що свідчить свідоцтво про р еєстрацію платника податку н а додану вартість №13840690 від 24 ли пня 2002 року, видане ДПІ у Києво - Святошинському районі Киї вської області.

Відповідно до статті 13 Зако ну України “Про ціни та ціноу творення” державний контрол ь за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та рег ульованих цін і тарифів. При ц ьому контролюється правомір ність їх застосування та дод ержання вимог законодавства про захист економічної конк уренції.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Державні органи, що здійсню ють контроль за цінами, та їх п осадові особи мають права, ви конують обов'язки і несуть ві дповідальність, передбачені Законом України "Про державн у податкову службу в Україн і".

Згідно з постановою Кабіне ту Міністрів України від 13 гру дня 2000 року № 1819 “Питання Держав ної інспекції з контролю за ц інами” Державна інспекція з контролю за цінами (далі - Держцінінспекція) є урядов им органом, що діє у систем і Мінекономіки, відповідаль ний перед Кабінетом Міністр ів України, підзвітний та під контрольний Міністрові екон оміки. Держцінінспекція у св оїй діяльності керується Кон ституцією ( 254к/96-ВР ) і законам и України, а також указами Пр езидента України та постан овами Верховної Ради Украї ни, прийнятими відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, актами Кабінету Мі ністрів України, наказами Мінекономіки та цим Положе нням. У межах своєї компетен ції Держцінінспекція орга нізує виконання актів законо давства і здійснює системати чний контроль за їх реалізац ією, узагальнює практику зас тосування законодавства з п итань, що належать до її комп етенції, розробляє пропозиц ії щодо його вдосконалення т а вносить їх на розгляд Мініс тру економіки.

Пунктом 12 Додатку до постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Про встан овлення повноважень органів виконавчої влади та виконав чих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" виз начено, що Рада міністрів Авт ономної Республіки Крим, обл асні, Київська та Севастопол ьська міські державні адміні страції регулює (встановлює) торговельні (постачальницьк о-збутові) надбавки. Тобто, Киї вська обласна державна адмін істрація наділена повноваже ннями щодо регулювання цін і тарифів на окремі види проду кції, товарів і послуг.

Розпорядженням Київської обласної державної адмініст рації від 21 квітня 2008 року № 653 «П ро заходи з регулювання цін н а продовольчому ринку Київсь кої області», для підприємст в, установ та організацій нез алежно від організаційно-пра вової форми і форми власност і, фізичних осіб - підприємц ів, які провадять діяльність з виробництва та/або реаліза ції продовольчих товарів в о бласті встановлено граничні торговельні надбавки до опт ової ціни виробника (митної в артості) незалежно від кільк ості перепродажу, зокрема, на олію, борошно, рис, манку, мака рони та цукор не вище 15 % без вра хування витрат з їх транспор тування у міжміському сполуч енні.

Відповідно до статті 14 Зако ну України “Про ціни та ціноу творення” вся необгрунтован о одержана підприємством, ор ганізацією сума виручки в ре зультаті порушення державно ї дисципліни цін та діючого п орядку визначення вартості б удівництва, що здійснюється із залученням коштів Державн ого бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також ко штів державних підприємств, установ та організацій підля гає вилученню в доход відпов ідного бюджету залежно від п ідпорядкованості підприємс тва, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двокр атному розмірі необгрунтова но одержаної суми виручки. Вк азані суми списуються з раху нків підприємств і організац ій в банківських установах з а рішенням суду.

Статтею 19 Конституції Укр аїни встановлено, що органи д ержавної влади, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Відповідно до частини тре тьої статті 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб'єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення (в чинення дії); безсторонньо (не упереджено); добросовісно; ро зсудливо; з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Частиною першою ста тті 11 Кодексу адміністративн ого судочинства України визн ачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюється на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведенні перед су дом їх переконливості, а част иною першою статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України зазначено, що кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.

Відповідач не надав суду жодних доказів щодо неправо мірності дій Позивача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного а налізу положень чинного зако нодавства України та матеріа лів справи, суд дійшов виснов ку, що викладені в позовній за яві посилання позивача підля гають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 69-71, 97, 158-163, К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з приватного підп риємства “Світ - М” (Київськ а область, Києво-Святошинськ ий район, м. Боярка, вул. Молоді жна, 65, кв. 1, ідентифікаційний код 32101646) на користь Державного бюджету ВДК у Києво - Святошин ському районі необґрунтован о одержану суму виручки та шт раф в сумі 48 366 (сорок вісім т исяч триста шістдесят шість) грн. 72 коп .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після п овернення скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішення за наслідками а пеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня от римання її копії.

Суддя : (підпис) А.М. Ле онтович

З оригіналом згідно. Суд дя

Повний текст постанови. в иготовлено 21.12.2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13688403
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7031/10/1070

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні