Постанова
від 03.12.2010 по справі 2а-7301/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

3 грудня 2010 р. №2а-7301/10/1070

приміщення суду за адресою :

м. Київ, бул. Лесі Українки , 26 , зал судових засідань № 1018

час прийняття постанови : 11 г од. 42 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого - судді Леонтович А.М.

при секретарі - Воро нюк М.М.

за участю представників ст орін:

від позивача: Годун Ю.В., Рева Н.І. (за довіреністю)

від відповідача : Мироненко Д.А. (за довіреніс тю)

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

до

про

Товариства з обмеженою від повідальністю «Смакава»

Державної податкової інспекції у Макарівському ра йоні Київської області

скасування рішення про застосування штрафних санкц ій

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Смакава» (д алі - позивач) звернулось до суду з адміністративним поз овом до Державної податкової інспекції у Макарівському р айоні Київської області (дал і - відповідач) про скасуван ня рішення про застосування штрафних санкцій від 17.08.2010 року № 0001152370.

Позовні вимоги мотивова ні тим, що Позивач вважає, що р ішення Державної податкової інспекції у Макарівському р айоні Київської області № 0 001152370 від 17.08.2010 року є незаконним , необґрунтованим та таким, що порушує його права.

Представники Пози вача в судовому засіданні по зовні вимоги підтримали в по вному обсязі та просили позо в задовольнити.

Представник Відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечив. В обґрунтув ання заявлених заперечень на позов ним було зазначено, що Д ержавною податковою інспекц ією у Макарівському районі К иївської області було правом ірно складено та надіслано П озивачу податкове повідомле ння-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 17.08.2010 року, тому підстав дл я його скасування не має.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.

Позивач, Товариство з обм еженою відповідальністю «См акава», має статус юридичної особи, зареєстроване 21.05.2009 року , що підтверджується свідоцт вом виданим Макарівською рай онною державною адміністрац ією Київської області, ідент ифікаційний код 36293072.

22.07.2010 року представниками Дер жавної податкової інспекції в Святошинському районі м. Ки єва проводилася перевірка ТО В «Смакава» на предмет дотри мання суб' єктами господарю вання порядку ведення розрах унків за товари (послуги), вимо г з регулювання обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензій, за результатам и якої було складено Акт п еревірки № 0595/26/57/23/36293072 від 22.07.2010 року .

Як вбачається з Акту пе ревірки, Позивачем порушено приписи пункту 12 статті 3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР (надалі - Закон України № 265/95-ВР) та встан овлено, що на момент перевірк и в магазині в реалізації зна ходиться товар на загальну с уму 15500 грн 00 коп., який необліков аний.

На підставі даного Акту було прийнято Рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій Державної подат кової інспекції у Макарівськ ому районі Київської області від 17.08.2010 року за № 0001152370, яким з астосовано до Позивача суму штрафних санкцій у розмірі 3100 0 грн 00 коп.

Пунктом 12 статті 3 Закону Укр аїни № 265/95-ВР передбачено, що су б' єкти підприємницької дія льності, які здійснюють розр ахункові операції в готівков ій та/або в безготівковій фор мі при продажі товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, зобов' язані вести у пор ядку, встановленому законода вством, облік товарних запас ів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати п родаж лише тих товарів, які ві дображені в такому обліку, за винятком продажу товарів ос обами, які відповідно до зако нодавства оподатковуються з а правилами, що не передбачаю ть ведення обліку обсягів ре алізованих товарів (наданих послуг).

Статтею 6 Закону України № 265/ 95-ВР передбачено, що облік тов арних запасів юридичною особ ою (її філією, відділенням, інш им відокремленим підрозділо м) здійснюється у порядку, виз наченому відповідним націон альним положенням (стандарто м) бухгалтерського обліку.

Положенням про документал ьне забезпечення записів у б ухгалтерському обліку, затве рдженим наказом Міністерств а фінансів України від 24.05.1995 рок у № 88, зареєстрованим у Мініст ерстві юстиції України 05.06.1995 ро ку за № 168/704 (надалі - Положення ), передбачено, що первинні док ументи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалте рські звіти і баланси до пере дачі їх до архіву підприємст ва, установи повинні зберіга тися в бухгалтерії у спеціал ьних приміщеннях або зачинен их шафах під відповідальніст ю осіб, уповноважених головн им бухгалтером. Пунктом 6.7. вищ езазначеного Положення пере дбачено, що зберігання перви нних документів та облікових регістрів, що пройшли обробк у і були підставою для склада ння звітності, а також бухгал терських звітів і балансів, о формлення і передачу їх до ар хіву забезпечує головний бух галтер підприємства, установ и. Видача первинних документ ів, облікових регістрів, бухг алтерських звітів і балансів з бухгалтерії і з архіву підп риємства, установи працівник ам інших структурних підрозд ілів може провадитися тільки за рішенням головного бухга лтера.

Згідно пункту 5.5. Положення, к онтроль за дотриманням викон авцями графіка документообі гу на підприємстві, в установ і здійснюється головним бухг алтером, вимоги головного бу хгалтера щодо порядку поданн я до бухгалтерії або на обчис лювальну установку необхідн их документів та відомостей є обов' язковими для усіх пі дрозділів і служб підприємст ва. Відповідно до наказу від 01 .01.2010 року № 2 по підприємству всі документи первинного бухгал терського обліку, що надходя ть від контрагентів, мають по ступати в бухгалтерію не піз ніше 17-30 години дня їх видачі.

Суд не бере до уваги посилан ня Відповідача на те, що Позив ачем не надано при перевірці документів обліку товарних запасів, оскільки перевірка проводилася за відсутності у повноваженого на те представ ника Позивача, тому останній не мав можливості надати док ументи щодо правомірності св оєї діяльності, надавши їх бе зпосередньо в судовому засід анні.

Порядком оформлення резу льтатів невиїзних документа льних, виїзних планових та по запланових перевірок з питан ь дотримання податкового, ва лютного та іншого законодавс тва від 10 серпня 2005 року N 327 (надал і - Порядок) встановлено, що не допускається відображення в акті перевірки необґрунтова них даних, а також суб'єктивни х припущень перевіряючими, я кі не мають підтверджених до казів, та різного роду виснов ків щодо дій посадових осіб с уб'єкта господарювання.

Пунктом 2.3.2. Порядку встановл ено, що у разі відсутності пер винних документів або ненада ння для перевірки первинних та інших документів, що підтв ерджують факт порушення, слі д зазначити перелік цих доку ментів. При цьому до акта пере вірки додаються пояснення по садових осіб або інших праці вників суб'єкта господарюван ня (у межах їх компетенції), що перевіряється, щодо відсутн ості первинних та інших доку ментів; у разі відмови посадо вих осіб суб'єкта господарюв ання надати перевіряючим пис ьмові пояснення щодо встанов лених порушень та/або причин ненадання первинних та інши х документів, що підтверджую ть встановлені порушення, фа кти відмови слід відобразити в акті.

З акту перевірки вбачаєтьс я, що пояснень щодо відсутнос ті документів первинного бух галтерського обліку предста вники ДПІ в Святошинському р айоні не вимагали, передбаче ні законодавством дії щодо в становлення точної суми това ру, який знаходився в магазин і також не здійснювались. Як з ' ясовано у судовому засідан ні та у відповідності до доку ментів наданих Позивачем вар тість товарів, яка знаходила сь в магазині на момент перев ірки становить понад 31000 грн 00 к оп., що ніяк не може відповідат и висновкам Акту перевір ки про знаходження в магазин і товару на загальну суму 15500 гр н. 00 коп.

Таким чином, перевіряючими всупереч вимогам чинного за конодавства зроблено необґр унтований висновок, який не м оже відповідати фактичним об ставинам справи.

Пунктом 5 Наказу Державної п одаткової адміністрації від 12.08.2008 року № 534 "Про затвердження Методичних рекомендацій щод о оформлення матеріалів пере вірок за дотриманням суб'єкт ами господарювання порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензі й", яким мають керуватися прац івниками державної податков ої служби, встановлені реком ендації щодо оформлення дода тка до акта перевірки з поряд ку визначення повноти оприбу ткування, реалізації та факт ичних залишків запасів (това рно-матеріальних цінностей). Цим пунктом зазначено, що фак тичні залишки запасів (товар но-матеріальних цінностей), в изначені при обстеженні прим іщень суб'єкта господарюванн я, під час перевірки відображ аються у відомості про резул ьтати контролю за повнотою о прибуткування, реалізації та фактичні залишки запасів (то варно-матеріальних цінносте й) (далі - Відомість),

Цим же Наказом передбачено , що перед проведенням переві рки у матеріально відповідал ьної особи береться розписка щодо повноти оприбуткування , реалізації та фактичних зал ишків запасів (товарно-матер іальних цінностей), включенн я у товарні звіти всіх видатк ових і прибуткових документі в на цінності. Розписка є неві д'ємною частиною Відомості. У разі розташування торговель ного об'єкта окремо від бухга лтерії суб'єкта господарюван ня первинні документи можуть бути пред'явлені на паперови х носіях, а у разі знаходження таких документів у бухгалте рії можуть пред'являтися роз друковані документи з відпов ідного програмного забезпеч ення (електронного носія інф ормації). Такі документи прий маються до розгляду, за умови якщо вони мають обов'язкові р еквізити, визначені Положенн ям про документальне забезпе чення записів у бухгалтерськ ому обліку, затвердженим нак азом Міністерства фінансів У країни від 24.05.95 р. N 88, та завірені печаткою (штампом) суб'єкта го сподарювання.

Статтею 19 Конституц ії України встановлено, що ор гани державної влади, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до частини пер шої статті 2 КАС України завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Згідно з частиною третьою с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах щодо оскарження ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють, чи прийняті (вчинені) вони : обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії).

Частиною 1 статті 11 Ко дексу адміністративного суд очинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах зд ійснюється на засадах змагал ьності сторін та свободи в на данні ними суду своїх доказі в і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 2 статті 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

В ході розгляду справи відп овідач, який є суб' єктом вла дних повноважень не подав до суду доказів правомірності прийняття оскаржуваних пода ткових повідомлень-рішень та не навів належних доводів на підтвердження правильності і обґрунтованості таких пов ідомлень.

Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і посилання Позивача є обґру нтованими, та відповідно так ими, що підлягають задоволен ню.

Керуючись статтями 9, 69-71, 97, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов - задовольнити.

Визнати протиправним та с касування рішення про застос ування штрафних санкцій Дер жавної податкової інспекції у Макарівському районі Київ ської області від 17.08.2010 року № 0001152370.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після п овернення скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішення за наслідками а пеляційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня її проголошення, а в разі пр оголошення лише вступної та резолютивної частини постан ови або прийняття постанови у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня от римання її копії.

Суддя: (підпис) А.М. Леонтович

З оригіналом згідно. Суд дя

Повний текст постанови в иготовлено 08.12.2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13688422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7301/10/1070

Постанова від 03.12.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні