КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
5 серпня 2010 р. №2а-4402/10/1070 приміщення суду за адресою:
м. Київ, бул. Лесі Українки , 26 , зал судових засідань № 1018
час прийняття постанови : 10 год. 16 хв.
Київський окружний адміні стративний суд у складі:
головуючого - судді Леонтович А.М.
при секретарі - Воро нюк М.М.
за участю представників ст орін:
від позивача: Ш апочкін Д.Ю. (за довіреністю )
від відповідача : не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом
Ірпінської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії в Київській області до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Візит - Ки їв» про стягнення податкової за боргованості в сумі 36 111 грн 45 к оп.
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Ірпінська об' єднана державна податкова ін спекція Київської області з вернулась до Київського окру жного адміністративного су ду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Візит - Київ», в якому проси ть стягнути до Державного бю джету України заборгованіст ь перед бюджетом в сумі 36 111 грн 45 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що зг ідно з даними податкового об ліку у відповідача утворилас я заборгованість перед бюдже том з податку на додану варті сть, податку на прибуток прив атних підприємств та земельн ого податку з юридичних осіб . Податкові органи в силу зако ну від імені держави здійсню ють функції з контролю за сво єчасністю, правильністю нара хування та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів), а також стягнення з плат ників податків заборгованос ті перед бюджетами та держав ними цільовими фондами. Вияв ивши наявність у відповідача податкової заборгованості, позивач звернувся до суду з п озовом про стягнення цієї за боргованості до державного б юджету.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, та просив позов задовольнити.
Відповідач до суду повторн о не з' явився, про дату, час т а місце судового розгляду по відомлявся належним чином, я вку повноважних представник ів не забезпечив.
Судом визнано за можливе розглянути справу у відсутн ості відповідача на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Візит - Київ» є юридичною особою, що зареєс тровано 25.08.1998 року Виконавчим к омітетом Ірпінської міської ради Київської області (номе р запису в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців - 1 357 120 0000 000128), як платник податкі в перебуває на обліку в Ірпін ській об' єднаній державні й податковій інспекції Київс ької області з 25.08.1998 року за № 745.
У відповідача утворилась з аборгованість перед бюджето м з податку на додану вартіст ь, податку на прибуток приват них підприємств та земельног о податку з юридичних осіб.
Податкова заборгованість з податку на додану вартість виникла з таких підстав.
Відповідачем було подано д о Ірпінської ОДПІ податкові декларації з податку на дода ну вартість згідно з якими пл атником податків самостійно визначено податкове зобов'я зання з податку на додану вар тість у сумі 32024 грн 04 коп.
Крім того, працівниками Ірп інської ОДПІ було проведено невиїзну документальну пере вірку своєчасності сплати ві дповідачем податку на додану вартість (акт від 26.11.2008 року №2221/15 -3/30023630/392). Перевіркою встановлено факт порушення відповідачем підпункту 7.7.1 п. 7.1 ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» від 03.04.1997 року № 168/97 та пі дпункту 5.3.1 пункту 5.3. статті 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» від 21.12.2000 №2181-ІІІ (далі Зако н України № 2181-ІІІ)
За результатами перевірки податковим органом на підст аві підпункту 17.1.7 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України №2181-ІІІ при йнято і надіслано на адресу в ідповідача податкове повідо млення-рішення від 26.11.2008 № 000492150/0, з гідно з яким до відповідача з астосовано штраф у розмірі 518 грн 53 коп. Вказане податкове п овідомлення-рішення отриман о відповідачем 26.11.2008 року і не о скаржено в установленому пор ядку. Таким чином, сума податк ового зобов' язання вважаєт ься узгодженою.
Сума заборгованості відпо відача за податком на додану вартість разом із штрафною с анкцією становить 32 542 грн 57 коп .
Податкова заборгованість з податку на прибуток виникл а з таких підстав.
У лютому 2009 року відповідаче м було подано до Ірпінської О ДПІ податкову декларацію з п одатку на прибуток підприємс тв за І-й квартал 2008 року в якій позивач самостійно визначив податкове зобов' язання за цим платежем в сумі 1425,00 грн.
Крім того працівниками Ірп інської ОДПІ у січні та листо паді 2009 року було проведено не виїзну документальну переві рку своєчасності сплати відп овідачем податку на прибуток (акт від 29.01.2009 року № 26/75 та від 30.11.2009 року № 517/1769). Перевірками встано влено порушення вимог пункту 16.4. статті 16 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств та підпункту 4.1.4 пунк ту 4.1 статті 4, підпункту 5.3.1 пунк ту 5.3 статті 5 Закону України №21 81-ІІІ.
За результатами перевірок були винесені податкові пов ідомлення - рішення від 29.01.2009 р оку № 0000351510/0 в сумі 348 грн 33 коп. та в ід 30.11.2009 року № 0012291510/0 в сумі 170 грн 00 к оп. Зазначені податкові пові домлення-рішення були направ лені на адресу відповідача т а відповідно отримані 29.01.2009 рок у та 08.12.2009 року.
Відповідач вказані суми по датку до бюджету в установле ні строки не сплатив.
За порушення строків сплат и податкових зобов' язань ві дповідачу нараховано пеню в сумі 21 грн 19 коп.
Загальна сума заборговано сті відповідача за податком на прибуток разом із фінансо вими санкціями та пенею стан овить 1779 грн 19 коп.
Податкова заборгованість за земельним податком виникл а у відповідача з таких підст ав.
У лютому 2009 року відповідаче м подано до Ірпінської ОДПІ п одатковий розрахунок земель ного податку на 2009 рік (від 25.02.2009 р оку), в якому він самостійно ви значив податкові зобов' яза ння за цим платежем, а саме: 2841 г рн 36 коп. за рік із щомісячною с платою 236 грн 78 коп.
Оскільки заборгованість д обровільно відповідачем спл ачена не була, податковим орг аном надіслано на адресу від повідача першу і другу подат кові вимоги (від 11.12.2008 №1/461 та від 2 1.01.2009 №2/39), однак відповідач подат кову заборгованість не погас ив.
На день судового розгляду з агальна сума податкової забо ргованості відповідача за по датком на додану вартість ст ановить 32542 грн 57 коп., податком н а прибуток приватних підприє мств - 1779 грн 19 коп. та земельни м податком з юридичних осіб -17 89 грн 69 коп., що підтверджується довідкою Ірпінської ОДПІ ст аном на 11.03.2010 року про суми пода ткової заборогованості.
Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з таких по ложень законодавчих актів.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Відповідно до підпункту 7.7.1 пункту 7.1 статті 7 Закону Укр аіни «Про податок на додану в артість» сума податку, що під лягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету або бюджетному в ідшкодуванню, визначається як різниця між сумою податко вого зобов'язання звітного податкового періоду та сумо ю податкового кредиту такого звітного податкового період у. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункт у, така сума підлягає спла ті (перерахуванню) до бюджет у у строки, встановлені зак оном для відповідного податк ового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахован ої згідно з підпунктом 7.7.1 ць ого пункту, така сума врахову ється у зменшення суми подат кового боргу з цього податку , що виник за попередні пода ткові періоди (у тому числі розстроченого або відстроче ного відповідно до закону), а при його відсутності - зарах овується до складу податково го кредиту наступного податк ового періоду.
Згідно з підпунктом 7.8.1 пун кту 7.8 статті 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» при сплаті податку на дод ану вартість податковим пері одом є один календарний міся ць.
Відповідно до статті 2 Закон у України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про о податкування прибутку підпр иємств» платниками податку н а прибуток є, зокрема, суб' є кти господарської діяльност і, бюджетні, громадські та інш і підприємства, установи та о рганізації, які здійснюють д іяльність, спрямовану на отр имання прибутку як на терито рії України, так і за її межами .
Об' єктом оподаткування, в силу статті 3 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподаткув ання прибутку підприємств», є прибуток, який визначаєтьс я шляхом зменшення суми скор игованого валового доходу зв ітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Зако ну на: суму валових витрат пла тника податку, визначених ст аттею 5 цього Закону; суму амор тизаційних відрахувань, нара хованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
При цьому, валовим доходом в важається загальна сума дохо ду платника податку від усіх видів діяльності, отриманог о (нарахованого) протягом зві тного періоду в грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах як на території Укра їни, її континентальному шел ьфі, виключній (морській) екон омічній зоні, так і за її межам и (стаття 4 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР) .
Валовими витратами є сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які придбаваються (вигото вляються) таким платником по датку для їх подальшого вико ристання у власній господарс ькій діяльності (стаття 5 Зак ону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР) .
Ставка податку визначена с таттею 10 Закону України від 28.12 .1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування п рибутку підприємств» і стано вить 25 відсотків до об' єкта о податкування.
Згідно з пунктом 16.4 статті 16 З акону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР « Про оподаткування прибутку п ідприємств» податок за зві тний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначени й законом для квартального податкового періоду.
Відповідно до статті 2 Закон у України від 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про пл ату за землю» використання з емлі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель.
Статтею 14 Закону України ві д 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про плату за землю » передбачено, що платники зе мельного податку, а також оре ндної плати за земельні діля нки державної або комунально ї власності (крім громадян) са мостійно обчислюють суму зем ельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січ ня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов' язку подання щомісячни х декларацій.
Згідно з статтею 17 Закону Ук раїни від 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про плату за землю» податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України № 2181-III подат кове зобов'язання - це зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України.
Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону України № 2181-III податкови м боргом (недоїмкою) є податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.
Відповідно до пункту 1.11 стат ті 1 Закону №2181-ІІІ податкова де кларація. розрахунок (далі - по даткова декларація) - докумен т, що подається платником под атків до контролюючого орган у у строки, встановлені закон одавством, на підставі якого здійснюється нарахування та /або сплата податку, збору (об ов'язкового платежу).
Статтею 5 Закону України № 218 1-ІІІ передбачено, що податков е зобов'язання, самостійно ви значене платником податків у податковій декларації, вваж ається узгодженим з дня пода ння такої податкової деклара ції. При цьому, відповідно до п ідпункту 1.11 статті 1 цього Зак ону під податковою деклараці єю розуміється документ, що п одається платником податків до контролюючого органу у ст роки, встановлені законодавс твом, на підставі якого здійс нюється нарахування та/або с плата податку, збору (обов' я зкового платежу).
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» встановлено, якщо базовий податковий (зві тний) період, що дорівнює кале ндарному місяцю, - податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.
Підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 Закону України № 2181-ІІІ пере дбачено, контролюючий орган зобов' язаний самостійно ви значити суму податкового зоб ов' язання платника податкі в у разі якщо: платник податкі в не подає у встановлені стро ки податкову декларацію; дан і документальних перевірок р езультатів діяльності платн ика податків свідчать про за ниження або завищення суми й ого податкових зобов' язань , заявлених у податкових декл араціях.
Згідно з підпунктом 5.2.1 пункт у 5.2 статті 5 Закону України № 2181 -ІІІ податкове зобов' язання платника податків, нарахова не контролюючим органом відп овідно до пунктів 4.2 та 4.3 статт і 4 цього Закону, вважається уз годженим у день отримання пл атником податків податковог о повідомлення, за винятком в ипадків, визначених підпункт ом 5.2.2 цього пункту (якщо здійсн юється оскарження визначено го податкового зобов' язанн я).
У разі визначення податков ого зобов' язання контролюю чим органом за підставами, за значеними у підпунктах «а» - « в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження (підпунк т 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону Ук раїни № 2181-ІІІ).
В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону № 2181-ІІІ узгодж ена сума податкового зобов'я зання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сум ою податкового боргу платник а податків.
Відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 ст. 17 Закону № 2181-ІІІ п л атник податків, що не подає п одаткову декларацію у строки , визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за к ожне таке неподання або її за тримку.
Згідно з підпунктом 17.1.3 пунк ту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ у р азі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов' язання п латника податків за підстава ми, викладеними у підпункті “ б” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 цього Закону, такий платник податків зобов' язаний спла тити штраф у розмірі десяти в ідсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов' язання) за кожний з по даткових періодів, установле них для такого податку, збору (обов' язкового платежу), поч инаючи з податкового періоду , на який припадає така недопл ата, та закінчуючи податкови м періодом, на який припадає о тримання таким платником под атків податкового повідомле ння від контролюючого органу , але не більше п' ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули .
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и від № 2181-III активи платника под атків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу викл ючно за рішенням суду.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України № 2181-III, є виключ но податкові органи.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України №2181-ІІІ, є викл ючно податкові органи.
Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України від 04.12.1990 р. №509-ХІІ «Про державну податкову слу жбу в Україні» державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції подають до суд ів позови до підприємств, уст анов, організацій та громадя н про визнання угод недійсни ми і стягнення в доход держав и коштів, одержаних ними за та кими угодами, а в інших випадк ах - коштів, одержаних без уста новлених законом підстав, а т акож про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок їх майна.
Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, коли судом здійснюється ро згляд справ про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень, у яких обов' язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.
Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об' єктивном у дослідженні (стаття 86 КАС Ук раїни).
Позивачем надано суду дока зи наявності у відповідача п одаткової заборгованості, на явності у позивача компетенц ії відносно стягнення з відп овідача податкового боргу, а також правильності нарахува ння передбачених законом штр афних санкцій. Відповідач жо дних заперечень проти позову суду не надав.
З огляду на викладене, суд в важає вимоги податкового орг ану правомірними і обґрунтов аними, а позов таким, що підляг ає задоволенню.
Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79 , 86, 94, 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Ірпінської об' єд наної державної податкової і нспекції в Київській області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Візит - Киї в» про стягнення заборговано сті в сумі 36 111 грн. 45 коп. - задов ольнити.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «В ізит - Київ» (місцезнаходже ння: 08296, Київська область, смт. В орзель, проспект Жовтня, 25, іде нтифікаційний код 30023630) до Держ авного бюджету України подат кову заборгованість в сумі 36 111 (тридцять шість тисяч сто о динадцять) грн. 45 коп.
Постанова набирає законно ї сили в порядку встановлено му ст. 254 КАС України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду у порядку, встановленому статт ями 185-187 КАС України, шляхом под ання апеляційної скарги чере з Київський окружний адмініс тративний суд протягом десят и днів з дня отримання копії п останови.
Суддя: (підпис) А.М. Леонтович
З оригіналом згідно. Суд дя
Повний текст постанови в иготовлено 09.08.2010 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13688426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні