КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 травня 2010 р. №2-а-4158/10/1070
приміщення суду за адресою :
м. Київ, бул. Лесі Українки , 26 , зал судових засідань № 1001
час прийняття постанови : 09 год. 34 хв.
Київський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Леонтович А.М.
при секретарі - Воро нюк М.М.
за участю представників ст орін:
від позивача Футорян М.С. (за довірені стю)
від відповідача : не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом
Броварської об' єднаної державної податкової інспек ції в Київській області до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Вітродар» про стягнення податкової за боргованості в сумі 2 950 грн. 30 к оп.
ВСТАНОВИВ:
Броварська об' єднана д ержавна податкова інспекція Київської області (далі - по зивач) звернулась до суду з по зовом до Товариства з обмеже ною відповідальністю «Вітро дар» (далі - відповідач) про с тягнення податкової заборго ваності в сумі 2 950 грн 30 коп.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що у ві дповідача утворилась заборг ованість перед бюджетом з по датку на додану вартість. Под аткові органи в силу закону в ід імені держави здійснюють функції з контролю за своєча сністю, правильністю нарахув ання та сплатою податків і зб орів (обов' язкових платежів ), а також стягнення з платникі в податків заборгованості пе ред бюджетами та державними цільовими фондами, тому пози вач звернувся до суду з позов ом про стягнення з відповіда ча податкової заборгованост і.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити.
Представник відповідача п овторно в судове засідання н е з' явився, про розгляд спра ви повідомлявся належним чи ном, явку своїх представникі в в судове засідання не забез печив. Ухвала про відкриття п ровадження у справі та призн ачення її до судового розгля ду, а також повістки про викли к в судове засідання надсила лись відповідачу за адресою, за якою відповідач зареєстр ований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців. В ідповідно до ст. 35 КАС України вважається, що повістку вруч ено юридичній особі, якщо вон а доставлена за адресою, внес еною до відповідного державн ого реєстру, або за адресою, як а вказана її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи .
Згідно з ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» якщо відом ості, які підлягають внесенн ю до Єдиного державного реєс тру були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 зазнач еного Закону встановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі, не пов' язана із зміна ми до установчих документів юридичної особи або не підля гає державній реєстрації, ви конавчий орган юридичної осо би або уповноважена ним особ а зобов' язаний подати (наді слати рекомендованим листом ) державному реєстратору за м ісцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційн у картку про внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Вітродар» за явку про внесення змін до від омостей щодо місцезнаходжен ня юридичної особи не подава ло.
Судом визнано за можливе р озглянути справу у відсутнос ті відповідача на підставі н аявних у справі доказів.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Вітродар» є юридичною особою, що зареєст ровано 20.08.2001 Виконавчим коміте том Броварської міської ради Київської області, що підтве рджується свідоцтвом про дер жавну реєстрацію юридичної о соби серії А00 №092440.
У відповідача утворилася з аборгованість перед бюджето м з податку на додану вартіст ь.
Податкова заборгованість з податку на додану вартість виникла з таких підстав.
07.11.2008 року відповідачем було подано до Броварської ОДПІ п одаткову декларацію з податк у на додану вартість за жовте нь 2008 року, згідно з якою він са мостійно визначив суму подат ку на додану вартість, що підл ягає сплаті, а саме: 624 грн 00 коп. та 16.01.2009 року за грудень 2008 року, з гідно з якою податок на додан у вартість складає: 2 333 грн 00 коп . Відповідач частково погаси в податкову заборгованість з а цим видом податку в сумі 6 гр н 70 коп.
Таким чином, сума заборгова ності відповідача за податко м на додану вартість на день с удового розгляду становить 2 950 грн 30 коп.
З метою вжиття заходів, спря мованих на погашення податко вого боргу, податковим орган ом на адресу відповідача бул о надіслано податкові вимоги : перша від 05.12.2008 №1/1295; друга від 23.04.2 009 №2/380. У зв' язку з неможливіст ю вручення зазначених податк ових вимог по причинні незна ходження фактичного місцезн аходження платника податків було складено акт від 20.03.2009 рок у та від 15.06.2009 року які було розм іщено на дошці податкових ог олошень.
Надаючи правової оцінки ві дносинам, що виникли між стор онами, суд виходить з таких по ложень законодавчих актів.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 статт і 2 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-В Р «Про оподаткування прибутк у підприємств» (в редакції За кону України № 283/97-ВР від 22.05.97) пла тниками податку з числа рези дентів є - суб'єкти господарсь кої діяльності, бюджетні, гро мадські та інші підприємства , установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
Згідно із статтею 3 вказаног о Закону об'єктом оподаткува ння є прибуток, який визначає ться шляхом зменшення суми с коригованого валового доход у звітного періоду, визначен ого згідно з пунктом 4.3 цього З акону на: суму валових витрат платника податку, визначени х статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань , нарахованих згідно із статт ями 8 і 9 цього Закону.
Відповідно до пункту 10.1 стат ті 10 Закону України від 28.12.1994 № 33 4/94-ВР прибуток платників пода тку, включаючи підприємства, засновані на власності окре мої фізичної особи, оподатко вується за ставкою 25 відсоткі в до об'єкта оподаткування.
Відповідно до підпункту 2.1 с татті 2 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (далі - Закон Укра їни від 03.04.1997 № 168/97-ВР) платником п одатку є будь-яка особа, яка: а ) здійснює або планує здійсню вати господарську діяльніст ь та реєструється за своїм до бровільним рішенням як платн ик цього податку; б) підлягає о бов' язковій реєстрації як п латник цього податку; в) імпор тує товари (супутні послуги) в обсягах, що підлягають опода ткуванню цим податком згідно з нормами цієї статті.
Об' єкти оподаткування і б аза оподаткування визначают ься статтями статями 3, 4 цього Закону.
Згідно з підпунктом 6.1 статт і 6 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-В Р об' єкти оподаткування, ви значені статтею 3 цього Закон у, за винятком операцій, звіль нених від оподаткування, та о перацій, до яких застосовуєт ься нульова ставка згідно з ц им Законом, оподатковуються за ставкою 20 відсотків.
Підпунктом 7.8.1 пункту 7.8 статт і 7 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-В Р передбачено, що податковим періодом є один календарний місяць.
Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетом та державними цільовими фондам и» зі змінами та доповненням и (далі - Закон №2181), податкові декларації подаються за баз овий податковий (звітний) пер іод, що дорівнює: календарном у кварталу або календарному півріччю (у тому числі при спл аті квартальних або піврічни х авансових внесків), - протяго м 40 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя).
Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону № 2181 податковим боргом (н едоїмкою) є податкове зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, н арахована на суму такого под аткового зобов'язання.
Статтею 5 Закону № 2181 передба чено, що податкове зобов'язан ня, самостійно визначене пла тником податків у податковій декларації, вважається узго дженим з дня подання такої по даткової декларації. При цьо му, відповідно до підпункту 1 .11 статті 1 цього Закону під под атковою декларацією розуміє ться документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов' язкового пл атежу).
Відповідно до підпункту 6 .2.3 «а» пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181 перша податкова вимога над силається не раніше першого робочого дня після закінченн я граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податко вого зобов'язання та виникне ння права податкової застави на активи платника податків , обов'язок погасити суму пода ткового боргу та можливі нас лідки непогашення його у стр ок.
Відповідно до підпункту 6.2.3 « б» пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181 друга податкова вимога напра вляється не раніше тридцятог о календарного дня від дня на правлення (вручення) першої п одаткової вимоги, у разі непо гашення платником податків с уми податкового боргу у вста новлені строки. Друга податк ова вимога додатково до відо мостей, викладених у першій п одатковій вимозі, може місти ти повідомлення про дату та ч ас проведення опису активів платника податків, що перебу вають у податковій заставі, а також про дату та час проведе ння публічних торгів з їх про дажу.
Згідно з підпунктом 6.2.4 пункт у 6.2 статті 6 Закону № 2181 у разі ко ли податковий орган або пошт а не може вручити платнику по датків податкове повідомлен ня або податкові вимоги у зв' язку з незнаходженням посадо вих осіб, їх відмовою прийнят и податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходж енням фактичного місця розта шування (місцезнаходження) п латника податків, податковий орган розміщує податкове по відомлення або податкові вим оги на дошці податкових огол ошень, встановленій на вільн ому для огляду місці біля вхо ду до приміщення податкового органу. При цьому день розміщ ення такої податкової вимоги вважається днем її вручення .
Згідно з підпунктом 3.1.1 пун кту 3.1 статті 3 Закону № 2181 актив и платника податків можуть б ути примусово стягнені в рах унок погашення його податков ого боргу виключно за рішенн ям суду.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону № 2181, є виключно податк ові органи.
Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «П ро державну податкову службу в Україні» державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податков і інспекції подають до судів позови до підприємств, устан ов, організацій та громадян п ро визнання угод недійсними і стягнення в доход держави к оштів, одержаних ними за таки ми угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без устано влених законом підстав, а так ож про стягнення заборговано сті перед бюджетом і державн ими цільовими фондами за рах унок їх майна.
Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.
Згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, коли судом здійснюється ро згляд справ про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень, у яких обов' язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.
Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об' єктивном у дослідженні (стаття 86 Кодекс у адміністративного судочин ства України).
Відповідач відзиву на позо вну заяву та жодних заперече нь проти позову суду не надав .
З огляду на викладене, суд в важає вимоги податкового орг ану правомірними і обґрунтов аними, а позов таким, що підляг ає задоволенню.
Відповідно до частини дру гої статті 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Броварської об' єднаної державної податково ї інспекції в Київській обла сті до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Вітрода р» про стягнення податкової заборгованості в сумі 2 950 грн. 30 коп. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «В ітродар» (07400, Київська област ь, м. Бровари, вул. Кірова, 36 А, 10, ко д ЄДРПОУ 31463508) на користь Держа вного бюджету України заборг ованість в сумі 2 950 (дві тися чі дев' ятсот п' ятдесят) гр н. 30 коп.
Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя: (підпис) А.М. Л еонтович
З оригіналом згідно. Суд дя
Повний текст постанови в иготовлено 21.05.2010 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13688436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні