КИЇВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 червня 2010 р. №2-а-4188/10/1070
приміщення суду за адресою :
м. Київ, бул. Лесі Українки , 26 , зал судових засідань № 1018
час прийняття постанови : 11 год. 05 хв.
Київський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого - судді Леонтович А.М.
при секретарі - Воро нюк М.М.
за участю представників ст орін:
від прокурора: Матвієць В .В.
від позивача: Колодій О.М. (за довірені стю)
від відповідача : не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом
Прокурора Вишгородськог о району Київської області в інтересах держави в особі Де ржавної податкової інспекці ї у Вишгородському районі Ки ївської області до Приватного підприємств а «Маяк» про стягнення податкової за боргованості в сумі 5 598 грн. 87 к оп.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Вишгородського району Київської області (да лі - прокурор) в інтересах де ржави в особі Державної пода ткової інспекції у Вишгородс ькому районі Київської облас ті (далі - позивач) звернувся з позовною заявою до суду, в я кій просить стягнути з відпо відача - Приватного підприє мства «Маяк» податкову забор гованість в сумі 5598 грн 87 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що зг ідно з даними податкового об ліку у відповідача утворилас я заборгованість перед бюдже том за земельним податком. По даткові органи в силу закону від імені держави здійснюют ь функції з контролю за своєч асністю , правильністю нарах ування та сплатою податків і зборів (обов' язкових плате жів), а також стягнення з платн иків податків заборгованост і перед бюджетами та державн ими цільовими фондами. Право звертатись до суду із заявам и про захист прав і законних і нтересів держави законом над ано також прокурору. Підстав ою для представництва у суді інтересів держави є наявніс ть порушень або загрози пору шень економічних, політичних та інших державних інтересі в внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняютьс я у відносинах між ними або з д ержавою. Виявивши порушення інтересів держави, прокурор звернувся до суду з позовом п ро стягнення з відповідача п одаткової заборгованості на користь держави.
Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.
Представник відповідача п овторно в судове засідання н е з' явився, про розгляд спра ви повідомлявся належним чи ном, відзиву на позов не надав , явку своїх представників в с удове засідання не забезпечи в. Ухвала про відкриття прова дження у справі та призначен ня її до судового розгляду, а т акож повістки про виклик в су дове засідання надсилались в ідповідачу за адресою, за яко ю відповідач зареєстрований в Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відпові дно до ст. 35 КАС України вважає ться, що повістку вручено юри дичній особі, якщо вона доста влена за адресою, внесеною до відповідного державного реє стру, або за адресою, яка вказа на її представником, і це підт верджується підписом відпов ідної службової особи.
Згідно з ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» якщо відом ості, які підлягають внесенн ю до Єдиного державного реєс тру були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 зазнач еного Закону встановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі, не пов' язана із зміна ми до установчих документів юридичної особи або не підля гає державній реєстрації, ви конавчий орган юридичної осо би або уповноважена ним особ а зобов' язаний подати (наді слати рекомендованим листом ) державному реєстратору за м ісцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційн у картку про внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі.
Приватне підприємство «Ма як» заявку про внесення змін до відомостей щодо місцезна ходження юридичної особи не подавало.
Неприбуття в судове засіда ння представників сторін без поважних причин або неповід омлення ними про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи (частина друг а статті 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України ).
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, за яв чи клопотань суду не надав .
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.
Приватне підприємство «Ма як» зареєстроване Вишгородс ькою районною державною адмі ністрацією Київської област і 19.01.2004 (ідентифікаційний код - 327 86275), як платник податків переб уває на обліку у Вишгородськ ій об'єднаній державній пода тковій інспекції Київської о бласті.
Відповідачем було подано до ДПІ у Вишгородському райо ні податкову декларацію з ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності за 2007 рік, в якій су ма орендної плати, що підляга є сплаті до бюджету за лютий 20 07 року становить 1903,41 грн.
Працівниками Державної по даткової інспекції у Вишгоро дському районі була проведен а перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податків та зборів до бюджет у, під час якої було встановле но порушення пп.4.1.4 та 4.1.7 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІ І «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» на пі дставі чого прийнято податко ві повідомлення-рішення №000537150 3/0 від 21.05.2007 року, яким визначено штрафну санкцію 337,55 грн.; №00005381503/0 в ід 21.05.2007 року, яким визначено шт рафну санкцію 863,02 грн.; №00109315030 від 17.12.2007 року, яким визначено штра фну санкцію 1451,50 грн.; №0010941503/0 від 17.12 .2007 року, яким визначено штрафн у санкцію 359,38 грн. Зазначене по відомлення-рішення 19.12.2007 року було вивішено на дошку подат кових оголошень.
Крім того працівник ами Державної податкової інс пекції у Вишгородському райо ні була проведена перевірка своєчасності сплати податкі в та зборів до бюджету, під час якої встановлено порушення пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України ві д 21.12.2000 року №2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами”. За результатами пер евірки складено Акт №118/15-3/32 786275 від 25.03.2008 року, на підставі яко го прийнято податкове повідо млення-рішення №0003211503/0 від 25.03.2008 ро ку, яким визначено штрафну са нкцію у розмірі 761,36 грн.
Вищезгадані податкові повідомлення-рішення були р озміщені на дошці податкових оголошень у зв' язку з немож ливістю вручити їх відповіда чу, оскільки відповідач вияв ився відсутнім за адресою мі сцезнаходження.
Сума податкового зобов ' язання по орендній платі з а землю, що визначена в вищеза значених податкових деклара ціях та податкових повідомле ннях-рішеннях була сплачена лише частково, у зв' язку з чи м у відповідача виник податк овий борг у розмірі 5598 грн 87 коп ., що підтверджується довідко ю розрахунком суми податково го боргу від 03.03.2010 року № 627/9/24-040/338 (а.с . 20).
Оскільки заборгованіст ь добровільно відповідачем с плачена не була, податковим о рганом на адресу відповідача було надіслано податкові ви моги: перша №1/332 від 04.04.2007р. на суму 1311,00 грн., яка 06.04.2007 року; друга №2/406 в ід 07.05.2007р. на суму 1630,52 грн., яка 10.05.2007 р оку. Обидві вимоги були вруче на відповідачу, про що свідчи ть підпис директора ПП «Маяк » - Ляхар О.М..
На день судового розгляду податкова заборгованість ві дповідача не зменшилась і ст ановить суму 5598 грн 87 коп., що пі дтвердив представник позива ча в судовому засіданні.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-XII плата з а землю (земельний податок), а також орендна плата за земел ьні ділянки державної і кому нальної власності належать д о загальнообов'язкових подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів).
Відповідно до ст. 21 Закону Ук раїни " Про оренду землі» від 0 6.10.1998 року № 161-XIV зі змінами та допо вненнями, орендна плата за зе млю - це платіж, який орендар в носить орендодавцеві за кори стування земельною ділянкою . Розмір, форма і строки внесен ня орендної плати за землю вс тановлюються за згодою сторі н у договорі оренди (крім стро ків внесення орендної плати за земельні ділянки державно ї та комунальної власності, я кі встановлюються відповідн о до Закону України "Про плату за землю").
Згідно ст. 14. Закону України « Про плату за землю» від 3 липн я 1992 року № 2535-XII зі змінами та доп овненнями, платники земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості (крім громадян) самостій но обчислюють суму земельног о податку та орендної плати щ ороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаю ть відповідному органу держа вної податкової служби за мі сцезнаходженням земельної д ілянки податкову декларацію на поточний рік за формою, вст ановленою центральним подат ковим органом, з розбивкою рі чної суми рівними частками з а місяцями. Подання такої дек ларації звільняє від обов'яз ку подання щомісячних деклар ацій.
Відповідно до ст. 17. Закону Ук раїни «Про плату за землю» ві д 3 липня 1992 року № 2535-ХП зі змінам и та доповненнями, податкове зобов'язання по земельному п одатку, а також по орендній пл аті за землі державної та ком унальної власності, визначен е у податковій декларації на поточний рік, сплачується рі вними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетом та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000 року №2181-111 ( надалі - За кон України №2181), цей Закон є сп еціальним законом з питань о податкування , який встановл ює порядок погашення зобов'я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетом та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно ст. 1 п. 1.1 Закону Україн и №2181, платники податків - юри дичні особи, їх філії, відділе ння, інші відокремлені підро зділи, що не мають статусу юри дичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єк тів підприємницької діяльно сті чи не мають такого статус у, на яких згідно з законами по кладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.
Платники податків, відпові дно до підпункту 4.І.І. п.4.1. ст.4 За кону України №2181, самостійно о бчислює суму податкового зоб ов'язання, яку зазначає у пода тковій декларації, крім випа дків, передбачених п.п. 4.2.2. пунк ту 4.2., а також п. 4.3 цієї статті.
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закон Україн и №2181, податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.
Відповідно до вимог п.п. 5.3.1 п.5 .3 ст. 5 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року з і змінами та доповненнями, пл атник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму под аткового зобов'язання, зазна чену у поданій ним податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого підпунктом 4.1.4 пункт у 4.1 статті 4 цього Закону для по дання податкової декларації .
Відповідно до п. 6.2.1 ст. 6 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами " , у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму по даткового зобов'язання в уст ановлені строки, податковий орган надсилає такому платни ку податків податкові вимоги .
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и №2181податковий борг (недоїмк а) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.
Відповідно до п.п 5.4.1 п. 5.4 ст.5 За кону України № 2181, узгоджена су ма податкового зобов'язання, не сплачена платником подат ків у строки, визначені цією с таттею, визнається сумою под аткового боргу платника пода тків .
Отже, відповідно до п. 1.3 ст. 1 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми " заборгованість відповід ача по орендній платі за земл і державної та комунальної в ласності у сумі 5598 грн 87 коп. є п одатковим боргом.
Згідно з п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181, у разі, коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання протягом граничних ст років, визначених цим Законо м, такий платник податку зобо в'язаний сплатити штраф у так их розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків п огашеної суми податкового бо ргу; при затримці від 31 до 90 кал ендарних днів включно, насту пних за останнім днем гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння, - у розмірі двадцяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу; при затримці, що є б ільшою 90 календарних днів, нас тупних за останнім днем гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов'я зання, - у розмірі п'ятдесяти в ідсотків погашеної суми пода ткового боргу.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України « Про державну подат кову службу» державні податк ові інспекції в районах, міст ах без районного поділу, райо нах у містах , міжрайонні та об 'єднані державні податкові і нспекції подають до судів по зови до підприємств, установ , організацій та громадян про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституц ії України на прокуратуру Ук раїни покладено представниц тво інтересів громадянина аб о держави у суді у випадках, ви значених законом.
Відповідно до ст. 361 Закону Ук раїни «Про прокуратуру» від 05.11.1991 № 1789-XII прокурор здійснює пре дставництво інтересів держа ви у суді, тобто, вчиняє від ім ені держави процесуальні та інші дії, спрямовані на захис т інтересів держави. Підстав ою для представництва у суді інтересів держави є наявніс ть порушень або загрози пору шень економічних, політичних та інших державних інтересі в внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняютьс я у відносинах між ними або з д ержавою.
Враховуючи, що предметом позову є стягнення до Держав ного бюджету України податко вої заборгованості, позов пр окурором пред' явлено в інте ресах держави, в межах надани х законом повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.
За таких обставин, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними, а позов таким, що підляга є задоволенню.
Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Прокурора Вишгор одського району Київської об ласті в інтересах держави в о собі Державної податкової ін спекції у Вишгородському рай оні Київської області до При ватного підприємства «Маяк» про стягнення податкової за боргованості в сумі 5 598 грн. 87 к оп. - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства «Маяк» (07354, Київська область, Вишгородський райо н, с. Нові Петрівці, вул. Леніна , 169, код ЄДРПОУ 32786275) на користь Де ржавного бюджету України заб оргованість в сумі 5 598 (п'ять тисяч п' ятсот дев' яносто вісім) грн. 87 коп.
Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя: (підпис) А.М. Леонтович
З оригіналом згідно. Суд дя
Повний текст постанови в иготовлено 25.06.2010 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13688442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні