КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2010 року
м. Київ 14:37 № 2а-75 75/10/1070
Київський окружний адміні стративний суд у складі:
головуючого судді Журавля В.О.,
при секретарі Горбуновій К.С.,
за участю:
прокурор - Лісіна М.В.,
представник позивача - Романко Н.І.,
представник відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом
до
про Заступника прокурора Киє во-Святошинського району в і нтересах держави в особі Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у Києво-Святошинському районі
Товариства з обмеженою від повідальністю «ВК ПЛЮС»
стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Києв о-Святошинського району в ін тересах держави в особі Упра вління Пенсійного фонду Укра їни у Києво-Святошинському р айоні (далі ? позивач) звернувс я до суду з позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ВК ПЛЮС» (далі ? відповід ач) про стягнення боргу по стр ахових внесках на загальнооб ов' язкове державне пенсій не страхування, фінансових с анкціях та пені у розмірі 3 508 г рн. 81 коп.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем самостійно визнач ено розмір страхових внесків , але не сплачено їх у повному обсязі у визначений законом строк. Внаслідок цього у відп овідача утворилася заборгов аність за цими обов' язковим и платежами.
Територіальні органи Пенс ійного фонду України в силу з акону здійснюють функції з к онтролю за правильністю, пов нотою нарахування і своєчасн істю сплати страхувальникам и внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування, а також стягнення за боргованості за страховими в несками.
Право звертатись до суду із заявами про захист прав і зак онних інтересів держави зако ном надано також прокурору. В иявивши порушення інтересів держави, прокурор звернувся до суду з позовом про стягнен ня з відповідача сум вказано ї заборгованості разом із фі нансовими санкціями та пенею .
Ухвалою від 17.09.2010 судом відкр ито провадження в адміністра тивній справі, розгляд справ и призначено на 29.09.2010, однак, суд ове засідання неодноразово в ідкладалося у зв' язку з нея вкою до суду відповідача.
Сторони були належним чино м повідомлені про дату, час та місце судового розгляду. У пр изначений день і час до суду з ' явився прокурор і представ ник управління Пенсійного фо нду, які позовні вимоги підтр имали у повному обсязі.
Відповідач до суду повторн о не прибув, явку представник а у судове засідання не забез печив, про причини неприбутт я суд не повідомив. Судові пов ідомлення надсилалися відпо відачу за адресою його місце знаходження згідно з даними Свідоцтва про державну реєст рацію юридичної особи.
Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України від 15.05.2003 №755-IV “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців”).
Відповідно до статті 16 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 № 755-IV єдиний державний реєс тр створюється з метою забез печення органів державної вл ади, а також учасників цивіль ного обороту достовірною інф ормацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в. В Єдиному державному реєст рі містяться відомості про ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців, зокрема про а дресу місцезнаходження юрид ичної особи чи адресу місця п роживання фізичної особи. Зг ідно зі статтею 18 вказаного За кону якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними. В ідповідно до частини восьмої статті 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України в важається, що повістку вруче но юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесе ною до відповідного державно го реєстру.
За таких обставин суд вважа є відповідача повідомленим н алежним чином, а його неприбу ття в судове засідання не є пе решкодою для розгляду справи , у зв' язку з чим ухвалив здій снювати розгляд справи за ві дсутності відповідача (части на друга статті 128 Кодексу адм іністративного судочинства України).
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, зая в чи клопотань до суду не наді слав. За таких обставин справ а розглядалась судом за наяв ними в ній матеріалами і дока зами.
Заслухавши прокурора і пре дставника Пенсійного фонду, дослідивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таки х підстав.
Товариство з обмеженою від повідальністю «ВК ПЛЮС» є юр идичною особою, зареєстрован ою Києво - Святошинською райо нною державною адміністраці єю Київської області 13.10.2004 р. зг ідно з витягом з Єдиного держ авного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, ідентифікаційний код 33220609 . ТОВ «ВК ПЛЮС» зареєстровано як платника страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фон ду України у Києво - Святошинс ькому районі Київської обла сті, де заведено картку особо вого рахунку страхувальника .
Згідно з розрахунком суми с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування, що підлягаю ть сплаті за листопад 2009 р., від повідач самостійно визначив розмір власних зобов' язань зі сплати страхових внесків в сумі 825 грн. 62 коп., а за грудень 2009 р. - 1438 грн. 16 коп., але добровіль но суму страхових внесків до Пенсійного фонду не сплатив .
На час розгляду справи у від повідача наявна заборговані сть зі сплати страхових внес ків на загальнообов`язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, фінансових санкцій та пені на загальну сумі 1 628 грн 68 коп., у тому числі по страхових внес ках за листопад 2009 р. - 825 грн. 62 к оп., за грудень 2009 р. - 1438 грн. 16 коп ., по фінансових санкціях у сум і 17 грн. 17 коп. та пені - 1 грн. 71 ко п., що підтверджується копіям и розрахунків сум страхових внесків на загальнообов`язко ве державне пенсійне страхув ання, витягом з картки особов ого рахунку страхувальника, рішенням про застосування фі нансових санкцій та нарахува ння пені за несплату (неперах ування) або несвоєчасну спла ту (несвоєчасне перерахуванн я) страхувальниками страхови х внесків, у тому числі донара хованих страхувальниками аб о органом Пенсійного фонду в ід 16.02.2010 № 293, а також розрахункам и, наданими позивачем.
На день судового розгляду з аборгованість відповідача н е зменшилась, що підтвердив п редставник Пенсійного фонду в судовому засіданні.
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 92 Конс титуції України виключно зак онами України визначаються о снови соціального захисту, ф орми і види пенсійного забез печення.
Відповідно до статті 5 Закон у України від 09.06.2003 № 1058-ІV “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” (дал і Закону України № 1058-ІV) сфера д ії цього Закону поширюється на відносини, що виникають мі ж суб' єктами системи загаль нообов' язкового державног о пенсійного страхування. Ді я інших нормативно-правових актів може поширюватися на ц і правовідносини лише у випа дках, передбачених зазначени м Законом, або в частині, що йо му не суперечить. Виключно ци м Законом визначаються: прин ципи та структура системи за гальнообов' язкового держа вного пенсійного страхуванн я; коло осіб, за які йому підля гають; перелік платників стр ахових внесків, їх права та об ов' язки; порядок нарахуванн я, обчислення, сплати цих внес ків і стягнення заборгованос ті за ними.
Згідно з пунктом 1 частини п ершої статті 14 Закону України № 1058-ІV страхувальниками є робо тодавці - підприємства, устан ови і організації, створені в ідповідно до законодавства У країни, незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання, об' єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприє мницької діяльності, які обр али особливий спосіб оподатк ування (фіксований податок, є диний податок, фіксований сі льськогосподарський подато к, придбали спеціальний торг овий патент), які використову ють працю фізичних осіб на ум овах трудового договору (кон тракту) або на інших умовах, пе редбачених законодавством, а бо за договорами цивільно-пр авового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 стат ті 11 цього Закону.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, а тому є страхувальником в розумін ні положень Закону України № 1058-IV.
Відповідно до пункту 6 части ни другої статті 17 Закону Укра їни № 1058-IV страхувальник зобов' язаний нараховувати, обчисл ювати і сплачувати в установ лені строки та в повному обся зі страхові внески. Згідно з ч астиною третьою статті 18 цьог о ж Закону страхові внески є ц ільовим загальнообов' язко вим платежем, який справляєт ься на всій території Україн и в порядку, встановленому ци м Законом.
Статтею 19 Закону України № 105 8-IV встановлено, що страхові вн ески до солідарної системи з агальнообов'язкового держав ного пенсійного страхування нараховуються роботодавцем на суми фактичних витрат на о плату праці (грошового забез печення) працівників, що вклю чають витрати на виплату осн овної та додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних і компенсаційних виплат .
Частиною другою статті 20 за значеного Закону встановлен о, що обчислення страхових вн есків застрахованих осіб зді йснюється страхувальником н а підставі бухгалтерських та інших документів, відповідн о до яких проводиться нараху вання (обчислення) або які під тверджують нарахування заро бітної плати, на які відповід но до цього Закону нараховую ться страхові внески.
Частиною шостою статті 20 За кону України № 1058-IV передбачен о, що страхувальники зобов'яз ані сплачувати страхові внес ки, нараховані за відповідни й базовий звітний період, не п ізніше ніж через 20 календарни х днів із дня закінчення цьог о періоду незалежно від випл ати заробітної плати (доходу ), на суми яких нараховуються с трахові внески. Для страхува льників, що мають найманих пр ацівників, базовим звітним п еріодом є календарний місяць . Згідно з частиною дванадцят ою статті 20 зазначеного Закон у страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінанс ового стану платника страхов их внесків.
Законом України «Про збір н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування» вст ановлено, що страхувальники повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування в роз мірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства, та здійснюват и відрахування збору на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування за фізични х осіб, які працюють на підпри ємстві страхувальника за тру довим договором в розмірах, у становлених цим Законом (від 1 до 5 % сукупного оподатковува ного доходу фізичних осіб).
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 106 З акону № 1058-IV суми страхових вне сків своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувал ьником у строки, визначені ст . 20 цього Закону, вважаються пр остроченою заборгованістю з і сплати страхових внесків (д алі - недоїмка) і стягуються із нарахуванням пені та застос уванням штрафних санкцій.
16.02.2010 позивачем прийнято ріше ння №2151/02 про застосування фіна нсових санкцій та нарахуванн я пені за несплату (неперерах ування) або несвоєчасну спла ту (несвоєчасне перерахуванн я) страхувальниками страхови х внесків, у тому числі донара хованих страхувальниками аб о органом Пенсійного фонду. З аборгованість відповідачем в добровільному порядку не с плачена.
У зв' язку з порушенням від повідачем платіжної дисципл іни 29.06.2010 позивачем на підставі частини третьої ст.106 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування” направлено відпові дачу вимогу про сплату боргу №Ю-1360 на загальну суму 1628 грн 68 ко п., яку відповідач отримав 09.09.2010 , що підтверджується копією п овідомлення про вручення пош тового відправлення. До вказ аної у вимозі загальної суми заборгованості входить і за значена у позові сума заборг ованості у розмірі 1628 грн 68 коп .
Згідно з приписами частини третьої ст.106 Закону України № 1058-ІV вимога про сплату недоїмк и є виконавчим документом. Пр отягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальн ик зобов' язаний сплатити су ми недоїмки та суми фінансов их санкцій. Страхувальник у р азі незгоди з розрахунком су ми недоїмки, зазначеної у вим озі про сплату недоїмки, узго джує її з органами Пенсійног о фонду в порядку, встановлен ому правлінням Пенсійного фо нду, а в разі неузгодження вим оги із органами Пенсійного ф онду має право на оскарження вимоги в судовому порядку (ст аття 106 Закону України №1058- IV). Згі дно з ч. 3 ст. 106 зазначеного Зако ну у разі звернення органа Пе нсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до суду п ередбачені законодавством з аходи досудового врегулюван ня спорів не застосовуються.
Станом на день розгляду спо ру та винесення рішення по су ті доказів щодо оскарження в казаної вимоги, її узгодженн я або про сплату суми заборго ваності, яка в ній зазначена, с уду не надано.
Ураховуючи, що зобов' язан ня зі сплати страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я самостійно визначено відпо відачем у розрахунках суми с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування за листопад- грудень 2009 р., що підлягають спл аті, суд дійшов висновку, що су ма зобов' язань є узгодженою . Цю суму заборгованості, зазн ачену ним у вказаному розрах унку, відповідач фактично ви знає, але добровільно не спла чує.
Право органу Пенсійного фо нду на звернення до суду з вим огами про сплату недоїмки, пе редбачено абзацом 8 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и № 1058- IV. Зазначено, що у разі, як що страхувальник, який одер жав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом д есяти робочих днів після її о тримання не сплатив зазначен у у вимозі суму недоїмки ра зом з застосованою до нього ф інансовою санкцією, включено ї до вимоги, або не узгодив вим огу з відповідним органом П енсійного фонду, або не оска ржив вимогу в судовому поряд ку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отриманн я узгодженої вимоги, відпові дний орган Пенсійного фонду звертається в установленом у законом порядку і подає вим огу про сплату недоїмки до ві дповідного підрозділу держа вної виконавчої служби. У заз начених випадках орган Пенс ійного фонду також має право звернутися до суду чи господ арського суду з позовом про стягнення недоїмки.
Відповідно до статті 361 Зако ну України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 № 1789-XII прокурор здійсню є представництво інтересів д ержави у суді, тобто, вчиняє ві д імені держави процесуальні та інші дії, спрямовані на зах ист інтересів держави. Підст авою для представництва у су ді інтересів держави є наявн ість порушень або загрози по рушень економічних, політичн их та інших державних інтере сів внаслідок протиправних д ій (бездіяльності) фізичних а бо юридичних осіб, що вчиняют ься у відносинах між ними або з державою.
Приписами статті 67 Конститу ції України визначений обов' язок кожного сплачувати пода тки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом.
Статтею 19 Конституції Украї ни визначено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми.
Статтею 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлено, що розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюється на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості .
Згідно зі статтею 71 цього Ко дексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім розгляду спра в про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень. Суб ' єкт владних повноважень по винен надати суду всі наявні у нього документи та матеріа ли, які можуть бути використа ні як докази у справі. Якщо осо ба, яка бере участь у справі, б ез поважних причин не надаст ь докази на пропозицію суду д ля підтвердження обставин, н а які вона посилається, суд ви рішує справу на підставі ная вних доказів.
Відповідач на пропозицію с уду надати заперечення проти позову та докази, що їх підтве рджують, викладену в ухвалах про відкриття провадження в адміністративній справі та про закінчення підготовчого провадження, жодних запереч ень проти позову або доказів , що спростовують твердження позивача, не надав.
З таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог, та вважає їх такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі.
Враховуючи, що спір вирішен о на користь суб' єкта владн их повноважень, звільненого від сплати судового збору, а т акож за відсутності витрат п озивача - суб' єкта владних повноважень, пов' язаних із залученням свідків та прове денням судових експертиз, су дові витрати (судовий збір) ст ягненню з відповідача не під лягають.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний п озов задовольнити.
Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « ВК ПЛЮС» (08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Київська, 19, іде нтифікаційний код 33220609) на кори сть Управління Пенсійного фо нду України у Києво-Сятошинс ькому районі Київської обла сті заборгованість по сплаті внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування, фінансових санкцій т а пені в сумі 1628 (одна тисяча шістсот двадцять вісім) грн 68 коп.
Постанова набирає зак онної сили в порядку, встанов леному статтею 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.
Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Суддя Журавель В.О.
Постанову складе но у повному обсязі та підпис ано 22 листопада 2010 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13689458 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні