КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
8 грудня 2010 року 12:00 № 2а-7751/10/1070
Київський окружний адміні стративний суд у складі:
головуючого судді Ж уравля В.О.,
при секретарі Горбуновій К.С.,
за участю:
представника позивача - Мацюка М.М. ,
представник відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом
до
про Державної податкової інсп екції у Києво - Святошинськом у районі Київської області
Благодійного фонду імені Антонія Печерського
стягнення податкового бор гу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружно го адміністративного суду зв ернулась Державна податкова інспекція у Києво - Святошинс ькому районі Київської облас ті з позовом до Благодійного фонду імені Антонія Печерс ького про стягнення податк ового боргу в сумі 1020 грн 00 коп.
У обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що згі дно з даними податкового обл іку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджет ом у зв' язку з несвоєчасним поданням податкової звітнос ті з податку на прибуток підп риємств. Податкові органи в с илу закону від імені держави здійснюють функції з контро лю за своєчасністю, правильн істю нарахування та сплатою податків і зборів (обов' язк ових платежів), а також стягне ння з платників податків заб оргованості перед бюджетами та державними цільовими фон дами. Виявивши наявність у ві дповідача податкової заборг ованості, позивач звернувся до суду з позовом про стягнен ня цієї заборгованості до де ржавного бюджету.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.
Відповідач повторно в судо ве засідання не прибув, про ро згляд справи повідомлявся н алежним чином, відзиву на поз ов не надав, явку своїх предст авників в судове засідання н е забезпечив. Ухвала про відк риття провадження у справі т а призначення її до судового розгляду, а також повістки пр о виклик в судове засідання н адсилались відповідачу за ад ресою, за якою відповідач зар еєстрований в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців. Згідно з ст. 18 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру були внесені до нього, т о такі відомості вважаються достовірними.
Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка вказана її представнико м, і це підтверджується підпи сом відповідної службової ос оби.
За таких обставин суд вважа є відповідача повідомленим н алежним чином, а його неприбу ття в судове засідання не є пе решкодою для розгляду справи , у зв' язку з чим ухвалив здій снювати розгляд справи за ві дсутності відповідача (части на друга статті 128 Кодексу адм іністративного судочинства України).
Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, за яв чи клопотань суду не надав . Суд розглядав справу на підс таві наявних у ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п редставника позивача, суд ді йшов висновку, що позов підля гає задоволенню з таких підс тав.
Благодійний фонд імені А нтонія Печерського як юрид ична особа зареєстрований Києво - Святош инською районною державною а дміністрацією Київської обл асті 26.12.2006 за № 1 339 102 0000 003978, як платни к податків перебуває на облі ку в Державній податковій ін спекції у Києво - Святошинськ ому районі Київської області .
У травні 2009 року позивачем пр оведено перевірку дотриманн я відповідачем вимог податко вого законодавства з питань подання податкових декларац ій з податку на прибуток (акт п ро результати невиїзної доку ментальної перевірки своєча сності подання податкової зв ітності від 13.05.2009 № 225/1501/34846257). Переві ркою встановлено факт поруше ння відповідачем вимог підпу нкту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами», що виявились у не поданні податкових декларац ій з податку на прибуток за 2007 р ік, 1 квартал 2008 року, 1 півріччя 2008 року, 9 місяців 2008 року, 2008 рік, 1 квартал 2009 року.
За результатами перевірки податковим органом на підст аві підпункту 17.1.1 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181 -ІІІ «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» прийн ято податкове повідомлення-р ішення від 26.05.2009 № 0005211501/0, згідно з я ким до відповідача застосова но штрафну (фінансову) санкці ю у розмірі 1020 грн 00 коп.
У зв' язку з тим, що відпові дач добровільно не сплатив с уму заборгованості податков им органом на адресу відпові дача надіслано податкові вим оги (перша податкова вимога в ід 06.07.2009 № 1/1099; друга податкова вим ога від 04.11.2009 № 2/1585). Обидві податк ові вимоги повернулися до по даткового органу у зв' язку з відсутністю відповідача за адресою місцезнаходження, т ому були розміщені на дошці п одаткових оголошень (акти ві д 24.09.2009 № 46 та від 13.11.2009 № 51).
Таким чином, відповідач має податкову заборгованість в сумі 1020 грн 00 коп. На день розгля ду справи сума заборгованост і відповідача не зменшилась, що підтвердив представник п озивача в судовому засіданні .
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд бере до уваги насту пне.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно з пунктом 2 частини п ершої статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII «Про систему опод аткування» платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Відповідно до статті 2 Закон у України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств» (далі - Закону Україн и № 334/94-ВР) суб'єкти господарськ ої діяльності, бюджетні, гром адські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами є платниками под атку на прибуток підприємств .
Згідно із статтею 3 Закону У країни № 334/94-ВР о б'єктом оподат кування податком на прибуток є прибуток, який визначаєтьс я шляхом зменшення суми скор игованого валового доходу зв ітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Зако ну на: суму валових витрат пла тника податку, визначених ст аттею 5 цього Закону; суму амор тизаційних відрахувань, нара хованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
При цьому, валовим доходом в важається загальна сума дохо ду платника податку від усіх видів діяльності, отриманог о (нарахованого) протягом зві тного періоду в грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах як на території Укра їни, її континентальному шел ьфі, виключній (морській) екон омічній зоні, так і за її межам и (стаття 4 Закону України № 334/9 4-ВР) .
Валовими витратами є сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які придбаваються (вигото вляються) таким платником по датку для їх подальшого вико ристання у власній господарс ькій діяльності (стаття 5 Зак ону України № 334/94-ВР) .
Відповідно до статті 10 Зако ну України № 334/94-ВР прибуток пл атників податку, включаючи п ідприємства, засновані на вл асності окремої фізичної осо би, оподатковується за ставк ою 25 відсотків до об'єкта опод аткування.
Пунктом 16.4 статті 16 Закону Ук раїни № 334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткува ння минулих податкових періо дів у разі його наявності від повідно до пункту 6.1 статті 6 ць ого Закону. При цьому за звітн і квартал, півріччя та три ква ртали платники податку подаю ть спрощену декларацію, а за р езультатами звітного року - п овну.
Згідно з пунктом 1.11 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (далі - Зако н України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ) подат кова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України № 2181-ІІІ вста новлено, якщо базовий податк овий (звітний) період, що дорів нює календарному місяцю, - под аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України в ід 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків, який не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України № 2181-III подат кове зобов'язання - це зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України.
Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» податкови м боргом (недоїмкою) є податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.
Статтею 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » передбачено, що податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом, вважається узгоджени м у день отримання платником податків податкового повідо млення, якщо платник податкі в не здійснив адміністративн ого оскарження визначеної су ми податкового зобов'язання.
В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового з обов'язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.
Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України в ід 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» активи платника податкі в можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду.
У разі, коли платник податк ів, як це передбачено підпунк том 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-ІІІ, не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня в установлені строки, пода тковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІ І «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», є виклю чно податкові органи.
Згідно пунктом 11 статті 10 Зак ону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах б ез районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдн ані державні податкові інспе кції подають до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.
Відповідно до статті 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України розгляд і вир ішення справ в адміністратив них судах здійснюються на за садах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства передб ачено, що кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.
Позивачем надано суду дока зи наявності у відповідача з аборгованості перед державн им бюджетом за штрафними (фін ансовими) санкціями, наявнос ті у позивача компетенції ві дносно стягнення з відповіда ча податкового боргу, а також правильності нарахування пе редбачених законом штрафних санкцій.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, аналізу положень чинного законодавства України та ма теріалів справи, беручи до ув аги те, що доказів погашення в ідповідачем зазначеної забо ргованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню.
Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' є кта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони вс і здійснені нею документальн о підтверджені судові витрат и, пов' язані із залученням с відків та проведенням судови х експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним с удових витрат, тому підстави для присудження на його кори сть судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 11, 14, 69-71, 72, 79, 8 6, 94, 122, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд
ПОСТ АНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити.
Стягнути з Благодійного фо нду імені Антонія Печерськ ого (08150, Київська область, м. Б оярка, вул. Шевченка, буд. 176, іде нтифікаційний код 34846257) до Держ авного бюджету України пода тковий борг у розмірі 1020 (од на тисяча двадцять) грн 00 коп .
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.
Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Суддя Журавель В.О.
Постанову складено у повному обсязі та підписан о 11 грудня 2010 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2011 |
Номер документу | 13689464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні