Постанова
від 19.11.2010 по справі 2а-7813/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

19 листопада 2010 року 11:39 № 2а-7813/10/10 70

Київський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді Ж уравля В.О.,

при секретарі Го рбуновій К.С.,

за участю:

представник позивача - Луценко Т.С.,

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом

до

про Білоцерківської об' єдна ної державної податкової інс пекції

Товариства з обмеженою від повідальністю «Таві»

стягнення податкової забо ргованості,

ВСТАНОВИВ:

Білоцерківська об' єднан а державна податкова інспекц ія (далі - позивач) звернулас ь 28.09.2010 до суду з позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Таві» (далі - відпо відач) про стягнення податко вої заборгованості в сумі 2 035 г рн 00 коп.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що згі дно з даними податкового обл іку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджет ом з податку на прибуток підп риємств. Податкові органи в с илу закону від імені держави здійснюють функції з контро лю за своєчасністю, правильн істю нарахування та сплатою податків і зборів (обов' язк ових платежів), а також стягне ння з платників податків заб оргованості перед бюджетами та державними цільовими фон дами. Виявивши наявність у ві дповідача податкової заборг ованості, позивач звернувся до суду з позовом про стягнен ня цієї заборгованості до де ржавного бюджету.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.

Відповідач повторно в судо ве засідання не прибув, про ро згляд справи повідомлявся н алежним чином, відзиву на поз ов не надав, явку своїх предст авників в судове засідання н е забезпечив. Ухвала про відк риття провадження у справі т а призначення її до судового розгляду, а також повістки пр о виклик в судове засідання н адсилались відповідачу за ад ресою, за якою відповідач зар еєстрований в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців. Згідно з ст. 18 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру були внесені до нього, т о такі відомості вважаються достовірними. Відповідно до ч. 1 ст. 19 зазначеного Закону вст ановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі, не пов' яз ана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній ре єстрації, виконавчий орган ю ридичної особи або уповноваж ена ним особа зобов' язаний подати (надіслати рекомендов аним листом) державному реєс тратору за місцезнаходження м юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстр і.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Таві» заявку про внесення змін до відомос тей щодо місцезнаходження юр идичної особи не подавало.

Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка вказана її представнико м, і це підтверджується підпи сом відповідної службової ос оби.

За таких обставин суд вважа є відповідача повідомленим н алежним чином, а його неприбу ття в судове засідання не є пе решкодою для розгляду справи , у зв' язку з чим ухвалив здій снювати розгляд справи за ві дсутності відповідача (части на друга статті 128 Кодексу адм іністративного судочинства України).

Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, за яв чи клопотань суду не надав . Суд розглядав справу на підс таві наявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п редставника позивача, з' ясу вавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , суд дійшов висновку, що позо в підлягає задоволенню з так их підстав.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Таві» зареєс тровано відділом державної р еєстрації Виконавчого коміт ету Білоцерківської міської ради 13.12.2000, про що в журналі облі ку реєстраційних справ зробл ено запис за № 04055009Ю0011176, як платни к податків та інших обов' яз кових зборів взятий на облік Білоцерківської ОДПІ 27.12.2000 за № 218.

Працівниками Білоцерківсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції проведен о перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності поданн я податкової декларації з по датку на прибуток ТОВ «Таві» , під час якої було встановле но факти порушення відповід ачем вимог пункту 16.4 статті 16 З акону України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», підпункту 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», що виявились у неподанні податкових декларацій з под атку на прибуток за 1 квартал, II півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2007 року; 1 квартал, II півріччя, 9 мі сяців, 11 місяців 2008 року та за 2008 р ік; 1 квартал, II півріччя 2009 року (акт № 2869/151-024/415 від 20.08.2009).

За результатами перевірки податковим органом на підст аві підпункту 17.1.1 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181 -ІІІ «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0002951/151/405 від 20.08.2009, яким виз начено штрафну фінансову сан кцію у розмірі 2040 грн 00 коп.

Податкове повідомлення-рі шення №0002951/151/405 від 20.08.2009 надіслано відповідачу засобами поштов ого зв' язку. У подальшому по даткове повідомлення-рішенн я №0002951/151/405 від 20.08.2009 було відповідн о до додатку до акту №2869/151-024/415 від 20.08.2009 розміщено на дошці податк ових оголошень, так як лист як им воно було відправлено пов ернувся до Білоцерківської О ДПІ з відміткою «адресат за з азначеною адресою не прожива є».

Станом на 01.08.2009 відповідач ма в переплату в сумі 5 грн.

Оскільки заборгованість д обровільно відповідачем не с плачена, податковим органом на адресу відповідача надісл ано податкові вимоги: перша № 1/518 від 07.09.2009 на суму 2035 грн 00 коп., і д руга №2/569 від 04.11.2009 на суму 2035 грн 00 к оп. Обидві податкові вимоги б ули розміщені на дошці подат кових оголошень у зв' язку з неможливістю вручити їх від повідачу, оскільки відповіда ч виявився відсутнім за адре сою місцезнаходження.

Таким чином, відповідач має податкову заборгованість в сумі 2035 грн 00 коп. На день розгля ду справи сума заборгованост і відповідача не зменшилась, що підтвердив представник п озивача в судовому засіданні .

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Згідно з пунктом 2 частини п ершої статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII «Про систему опод аткування» платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Відповідно до статті 2 Закон у України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств» (далі - Закону Україн и № 334/94-ВР) суб'єкти господарськ ої діяльності, бюджетні, гром адські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами є платниками под атку на прибуток підприємств .

Згідно із статтею 3 Закону У країни № 334/94-ВР о б'єктом оподат кування податком на прибуток є прибуток, який визначаєтьс я шляхом зменшення суми скор игованого валового доходу зв ітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Зако ну на: суму валових витрат пла тника податку, визначених ст аттею 5 цього Закону; суму амор тизаційних відрахувань, нара хованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

При цьому, валовим доходом в важається загальна сума дохо ду платника податку від усіх видів діяльності, отриманог о (нарахованого) протягом зві тного періоду в грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах як на території Укра їни, її континентальному шел ьфі, виключній (морській) екон омічній зоні, так і за її межам и (стаття 4 Закону України № 334/9 4-ВР) .

Валовими витратами є сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які придбаваються (вигото вляються) таким платником по датку для їх подальшого вико ристання у власній господарс ькій діяльності (стаття 5 Зак ону України № 334/94-ВР) .

Відповідно до статті 10 Зако ну України № 334/94-ВР прибуток пл атників податку, включаючи п ідприємства, засновані на вл асності окремої фізичної осо би, оподатковується за ставк ою 25 відсотків до об'єкта опод аткування.

Пунктом 16.4 статті 16 Закону Ук раїни № 334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткува ння минулих податкових періо дів у разі його наявності від повідно до пункту 6.1 статті 6 ць ого Закону. При цьому за звітн і квартал, півріччя та три ква ртали платники податку подаю ть спрощену декларацію, а за р езультатами звітного року - п овну.

Згідно з пунктом 1.11 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (далі - Зако н України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ) подат кова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України № 2181-ІІІ вста новлено, якщо базовий податк овий (звітний) період, що дорів нює календарному місяцю, - под аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України в ід 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків, який не п одає податкову декларацію у строки, визначені законодавс твом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України № 2181-III подат кове зобов'язання - це зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» податкови м боргом (недоїмкою) є податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.

Статтею 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » передбачено, що податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом, вважається узгоджени м у день отримання платником податків податкового повідо млення, якщо платник податкі в не здійснив адміністративн ого оскарження визначеної су ми податкового зобов'язання.

В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового з обов'язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України в ід 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» активи платника податкі в можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду.

У разі, коли платник податк ів, як це передбачено підпунк том 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-ІІІ, не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня в установлені строки, пода тковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІ І «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», є виклю чно податкові органи.

Згідно пунктом 11 статті 10 Зак ону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах б ез районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдн ані державні податкові інспе кції подають до судів позови до підприємств, установ, орга нізацій та громадян про визн ання угод недійсними і стягн ення в доход держави коштів, о держаних ними за такими угод ами, а в інших випадках - кошті в, одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості пе ред бюджетом і державними ці льовими фондами за рахунок ї х майна.

Відповідно до статті 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України розгляд і вир ішення справ в адміністратив них судах здійснюються на за садах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства передб ачено, що кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.

Позивачем надано суду дока зи наявності у відповідача з аборгованості перед державн им бюджетом за штрафними (фін ансовими) санкціями, наявнос ті у позивача компетенції ві дносно стягнення з відповіда ча податкового боргу, а також правильності нарахування пе редбачених законом штрафних санкцій.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, аналізу положень чинного законодавства України та ма теріалів справи, беручи до ув аги те, що доказів погашення в ідповідачем зазначеної забо ргованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню.

Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' є кта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони вс і здійснені нею документальн о підтверджені судові витрат и, пов' язані із залученням с відків та проведенням судови х експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним с удових витрат, тому підстави для присудження на його кори сть судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 11, 14, 69-71, 72, 79, 8 6, 94, 122, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов з адовольнити.

Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Т аві» (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Горького, бу д. 72-А, кв. 40, ідентифікаційний код 31248128) до Державного бюджету України заборгованість у ро змірі 2035 (дві тисячі тридцят ь п' ять) грн 00 коп.

Право, порядок і строки апел яційного оскарження визначе но ст.ст.185-186 КАС України.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.

Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Ж уравель В.О.

Постанову складено у повному обсязі та підписан о 23 листопада 2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13689467
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7813/10/1070

Постанова від 19.11.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні