Постанова
від 16.12.2010 по справі 2а-8125/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

16 грудня 2010 року 13:24 № 2а-8125/10/1070

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді Ж уравля В.О.,

при секретарі Горбуновій К.С.,

за участю:

представника позивача - Харченка С.В.,

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом

до

про Кагарлицької об' єднаної державної податкової інспек ції Київської області

Приватного підприємства „ Довіра - Союз”

стягнення податкового бор гу,

ВСТАНОВИВ:

Кагарлицька об' єднан а державна податкова інспекц ія Київської області 11.10.2010 звер нулася до суду з позовом до Пр иватного підприємства «Дові ра-Союз» про стягнення подат кового боргу на суму 76 097 грн 76 к оп.

У обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що згі дно з даними податкового обл іку у відповідача утворилас я заборгованість перед бюдже том з податку на прибуток, под атку на додану вартість. Пода ткові органи в силу закону ві д імені держави здійснюють ф ункції з контролю за своєчас ністю, правильністю нарахува ння та сплатою податків і збо рів (обов' язкових платежів ), а також стягнення з платникі в податків заборгованості пе ред бюджетами та державними цільовими фондами, тому пози вач звернувся до суду з позов ом про стягнення з відповіда ча податкової заборгованост і.

Ухвалою від 14.10.2010 відкрито пр овадження в адміністративні й справі.

Сторони були належним чино м повідомлені про дату, час та місце судового розгляду. У пр изначений день і час до суду п рибув представник позивача, який у судовому засіданні по зовні вимоги підтримав, прос ив суд позов задовольнити.

Відповідач до суду не прибу в, про причини не прибуття суд не повідомив, явку свого пред ставника в судове засідання не забезпечив. Ухвала про від криття провадження у справі та призначення її до судовог о розгляду, а також повістки п ро виклик в судове засідання надсилались відповідачу за адресою, за якою відповідач з ареєстрований в Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України від 15.05.2003 №755-IV “Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців”).

Відповідно до статті 16 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 № 755-IV єдиний державний реєс тр створюється з метою забез печення органів державної вл ади, а також учасників цивіль ного обороту достовірною інф ормацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в. В Єдиному державному реєст рі містяться відомості про ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців, зокрема про а дресу місцезнаходження юрид ичної особи чи адресу місця п роживання фізичної особи. Зг ідно зі статтею 18 вказаного За кону якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними. В ідповідно до ч. 1 ст. 19 зазначено го Закону у разі, якщо зміна ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, не пов' язан а із змінами до установчих до кументів юридичної особи або не підлягає державній реєст рації, виконавчий орган юрид ичної особи або уповноважена ним особа зобов' язаний под ати (надіслати рекомендовани м листом) державному реєстра тору за місцезнаходженням юр идичної особи заповнену реєс траційну картку про внесення змін до відомостей про юриди чну особу, які містяться в Єди ному державному реєстрі.

Приватне підприємство «До віра-Союз» заявку про внесен ня змін до відомостей щодо мі сцезнаходження юридичної ос оби не подавало.

Відповідно до частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру.

Неприбуття в судове засіда ння представників сторін без поважних причин або неповід омлення ними про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи (частина друг а статті 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України ).

Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, за яв чи клопотань суду не надав . Справа розглядалась судом з а наявними в ній матеріалами .

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п редставника позивача, суд ді йшов висновку, що позов підля гає задоволенню, з таких підс тав.

Приватне підприємство «До віра-Союз» (ідентифікаційни й код - 35799685) є юридичною особою , що зареєстрована Кагарлиць кою районною адміністрацією Київської області 10.06.2008 (номер запису про державну реєстрац ію у Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб підприємців - 1 338 102 0000 0 00580), як платник податків перебу ває на обліку у Кагарлицькій об' єднаній державній подат ковій інспекції Київської об ласті з 11.06.2008 за №628.

У відповідача утворилася з аборгованість перед бюджето м за податком на прибуток під приємств та податком на дода ну вартість.

Податковий борг з податку н а прибуток підприємств виник з таких підстав.

У травні 2010 року відповідаче м подано до позивача податко ву декларацію з податку на пр ибуток підприємств за 1 кварт ал 2010 року, в якій він самостійн о визначив податкове зобов' язання з податку на прибуток підприємств в сумі 272 грн 00 коп . Вказану суму позивач добров ільно не сплатив.

У травні 2010 року позивачем пр оведено невиїзну документал ьну перевірку своєчасності с плати відповідачем податку н а прибуток підприємств (акт в ід 21.05.2010 №128/15-00/35799685). Перевіркою вста новлено порушення вимог підп ункту 5.3.1 пункту 5.3. статті 5 Зако ну України від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств» (далі - Закон України № 334/94-ВР) та підпункту 4.1.4 пункту 4.1. статті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» (далі - Закон України від 21.12.20 00 № 2181-ІІІ), що виявилось у прост роченні сплати нарахованих з гідно з декларацією з податк у на прибуток від 09.02.2010 №19248 подат кових зобов'язань в сумі 1078 грн 80 коп на 75 днів та у сумі 500 грн 00 к оп на 50 днів.

За результатами перевірки податковим органом на підст аві підпункту 17.1.7 пункту 17.1. ста тті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ прийнято і надіслано на адресу відповідача податков е повідомлення-рішення від 21.0 5.2010 № 0001851500/0, згідно з яким до відпо відача застосовано штраф у р озмірі двадцяти відсотків по гашеної суми податкового бор гу, що становить суму - 315 грн 7 6 коп.

Податковим органом на адре су відповідача було надіслан о зазначене податкове повідо млення - рішення, яке у зв' я зку з відсутністю відповідач а за місцезнаходженням було розміщено на дошці податкови х оголошень (акт від 31.05.2010 №4).

Також, у серпні 2010 року позив ачем проведено невиїзну доку ментальну перевірку своєчас ності сплати відповідачем по датку на прибуток підприємст в (акт від 21.08.2010 №234/15-00/35799685). Перевірк ою встановлено порушення вим ог підпункту 2.1.2 пункту 2.1. статт і 2 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-В Р та підпункту 4.1.4 пункту 4.1. стат ті 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181- ІІІ, що виявилось у несвоєчас ному поданні декларації з по датку на прибуток за 1 піврічч я 2010 р., у зв' язку з чим ця декла рація прийнята, але не визнан а податковою звітністю.

За результатами перевірки податковим органом на підст аві підпункту 17.1.7 пункту 17.1. ста тті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ прийнято і надіслано на адресу відповідача податков е повідомлення-рішення від 21.0 8.2010 № 0003661500/0, згідно з яким до відпо відача застосовано штраф у р озмірі 170 грн 00 коп.

Податковим органом на адре су відповідача було надіслан о зазначене податкове повідо млення - рішення, яке у зв' я зку з відсутністю відповідач а за місцезнаходженням було розміщено на дошці податкови х оголошень (акт від 26.08.2010 №7).

Таким чином, сума податково ї заборгованості відповідач а з податку на прибуток підпр иємств з урахуванням штрафни х (фінансових) санкцій станов ить 757 грн 76 коп.

Податковий борг з податку н а додану вартість виник з так их підстав.

У серпні 2010 року позивачем пр оведено невиїзну документал ьну перевірку своєчасності п одання відповідачем податко вої звітності (акт від 20.08.2010 № 233/16 -00/35799685). Перевіркою встановлено порушення підпунктів 4.1.4 пунк ту 4.1 статті 4 Закону України ві д 21.12.2000 № 2181-ІІІ та п. 16.4 ст. 16 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» від 28.12.1994 № 168/97-ВР (дал і - Закон України від 28.12.1994 № 168/97-ВР ), а саме: факт неподання подат кової декларації з податку н а додану вартість за червень 2010 року. За результатами перев ірки податковим органом на п ідставі підпункту 17.1.1 пункту 17 .1. статті 17 Закону України від 2 1.12.2000 № 2181-ІІІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.08.20 10 № 0003641600/0, згідно з яким до відпов ідача застосовано штраф у 340 г рн 00 коп.

Податковим органом на адре су відповідача було надіслан о зазначене податкове повідо млення - рішення, яке у зв' я зку з відсутністю відповідач а за місцезнаходженням було розміщено на дошці податкови х оголошень (акт від 26.08.2010 №6).

Таким чином, сума податково ї заборгованості відповідач а з податку на додану вартіст ь з урахуванням штрафних (фін ансових) санкцій та пені стан овить 75 340 грн 00 коп.

Оскільки заборгованість д обровільно відповідачем спл ачена не була, податковим орг аном на адресу відповідача б уло надіслано податкові вимо ги: перша - від 31.12.2009 №1/228; друга - від 30.01.2010 №2/20, які були отримані відп овідачем, відповідно, 16.02.2010 та 13.0 3.2010, що підтверджується копіям и повідомлень про вручення п оштових відправлень.

Загальна сума заборговано сті відповідача з податку на додану вартість та податку н а прибуток підприємств стано вить 76 097 грн 76 коп. На день судов ого розгляду податковий борг відповідачем не погашено, що підтвердив представник пози вача в судовому засіданні.

Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Згідно з пунктом 2 частини п ершої статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII «Про систему опод аткування» платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 статт і 2 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-В Р платниками податку з числ а резидентів є - суб'єкти госпо дарської діяльності, бюджетн і, громадські та інші підприє мства, установи та організац ії, які здійснюють діяльніст ь, спрямовану на отримання пр ибутку як на території Украї ни, так і за її межами.

Згідно із статтею 3 вказаног о Закону об'єктом оподаткува ння є прибуток, який визначає ться шляхом зменшення суми с коригованого валового доход у звітного періоду, визначен ого згідно з пунктом 4.3 цього З акону на: суму валових витрат платника податку, визначени х статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань , нарахованих згідно із статт ями 8 і 9 цього Закону.

Відповідно до пункту 10.1 стат ті 10 Закону України № 334/94-ВР при буток платників податку, вкл ючаючи підприємства, заснова ні на власності окремої фізи чної особи, оподатковується за ставкою 25 відсотків до об'є кта оподаткування.

Відповідно до підпункту 2.1 с татті 2 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР платником податку є бу дь-яка особа, яка: а) здійснює а бо планує здійснювати господ арську діяльність та реєстру ється за своїм добровільним рішенням як платник цього по датку; б) підлягає обов' язко вій реєстрації як платник ць ого податку; в) імпортує товар и (супутні послуги) в обсягах, що підлягають оподаткуванню цим податком згідно з нормам и цієї статті.

Об' єкти оподаткування і б аза оподаткування визначают ься статтями статями 3, 4 цього Закону.

Згідно з підпунктом 6.1 статт і 6 Закону України №168/97-ВР об' є кти оподаткування, визначені статтею 3 цього Закону, за вин ятком операцій, звільнених в ід оподаткування, та операці й, до яких застосовується нул ьова ставка згідно з цим Зако ном, оподатковуються за став кою 20 відсотків.

Підпунктом 7.8.1 пункту 7.8 статт і 7 Закону України № 168/97-ВР пере дбачено, що податковим періо дом є один календарний місяц ь.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» податкови м боргом (недоїмкою) є податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.

Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 ст. 4 Закону України №2181- ІІІ податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному кварталу або к алендарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальни х або піврічних авансових вн есків), - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) кварталу (півріч чя).

Статтею 5 Закону від 21.12.2000 № 2181-І ІІ передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно виз начене платником податків у податковій декларації, вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії. При цьому, відповідно до пі дпункту 1.11 статті 1 цього Закон у під податковою декларацією розуміється документ, що под ається платником податків до контролюючого органу у стро ки, встановлені законодавств ом, на підставі якого здійсню ється нарахування та/або спл ата податку, збору (обов' язк ового платежу).

Згідно з підпунктом 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону від 21.12.2000 № 2181-І ІІ платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, визначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупним за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового з обов'язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Відповідно до підпункту 6.2.3 « а» пункту 6.2 статті 6 Закону Укр аїни №2181-ІІІ перша податкова в имога надсилається не раніше першого робочого дня після з акінчення граничного строку сплати узгодженої суми пода ткового зобов'язання. Перша п одаткова вимога містить пові домлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника п одатків, обов'язок погасити с уму податкового боргу та мож ливі наслідки непогашення йо го у строк.

Відповідно до підпункту 6.2.3 « б» пункту 6.2 статті 6 Закону Укр аїни №2181-ІІІ друга податкова в имога направляється не раніш е тридцятого календарного дн я від дня направлення (вручен ня) першої податкової вимоги , у разі непогашення платнико м податків суми податкового боргу у встановлені строки. Д руга податкова вимога додатк ово до відомостей, викладени х у першій податковій вимозі , може містити повідомлення п ро дату та час проведення опи су активів платника податків , що перебувають у податковій заставі, а також про дату та ч ас проведення публічних торг ів з їх продажу.

Згідно з підпунктом 6.2.4 пункт у 6.2 статті 6 Закону України №2181-І ІІ у разі коли податковий орг ан або пошта не може вручити п латнику податків податкове п овідомлення або податкові ви моги у зв' язку з незнаходже нням посадових осіб, їх відмо вою прийняти податкове повід омлення або податкову вимогу , незнаходженням фактичного місця розташування (місцезна ходження) платника податків, податковий орган розміщує п одаткове повідомлення або по даткові вимоги на дошці пода ткових оголошень, встановлен ій на вільному для огляду міс ці біля входу до приміщення п одаткового органу. При цьому день розміщення такої подат кової вимоги вважається днем її вручення.

Згідно з підпунктом 17.1.7 пунк ту 17.1 статті 17 Закону від 21.12.2000 № 218 1-ІІІ у разі коли платник подат ків не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання п ротягом граничних строків, в изначених цим Законом, такий платник податку зобов'язани й сплатити штраф у таких розм ірах: при затримці до 30 календ арних днів, наступних за оста ннім днем граничного строку сплати узгодженої суми подат кового зобов'язання, - у розмір і десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при з атримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за ос таннім днем граничного строк у сплати узгодженої суми под аткового зобов'язання, - у розм ірі двадцяти відсотків погаш еної суми податкового боргу.

Підпунктом 17.1.1 пункту 17.1 цієї статті також встановлено, що платник податків, який не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ, є виклю чно податкові органи.

Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «П ро державну податкову службу в Україні» державні податко ві інспекції в районах, міста х без районного поділу, район ах у містах, міжрайонні та об'є днані державні податкові інс пекції подають до судів позо ви до підприємств, установ, ор ганізацій та громадян про ви знання угод недійсними і стя гнення в доход держави кошті в, одержаних ними за такими уг одами, а в інших випадках - кош тів, одержаних без установле них законом підстав, а також п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.

Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Згідно зі статтею 71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, коли судом здійснюється ро згляд справ про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень, у яких обов' язок щодо д оказування правомірності св ого рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відпові дача, якщо він заперечує прот и адміністративного позову.

Докази, що підтверджують н аявність у відповідача подат кової заборгованості позива чем надані суду, їх копії дол учені до матеріалів справи. В ідповідач на пропозицію суду надати заперечення проти по зову та докази, що їх підтверд жують, викладену в ухвалах пр о відкриття провадження в ад міністративній справі та про закінчення підготовчого про вадження, жодних заперечень проти позову або доказів, що с простовують твердження пози вача, не надав.

З огляду на викладене, суд в важає вимоги податкового орг ану правомірними і обґрунтов аними, а позов таким, що підляг ає задоволенню.

Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов' язані із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз. Позивач не над ав суду доказів понесення ни м судових витрат, тому підста ви для присудження на його ко ристь судових витрат відсутн і.

Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 9 4, 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд

ПОС ТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити.

Стягнути з Приватного підп риємства „Довіра - Союз” (09244, Ки ївська область, Кагарл ицький район, с. Шпендівка, вул . Червоноармійська, буд. 7А, іде нтифікаційний код 35799685) на кори сть Державного бюджету Украї ни податковий борг у розмірі 76 097 (сімдесят шість тисяч де в' яносто сім) грн 76 коп , у тому числі: податковий б орг з податку на прибуток у ро змірі 757 (сімсот п' ятдесят сім) грн 76 коп та податкови й борг з податку на додану вар тість у розмірі 75 340 (сімдеся т п' ять тисяч триста сорок) г рн 00 коп .

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.

Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Журавель В.О.

Постанову складе но у повному обсязі та підпис ано 20 грудня 2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13689474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8125/10/1070

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні