Постанова
від 22.12.2010 по справі 2а-9313/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

22 грудня 2010 року 12:30 № 2а-9313/10/1070

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді Ж уравля В.О.,

при секретарі Горбуновій К.С.,

за участю:

представника позивача - Гуща О.Ю.,

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом

до

про Броварська об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Київської області

Товариства з обмеженою від повідальністю «Будівельна к омпанія ПК-Інвест»

стягнення заборгованості ,

ВСТАНОВИВ:

11.11.2010 до суду надійшов позов Броварської об' єднаної дер жавної податкової інспекції Київської області (далі - по зивач) до Товариства з обмеже ною відповідальністю „Будів ельна компанія ПК-Інвест” (да лі - відповідач) про стягнен ня податкового боргу у сумі 27 335 грн. 80 коп.

У обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що згі дно з даними податкового обл іку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджет ом з податку на прибуток та ор ендної плати за землю. Податк ові органи в силу закону від і мені держави здійснюють функ ції з контролю за своєчасніс тю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож стягнення з платників по датків заборгованості перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом п ро стягнення з відповідача п одаткової заборгованості.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив суд позо в задовольнити.

Відповідач повторно в судо ве засідання не прибув, про ро згляд справи повідомлявся н алежним чином, відзиву на поз ов не надав, явку своїх предст авників в судове засідання н е забезпечив. Ухвала про відк риття провадження у справі т а призначення її до судового розгляду, а також повістки пр о виклик в судове засідання н адсилались відповідачу за ад ресою, за якою відповідач зар еєстрований в Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців. Згідно з ст. 18 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру були внесені до нього, т о такі відомості вважаються достовірними.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 зазнач еного Закону встановлено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі, не пов' язана із зміна ми до установчих документів юридичної особи або не підля гає державній реєстрації, ви конавчий орган юридичної осо би або уповноважена ним особ а зобов' язаний подати (наді слати рекомендованим листом ) державному реєстратору за м ісцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційн у картку про внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі.

Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка вказана її представнико м, і це підтверджується підпи сом відповідної службової ос оби.

Неприбуття в судове засіда ння представників сторін без поважних причин або неповід омлення ними про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи (частина друг а статті 128 Кодексу адміністра тивного судочинства України ).

Відповідач відзиву на позо вну заяву, заперечень проти п озову, будь-яких пояснень, за яв чи клопотань суду не надав .

Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, дійшов висновк у, що позов підлягає задоволе нню з таких підстав.

Товариство з обмеженою від повідальністю „Будівельна к омпанія ПК-Інвест” 18.05.2007 зареєс тровано Виконавчим комітето м Броварської міської ради, я к платник податків перебуває на обліку у Броварській об'є днаній державній податковій інспекції Київської області з 29.05.2007 №3136.

23.06.2010 працівниками Броварськ ої ОДПІ проведено камеральну перевірку своєчасності пода ння податкової звітності з п одатку на прибуток за 1 кварта л 2010 року.

Перевіркою встановлено фа кти порушення відповідачем в имог пункту 16.4 статті 16 Закону України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про о податкування прибутку підпр иємств», підпункту 4.1.4 пункту 4. 1 статті 4 Закону України від 21.1 2.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , що виявились у поданні подат кових декларацій з податку н а прибуток за 1 квартал 2010 року з порушенням терміну поданн я протягом 20 календарних днів , наступних за граничним стро ком подання.

За результатами перевірки складено Акт №462/15-01/35115735 від 23.06.2010, у якому також зазначено, що від повідальність за ці порушенн я передбачено пунктом 17.1.1 ста тті 17 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (д алі - Закон України № 2181-ІІІ).

За результатами перевірки податковим органом на підст аві пункту 17.1.1 статті 17 Закону У країни від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» прийнято податко ве повідомлення-рішення №000436150 1/0 від 07.07.2009, яким визначено штраф ні (фінансові) санкції у розмі рі 170 грн 00 коп.

Як убачається з розрахунку податкового боргу, сума забо ргованості відповідача за по датком на прибуток на день су дового розгляду становить 140 г рн 27 коп.

Податковий борг відповіда ча з орендної плати за земель ні ділянки виник з наступних підстав.

У лютому 2008 року та березні 2009 року відповідачем подано до Броварської ОДПІ податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2008 та 2009 роки, в якій він самостій но визначив податкові зобов' язання із сплати орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і у сумі 61 341 грн 79 коп.

06.04.2009 податковим органом прий нято податкові повідомлення - рішення з податку на землю №№ 0012601503/0, 0012611503/0, 0012621503/0, 0012631503/0, якими виз начено суми штрафу у розмірі у розмірі, відповідно, 0 грн 47 к оп., 15 грн 09 коп., 2050 грн 76 коп., 1530 грн 5 3 коп.

У зв' язку з тим, що відпові дач не сплатив добровільно у повному обсязі суму штрафни х (фінансових) санкцій, податк овим органом на адресу відпо відача надіслано податкові в имоги: перша №1/174 від 06.02.2009 на суму 5092 грн 01 коп., яку уповноважена о соба відповідача отримала 24.02 .2009, та друга - №2/317 від 30.03.2009 на суму 1 0 373 грн 83 коп., яка у зв' язку з ві дсутністю відповідача за міс цезнаходженням була розміще на на дошці податкових оголо шень (акт від 21.05.2009 № 42).

Як убачається з розрахунку суми податкового боргу, відп овідач має податкову заборго ваність на загальну суму 27 335 гр н 80 коп. На день розгляду справ и сума заборгованості відпов ідача не зменшилась, що підтв ердив представник позивача в судовому засіданні.

Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд бере до уваги насту пне.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Згідно з пунктом 2 частини п ершої статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII «Про систему опод аткування» платники податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) зобов'язані подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Відповідно до статті 2 Закон у України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підп риємств» (далі - Закону Україн и № 334/94-ВР) суб'єкти господарськ ої діяльності, бюджетні, гром адські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спря мовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами є платниками под атку на прибуток підприємств .

Об' єктом оподаткування, в силу статті 3 Закону України від 28.12.1997 № 334/94-ВР «Про оподаткув ання прибутку підприємств», є прибуток, який визначаєтьс я шляхом зменшення суми скор игованого валового доходу зв ітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Зако ну на: суму валових витрат пла тника податку, визначених ст аттею 5 цього Закону; суму амор тизаційних відрахувань, нара хованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

При цьому, валовим доходом в важається загальна сума дохо ду платника податку від усіх видів діяльності, отриманог о (нарахованого) протягом зві тного періоду в грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах як на території Укра їни, її континентальному шел ьфі, виключній (морській) екон омічній зоні, так і за її межам и (стаття 4 Закону України від 28.12.1997 № 334/94-ВР).

Валовими витратами є сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які придбаваються (вигото вляються) таким платником по датку для їх подальшого вико ристання у власній господарс ькій діяльності (стаття 5 Зак ону України від 28.12.1997 № 334/94-ВР) .

Ставка податку визначена с таттею 10 Закону України від 28.12 .1997 № 334/94-ВР «Про оподаткування п рибутку підприємств» і стано вить 25 відсотків до об' єкта о податкування.

Пунктом 16.4 статті 16 Закону Ук раїни № 334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткува ння минулих податкових періо дів у разі його наявності від повідно до пункту 6.1 статті 6 ць ого Закону. При цьому за звітн і квартал, півріччя та три ква ртали платники податку подаю ть спрощену декларацію, а за р езультатами звітного року - п овну.

Згідно з пунктом 1.11 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» (далі - Зако н України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ) подат кова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України № 2181-ІІІ вста новлено, якщо базовий податк овий (звітний) період, що дорів нює календарному місяцю, - под аткові декларації подаються за базовий податковий (звітн ий) період протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України № 2181-III подат кове зобов'язання - це зобов'яз ання платника податків сплат ити до бюджетів або державни х цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у стр оки, визначені цим Законом аб о іншими законами України.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» податкови м боргом (недоїмкою) є податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.

Статтею 5 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » передбачено, що податкове з обов'язання платника податкі в, нараховане контролюючим о рганом, вважається узгоджени м у день отримання платником податків податкового повідо млення, якщо платник податкі в не здійснив адміністративн ого оскарження визначеної су ми податкового зобов'язання.

В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону від 21.12.2000 № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового з обов'язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.

Згідно з підпунктом 17.1.1 пунк ту 17.1 статті 17 Закону України в ід 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.

В силу пункту 8 частини перш ої статті 14 Закон України від 25.06.1991 № 1251-XII «Про систему оподатк ування» плата за землю (земел ьний податок, а також орендна плата за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті) належить до загальнодер жавних податків і зборів (обо в'язкових платежів).

Статтею 2 Закону України від 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про плату за землю» передбачено, що використанн я землі в Україні є платним. Пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати, що визначає ться залежно від грошової оц інки земель.

Статтею 14 Закону України ві д 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про плату за землю » передбачено, що платники зе мельного податку, а також оре ндної плати за земельні діля нки державної або комунально ї власності (крім громадян) са мостійно обчислюють суму зем ельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січ ня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земель ної ділянки податкову деклар ацію на поточний рік за формо ю, встановленою центральним податковим органом, з розбив кою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання так ої декларації звільняє від о бов' язку подання щомісячни х декларацій.

Згідно зі статтею 17 Закону У країни від 03.07.1992 р. № 2535-XII «Про плат у за землю» податкове зобов' язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комунальн ої власності, визначене у под атковій декларації на поточн ий рік, сплачується рівними ч астками власниками та землек ористувачами земельних діля нок за місцезнаходженням зем ельної ділянки за базовий по датковий (звітний) період, яки й дорівнює календарному міся цю, щомісячно протягом 30 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и від 21.12.2000 № 2181-ІІІ «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» активи платника податкі в можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду.

У разі, коли платник податк ів, як це передбачено підпунк том 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181-ІІІ, не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня в установлені строки, пода тковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України від 21.12.2000 № 2181-ІІ І «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», є виклю чно податкові органи.

Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України від 04.12.1990 №509-ХІІ «П ро державну податкову службу в Україні» державні податко ві інспекції в районах, міста х без районного поділу, район ах у містах, міжрайонні та об'є днані державні податкові інс пекції подають до судів позо ви до підприємств, установ, ор ганізацій та громадян про ви знання угод недійсними і стя гнення в доход держави кошті в, одержаних ними за такими уг одами, а в інших випадках - кош тів, одержаних без установле них законом підстав, а також п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.

Відповідно до статті 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України розгляд і вир ішення справ в адміністратив них судах здійснюються на за садах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства передб ачено, що кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.

Позивачем надано суду дока зи наявності у відповідача з аборгованості перед державн им бюджетом, наявності у пози вача компетенції відносно ст ягнення з відповідача податк ового боргу, а також правильн ості нарахування передбачен их законом штрафних санкцій.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вим ог, аналізу положень чинного законодавства України та ма теріалів справи, беручи до ув аги те, що доказів погашення в ідповідачем зазначеної забо ргованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню.

Відповідно до частини друг ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони - суб' є кта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони вс і здійснені нею документальн о підтверджені судові витрат и, пов' язані із залученням с відків та проведенням судови х експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним с удових витрат, тому підстави для присудження на його кори сть судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 11, 14, 69-71, 72, 79, 8 6, 94, 122, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов задовольнити.

Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Будівельна компанія ПК-Інвес т» (07400, Київська область, м. Бро вари, вул. Радистів, буд. 3, ідент ифікаційний код 35115735) до Держав ного бюджету України податко ву заборгованість у розмірі 27 335 (двадцять сім тисяч трис та тридцять п' ять) грн 80 коп .

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Київс ького апеляційного адмініст ративного суду через Київськ ий окружний адміністративни й суд.

Згідно з частиною другою ст атті 186 Кодексу адміністратив ного судочинства України апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Журавель В.О.

Постанову складе но у повному обсязі та підпис ано 24 грудня 2010 року

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2010
Оприлюднено11.02.2011
Номер документу13689492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9313/10/1070

Постанова від 22.12.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні